Verstappen i Perez otrzymali nowe silniki, Gasly po błędzie zespołu ruszy z pitlane
Po sobotnich problemach Maksa Verstappen w czasówce do GP Węgier można się było spodziewać, że ekipa Red Bulla przyspieszy procedurę wymiany jednostek napędowych w swoich autach.Zarówno Max Verstappen, jak i Sergio Perez przed niedzielnym wyścigiem na Hungaorringu otrzymali nowe jednostki napędowe, ale elementy, które zostały użyte mieszczą się jeszcze w regulaminowej puli, tak więc w obu przypadkach obyło się bez kar, ale tylko dzięki zmianie przepisów, które zostały wprowadzone przed GP Wielkiej Brytanii.
Obecnie przepisy pozlewają nowiem na wymianę elementów silnikowych podczas obowiązywania reguł parku zamkniętego na elementy w innej specyfikacji bez konieczności startu z alei serwisowej.
We wczorajszych kwalifikacjach obu kierowcom Red Bulla nie powiodło się. Sergio Perez został wyeliminowany już w Q2 i ruszy do wyścigu z 11. pola, podczas gdy Max Verstappen w decydującym momencie w Q3 stracił moc silnika przez zakończył sesję na ostatnim, 10. miejscu.
Przed weekendem na Węgrzech Helmut Marko otwarcie przyznawał, że jego ekipę w dalszej części sezonu czeka kara za wymianę nadprogramowych elementów silnika. Okazja taktyczna do takiej zmiany można pojawić się zaraz po przerwie wakacyjnej na GP Belgii lub dwa tygodnie później na torze Monza.
Problemów z wymianą jednostki napędowej nie uniknął za to siostrzany zespół Red Bulla, AlphaTauri. Ekipa z Faenzy chciała wykorzystać fakt iż Pierre Gasly zakwalifikował się do wyścigu dopiero na 19. miejscu po tym jak sędziowie skasowali jego najlepszy wynik w Q1. Problem w tym, że wymianę silnika przeprowadzono bez zgody delegata technicznego FIA i tak Francuz zamiast startować z ostatniego pola, do wyścigu przystąpi z alei serwisowej.
komentarze
1. LeadwonLJ
Głupie te nowe przepisy. Jeśli wymieniasz silnik w czasie obowiązywania parc ferme, powinieneś dostać karę
2. Andrzej369
@1 Zmiana między nowymi, a starymi przepisami polega na tym, że teraz poza częściami w tej samej specyfikacji niekarana jest wymiana na inną specyfikację, więc sama wymiana części silnika też by była bez kary (o ile byłaby to ta sama specyfikacja). Więc albo powinieneś skonkretyzować o co ci chodzi, albo masz problemy do obecnych jak i poprzednich przepisów.
3. VinniV
Usunięty
4. srokaf1
Usunięty
5. Midnight
Kempa! Wnoszę o reakcję na posty @3 i @4.
6. kempa007
Proszę...
7. Jacko
Abstrahując od tej konkretnej sytuacji, cala ta regula "parku zamkniętego" coraz bardziej przypomina zart. Naprawiają, poprawiają, wymieniają i nie ma zadnych konsekwencji, więc po co utrzymywac taką fikcję?
8. zzagrobu
"Obecnie przepisy pozlewają nowiem na wymianę ..." ;)
9. Zordy
"przepisy pozlewają nowiem" naprawdę przeginacie już z tymi błędami w artykułach.
10. srokaf1
Chodziło mi o to,że to jest sport i nie można życzyć drugiemu awarii bolidu. Jeżeli ktoś do tego nie dorósł to niech nie oglada.
11. LeadwonLJ
@2 uważam, że każda zmiana komponentów w parc ferme powinna być karana
12. fistaszeq
na hungaroRRingu był wyścig?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz