komentarze
  • 1. dexter
    • 2023-03-30 16:25:14
    • *.c22.pool.telefonica.de

    Co tutaj mamy spogladajac na karte Albert Park Circuit i co mowia tzw. notes? Krotki briefing ...

    Dlugosc trasy: 5,278 km. Liczba okrazen 58 (wedlug planu). Dystans wyscigu: 307,574 km. Liczba zakretow: 14 (piec lewych, dziewiec prawych). Odleglosc z pole-position do punktu hamowania w T1: 260,5 metra. Dlugosc pit lane: 280,6 m. W tym roku wprowadzono cztery strefy DRS: T2-T3 / T8-T9 / T10-T11 / T14-T1. Tak wiec mozliwosc otwarcia systemu DRS jest praktycznie na kazdej prostej (pod warunkiem, ze pilot zblizy sie wystarczajaco do poprzedzajacego auta). Niemniej jednak wydaje sie, ze po zakonczonym manewrze wyprzedzania trudno bedzie naprawde odjechac i moze to prowadzic do tego, ze stawka pozostanie razem w srodku. Miedzy T8-T9 jest przbudowa (jest teraz prosta), zakrety 6 i 13 maja inny kat (sa bardziej zaokraglone), a ponadto jest mala korekta zakretu numero 11.

    Strefy niebezpieczne etc. ... FIA powiekszyla teraz pola startowe po incydentach Estebana Ocona w Bahrajnie i Fernando Alonso w Jeddah. Boksy startowe rosna o 20 cm, tj. z 250 do 270 centymetrow.

    Czas uwzgledniajac restrykcje predkosci w pit lane (60 km/h): 16,8 sekundy. Zakrety powyzej 250 km/h: 1; zakrety ponizej 250 km/h: 2; najwyzsza sila przeciazenia: 5,2 g. Zmiana biegow na orazenie: powyzej 40; procent pelnego otwarcia przepustnicy: 52%; najdluzsza czesc na pelnym otwarciu przepustnicy 12,1 sek. Po przebudowach w ubieglym roku predkosc okrazenia generalnie wzrosla o 44 km/h - jest wiecej zakretow srednioszybkich, jest wiecej zakretow szybkich.

    Patrzac na layout, to petla uliczna w Melbourne przypomina tor Jaddah w Arabii Saudyjskiej. Tzn. szybka petla, dosc plynny kurs - chociaz tutaj jest troche wiecej hamownia. Szykana z zakretow dziewiatego i dziesiatego jest bardzo szybka. Niewiele jest miejsc w ktorych trzeba bardzo wczesnie stac quasi na gazie. Albert Park jest rowniez znany z tego, ze wyprzedzanie jest stosunkowo trudne. A ponadto: asfalt jest gladki, opony nie powinny byc kluczowym faktorem, a strategia na jeden zjazd powinna byc najlepszym wyborem.

    Ze wzgledu na kilka ciasnych zakretow i niektorych faz przyspieszania z powolnych naroznikow, przyczepnosc i stabilnosc i stabilnosc na hamulcu sa tym czego wymaga sie w Melbourne - co nie jest takie latwe na sliskim asfalcie drog publicznych. Jazda odbywa sie ze stosunkowo miekkim zawieszeniem i wiekszym przeswitem. Ze wzgledu na wzrost przyczepnosci ustawienia trzeba zawsze dostosowac w weekend wyscigowy. Przyczepnosc tutaj jest szczegolnie wazna na przedniej osi. W wolniejszych zakretach pojazd musi jechac tam gdzie kieruje kierowca. Podsterownosc kosztuje cenne dziesiate sekundy. Wazna jest rowniez dobra stabilnosc na hamulcu. Jesli kierowca ma pewnosc siebie i dobry rytm, przeklada sie to bezposrednio na czas okrazenia.

    Transmisja treningu o 3:30, kwalifikacje 7:00, wyscig 8:00 ... Coz, dla europejskich fanow wyscig w Australii oznacza zawsze wczesne wstawanie lub absolutny brak snu. A trening F3 rozpocznie sie juz w czwartek wieczorem wedlug czasu srodkowoeuropejskiego o godzinie 23:50 :-). Na pocieszenie: fani Formuly nie sa sami, bo sytuacja tak samo wyglada dla inzynierow pracujacych w fabryce.

  • 2. dexter
    • 2023-03-30 16:29:20
    • *.c22.pool.telefonica.de

    "Temperatura powietrza w Melbourne na przestrzeni weekendu znajdzie się w oknie pomiędzy dziewiętnastoma a piętnastoma stopniami Celsjusza. Na piątek i sobotę zapowiadane są niewielkie opady deszczu, natomiast w niedzielę synoptycy przewidują zachmurzenie, lecz bez żadnych opadów."

    Jezeli tak beda wygladac warunki atmosferyczne, to niskie temp. raczej moga powodowac problemy z grainingiem niz przegrzaniem.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo