2022-10-01 GP Singapuru - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:49.412 | |
2 | S.Perez | Red Bull | 1:49.434 | |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:49.466 | |
4 | C.Sainz | Ferrari | 1:49.583 | |
5 | F.Alonso | Alpine | 1:49.966 | |
6 | L.Norris | McLaren | 1:50.584 | |
7 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:51.211 | |
8 | M.Verstappen | Red Bull | 1:51.395 | |
9 | K.Magnussen | Haas | 1:51.573 | |
10 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:51.983 | |
11 | G.Russell | Mercedes | 1:54.012 | |
12 | L.Stroll | Aston Martin | 1:54.211 | |
13 | M.Schumacher | Haas | 1:54.370 | |
14 | S.Vettel | Aston Martin | 1:54.380 | |
15 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:54.518 | |
16 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:56.083 | |
17 | D.Ricciardo | McLaren | 1:56.226 | |
18 | E.Ocon | Alpine | 1:56.337 | |
19 | A.Albon | Williams | 1:56.985 | |
20 | N.Latifi | Williams | 1:57.532 |
Leclerc wygrał czasówkę w Singapurze, problemy dotknęły Verstappena
Charles Leclerc na przesychającym torze Marina Bay sięgnął po pole position przed GP Singapuru. Na mecie Monakijczyk okazał się szybszy od Sergio Pereza i Lewisa Hamiltona. Max Verstappen na polecenie zespołu przerwał swoją finałową próbę, kończąc zmagania na ósmej pozycji.Podczas sesji kwalifikacyjnej do GP Singapuru według prognoz miało nie padać i tak było, ale tor pozostawał jeszcze miejscami wilgotny po wcześniejszych opadach deszczu. Z tego powodu kierowcy rozpoczynali ją na oponach przejściowych.
Pierwsze próby pokonania pętli toru na gładkim ogumieniu pojawiły się dopiero w końcówce Q2, ale było na to zdecydowanie za wcześnie.
Q3 dla odmiany kierowcy rozpoczynali głównie na slickach. Nic dziwnego nie było również w tym, że w takich okolicznościach Tsunoda oraz Magnussen próbowali pokonać szybkie okrążenia na przejściówkach, licząc na problemy rywali z czołówki na gładkich oponach.
Warunki panujące na torze sprawiły, że kierowcy zrezygnowali z tradycyjnego podziału Q3 na dwa przejazdy i raczej skupili się na ciągłym jeżdżeniu po torze, aby jak najlepiej wyczuć zmieniającą się przyczepność. Lewis Hamilton nie miał sobie równych w takich warunkach w pierwszej część sesji i długo utrzymywał się na pierwszym miejscu z dużą przewagą.
W końcówce warunki zaczęły się jednak na tyle poprawiać, że czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie.
Ostatecznie najszybszy okazał się Charles Leclerc, który o 0,022 sekundy wyprzedził Sergio Pereza i o 0,054 sekundy Lewisa Hamiltona. Czwarty był Sainz, a dopiero 8. Max Verstappen, który na polecenie zespołu przerwał swój finałowy przejazd, który mógł zapewnić mu pole position.
Na chwilę obecną nie wiadomo co było przyczyną takiej decyzji, ale wygląda na to, że ekipa musiała dopatrzyć się jakiś nieprawidłowości w funkcjonowaniu jego auta. A może także chodzić o to, że w aucie Holendra mogło zacząć brakować paliwa wymaganego do pobrania próbki przez FIA.
Dzięki temu przed Holendrem znaleźli się jeszcze Alonso, Norris i Gasly, a czołową dziesiątkę uzupełnili Magnussen i Tsunoda.
Przebieg Q1 i Q2
W Q1 pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Mercedesa, którzy szybko ustanowili dwa najlepsze czasy, ale długo ich nie utrzymali.
Na przesychającym torze kierowcy cały czas poprawili swoje wyniki, a ostatecznie najszybszy okazał się Max Verstappen z Red Bulla, który o 0,1 sekundy wyprzedził Lewisa Hamiltona i o przeszło sekundę, trzeciego Charlesa Leclerca.
Do Q2 nie przeszli: Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon oraz Latifi.
W drugiej części sesji kwalifikacyjnej kierowcy dalej korzystali z opon przejściowych, ale warunki na torze z każdą minutą poprawiały się, a założenie gładkich opon kusiło możliwością sprawienia dużej sensacji zwłaszcza wśród kierowców, którzy z reguły nie mają szansy na awans do Q3.
Pierwsze przejazdy zawodnicy pokonali jednak na przejściowym ogumieniu.
Po pierwszych próbach na czele tabeli wyników znalazł się Charles Leclerc przed Verstappenem, Perezem i Sainzem.
W końcówce sesji ryzyko pokonania pętli toru na gładkich miękkich oponach podjęli kierowcy Astona Martina oraz Zhou Guanyu, ale decyzja ta była zbyt optymistyczna. Całej trójce udało się bezpiecznie pokonać pętlę toru, ale bez poprawy swoich czasów, głównie za sprawa warunków panujących w trzecim sektorze toru. Kierowcy korzystając z przejściówek w końcówce potrafili jednak poprawić swoje czasy.
Ostatecznie Charles Leclerc utrzymał prowadzenie w tabeli przed Hamilton i Verstappenem, a do Q3: nie przeszli: Russell, Stroll, Schumacher, Vettel i Zhou.
komentarze
1. X-Y-Z
Coś papierowemu nie poszło na mokrym. No cóż papier i woda nie idą w parze
2. giovanni paolo
No trudno, wygra wyścig z 8 miejsca startowego na torze, na którym nie da się wyprzedzać.
3. poppolino
Ze względu na brak presji w mistrzostwach można na to już przymknąć oko, ale i tak wtf. Może rzeczywiście brakło już paliwa. A może chcieli dać rywalom fory żeby tacy ludzie jak Werter, Davien, czy kilkunastu innych z tego forum nie dostali już całkowitej depresji? :D
Nie z takich pozycji się już wygrywało.
4. Viggen2
Nie wierzę no, Hamilton w decydującym momencie popełnił błąd i w 3 sektorze zblokował koło, to go kosztowało PP. Szkoda, bo czułem, że tutaj naprawdę może się udać zdobyć pole
5. hubos21
@3
Już poprzednie kółko miał szybkie ale też odpuścił i pewnie już paliwa nie było
6. Kaki87 Aron
Mówię wam Leclerc jest po prostu lepszym kierowca od Verstappena . Max ma najlepszy bolid w stawce i tyle
7. hubos21
@1
W Q3 mokrą to mogłeś mieć pieluchę bo tor był już suchy
8. BekowySzyderca
@1
Nie musisz na siłę wszystkim przypominać, że urodziłeś się przez przypadek. Niedotlenienie mózgu jak widać postępuje :)
Kwalifikacje lepsze niż wszystkie sprinty razem wzięte. Jutro szykuje się wspaniałe show. Oby z niespodziankami na podium.
9. poppolino
@5 No właśnie kurde szkoda że go nie dokończył. Ono też wyglądało na dobre
10. hubos21
@9
Nie z takiego pola wygrywał, ciekawsze jest co tam się stało
11. X-Y-Z
psycho-fani Maxa mogą się dwoić, troić i zaklinać rzeczywistość, ale nic nie zmyje plamy z jego papierowego tytułu w 2021roku, a teraz wszystko wskazuje na to, że jeszcze dojdzie do tego kolejna afera, że w 2022r zdobędzie tytuł dzięki nieuczciwym działaniom kierownictwa RedBulla, którzy jak mówią eksperci F1, zwyczajnie OSZUKIWALI rozwijając bolid przekraczając limit budżetowy.
P.S. Myślałem, że w tym roku Max zdobędzie swój PIERWSZY tytuł jak prawdziwy mistrz.
12. Davien 78
Brakło paliwa czy 70 dodatkowych inż. poupychanych w działach marketingu i promocji (i Bóg wie gdzie jeszcze) trzeba było schować bo się gorąco zrobiło. Albo jedno albo drugie. Czytałem że FIA zwrotne pismo do puszkarzy odesłała już w czerwcu z adnotacją że koszty dodatkowych ludzi na etatach w innych działach to 7 mln. Od czerwca trwa wewnętrzna dyskusja puszkarzy z FIA (skąd to znamy), chociaż raport zbiorczy FIA powinna upublicznic już w czerwcu. Sprawa się rypła bo z 7 mln zjechali na coś ponad 5 mln w tych dyskusjach (poniżej 5 mln kara jest mniejsza) i jeden uczciwy księgowy wynajęty przez FIA pobiegł to prasy bo sprawie grozi zamiecienie pod dywan. A jest co zamiatać bo w ten sposób przeszedł 2021, obecnie też tak to działa, no i trwają już prace nad samochodem na 2023. Ciekawe jak teraz ukręcą łeb sprawie. Przypomina mi się sezon 2021 kiedy nosili po cztery segregatory do FIA w kwestii skrzydła Merca a z drugiej strony mega wała robili za plecami. Tylko jeden zespół jest do tego zdolny.
13. X-Y-Z
@12
Dokładnie!!! Zgadzam się z Toba w 100%. Puszki pozostaną puszkami. Szkoda tylko, że FIA nie ukróciła tego procederu już w czerwcu, ale kto wie ? Może komuś tam zapewnili "......dożywotni zapas RedBulla" tak jak to proponowali pewnemu kierowcy w ubiegłym sezonie
14. Drs
@12 brakło pieniędzy na ukończenie 3 sektora
15. poppolino
@12 XD. Nawet tutaj znalazleś okazję żeby walnąć swoje kazanie numer 483050 na temat tego jacy RB i Max są nie uczciwi itp. Jak będzie artykuł o tym że Max poszedł się wysrać to też będziesz się żalił w komentarzach?
@11 Spoko, żyj sobie z taką świadomością. Na szczęście jest to twój problem a nie nasz.
16. sty77
Wszedłem dowiedzieć się z artykułu (lub komentarzy pod nim) co tak naprawdę było przyczyną nie dokończenia ostatniego okrążenia przez Maxa a gdy artykuł nie dał odpowiedzi to komentarze pod nim to raczej jakaś hejtownia nic nie wnosząca i nie mająca wspólnego z królową sportów motorowych F1.
Pozdro bawcie się dalej.
17. hubos21
@15
Przynajmniej widać, że poziom frustracji rośnie, tzn boli z tyłu
18. Grzesiek 12.
@ 16
Zbyt mała ilość paliwa. RB dał ciała tym razem
19. Grzesiek 12.
12 dewiant 78
Widzisz, znowu strzelasz ślepakami. Bo skąd Ci się wzięło 5 baniek ? Skoro
5% z 148.6 mln, a więc limitu na 2021 r., to około 7.43 mln.
Ale co tam pluj dalej, tylko uważaj bo Ci śliny w gębie zabraknie :-D
20. waterball
A może RB dostał taką sugestię od F1? Gdyby Ver jechał z pole position na torze gdzie trudno wyprzedzać to istniała obawa że spadnie oglądalność bo po co oglądać wyścig skoro wiadomo kto wygra? A tak - emocjonujcie się ludzie. a my będziemy liczyć pieniążki!
21. hubos21
@18
To na ostatnim kółku ale okrążenie wcześniej miał różowy pierwszy sektor i prawie 0,7 zapasu ale kazali mu to okrążenie porzucić więc dzisiaj w RBR zapachniało Italią
22. borek87
Wygrywał nie raz startując z ostatniego miejsca, to i wygra z 8... no problem...
23. Grzesiek 12.
21 hubos21
Dokladnie jak piszesz. Wystarczyło dokończyć tamto okrążenie i byłoby po zabawie. A tak to się sami zaorali. Cóż przynajmniej wyścig będzie ciekawszy.
24. Davien 78
,,Se namyśloł" ze wsi tej co Zenek M. nie histeryzuj. Ale faktycznie czeski błąd, w nawiasie powinno być (poniżej 5% kara jest mniejsza). Co i tak nie zmienia faktu że nie zajumałeś. W sumie to już nie miałem zamiaru odnosić się do twoich wpisów bo już od pierwszego posta o guziczku, jaki na tym forum umieściłeś widziałem że rozumem nie grzeszysz za mocno, no ale że zamiast 5% dałem 5 mln to w drodze wyjątku dam ci dobrą radę.
Jako że tęgo namyślosz a na guzikach się nieco znasz to: weź zamontuj taki w poręczy własnego fotela, po czym go wciśnij. Może wystrzelisz się do innej galaktyki i będzie spokój.
25. Grzesiek 12.
@ 24 dewiant 78
Widzisz, mnie nie interesuje ile dziennie obornika widłami wywalasz w swojej oborze. Tylko o to że żapach gnoju odbiera Ci rozum i walisz głupoty jedna za drugą.
26. kiwiknick
Prawie sami idioci się tu udzielają ;)
27. oliwierson
@26: pełna zgoda, bo inaczej nie można tego nazwać.
Frustraci, nienawistnicy i zwykłe poj*by.
Binarni "forumowicze", zero/jedynkowe świry.
Psychofani, umysłowo zaorani, co to im się wydaje, że ich zdanie jest najmojsze i nie ma takiej możliwości, żeby było inaczej.
Sfrustrowani, niespełnieni, do cna popie*doleni.
28. Szaakal
Za prawdę wysoki poziom prezentuje ten portal. Kempa, serio? Jak dla mnie ta strona to kiedyś było serce polskiej F1...
29. Manik999
Portal prezentuje wręcz katastrofalnie niski poziom. Na normalnym powinno się bezwzględnie banować psychofanów Maxa i Lewisa, tu natomiast trwa to w najlepsze. Ale wiadomo, ma to na siebie zarabiać, a gównoburza swoje zrobi.
30. Otta
Nikt nikomu nie zabrania być oddanym kibicem danego zawodnika, ale elementarne zasady współżycia społecznego i wzajemnego szacunku powinny być respektowane...
Żenada.
31. Krukkk
Do wszystkich zdegustowanych poziomem komentarzy: To nie wina Pana Admnistratora lub Moderatorow, ze idiota jeden z drugim maja potrzebe obnosic sie ze swoja pustka w glowie.
Na ulicach co widzicie? Kulture, inteligencje, uprzejmosc i szacunek do drugiego czlowieka? :D
32. devious
-Piękne, emocjonujące kwalifikacje na świetnym, trudnym, ulicznym i do tego przesychającym torze*
-Wspaniała walka na tysięczne sekundy, 0,054 s pomiędzy Top3
-6 różnych bolidów na pierwszych 7 miejscach
-5 różnych kierowców z szansą na PP aż do ostatnich sekund
-Wielki dramat Maxa, który jechał kosmicznie na ostatnim kółku, był mniej więcej 0,5 s szybszy od Charlesa po 2 sektorach i nie mógł dokończyć kółka. Jego oba ostatnie, szybkie kółka dałyby mu PP, ale żadnego nie dokończył - pech i błąd zespołu, bywa.
-Dzięki pechowi Maxa jutro będzie jednak jeszcze ciekawiej.
-Wspaniała jazda Leclerca, Hamiltona i Alonso, Fernando w wyraźnie słabszym od czołówki bolidzie Alpinie był tylko 0,5 sekundy od PP i był aż 0,6 s szybszy od Norrisa w porównywalnym aucie. Dla mnie bohater quali.
-Niespodziewanie słaba postawa Russella i Ocona, Bottas i Vettel kolejny raz przegrywający z Zhou i Strollem itd. itp.
Na pewno jedne z najlepszych quali w ost. latach.
No ale po co to wszystko komentować i się zachwycać, lepiej wejść na forum i poobrzucać się gównem. Klasyka. I nie mówię tylko o tym forum, bo zauważyłem ten trend wszędzie... Kiedyś może było inaczej, bo F1 była bardziej niszowa i wielu kretynów skupiało się na piłce nożnej czy innych sportach dla troglodytów, obecnie F1 stała się tak popularna, że napłynęły te nieszczęsne "masy" kibicowskich zombie.
Przykre to wszystko, a przez to ja też np. już coraz rzadziej się gdziekolwiek udzielam, szkoda czasu na to.
*jak zawsze najlepsze qual i wyścigi są na przesychającym torze - to najlepsze warunki w F1, bo i jest trudniej i większy element losowości, nie da się przewidzieć wyników i siedzi się "na krawędzi fotela" oglądając jak kierowcy walczą na granicy przyczepności, czasami wręcz wychodząc cudem z poślizgu itd.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz