komentarze
  • 1. BlahFFF
    • 2022-11-22 20:42:27
    • *.petrus.com.pl

    Niech sie cieszy poki moze. Cierpienie przyjdzie po pierwszych kilku wyscigach w 2023 ;-)

  • 2. TomPo
    • 2022-11-23 09:04:35
    • *.233.96.40

    Tylko zeby sobie chlop jezyka nie odgryzl, bo podejrzewam ze bedzie musial czesto sie w niego gryzc, po kolejnych spotkaniach ze Strollem na torze.

  • 3. Malmedy19
    • 2022-11-23 09:50:15
    • *.204.100.203.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Z każdym rokiem, coraz łatwiej przychodzi ograniczenie się w komentarzu do zwykłego "Ok.", jak zrobił to Sebastian po bezpardonowej obronie pozycji przez Lance.

  • 4. Malmedy19
    • 2022-11-23 09:50:43
    • *.204.100.203.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    ... w Brazylii.

  • 5. devious
    • 2022-11-23 12:31:04
    • *.134.70.206

    Żeby się spotkać na torze ze Strollem, to najpierw Lance będzie musiał - jakimś cudem - znaleźć się przed Alonso.

    Alonso to nie Vettel, który nadal miewał przebłyski, ale już tylko czasami, a jak miał gorszy dzień to odpadał w Q1 i potem musiał w wyścigu walczyć ze Strollem. W drugiej połowie sezonu Stroll w sumie regulanie jeździł "obok" Vettela, co też nie jest jakąś wielką niespodzianką.

    U Alosno nie ma takich wahań formy i tak naprawdę Aston chyba tylko "dziwnymi" strategiami będzie mógł umieścić Lanca z przodu.


    @2 Blah
    "Cierpienie przyjdzie po pierwszych kilku wyscigach w 2023 ;-)"

    A skąd taka pewność? Alonso mówił, że obecny bolid jeździł przyzwoicie ale ten nowy ma być dużo, dużo lepszy - stad jego teksty o zadowoleniu "ponad 100%". Pewnie wie ciut więcej, niż my?

    Oczywiście wszyscy pracują ciężko nad bolidami na przyszły sezon i dane z tunelu mogą być super, a tor to potem zweryfikuje :) Nie wiem jednak skąd zawsze taka "pewność" niektórych, że jak ktoś jest mocny w sezonie X, to w sezonie X+1 będzie tak samo mocny?

    Dla przykładu:
    1. W 2019 Ferrari było mega mocne, w 2020 mega żenujące - i wszyscy się śmiali z Sainza, że idzie do "Czerwonych" na 2021 rok, po co, na co? Niech zostanie w McLarenie. A Ricciardo miał ponoć super trafić w McLarenie.
    Efekt: w 2022 Sainz miał 3xPP, 1 wygraną i masę podiów, a Ricciardo po żenującym sezonie wyleciał z F1.

    2. Aston Martin vel. Racing Point mieli w 2020 drugi najszybszy bolid w stawce. Perez wygrał wyścig, a jakby "Różowym Mercem' jeździł ktoś bardziej ogarnięty to pewnie miałby nawet wiecej wygranych i podiów, i może nawet 3 miejsce w mistrzostwach kierowców. Vettel przechodząc do tego teamu miał mieć mocny bolid - a przez 2 lata walczył by wyjść z Q1 i powalczyć z Alfami, Haasami czy Alpha Tauri.

    3. Merc w 2022. Miał byc wielki rewanż za 2021 ;) Kto się spodziewał, ale tak szczerze, że Ham nie wygra nawet wyścigu i skończy sezon na 6 miejscu w generalce?

    4. Nawet w obrębie jednego sezonu jak to sie zmienia: Ferrari wygrał 2 z 3 pierwszych wyścigów, mieli dominujący bolid, wielu już wieściło pewny tytuł dla Leclercka. I w kolejnych 19 wyścigach Red Bull triumfował 16 razy, zaś Charles i Carlos wygrali po 1 razie tylko. Kto się spodziewał tego po 3 pierwszych GP, że Max wygra 15 wyścigów w sezonie? Obstawiam, że nikt na świecie o tym nie pomyślał, nawet najzagorzalsi fani Maxa i RBR.


    Tak więc - wszystko jest możliwe. Zwłaszcza przy ograniczeniach budżetowych - nie ma lekko czołówka teraz. Nadal są z przodu, ale już casus Mercedesa pokazał, ze top nie jest nietykalny. Więc nie wiadomo co będzie w 2 najbliższych latach, może Aston dalej będzie w środku stawki a może okażą się 3-4 siłą? W 2020 potrafili - mniej lub bardziej legalnie - zrobić mocny bolid, zresztą i Williams okupujący koniec stawki miał kilka lat temu "rakietę", a Brawn/ex-Honda nawet wygrali mistrzostwa w 2009 z "zaskoczenia". Red Bull przed 2009 rokiem też był takim "Astonem", którego nikt nie poważał.

    Ja się wstrzymam z ocenami/prognozami choćby do piewszych zimowych testów i wypowiediz kierowców po nich, bo może się okazać, że ktoś nie trafi z koncepcją, a ktoś inny wpadnie na coś genialnego. Nigdy nie wiadomo.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2022 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo