BMW Sauber po sesji kwalifikacyjnej
Robert Kubica w Monako po raz kolejny awansował do pierwszej dziesiątki w kwalifikacjach, podczas gdy Nick Heidfeld przerwał swoją dobrą passę awansu do top 10, kończąc kwalifikacje na 13 miejscu. Niemiec w ostatnich sekundach Q2 miał szansę na poprawę swojego czasu jednak wypadek Davida Coultharda pokrzyżował plany awansu po raz 29 z rzędu do Q3.„Ponownie pokazaliśmy, że mamy dobre tempo. Naciskałem na każdym okrążeniu i to było wszystko co mogłem dzisiaj zrobić. Nieszczęśliwie na moim szybkim okrążeniu miałem przed sobą Lewisa Hamiltona. Nie wstrzymał mnie, ale zawsze gdy ma się inny bolid przed sobą jest pewne ryzyko. Na moim okrążeniu wyjazdowym próbowałem zwiększyć odległość do Lewisa, tak aby nie mieć tłoku na torze. Temperatura moich opon spadła jednak zbyt bardzo i byłem bardzo wolny w pierwszym sektorze na szybkim okrążeniu.”
Nick Heidfeld
„Niestety nie mam zbyt wiele do powiedzenia: mój wynik w kwalifikacjach jest rozczarowujący. Tutaj w Monako nie jestem w stanie wystarczająco szybko rozgrzać opon.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Z technicznego punktu widzenia kwalifikacje były w porządku. Oczywiście jesteśmy rozczarowani iż Nick zakończył na 13 pozycji. Robert pokazał dobre tempo i był w stanie walczyć o czołowe pozycje. Ostatecznie mógł być nawet pozycję wyżej, ale piąta jest okay.”
Willy Rampf
„W trzecim treningu mieliśmy zmieniające się warunki pogodowe. Przez to ciężko było odnaleźć idealne ustawienia. W Q1 i Q2 Robert zdołał osiągnąć wynik jakiego oczekiwaliśmy. W Q3 nie był w stanie osiągnąć czasu na jaki liczyliśmy. Ostatecznie otarł się o drugi rząd ze stratą zaledwie 6 tysięcznych sekundy. Tak czy inaczej piąta pozycja jest dobrą do startu. Podczas gdy Nick będzie miał znacznie utrudnione zadanie do zdobycia punktów w Monako, startując z 13 pola. Mimo to na niedziele zapowiadane są zmienne warunki pogodowe, tak więc możemy zobaczyć niespodziankę.”
komentarze
1. niza
dziś się bardzo na bmw zawiodłam i już tak naprawdę to nie wiem co mam na ten tematy myśleć, szok :((((
2. Tomo23456
Bmw jest trzecią siłą w F1 jak narazie bo inne zespoły naciskają muszę przyznać że prędkość ferrari mnie także zaskoczyła , liczę na piękne widowisko jutro.
3. szaman
Szkoda tych 6 tysięcznych sekundy... A nad BMW nie ma sie co zawodzic tylko nad drugim kierowca z tego teamu - niejakim Nickiem, ktory jest bez formy obecnie.
4. Orlo
właśnie mnie też zatkało kal zobaczyłem że Robert jest w najbardziej porównywalnym Q2 dopiero 6... :(
5. Orlo
*jak zobaczyłem
6. niza
ja chce wierzyć w to, że Robert ma mocno dotankowany bolid, albo, że jutro spanie deszcz :///
7. dorzeszek
Wydaje się, że inne teamy rozwijają się, natomiast BMW stanęło w miejsu. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale zastanawiam się czy nie są zbyt zajęci poprawianiem wyników Nicka (których i tak nie widać) kosztem prób dalszego rozwoju bolidu. A może to już koniec możliwości tego bolidu?, a wyniki Roberta tak jak wyniki Alonso to już tylko kwestia czynnika ludzkiego?
8. zyga
nie ma mocno zatankowanego , nie ma co się łudzić , trzeba kibicować kubicy i każdy wynik w pierwsze 6 jest doskonały, narobili apetytu i tyle a tak naprawdę są 3 siłą i tyle, a faktycznie jak spadnie deszcz to wszystko jest możliwe.
9. zyga
dorzeszek , sam kubica powiedział w którymś wywiadzie że juz wszystko do boilidu dołożyli co najlepsze mieli wiec jak widać nie wystaraczyło
10. Voight
A mnie postawa BMW nie dziwi. 5 miejsce to max i tak obstawiłem. Przez cały weekend byli słabi. Dotankowany na pewno nie jest
11. Tininho
BMW chyba źle taktycznie rozegrało Q3, Robert jako ostatni z czołówki jechał szybkie kółko, a pozostali już wolniejszym tempem zjeżdżali do boksów i nie wiem czy jakieś bolidu mu nie przeszkadzały. Jutro obawiałbym się Rosberga, bo chyba ma więcej paliwa.
12. daniel316
Ale przynajmniej od tego sezonu prawie zasze Mario i Willy najpierw mówią o Robercie! :) Powtarzam jeszcze raz - oby padało!!!
13. karolVTEC
Nie wiem czemu ale mam b. dobre przeczucia przed wyścigiem :)
14. mario547
No widzę bardzo kurtuazyjna wypowiedź KUB wobec HAM. Nie przeszkadzał KUB tylko nie pozwolił dobrze rozgrzać opon, spowodował że KUB ostro hamował blokując koła i ścierając z jednej strony co mogło powodować wibracje. Wszystko. Na prawdę nie przeszkodził Kubicy
15. szaman
Z tego co zauwazylem bolidy BMW we wszystkich 3 czesciach quali wyjezdzaly na samym koncu - dziwna taktyka w Monaco, m.in. przez to stracili dla Nicka Q3. Oczywiscie Nick takze jest bez formy.
16. czes
karolVTEC, nie ma to jak byc optymista :)
17. kamil767
przez Heidfelda BMW nie utrzyma wysokiej drugiej pozycji w generalce, a Theissen jeszcze go broni
18. niza
karolVTEC mógłbyś jakoś zarazić tym swoim optymizmem, bo w obecnej sytuacji brakuje mi go
19. kamil767
a ja jestem z toba karolVTEC i tez jestem optymista. Jutro bedzie deszcz, a Kubica i deszcz to jednosc
20. Str8ek
przynajmniej Robert startuje z lepszej części toru... moze akurat to pomoże :D trzeba być optymistą, nic innego nie pozostaje ;) no i liczymy na deszcz
21. wegles
Robert po pierwszym przejezdzie w Q3 wskoczyl na 2 pozycje za RAI. Gdy wyjedzal na drugie szybkie kolko, cala czolowa czworka konczyla juz swoje okrazenia pomiarowe. Wszyscy z zapartym tchem obserwowali wtedy, co zrobi Kubica. To byl jedyny gosc, ktory mogl jeszcze namieszac. NIE UDALO SIE. Wedlug moich obliczen na ostatnim kolku pomiarowym Robert w 1 sektorze stracil 0,1 s, w 2 sektorze 0,2 s, a w 3 jakis 0,3 s. Lacznie 0,6 s. w ten sposob PP przepadlo. I jestem przekonany, ze Robert nie jest mocno zatankowany
22. rookie
Sadzac po wypowiedzi Rampfa,wydaje mi sie ze postawili wszystko na jedna karte i maja ustawienia na deszcz
23. kamil767
a co mowil Rampf?
24. rookie
mowil o niespodziance
25. kamil767
o niespodziance w wykonaniu heidfelda, tak przeczytalem
26. koomar
no dzisiaj widac bylo ze McLareny sa mocne na tym torze brawo robet choc liczylem na wiecej ale nie spodziewalem sie takiej postawy Hamiltona i Heikkiego
27. kamil767
mclareny mocne? gdyby nie HAM to KUBbylby wyzej. Mocne to sa tu Ferrari
28. Raven89
Robert wytłumaczył,dlaczego nie mógł powalczyć o Pole Position-słabo dogrzane opony spowodowały,że nie miał dobrej przyczepności w pierwszym i dugim sektorze.No a w 3 natknął się na Hamiltona-myślę,że gdydy nei to,to widzielibyśmy Roberta w pierwszym rzędzie.
29. CIGAM
czeee moim zdaniem Robert jedzie jak wszyscy na 2 postoje a co do Nicka to moze BMW zaryzykowalo i zaankowalo go pod korek i licza tylko na lud szczescia i na SC a jest duza na to szansa szczegolnie ze na jutro zapowiadaja deszcze ..... Sadze ze jak nic sie nie stanie z czolowa 4 to niestety Robert dojedzie na 5 ...
coz ... BMW powoli odstaje ... od Makow i Ferrari..... czyzby pieniadze sie skonczyly .... ????
30. kamil767
BMW ma tylko 1 tunel aerodynamiczny dlatego nie moga pracowac nad tym i przyszlorocznym samochodem rownoczesnie stad taka slaba forma od 2 wyscigow
31. MaMuT
wegles kubica stracił ok 0.2 a nie 0,6 poza tym BMW wie coś o pogodzie coś czego my nie wiemy a stacje meteo nie maja Alberta którego obliczenia symulują rozwój pogody deszcz jest bardzo prawdopodobny i jesli chcą wygrać muszą zaryzykować i wykiwać ferrari Theissen powiedział że Robert najwyżej mógł być 3 bez względu na sytuację na torze
32. kamil767
jutro bedzie lało jak ...
33. MaMuT
A poza tym Massa przez deszcz się rozbije i wszystko może być tak jak na nurbugringu Markus Winkelhock pamiętacie
34. kamil767
ale wtedy mialem z niego zwałe
35. greg11
kap,kap,kap padaj deszczyku ojjjjjjjj padaj.............
36. ferrarimarlboro
Nawet gdyby Heidfeld był w Q3 to i tek byłby 9 albo 10,myślałem że Kubica będzie wyżej a swoją drogą ciekawe ile paliwa ma Alonso
37. kamil767
dzisiaj modlitwa o deszcz bo BMW ma specjalne ustawienia na deszcz
38. wegles
MaMuT: nigdzie nie znalazlem takiej wypowiedzi Theissena, ze mogl byc co najwyzej 3. Jestem pewien, ze mogl byc 1 dzis. Natomiast na motorsport-total jest wypowiedz theissena dotyczaca zachowania bolidu na tym torze: spodziewalismy sie, ze nasz bolid bedzie sie lepiej zachowywal w monaco.
39. arcykarol
coś cienko im poszło
40. Jacu
Niestety progres Mclarena i Ferrari jest chyba wiekszy niz BMW po GP Hiszpani. Ale patrzac na poprzednie sezony BMW zawsze mialo lepszy poczatek sezonu niz jego dalsza czesc. Wydaje mi sie ze doszli do pewnego poziomu z ktorego ciezko znalesc im dodatkowy potencjal. Kamil767 - pamietaj ze w BMW drugi tunel aero jest uzupelniany Albertem2 a mozliwosci przerobowe sa takie same lub wieksze jak u konkurentow ,na tym etapie mistrzostw jeszcze za wczesnie zeby angazowac glowne sily na nowy bolid - choc niewatpliwie juz prace nad F1.09 sa bardzo zaawansowane. Niemniej mysle ze klopot lezy w problemach ze znalesieniem dodatkowego potencjalu w obecnym boolidzie. Co do zaskakujacej postawy Wiliamsa (N. Rosberga) to wynika on przedewszystkim z doskonalej stabilnosci bolidu i latwej jego adaptacji do zmiennych warunkow o czym wczesniej wspominano jako glowna jego zalete. Trzeba trzezwo patrzac cieszyc sie jutro z 5tej pozycji Roberta bo jezeli sie nic nieoczekiwanego nie zdarzy to malo realne jest wyzsze miejsce.
41. Maciej86
Robert nie ma dużo paliwa na pokładzie. BMW nie spisuje się najlepiej gdy jest zatankowane pod kątem wyścigu. Taka jest niestety prawda :(
42. Supek
Też liczyłem na wiecej, ale jest jak jest, myślę,że zbytnio nakręciliśmy się przed samym weekendem, że to może być miejsce na zwycięstwo...Jak widać Ci sami sa szybcy zarówno na wolnych torach jak i na szybkich torach...wbrew niektórym przewidywaniom. Myślę, że to wlaśnie Williams jest tutaj sprawniej radzącym sobie samochodem niż BMW...nie ukrywam rozczarowania, bo po szybkim doskoczeniu do Ferrari i McLarena w początkowej fazie sezonu teraz niestety tak jak przewidywał Dennis BMW nie jest w stanie utrzymać dystansu do czołowej dwójki...Nurtuje mnie jeszcze inna rzecz, tegoroczny bolid BMW wyraźnie pokazuje, że był on tworzony z myślą o bardziej agresywnym kierowcy, a więc Robercie...wynika to z ciagłych problemów Nicka z dogrzewaniem opon, a wiemy przecież , że on nie jest kierowca preferującym agresywny styl jazdy. Spadek formy Nicka i tak duża jak na ten moment rozbieżność pomiędzy kierowcami może sugerować kto w tym roku jest kierowcą numer 1 w zespole. Tą dygresje dedykuje wszystkim fanom teorii spiskowej w BMW.
43. kamil767
No to zostaje jeszcze Hungaroring
44. cicio50
nie wiem czy zauważyliście ale BMW zawsze we wszystkich kwalifikacjach we wszystkich wyścigach czekało na ostatnią chwilę. Więc dla mnie to nie nowość, poprostu taka mają taktykę Obawy Roberta co do bollidu w tym sezonie są słuszne. Bolid ma szerszy niż rok temu rozstaw osi, co nie sprzyja temu torowi. Mimo wszysto licze na emocjonujący wyścig. Zwłaszcza jak spadnie deszcz
45. kamil767
jak spadnie deszcz to Robert wygra!
46. pawb1
powiem tak dla wszystkich nie zorientowanych w tym biznesie dopuki bmw nie zatrudni fachowców to nie ma co mażyć o wynikach dobry kierowca to dopiero 50% sukcesu ,aprop[os mam wrażenie że szczędzają na ludziach a inwestują w masszyny i komputery a to nie do końca się sprawdza , co do nicka to0 dobry kierowca tylko wiekowy i ma prawo mieć słabszy sezon .Kubek i tak jutro ma szanse być na podium bo maklaren ostatnio słabiutko pozdrawiam wszystkich forumowiczów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
47. bosss111
jak tak czytam wasze wypowiedzi, to smiac mi sie chce...macie spiskowe teorie dziejow!!!, a prawda jest taka ze BMW, nie dorownuje obecnie do Ferrari i makow.. i tyle.musimy sie przyzwyczaic do 5,6 pozycji to max na obcna chwile..
48. skidmarks
Ktos napisął ze BMW sie nie rozwija a konczone wyscigi o połowe mniej tracac do ferarii niz przed rokiem?
49. Andy Cho
Oby spadł deszcz inaczej ie ma szans na zwyciestwo
50. norman_69
mam nadzieję że będzie lało... dobre i co nakwyżej 2 pity, no i w ogóle mam nadziję...
51. SoL Crusader
Ech. I dostało się BMW za to czekanie na ostatnia chwilę podwójnie tym razem, bo i Nick już nie miał czasu się poprawić i Robert miał problemy. Ale co do Nicka to stało się to, na co się zanosiło od dwóch wyścigów, gdzie psim swędem wchodził do Q3, tym razem nie wyszło. A jego po raz kolejny mówienie o oponach pominę milczeniem. Szkoda bardzo, że forma coś podupada, bo trzeba walczyć o to drugie miejsce wśród konstruktorów. Ale liczę, że mimo wszystko jakiś punkt przywiezie, ktoś na pewno odpadnie, kogoś uda mu się "łyknąć".
52. tt16
Niech bedzie deszcz jutro to jest szansa Roberta. A Nick po raz kolejny mowi ze nie moze rozgrzac opon...moze to prawda. szkoda naprawde bo przez takie bledy traci caly zespol a nie tylko N.H.
53. MaMuT
BMW zmieniło miejsce filtrów które były zalewane przez wodę i przez co silnik tracił moc jutro mogą zmienić elementy które mogą bezpośrednio i pośrednio utrudniać jazdę i powodować zagrożenie czyli zmiana skrzydeł oraz zmiana balansu wszystko inne = kara Robert ma Wet setup i jutro będzie ostra jazda
54. grzechu1010
bosss111 zgadzam sie z toba co do tego ze beemki traca do McLnow i Ferrari, ale nie zaprzeczysz temu ze BMW zrobilo postep w porownaniu z ubieglym sezonem. W 2007 r. bronilo sie przed Renault a teraz walczy o podia, jakis skok do przodu wiec jest
55. koomar
z tego co wiem to McLareny sa lepiej przystosowane od ferrarek na ten tor ale jak wiadomo ferrarki maja kase i super kierowcow a mclareny dobrze pojechaly i na zjazdowym okrazeniu hamilton jechal przed robertem i tak wyszlo jak wszlo licze na dobra postawe roberta w wyscigu
56. dmn
po kwalifikacjach sądzę że MAx i to przy wyjątkowo sprzyjających okoliczościach Kubica może powalczyć o 3 miejsce... Jedyna szansa na tym torze na walkę o czołowe miejsca ( czyt. podim ) to zdobycie minimum 2 linii w qualu , niestety Robert zajął najgorsze miejsce z możliwych.... Cieszy fakt, że (biorąc pod uwagę wszystkie treningi oraz pierwsze dwie sesje kwalifikacyjne) Kubica wreszcie wyprzedził Rosberga... choc fakt faktem, nie wiadomo- jak zwykle - jak barddzo są zatankowani... Wszystko hbędzie w miarę przejrzyste po pierwszym pit stopie czołówki.... Liczyłem na miejsca 2-4 w kwal Kubicy.... jest piąte więc myślę że będzie czwarty... może piąty... Na zakończenie- wierzę w podium.... MIMO WSZYSTKo :) na dobranoc, bo późna pora (dla niektórych wczesna- kwestia interpretacji ;) ) Róznica między Heidfeldem a Kubicą wcale wg mnie jest aż tak zaskakująca.... Popatrzcie na różnice czsowe w qualu między nimi w tym sezonie.... a że dzieli ich aż taka różnica jeśli chodzi o pozycje startowe.... na już naprawdę KONIEC- wg mnie BMW nie trafiło w tym sezonie w monaco z ustawieniami... Główny problem balans bolidu i siłę docisk.... co zresztą jest ze sobą powiązane.... DOBRANOC :)
57. LukeOne
CIGAM ... BMW nie odstaje tylko Ferrari i McLareny już nie wypadają z toru.
58. mario547
Raven89 no i co mówiłem że KUB ma mniej paliwa od Masy i od czołówki też ale tego już się nie dowiemy. A ty od razu wyjechałeś na mnie że denerwują cie tacy "wszystkowiedzący"
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz