Kierowca Red Bulla w najlepszy możliwy dla siebie sposób otworzył sesję testową w Bahrajnie. Zarówno w trakcie porannych zajęć, jak i popołudniowych wykręcił najszybszy czas, okraszając to największą liczbą nabitych kilometrów. "Podium" ze sporą stratą zamknęli Lando Norris i Carlos Sainz.
Po kilku miesiącach niemal cała stawka F1 wreszcie pojawiła się na torze. Wszystko oczywiście w ramach przedsezonowych testów w Bahrajnie, który znowu wziął na siebie ich organizacje. Pogoda przez cały dzień w żaden sposób nie przeszkadzała zespołom, bowiem temperatura powietrza wskazywała około 24 stopni Celsjusza, zaś nawierzchni 39.
Relację z porannych zajęć można znaleźć TUTAJ, natomiast teraz skupimy się na tym, co działo się po godzinie 13.00. Oczywiście sprawozdanie należy rozpocząć od zmian w składach kierowców, gdyż do akcji wkroczyli: Carlos Sainz, Lando Norris, Lance Stroll, Pierre Gasly, Logan Sargeant, Daniel Ricciardo, Zhou Guanyu oraz Nico Hulkenberg. Swojego line-upu nie zmienili Red Bull i Mercedes.
Nic zatem dziwnego, że to właśnie ich reprezentanci mogą poszczycić największą liczbą przejechanych okrążeń. Max Verstappen wykręcił ich aż 142, a George Russell 121. Jeśli chodzi o kierowców, którzy jeździli jedynie po południu, należy wyróżnić wynik Hulkenberga. Licznik Niemca zatrzymał się na 82, co idealnie wkomponowuje się w zapowiedzi Haasa o chęci zrobienia jak najwięcej kilometrów.
Aktualny mistrz świata nie tylko na polu przejechanych kółek nie miał sobie równych. Zdecydowanie uzyskał najszybszy czas 1. dnia testów na mieszance C3. Walkę z nim pod tym względem próbował nawiązać Norris, który przez moment znajdował się na czele listy wyników, ale ostatecznie stracił ponad sekundę. Blisko za jego plecami uplasowali się Sainz i Ricciardo.
Dodatkowo - podobnie jak podczas porannej sesji - Holender był zaangażowany w jeden z bezpośrednich "pojedynków" na torze. Tym razem stoczył go z Russellem i wyszedł z niego zwycięsko. Podobną dawkę emocji kibicom w sekcji zakrętów 9-10 zapewnili Gasly oraz Sargeant. Górą okazał się zawodnik Alpine.
Max 🤜🤛RB20 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/IuweRQ34tK
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
Nie tylko z tego powodu Amerykanin nie zaliczy dzisiejszych jazd do zbyt udanych. Zresztą to samo dotyczy samego Williamsa, którego rano spotkała usterka układu paliwowego w aucie Alexa Albona. Problemy przełożyły się także na popołudnie, ponieważ Logan wyjechał na tor z ponad godzinnym opóźnieniem i zdołał przejechać raptem 21 okrążeń. Zespół doszukał się bowiem potencjalnej usterki wału napędowego.
Jeszcze zanim Sargeant zjechał do garażu, zdążył zaliczyć największą przygodę środowych prób, obracając się w zakręcie nr 9. Oprócz tego kierowcy stronili od większych "momentów", ograniczając się do częstych blokowań kół i sporej walki na tarkach. Pod koniec sesji ciepło zrobiło się jedynie w samochodzie Strolla, kiedy odpadło lewe lusterko. Chwilę później przejechał po nim Hulkenberg.
Whoa! 😮
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
Logan Sargeant goes sideways through Turns 9 & 10 but keeps his Williams out of the barriers 😰#F1Testing #F1 pic.twitter.com/eBwqxE9qdR
Lance Stroll's left wing mirror goes flying on his heavily flow-vis-ed Aston Martin 😮#F1Testing #F1 pic.twitter.com/gRRMcrcg6A
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
21.02.2024 18:32
0
No i super, oby tylko (marzenia chyba) Aston został drugą siłą
21.02.2024 18:56
0
lipa czyli dejavu
21.02.2024 19:54
0
1,5 sekundy szybciej niż rok temu w 1 dniu Testów.
21.02.2024 20:34
0
Chyba pozamiatane jest. Kolejny nudny sezon się zapowiada. Redbull z przodu, 2 chyba Ferrari, Mercedes niby nie skupiali się na czasach ale chyba jest gorzej niż mogli się spodziewać
21.02.2024 21:25
0
Mercedes błądzi. Widać że nie trafili z koncepcją bolidu i proboja zmieniać filozofię rozwoju , przebudowują . Droga do nikąd . Dopóki nie będzie zmian w regulaminie to Mercedes z ta konstrukcja nic nie ugra. Ferrari też zmienia . Redbulla nikt raczej nie dogoni bo trafili z bolidem i tylko go rozwijają .
21.02.2024 21:35
0
@5 na moje oni od samego początku trafili z koncepcja tylko nie potrafi zbudować stabilnej platformy, się dziwię Allison podobno też super fachowiec od aero, oglądałem u kogoś na yt to facet ma na prawdę niezłe osiągnięcia i tak by w tym roku nie trafił
21.02.2024 22:59
0
@5 Najważniejsze w tym roku jest przebudowane czyli tylne zawieszenie.
21.02.2024 23:21
0
Redbull z tymi wlotami wyglada rzeczywiscie jak BYK z rogami :)
21.02.2024 23:46
0
W Mercedesie musi być słabo .Znając Russella podpałowca to kręcił na maxa .Na ile mu bolid pozwalał .
22.02.2024 07:34
0
Co wy naprawdę myślicie, że Mercedes traci 3 sekundy do RB? xD Red Bull słynie ostatnimi laty z tego, że czy to w testach czy treningach muszą wygrywać wszystkie sesje. RB ma przewagę, to nie ulega wątpliwości, ale nie taką jak tutaj widać w tabeli. Testy to tylko testy. Mercedes na testach przed 2014 krył tempo i nie wyglądało na to żeby dominowali tak bardzo nad resztą stawki. A jednak mieli realnie ponad sekundę przewagi na okrążeniu. Wszystko wyjaśni się dopiero za tydzień w piątek w kwalifikacjach.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się