Co nowego zespoły przywiozły do Azerbejdżanu?
Niewiele nowości aerodynamicznych pojawiło się na torze w Baku. Spośród tych dostarczonych wyróżnia się jedynie modyfikacja zastosowana przez Red Bulla.Baku City Circuit nie jest dobrym obiektem testowym ze względu na swoją wyjątkową charakterystykę. Ta miesza w sobie elementy szybkiej Monzy oraz wolnego Monako. W związku z tym też bardzo trudno właściwe dopasować bolid i przygotować pod tym kątem części aerodynamiczne.
Wśród piątkowych poprawek zgłoszonych do FIA znalazły się jedynie trzy aktualizacje. Najciekawszą z nich przygotował Red Bull, o czym donosiło już wczoraj RacingNews365. Oprócz Byków po jednej korekcie dostarczyli Aston Martin i Visa RB.
Red Bull
Aktualni mistrzowie świata przygotowali podłogę stanowiącą połączenie trzech ostatnich jej ewolucji. Liczą, że poprawi ona przepływ powietrza wokół samochodu. Całkowicie nowe podłoże mają dostarczyć na zawody w Austin, a o azerskiej korekcie ciekawie opowiedział główny inżynier zespół, Paul Monaghan:
"Wnioski ciągle są wyciągane i to natychmiastowa reakcja pod kątem kolejnych wyścigów. Każdy jest pewny, że w końcu się udało. Włożono w to wiele ciężkiej pracy, która będzie kontynuowana. Singapur jest już za tydzień, więc potencjalnie może to być kolejna rewolucja", przyznał brytyjski spec, cytowany przez Motorsport.
"Skala tej poprawki w pewien sposób obrazuje opóźnienie fazowe. Wprawdzie udało nam się to przygotować na ten wyścig, ale nie jest to największe ulepszenie, jeśli chodzi o zmianę geometrii. To subtelna modyfikacja i pytanie, czy efekt może być dobry. Odpowiedź poznamy w niedzielne popołudnie."
"Spróbowaliśmy wprowadzić jakieś zmiany w aucie i je poprawić, bo nie chcemy powtórki z Monzy. To nie był dla nas najprzyjemniejszy wyścig, więc chcielibyśmy się poprawić w stosunku do naszych rywali. W niedzielne popołudnie przekonamy się, jak to wyjdzie. Będziemy też więcej wiedzieć odnośnie tego, co robimy."
At the #AzerbaijanGP, #RedBull changed the floor tunnel geometry to "improve the flow locally and downstream". Looks like they added a rear boat keel design in the diffuser (#Ferrari did something a bit similar in Monza). Let's see if will be raced after FP sessions.#F1 #TechF1 pic.twitter.com/xYPKXZYYES
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) September 13, 2024
Aston Martin
W przypadku Zielonych korekta dotyczyła obcięcia deflektora przy tylnym kole, co ma poprawić wydajność AMR24.
Visa RB
Ekipa z Faenzy dostarczyła inną geometrię lotki przedniego skrzydła. Jest to zmiana podyktowana charakterystyką obiektu w Baku.
Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpine, Williams, Stake Sauber, Haas
Te siedem ekip nie zgłosiło żadnych nowości aerodynamicznych u FIA. W przypadku Mercedesa należy natomiast wspomnieć o tym, że w Azerbejdżanie nie korzysta z podłogi, jaka pojawiła się w Belgii. Niemcy chcą sprawdzić, czy to ona faktycznie odpowiadała za ostatni deficyt względem najbliższych konkurentów.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz