Sainz najszybszy do przerwy 2. dnia testów w Bahrajnie
Zespoły mogą być zadowolone z niezawodności jaką prezentują ich nowe maszyny. Pierwsza część drugiego dnia testów w Bahrajnie obyła się bez niedogodności związanych z wywieszaniem na torze czerwonych flag, z wyjątkiem tradycyjnych już testów systemów FIA pod koniec sesji.Wszystkie ekipy ochoczo zabrały się do pracy mając na uwadze niewielką liczbę testów jakie mają przed próbą generalna jaką będzie przyszłotygodniowy weekend wyścigowy na torze Sakhir.
Rano pierwszy na torze zameldował się Fernando Alonso z Astona Martina i chociaż ekipa w środku dnia straciła trochę czasu na pracę przy bolidzie, Hiszpan do przerwy obiadowej zajmował trzecie miejsce w tabeli wyników.
Wczoraj dwukrotny mistrz świata pod sam koniec sesji próbował pokonać szybkie okrążenie, ale nie udało się mu poprawić czasu Maksa Verstappena. Jego ekipa zarzekała się jednocześnie, że nie była to pr'owa próba uzyskania najlepszego wyniku, zwracając uwagę na fakt, że Hiszpan korzystał wtedy z opon średnich, tak jak większość stawki.
Najlepszy do przerwy pod nieobecność Verstappena był Carlos Sainz z Ferrari, który uzyskał czas 1:32,486, ale o tym, że zdradliwie jest przyglądać się testom przez pryzmat tabeli wyników może świadczyć fakt, że drugi, ze strata niespełna 0,2 sekundy, był Logan Sargeant z Williamsa. Wynik Amerykanina był pokłosiem przejazdu na miękkich oponach.
Nie zmienia to jednak faktu, że dla części kierowców dzisiejsze jazdy będą ostatnimi podczas tych testów, a więc czysto teoretycznie w drugiej części dnia powinny pojawić się już typowo kwalifikacyjne próby.
Zespół Red Bulla, który rano wywołał trochę zamieszania, gdy za kierownicą RB19 pojawił się Sergio Perez, a nie Max Verstappen ponownie zaliczył solidną sesję. Meksykański kierowca pokonał w sumie 76 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas o 1,3 sekundy wolniejszy niż Sainz.
Zawodnik Red Bulla był jednak jednym z najbardziej pracowitych kierowców porannej sesji obok Yukiego Tsunody, który w trakcie porannej sesji przeprowadził pełną symulację wyścigu. Nie przełożyło się to jednak pozytywnie na jego wynik, gdyż Japończyk zamykał stawkę, ze stratą blisko 4 sekund do lidera.
Ostatnie 15 minut sesji FIA tradycyjnie przeznaczyła na sprawdzanie własnych systemów przy okazji organizując próbną procedurę startową.
Zestawienia czasów do przerwy obiadowej 2. dnia testów F1 w Bahrajnie1. Carlos Sainz 1:32.486 (70 okrążeń)
2. Logan Sargeant 1:32.549 (74 okrążenia)
3. Fernando Alonso 1:32.969 (64 okrążenia)
4. Zhou Guanyu 1:33.170 (43 okrążenia
5. Kevin Magnussen 1:33.442 (67 okrążeń)
6. Esteban Ocon 1:33.490 (49 okrążeń)
7. Sergio Perez 1:33.751 (76 okrążeń)
8. Lewis Hamilton 1:33.954 (72 okrążenia)
9. Lando Norris 1:35.522 (65 okrążeń)
10. Yuki Tsunoda 1:35.708 (85 okrążeń)
Zdjęcia:
komentarze
1. Grzesiek 12.
Dzisiaj bolid Ferrari wygląda dużo stabilniej. Jak powiedział Leclerc, wczorajszy porspoing był efektem ekstremalnych ustawień.
Ogólnie, komentatorzy trochę przynudzają. Jednak oglądanie testów nijak się ma da wyścigu czy kwalifikacji. Na szczęście prawdziwe emocje, już za tydzień.
2. hubi7251
Piękny był ten start pod koniec sesji! Szkoda, że do jakieś małej stłuczki nie doszło.
3. Manik999
@Grzesiek 12. - podziwiam ludzi, którzy oglądają testy. ;) Jak dla mnie to już z deczka przesada. ;)
4. Grzesiek 12.
@3 Manik999
Uwierz mi że nie oglądam od deski do deski - aż tak jeszcze mnie nie pogięło :-D
Bardziej po łebkach i z dużymi przerwami i niestety na telefonie...
Na telewizorze tylko lizne co nieco przewijając powtorki. Ale i tak można sporo wyłapać.
5. Krukkk
Panowie Grzesiek12 i Manik999. Dzieki testom, ktore sa dlugie i zmudne mozemy dostrzec jak zachowuja sie poszczegolne bolidy np o roznych ustawieniach przeswitu.
Przy najmniejszym przeswiecie wszystkie bolidy podskakuja (i nie mam tutaj na mysli nierownosci toru), ale dzieki temu Jestesmy w satnie zauwazyc ktory bolid uzyskuje najlepsze czasy mimo podskakiwania.
6. Grzesiek 12.
Krukkk
Każdy ma swoje sposoby aby wyciągnąć z testów jak najwięcej...
Ale i tak, to kwalifikacje i wyścig da prawdziwa odpowiedź co do formy zespołów. To co teraz piszemy, to tylko nasze przewidywania. A czy będą słuszne okaże się po paru wyścigach.
7. Krukkk
Swiete slowa Grzesiu, na tym polega piekno pasji, kibicowania i sledzenia wydarzen F1.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz