Aston Martin podrasuje samochód bezpieczeństwa
Aston Martin na sezon 2024 dostarczy znacznie potężniejszy samochód bezpieczeństwa niż dotychczas.Od 2021 roku obowiązki samochodu bezpieczeństwa na torach Formuły 1 pełnią dwa auta. Jednym jest dobrze znany Mercedes, a drugim Aston Martin.
Niemcy korzystają przy tym z modelu GT Black Series od AMG, który rozwija moc 720 KM i jest typowo sportowym autem, podczas, gdy Brytyjczycy korzystali ze zmodernizowanej wersji Vantage F1 Edition, która na pewnym etapie mistrzostw podpadła kierowcom.
New Aston Martin Vantage F1 Safety Car.#AMuS #F1 pic.twitter.com/doAeFK8lGs
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) February 21, 2024
Odchodzący model jest o prawie 200 KM słabszy niż wersja Mercedesa i o 45 kg cięży, a na dodatek nie dysponuje tak rozbudowaną aerodynamiką.
Max Verstappen niechlubnie skwitował tempo modelu Astona Martina podczas GP Australii w 2022 roku kiedy samochód bezpieczeństwa w charakterystycznym zielonym kolarze określił mianem "żółwia".
"Samochód bezpieczeństwa jest tak wolny, prawie jak żółw. To niewiarygodne" mówił wtedy Holender. "Jechać 140 km/h na tylnej prostej, gdy nie było tam uszkodzonego bolidu. Nie rozumiem czemu mamy jechać tak wolno. Musimy to przeanalizować."
"Z całą pewnością samochód Mercedesa jest szybszy, gdyż ma dodatkowy pakiet aerodynamiczny. Aston Martin jest naprawdę wolny. Potrzebuje więcej przyczepności, ponieważ nasze opony są zimne jak lód."
"Jazda za samochodem bezpieczeństwa jest obecnie okropna."
Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku Aston Martin podniesie nieco poprzeczkę i zaprezentuje mocno podrasowaną wersję swojego samochodu bezpieczeństwa, która była widziana na torze w Bahrajnie tuż przed rozpoczęciem zimowych testów w specjalnym malowaniu kamuflującym.
Oprócz zmian w nadwoziu i nowego grilla, moc nowego samochodu bezpieczeństwa została podniesiona o 150 KM, do 656 KM dzięki większym turbosprężarkom, lepszemu chłodzeniu i nowym wałom napędowym od 4-litrowego motoru AMG.
Nowy samochód Astona Martina ma zostać oficjalnie zaprezentowany prawdopodobnie dopiero podczas drugiej rudny mistrzostw świata F1 w Arabii Saudyjskiej.
komentarze
1. Patricko
Wystarczyło dać model Gran Turismo i nie byłoby problemu. To nie, dali suva jako Safety Car, w F1...
2. Andrzej369
@1 Przecież SUV to tylko samochód medyczny, problemem jest Vantage - sportowe coupe, które jest po prostu za słabe, ale papa stroll włożył kasę w astona więc marketing ma być...
3. Patricko
No tak, był tak wolny, że mi się z tym suvem pomieszało.
4. dexter
Szczerze mowiac nie moge takiego narzekania zrozumiec, bo pojazd SC ma zupelnie inne zadania. Samochod bezpieczenstwa ma tak naprawde zapewnic bezpieczenstwo na torze wyscigowym, a nie byc tematem bezsensownych i troche dziecinnych dyskusji na temat predkosci maksymalnej. Wplyw predkosci samochodu bezpieczenstwa na osiagi kolejnych pojazdow tak czy owak jest drugorzedny, poniewaz wplyw jest taki sam na wszystkich uczestnikow, ktorzy jak zawsze sa odpowiedzialni za bezpieczna jazde w kazdych warunkach, stosownie do stanu swojego pojazdu i do warunkow panujacych na torze wyscigowym. Oczywiscie zaden drogowy samochod sportowy nie moze jechac tak szybko na torze, aby opony i hamulce pojazdu Formuly 1 nie ostygly zbyt mocno. Niemniej jednak takie narzekanie kierowcow wyscigowych jest oczywiscie PR-owa katastrofa dla marki Aston Martin.
5. dexter
@Andrzej369
Aston Martin Vantage to dobry, komfortowy samochod sportowy, ktory bije wiele samochodow w swojej kategorii jesli chodzi o sound. Vantage ma wbudowany rowniez silnik Mercedesa, ktory w dzisiejszych czasach juz jest zabytkiem. Moj kumpel jezdzi m.in. modelem Roadster z 2023 i mialem okazje sie tym autem przejechac. Musze powiedziec, ze bylem b. zaskoczony w pozytywnym tego slowa znaczeniu. Nawet bylismy w zeszlym roku na Nordschleife (Nürburgring) tym samochodem.
A propos: silnik V12-Twinturbo, 5,2-litra, 700 KM - ten sam silnik, ktory jest w coupe. Klapy mozesz ustawic normalnie i w modusie race - auto brzmi brutalnie, szczegolnie z otwartym dachem. Skrzynia juz dobrze przelacza biegi na tylna os pod pelnym obciazeniem. Samochod wyglada elegancko i supersportowo z ta otwarta paszcza wieloryba oraz spoilerem i dyfuzorem z tylu. Dach mozna zamknac szybko i bezproblemowo do predkosci 55km/h. Jedna rzecz jest typowo brytyjska, poniewaz w Niemczech masz oczywiscie kierownice po lewej stronie, ale zeby otworzyc maske silnika, to musisz najpierw wyjsc z auta, obejsc auto i dopiero z prawej strony, tzn. od strony pasazera mozna otworzyc pokrywe silnika. W kazdym razie samochod b. elegancki o wysokiej jakosci wykonania. Moze kiedys sam skusze sie na Astona Martina, bo auto wpadlo mi w oko. Samochod osiaga okolo 310 km/h - tyle na temat predkosci maksymalnej ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz