komentarze
  • 19. s_4
    • 2008-06-06 08:34:37
    • *.171.240.33.dsl.crowley.pl

    jeden powód więcej żeby nie oglądać tej "równej" rywalizacji...

  • 20. GMK
    • 2008-06-06 08:42:25
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    Skoro Mclaren potrafi wykorzystać ostatnie garaże do swojej strategii i osiągać również w ten sposób dobre wyniki to niech korzysta już zawsze z tego garażu, a nie przeciska się do innego. To samo ma się z ilością sprzętu, która nie ma w tym wypadku znaczenia, jeżeli mają go za dużo a garaż jest za mały to niech z czegoś zrezygnują. W końcu inne najsłabsze teamy jakoś zawsze się tam muszą mieścić. A skoro mają ostatnie numery na bolidach to znaczy że "teoretycznie" byli w 2007 najsłabsi. Więc ostatni garaż jest ich. No chyba że są jakieś fakty, o których zupełnie się nie mówi i których nie biorę pod uwagę.

  • 21. walerus
    • 2008-06-06 08:50:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    to matka Hamiltona musi nieźle śmigać......a garaż jak to garaż tylko tych zasad szkoda....

  • 22. psycholog75
    • 2008-06-06 08:58:55
    • *.chello.pl

    Czy ktoś NAPRAWDĘ OBEZNANY w tym temacie mógłby przybliżyć innym na czym ma polegać różnica pomiędzy ustawieniem boksów na początku albo na końcu?
    Przecież i tak muszą przejechać całą aleję serwisową z jednakową predkością. Czy chodzi o możliwość dłuższego dogrzewania opon przez wyjazd? Czy przy niskiej prędkości można dobrze dogrzać opony na przestrzeni kiluset metrów? Będę wdzięczny na odpowiedzi. Pozdrawiam!

  • 23. F1_Fan
    • 2008-06-06 09:04:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mają chody w FIA

  • 24. loko
    • 2008-06-06 09:11:08
    • *.crowley.pl

    ja bym powiedział raczej ,że z ostatniego garazu jest najkrotszy odcinek ograniczenia predkosci i tym samym chłodzenia opon.

  • 25. jaros69
    • 2008-06-06 09:26:51
    • *.chello.pl

    atomic - też słyszałem, że ojciec Lewisa miał wypadek i skasował Porsche jadąc ze swoją żoną ale nie usłyszałem dlaczego miał wypadek.

  • 26. walerus
    • 2008-06-06 09:27:30
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    opony oponami - chodzi o bycie w pobliżu czołowych zespołów - dostosowanie swej strategii do ich strategi , większy garaż, lepszy dostęp TV - czyli kasa z reklam i sponsoringi i wogóle - kasa....

  • 27. pgolebiow
    • 2008-06-06 09:34:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem umieszczenie McLarena w środku pitstopu daje szansę na równą walkę; wiem, że mają kary ale tak jak pisał GMK ich opony nie schłodzą się aż tak bardzo na długim przejeździe przez pitstop, a poztym niema takiej kombinacji jaka już miała miejsce, że przy jednoczesny zjeździe Roberta i Hamiltona załoga drugiego widzi co się dzieje u Roberta i ma czas na zakończenie w odpowiednim czasie postoju tak aby zyskać miejsce lub go nie stracić nawet kosztem zmiany strategii tankowań. Tak więc zmiana jest kożystna dla Roberta ;)

  • 28. Smyczek
    • 2008-06-06 09:37:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Władze F1 mogły by przynajmniej podać oficjalną informację, czym się kierowali w podjęciu tej kontrowersyjnej decyzji.

  • 29. pgolebiow
    • 2008-06-06 09:42:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    walerus błąd w myśleniu kasę to oni mają i robią czy ty uważasz że niebyło telewizji w ostatnim garażu gdzie stały bolidy zawodników którzy zajeli 2 i 3 miejsce w ubiegłym sezonie????

  • 30. AndrzejOpolski
    • 2008-06-06 09:46:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus: jaka większa kasa z reklam? Od McLarena odszedł tylko hiszpański bank "Mutua Madrillena" a w podczas emisji GP są pokazywani tyle samo czasu co Ferrari. Nie zapominajmy też, że to FIA decytuje kto zajmie jaki garaż a McLaren nie ma nic do powiedzenia. Jeżeli ktoś dalej sądzi, że McLaren jest faworyzowany przez FIA to jest w głębokim błędzie.

  • 31. Leeloo
    • 2008-06-06 10:44:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Cwirs - szkoda czasu na odpowiedź na Twoje pytanie

  • 32. atomic
    • 2008-06-06 10:47:58
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej zostałem powalony twoim tekstem. fia decyduje kto jaki boks zajmie.tylko dlaczego decydują tylko w przypadku mcl??????

  • 33. atomic
    • 2008-06-06 10:48:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no i oczywiście to nie jest faworyzowanie. e gdzie tam, absolutnie

  • 34. GMK
    • 2008-06-06 10:48:50
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    W takim razie ja tylko pytam o jakieś oficjalne stanowisko, lub wytłumaczenie tej sytuacji przez np. FIA.

  • 35. AndrzejOpolski
    • 2008-06-06 11:06:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus: co cię tak powaliło? Prawda? Kto zadecytował o zmianie boxów dla McLarena jeżeli nie FIA? Podczas tego sezonu niejednokrotnie McLaren dostał "po d...ie" od FIA. Nawet w tym tygodniu decyzja FIA zakazująca stosowanie przedniego skrzydła bez połączenia z nosem godzi w ten zespół.

  • 36. atomic
    • 2008-06-06 11:31:17
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    opollski :czy ty czowieku umiesz czytać ze zrozumieniem???tak fia zadecydowało o zmianie boksów ale tylko dla mcl.pytanie dlaczego tylko dla niego i dlaczego nr5 a nie np 6.
    fia doczepiło się do skrzydła bo jest to ruchomy element aero zakazany w f1.
    czego jeszcze człowieku chcesz. żeby każdy chwalił mcl i hamila . proszę bardzo hamil i mcl to najlepsze chłopaki w f1 i basta.

  • 37. AndrzejOpolski
    • 2008-06-06 11:33:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    atomic: zmień dealera!

  • 38. atomic
    • 2008-06-06 11:35:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dzięki za rade już zmieniam

  • 39. walerus
    • 2008-06-06 11:55:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jeszcze mnie nikt nie powalił - co do mcl - większy garaż to więcej miejsca dla obsługi fotoreporterów, lasek F1 i TV - to więcej kasy bez dwóch zdań- łatwiej jest pokazać obraz z trzech najważniejszych boksów na jednej kamerze niż szukać kamerą mcl na końcu padocku..... aleście bojowi chłopaczki....;-)

  • 40. AndrzejOpolski
    • 2008-06-06 12:00:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus: o tym powaleniu było do atomica. Pomyłkowo napisałem do Ciebie. Przepraszam.

  • 41. ahrym
    • 2008-06-06 12:19:55
    • *.vip-net.pl

    No comment, nie powinno tak być. Ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów to ostatnie garaże!

  • 42. Maniek 81
    • 2008-06-06 12:21:56
    • *.swidnica.mm.pl

    AndrzejOpolski@: szczerze mówiąc to nie zauważyłem żeby McLaren jakoś specjalnie dostał "po d..ie" powiem więcej moim zdaniem są po tej "d..ie" ciągle przez FIA klepani i głaskani.NIESTETY:(myślisz że gdyby chodziło np. o Force India taka sytuacja też miałaby miejsce?Wątpie:((

  • 43. walerus
    • 2008-06-06 12:38:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    AO - ja się przecież nie obrażam.... ale ojciec Hamiltona chciał pokazać swoje zdolności i rozwalił płotek z siedzącymi na nim dziećmi = porshakiem za 330 tyś funciorów..... jak już pisałem pewne zdolności i urodę Lewis ma po mamie....

  • 44. pionek16-80
    • 2008-06-06 13:31:25
    • *.gprs.plus.pl

    Przecież wiadomo dlaczego podjęto tą decyzję. Z całym szacunkiem dla BMW ale w tym roku tylko McL może stawić opór Ferrari. Chcąc zapewnić emocjonujący sezon FIA łamie ustanowine przepisy aby tylko zapewnić McL jak najlepsze warunki.

  • 45. FuBu
    • 2008-06-06 13:49:07
    • *.mcon.pl

    Witam. Sami eksperci widze że się tu wypowiadają tylko
    @loko wiedział o co w tym wszystkim chodzi. Wasze narzekania jakoby FIA utrudniała życie MCL przesunięciem do 5 garażu są nie na miejscu. Ostatni garaż w przypadku MCL to nie była dla nich kara ale duży plus na ich korzyść. Podczas gdy inni kierowcy wyjeżdżając ze swojego stanowiska po zmianie opon i tankowaniu musieli mieć wciśnięty przycisk ograniczenia prędkości, obowiązku tego nie musieli mieć kierowcy MCL, gdyż odcinek drogi jaką musieli pokonać ze swojego stanowiska serwisowego do linii gdzie nie wolno przekroczyć prędkości 80 km/h był na tyle krótki iż nie powodował przekroczenia tej prędkości a na dodatek dawał im przewagę w postaci przyspieszenia przy opuszczeniu swojego stanowiska serwisowego a co za tym idzie przy wyjeździe na tor. Podczas gdy pozostali kierowcy mogli wyłączyć przycisk ograniczenia prędkości po przekroczeniu linii ograniczającej prędkość a co za tym idzie rozpędzenie bolidu zajmowało im dziesiąte części sekundy więcej od MCL, który dzięki ostatniemu garażowi te cenne ułamki sekund zyskiwał na każdym pit-stopie. Ot i cała wasza afera ZNAWCY :P W końcu sprawiedliwość musi być :D
    Troche to zagmatwałem ale wiadomo o co chodzi w końcu te ułamki sekund decydują czy po wyjeździe z pit-stopu wyjedzie się za rywalem czy przed nim co w końcowym efekcie decyduje czy będzie się na 1 czy też 2 miejscu na podium. Najlepszy przykład Wyjazd Roberta przed Felipe w GP Monaco.
    @pgolebiow - co za bzdury opowiadasz tankowali krócej żeby wyjechać przed Robertem. Tylko że ilość paliwa jaka zostanie zatankowana jest ustawiana przed zjazdem bolidu do pit-stopu. Najpierw pomyśl potem napisz.

  • 46. pionek16-80
    • 2008-06-06 15:07:02
    • *.gprs.plus.pl

    FuBu wszystko pięknie tłumaczysz ale na to by wyszło że nagrodę zyskuje ostatni zespól w stawce. A przykład Kubicy z GP Monako ZŁY!!! Był przed Massą dzięki szybszemu zjadzdowi do boksów no i zmianie opon na miękkie to dzięki temu Kubica był w stanie zbudować wystarczającą przewagę. A różnica między garażami Ferrari i BMW jest minimalna.Najpierw pomyśl potem napisz.

  • 47. tomtdk
    • 2008-06-06 17:54:51
    • *.chello.pl

    w FIA jest jak w Polsce, przepisy sa po to aby je ŁAMAĆ. Hough. Pozdrawiam Wszystkich.

  • 48. FuBu
    • 2008-06-06 21:16:34
    • *.mcon.pl

    @pionek16-80 Gdybyś zauważył jak uklada się prosta wyjazdowa z pit-stopu w Monaco to wiedziałbyś że na tym torze nawet będąc w ostatnim garażu MCL nie zyskałby w wyścigu ale na takich torach jak w Turcji, Bahrajnie czy też Malezji czy innych taka przewaga istniała. Poza tym gdyby wszystko było tak jak należy MCL nadal zajmowałby ostatni garaż, ale jednak inne zespoły /czytaj z górnej stawki/ zauważyły te nieprawidłowości dlatego MCL wylądował w 5 garażu. :P No i nie mam pojęcia jakim jakim sposobem wywnioskowałeś że zyskuje ostatni zespół w stawce. Na dodatek przykład wyprzedzenia Felipe przez Roberta w Monaco nie odnosił się do miejsca garażu, a do dziesiątych części sekundy które decydują czy sie kogoś wyprzedzi po pit-stopie czy też nie :P Proponuje oglądanie relacji z F1 w angielskiej stacji ITV, bo z relacji w Polsacie będziesz wiedział o F1 tyle co sam przeczytałbyś na tej stronie. Ale do tego trzeba znać angielski (nieobrażając nikogo) Pozdrawiam.

  • 49. dziarmol@biss
    • 2008-06-06 23:12:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-06-05 23:48:14 Leeloo- płowy zawsze są równe a co do sprzętu to popieram pogląd<2008-06-06 01:13:54 Cwirs>
    jeżeli nie mieszczą się w ostatnim garażu to niech biorą mniej tego sprzętu przepis to przepis @AndrzejOpolski np jutro FIA powie że Ferrari do ostatniego garażu to tak ma byc? i nic do powiedzenia nie będą mieli? FIA faworyzuje Mclarena aczkolwiek w dużo mniejszym stopniu niż rok temu .


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo