komentarze
  • 1. Grzesiek 12.
    • 2023-02-05 06:58:13
    • *.

    Pomijając cały ten syf z ekologią..., najważniejsze że obie strony mają co chcą. Ford zajmie się swoją działką, a RB swoją. Do tego Byki będą mogli przenieść "inne koszty" do działu silnikowego, co było na pewno ważnym elementem układanki Hornera
    A jakie ogólne będą efekty i moc i "składaka" zobaczymy. Ryzyko jest duże, ale korzyści również. Bez swojego działu silnikowego, RB był by w tyle za Mercem i Ferrari jeśli chodzi o kreatywną księgowość... Teraz siły się wyrównują.

  • 2. Jacko
    • 2023-02-05 09:54:23
    • *.

    @1. Grzesiek 12.
    Powtórzyłeś dokładnie wszystkie mije tezy, więc:

    "W kategorii głupota roku, Twój komentarz będzie w czołówce...
    Uśmiałem się do łez :-D "

  • 3. dexter
    • 2023-02-05 10:20:52
    • *.89.204.130.pool.telefonica.de

    @Grzesiek 12

    Takiego steku bzdur i zwyklych przeinaczen nie widzialem dawno. Grzesiu, czym ty sie zajmujesz zawodowo?

  • 4. Grzesiek 12.
    • 2023-02-05 11:21:40
    • *.

    @ 2 Jacko
    Widzisz, nie chciałem być gorszym od Ciebie :-D

    A tak bardziej poważnie, różnimy się tym że Ty sugerujesz że RB nie stworzy własnego silnika spalinowego :

    "@5. hubos21
    "RBR uparcie chciał stworzyć własny silnik spalinowy"

    Chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś, a jeśli wierzysz, to niestety żyjesz w jakiejś alternatywnej rzeczywistości... Między otworzeniem "działu silnikowego", a "stworzeniem silnika", jest taka sama różnica, jak między krzesłem, a krzesłem elektrycznym. "

    Więc proszę Cię, nie wmawiaj mi że powtarzam Twoja tezę w temacie silnika spalinowego.

    @ 3 dexter

    Przecież znasz moje stanowisko w temacie kreatywnej księgowości od dawna. Nawet miałeś coś tam mi odpisać pod wcześniejszym wpisem, ale chyba zapomniałeś :-D
    A dopiero teraz reagujesz i atakujesz jak zwróciłem Ci uwagę w znanym temacie gdyż nie mogłem dłużej czytać oczerniania i upadlania innego usera przez Ciebie

    Jakie to słabe z Twojej strony ...

  • 5. Krukkk
    • 2023-02-05 11:55:49
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Grzesiek 12. Nie myl proby upodlenia z upodleniem.

    Przepisy techniczne skrojone pod Mercedesa nie mogly trwac w nieskonczonosc. F1 nigdy nie byla martwa pod wzgledem regulaminow i zmiany co jakis czas sa czescia DNA tej dyscypliny.
    Zal mi jedynie kibicow, ktorzy wierzyli, ze okres z lat 2014-2021 bedzie trwal wiecznie a Mercedes jest prawdziwa "maszyna do wygrywania".

  • 6. Grzesiek 12.
    • 2023-02-05 12:00:20
    • *.

    @5 Krukkk
    Masz rację, źle się wyraziłem.

  • 7. dexter
    • 2023-02-05 13:13:37
    • *.89.204.130.pool.telefonica.de

    @Grzesiek12

    "Przecież znasz moje stanowisko w temacie kreatywnej księgowości od dawna."

    O to chodzi, ze nie znam. Prosze przedstaw wreszcie swoje stanowisko, bo czytam tylko same teorie spiskowe bez wiedzy fachowej. Prosze opisz jak ma wygladac "kreatywna ksiegowosc" ? I co Mercedes do czynienia ma z RBR (oprocz podobnej liczby personalu)?


    "Nawet miałeś coś tam mi odpisać pod wcześniejszym wpisem, ale chyba zapomniałeś :-D"

    Nie, nie zapomnialem. Bylem zajety (choc to nie jest wytlumaczenie). Teraz mozemy przedyskutowac rozne tezy.


    "A dopiero teraz reagujesz i atakujesz jak zwróciłem Ci uwagę w znanym temacie gdyż nie mogłem dłużej czytać oczerniania i upadlania innego usera przez Ciebie"

    Hee? Po pierwsze, nie atakuje, ale widze jakie zwariowane tezy wypisujesz. Po drugie, w ktorym miejscu zwrociles mi uwage, bo nie wiem (nie widzialem)? Wowczas postaram sie odpowiedziec na wszystkie tezy "oczerniania" i "upadlania" innego usera. Chodzi tu o internetowego bandziora z roznymi nickami oraz banami: @Heniek007, Kruk, Krukk, Krukkk etc.? Moge jeszcze raz, tym razem zarzekam sie, ze ostatni wylozyc lopatologicznie, o co chodzi. Ponadto: mozemy zaprosic do dyskusji Przemyslawa Kempinskiego.


    "Pomijając cały ten syf z ekologią..."

    Ty pracujesz w ogole w jakies branzy. Bo widze, ze nie masz pojecia, o czym mowisz.

  • 8. Grzesiek 12.
    • 2023-02-05 14:06:59
    • *.

    @7 dexter
    Przecież nie będę się powtarzać. Napisałem wcześniej gdzie mogą być przenoszone koszty związane z rozwojem bolidów. I na pewno do nich należy dział silnikowy który nie jest wliczany do limitu. Oczywiście dowodów nie mam, ale w wolnej chwili proponuję poczytać o podejrzeniach Szafnuera który sugeruje za duże zespoły kombinują z budżetem.

    Pisząc o syfie z ekologią mam na myśli że w dużej mierze jest to sposób na drenaż pieniędzy od zwykłych obywateli. A najlepszym przykładem niech będzie tzn "opłata emisyjna" która doprowadziła i doprowadza do upadku mniejszych przedsiębiorstw. W zamian za to wchodzą molochy głównie z zachodu którzy przejmują biznes, oczywiście dokładają w pierwszym okresie ale później będą zawyżać ceny. Czy to jest przypadek? Już nie wspomnę o zwykłych obywatelach którzy płaca w różnych postaciach pośrednio i bezpośrednio za politykę unii europejskiej z ekologią na sztandarach...

    Zapraszaj kogo chcesz do rozmowy, ja osobiście wiecej się wtrącać nie będę. Tylko szkoda w tym wszystkim, ze nie widzisz , za wcale nie jesteś lepszy w bandziorce internetowej
    Tyle w temacie.

  • 9. hubos21
    • 2023-02-05 16:07:54
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Z tego co donoszą pismaki i ludzie związani z F1 to Ford daje kasę na budowę i rozwój silnika a w zamian mają promocję i logo na bolidach i tyle będą mieli z silnika, jeśli to się potwierdzi to Jacko będzie wielkim specjalistą os krzeseł elektrycznych a nie Formułu 1.

  • 10. Krukkk
    • 2023-02-05 18:47:34
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @7. Przestan blaznic sie. Co ma wspolnego Pan Administrator z Twoimi internetowymi wyglupami...? (pytanie retoryczne).

  • 11. dexter
    • 2023-02-07 12:35:51
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @Grzesiek

    Dobrze - teraz zrozumialem, o co Tobie chodzi. Bo w innych postach (inny temat) czytalem tez tylko "kreatywna ksiegowosc".

    Niemniej jednak tutaj nie ma zadnych kombinacji ani rzeczy podejrzanych. Po pierwsze, pytanie brzmi: gdzie umiescic pracownikow? Kazdy, kto w F1 zatrudnia ponad 1000 pracownikow jak Mercedes albo jak Ferrari tuz ponizej czy Red Bull miedzy 800 i 850, nie moze uniknac wewnetrznych zwolnien. Aby zatrzymac jak najwiecej osob, musisz wymyslic nowe obszary biznesowe. Lub pod kontrola oddac personel do konkurencji, ktorej nie trzeba sie bac. Trzech "big-playerow" stara sie zaoszczedzic na kosztach budowy pojazdow oraz procesow, ale pozostawiaja zespol mniej wiecej tak jak jest. Poniewaz wysoko wykwalifikowany personel w Twoim zespole to sila rozwoju.

    46-stronicowe nowe prawo finansowe zawiera wskazowki dla zespolow, ktore musza zmniejszyc swoje rozmiary. Limit budzetowy nie obejmuje automatycznie pelnej pensji pracownika, a jedynie czas pracy, ktory faktycznie spedza on w Formule 1. Pozwala to zespolom na zatrudnianie pracownikow w roznych dzialach zgodnie z wymaganiami. W przyszlosci wyroznione zostana trzy kategorie. Pracownicy, ktorzy pracuja na pelen etat w zespole Formuly 1. Ci, ktorzy dziela swoja prace na kilka projektow i wchodza czesciowo, tzn. tylko w niepelnym wymiarze godzin do budzetu zespolu Formuly 1. I ci, ktorzy zostana calkowicie oddelegowani na zewnatrz do nowych, nie zwiazanych z Formula 1 zadan. Obejmuje to rowniez dzialy silnikowe i dostawcy czesci dla zespolow klienckich. Te dziedziny biegna ekstra.

    Ferrari produkuje 70 procent komponentow dla amerykanskiego zespolu wyscigowego Haas, skrzynie biegow, zawieszenie i hydraulike dla Alfy Romeo. Red Bull chce rozszerzyc synergie z Alpha Tauri. Mercedes zaopatruje trzy zespoly w silniki, dwa w skrzynie biegow i Aston Martin w okolo 30 procent czesci dozwolonych przepisami. To nie przypadek, ze wszystkie trzy zespoly rozszerzaja swoja dzialalnosc kliencka. Maranello przenioslo do Haas'a kilkadziesiat inzynierow. Haas jest szczesliwy, ze ma dodatkowy know-how na pokladzie. Niektorzy pracownicy Ferrari przechodza do dzialu sportowych samochodow drogowych, inni do dzialu wyscigowego GT. Mozliwe, ze Ferrari bedzie miec rowniez inne pole dzialania. W Maranello zastanawiano sie, czy wejsc do odrodzonego sportu dlugodystansowego w Le Mans z hypercars.

    Rowniez w Mercedesie sa takie rozwazania. Taka operacja bylaby jednak koordynowana przez AMG. Jednak Brackley i Brixworth byliby dostepni jako partnerzy do kooperacji. Ferrari wysyla niektorych pracownikow do swojego klienta Haas, aby zapobiec zwolnieniom. Red Bull rozbudowuje swoj dzial technologiczny. Pod pieczecia firmow Red Bull Advanced Technologies obslugiwane sa rowniez projekty spoza Formuly 1. Samochod uliczny Valkyrie dla Astona Martina byl najwiekszym jak dotad zamowieniem. Potem pojawil sie Aeroscreen dla serii IndyCar. Marzenia o przyszlosci to koncepcje samochodu napedzanego wodorem dla Le Mans, zapytania od dzialu Red Bull Air Race, symulacje i projekty CFD dla rowerow szosowych BMC (takie rowery kosztuja do 17.000 Euro za sztuke). Ale kto chce ostatecznie ustalic, czy inzynier RB pracuje nad upgradem aero czy nad rowerem wyscigowym?

    Dzial technologiczny jest pozadana siatka bezpieczenstwa dla nadmiaru personelu, obojetne czy w niepelnym, jak i pelnym wymiarze godzin, tzn. na pelnym etacie. Nowo powstala firma budowy silnikow (Red Bull Powertrains Limited) jest rowniez mile widzianym urzedem pracy dla pracownikow biura technicznego i dzialu produkcji RB. Kazdy kto tam pracuje, nie wlicza sie do ograniczenia budzetowego wedlug przepisow.

    Mercedes zdecydowal sie na polaczenie rozwiazan Ferrari i Red Bulla. Czesc personalu pozostala nadal w sporcie motorowym. Dzial silnikow, obsluga klienta, zamowienia od AMG, realokacja zasobow na rzecz przyspieszenia procesu elektryfikacji. W tym celu marka chce opracowac trzy nowe architektury elektryczne, ktore maja zostac wprowadzone w 2025 roku - wciaz jest wiele do zrobienia. Ponadto Mercedes oferuje swoja infrastrukture i know-how w zakresie technologii, projektowania, symulacji, produkcji i zarzadzania obszarom poza sportami motorowymi.

    Partnerami Mercedesa sa druzyny kolarskie i zeglarskie od sponsora i udzialowca Ineos. Obejmuje to konstrukcje niektorych komponentow, pomoc w zakresie aerodynamiki sprzetu sportowego do takze lepszej komunikacji w zespole podczas wyscigu. Mercedes jest rowniez aktywny w sektorze medycznym. To duze i perspektywiczne pole, ktore powinno generowac ponad 100 mln Euro rocznie.

  • 12. Krukkk
    • 2023-02-10 15:16:44
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @11.
    "Niemniej jednak tutaj nie ma zadnych kombinacji ani rzeczy podejrzanych."

    Samo utworzenie zespolow corek (podwykonawcow) daje juz ogromne pole do kombinacji i przekretow. Oczywiscie z Toba nie porozmawiam na ten temat, bo prezentujesz soba identyczna postawe co Szanowny Kolega Jacko (wcale nie zdziwilbym sie, gdyby ksywy dexter i Jacko nalezaly do jednej i tej samej osoby).

    Chodzi generalnie o to, ze na sile probujesz g...wno nazwac miodem, dokladnie taka sama postawe prezentowal soba @Jacko doputy, dopoki Mercedes krolowal w F1. Biedny z niezwykla zawzietoscia i determinacja bronil wszystkich wyglupow FIA, dopiero przejrzal na oczy po GP Abu Dhabi 2021.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo