Co nowego zespoły przywiozły do Wielkiej Brytanii?
Jak zawsze przyjazd na tor Silverstone przyniósł kilka ważnych aktualizacji aerodynamicznych. Ich skala nie jest jednak jakaś oszałamiająca, a największy pakiet dostarczył Haas.GP Wielkiej Brytanii nie tylko kojarzone jest przez swoje historyczne znaczenie dla F1, lecz także dobre miejsce do testowania nowych części aerodynamicznych. Nie chodzi tylko o samą charakterystykę Silverstone Circuit, a bliskie położenie z wieloma siedzibami ekip. Większość zespołów swoje fabryki ma właśnie na Wyspach.
Skala tegorocznych zmian nie jest jednak taka duża jak można było się spodziewać. Trzy stajnie nie dostarczyły żadnych poprawek, a z tych przywiezionych wyróżniają się jedynie te Haasa i nietypowe zgłoszenie dokonane przez McLarena. Na tym polu nieco zawiedli Red Bull oraz Mercedes.
Red Bull
Byki awizowały brytyjskie ulepszenie jako jedne z największych i ważniejszych w tym sezonie. Tymczasem dostarczyły jedynie zmienioną podłogę z odświeżonymi krawędziami oraz wingletami.
🚨 UPGRADE RB20 DI SILVERSTONE
— F1 Speed Indonesia (@f1speed_indo) July 5, 2024
Untuk mendongkrak performa Red Bull yang makin dipangkas oleh rival-rivalnya, tim lakukan pembaruan di area floor mobil RB20 di GP Inggris:
- 🟣 Permukaan floor (atas & bawah) di area dekat side impact structure dimodifikasi untuk meningkatkan… pic.twitter.com/9dsY2YEIrJ
Mercedes
Podobne zapowiedzi przewijały się ze strony niemieckiego obozu, a tymczasem jego modyfikacje są głównie powiązane z charakterystyką Silverstone. Pod tym kątem Srebrne Strzały wprowadziły drobne korekty w przednim i tylnym skrzydle oraz chłodzeniu hamulców. Jedyną zmianą podyktowaną wydajnością okazały się wloty do tylnych kanałów.
McLaren
Pomarańczowi zastosowali dość niecodzienny zabieg, zgłaszając trzy różne specyfikacje beam winga (o małej, średniej i dużej sile docisku). Ponadto pod kątem toru wprowadzili tylne skrzydło z mniejszym dociskiem i dodatkowy kanał chłodzący w osłonie silnika.
Aston Martin
W przypadku miejscowej ekipy z Silverstone odnotowano dwie korekty. Pierwsza z nich dotyczy nowego przedniego skrzydła i lepszego na nim rozłożenia obciążenia, a druga podwójnego wingletu przy tylnych kanałach hamulcowych.
Visa RB
Włosi usunęli owiewkę z systemu HALO, aby zmniejszyć opór aero na brytyjskim owalu.
Stake Sauber
Szwajcarzy wprowadzili nieco inne rozwiązanie w obszarze płotków znajdujących się pod podłogą.
Haas
Zgodnie z zapowiedziami Ayao Komatsu, Haas dostarczył duży pakiet poprawek na Silverstone. Obejmuje on spore zmiany w podłodze, do których dostosowano pozostałe części. Mowa o bocznych wlotach powietrza, osłonie silnika, mocowaniu lusterek oraz elementów aero w tylnej części VF-24.
Big package for Haas VF-24, with new floor and new sidepod inlet.#F1 #BritishGP pic.twitter.com/IRAVG4jCk3
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) July 4, 2024
Ferrari, Alpine, Williams
Z raportu FIA wynika, że te trzy zespoły nie dostarczyły żadnych nowości aero na Wyspy. Jest to zaskoczenie w kontekście Williamsa, który wcześniej takowe zapowiadał na tę rundę. W przypadku Ferrari potwierdziły się przedweekendowe informacje La Gazetty dello Sport. Ta donosiła o radzie Carlosa Sainza dotyczącej tego, aby nie wprowadzać nowej podłogi, a zamiast tego skupić się na porównaniu jej starszych wersji. Dlatego też w piątek Hiszpan jeździł ze specyfikacją z Imoli, zaś Charles Leclerc z Barcelony.
#Ferrari continue a comparison to collect data on the updates they brought to Spain. From the image we can clearly see the difference in the undercut and the floor between Imola spec.(Sainz) and Barcellona spec. (Leclerc).#F1 #BritishGP pic.twitter.com/IL3lfzohw6
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) July 5, 2024
komentarze
1. waterball
No tak, Williams "przywiózł" nowe malowanie. Postęp tego zespołu jest imponujący.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz