Co nowego zespoły przywiozły do Francji?
Ekipy nie zawiodły speców od techniki na torze Paul Ricard. W stu procentach wykorzystały one dwutygodniową przerwę od ścigania do przygotowania sporych pakietów aktualizacji. Te największe przywiozły ze sobą AlphaTauri i McLaren.Francuski weekend jest trzecim obok tego brytyjskiego i hiszpańskiego, na którym zespoły zdecydowały się przygotować większe modyfikacje do swoich samochodów. Wpływ na to miała oczywiście wspomniana przerwa, ale też możliwość dokładnego ich sprawdzenia. Paul Ricard to bowiem idealny obiekt do takich testów - głównie dzięki średnim i szybkim zakrętom.
Red Bull
Po wpadce z ustawieniami na domową rundę "Czerwone Byki" zapowiedziały przygotowanie kolejnych poprawek i takowe oczywiście ujrzały światło dzienne we Francji. Nowości pojawiły się w okolicach krawędzi podłogi i skrzydełek z tyłu samochodu. Ciekawostką jest również fakt, iż Red Bull na razie postawił na tylne skrzydło o małym docisku, które używano m.in. w Arabii Saudyjskiej.
RedBull va in approccio weekend con ala da basso carico (Jeddah spec)
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) July 21, 2022
Pic @RosarioGiuliana x @formu1a__uno #F1 pic.twitter.com/jchrProfU3
Nuevo suelo para Red Bull. Solo para Verstappen en los libres 1.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 22, 2022
New Red Bull's floor. Only on Verstappen car on FP1. #f1 #FrenchGP pic.twitter.com/sQXmg81ZOY
Ferrari
Scuderia nie zatrzymuje się po ostatnich dwóch triumfach i na francuskiej ziemi kontynuuje starannie przygotowany program rozwojowy. I tak Włosi stworzyli nową podłogę, którą w pierwszym treningu używał Charles Leclerc. Zaktualizowana została przednia oraz środkowa jej część i dyfuzor. Zmiany są widoczne głównie w obrębie kanałów Venturiego i mają one poprawić przepływ powietrza zarówno na górnych, jak i dolnych elementach tych tunelów.
Potwierdziły się również doniesienia mediów z Półwyspu Apenińskiego o nowych, karnych komponentach silnikowych dla Carlosa Sainza. Na razie Hiszpan otrzymał nieregulaminową elektronikę, ale obserwatorzy są przekonani, że w sobotę dostanie także inne elementy. Zresztą na podobny zabieg Ferrari zdecydowało się już w Kanadzie w samochodzie Leclerca.
New Ferrari upgrade: a significant upgrade of the Venturi inlet design, now double profile. Increased downforce through more volume in the underframe. The evolved floor is only on Charles's F1-75 so far.
— tami. (@Vetteleclerc) July 21, 2022
📸 : @formu1a__uno / @GiulyDuchessa https://t.co/VcPTxyjplN pic.twitter.com/GW69JFan7f
Il diffusore del nuovo fondo portato in Francia dalla Ferrari e montato sulla F1-75 di Charles Leclerc nelle FP1 @formu1a__uno #FrenchGP pic.twitter.com/eLsNzoDa2V
— Piergiuseppe Donadoni (@SmilexTech) July 22, 2022
Mercedes
Można już z całą pewnością stwierdzić, że Niemcy wrócili do gry po mizernym początku sezonu 2022 i widać to po ulepszeniach, jakie są przywożone na kolejne weekendy wyścigowe. Na Paul Ricard dostarczono do maszyn W13 zmienione krawędzie podłogi przed tylnymi oponami (poprawa przepływu przed dyfuzorem) i poprawiono chłodzenie przednich hamulców. W kontekście chłodzenia nie wolno też zapominać o nowej końcówce przedniego skrzydła.
Warto dodać, że nowe elementy jednostki napędowej otrzymał Lewis Hamilton. Bolid Brytyjczyka został wyposażony w kolejną turbosprężarkę i MGU-H, natomiast nie będzie za to ukarany. Są to bowiem jego ostatnie takie komponenty z regulaminowej puli.
Nueva punta en el morro del Mercedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 21, 2022
New nose tip on the Mercedes pic.twitter.com/fsxHgR8piY
New Mercedes front brakes cooling outlet (rearward).#F1Tech #AMuS #GPFrance pic.twitter.com/n6MKEfe5cl
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) July 22, 2022
McLaren
U Brytyjczyków - mimo braku produkcji nowych części - zaroiło się od sporych modyfikacji we Francji. Najprawdopodobniej już wcześniej ekipa Jamesa Keya je przygotowała. Zmiany dotknęły m.in. tylnego skrzydła, osłony silnika czy podłogi. Takie aktualizacje mogą mieć niebagatelne znaczenie w walce z Alpine o 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Not quite a proper monkey seat. But this image of the McLaren rear crash structure illustrates nicely how engineers are looking everywhere to gain even tiny bits of downforce.#F1Tech #AMuS #GPFrance pic.twitter.com/iFXjkq7Frw
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) July 22, 2022
Nuevo suelo para McLaren
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 21, 2022
New floor for McLaren. pic.twitter.com/ADYQalETZW
Alpine
Wywołani już wyżej Francuzi na domowy wyścig - w porównaniu z poprzednimi weekendami - nie dostarczyli zbyt wielu ulepszeń. Zmodyfikowane zostały jedynie krawędzie podłogi, a jedna z czterech przegród jej przedniej części ma zupełnie nowy kształt. Ze względu na panujące upały i charakterystykę Paul Ricard poprawiono również chłodzenie w okolicach silnika.
Alpine removed the first fence (1) & lowered/flattened that portion of the floor, & changed the angle of the second fence (2).
— Alpine Renault F1 technical updates (@PhoenixSTK19) July 22, 2022
& other pictures show that Alpine added a new fence behind fence 2.
That area now looks like one of the older RB floors, but mixed with Alpine features https://t.co/bJjSW9UVQD pic.twitter.com/Le8DoMq8QF
Alfa Romeo
Ekipa z Hinwil od paru weekendów wyścigowych nie bryluje na polu poprawek i nie inaczej jest na południu Francji. Z raportu FIA wynika, że zmieniła ona jedynie deflektor w okolicach tylnych hamulców.
Haas
Amerykanie przynajmniej formalnie nie przywieźli żadnych poprawek, oczekując na zapowiadane od dłuższego czasu przez Guenthera Steinera GP Węgier. Nieformalnie jednak już we Francji postanowiono wprowadzić drobną aktualizację, która dotknęła bocznego płata przedniego skrzydła.
Nueva pletina lateral para Haas
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 21, 2022
New front wing sideplate for Haas pic.twitter.com/YNUXBlqfW7
AlphaTauri
Siostrzany team Red Bulla wziął się do roboty po katastrofalnych ostatnich rundach i do Francji dostarczył masę ulepszeń. Związane są one z krawędziami podłogi, dyfuzorem czy osłoną jednostki napędowej.
Want a look at the AlphaTauri upgrades? Of course you do!
— The Race (@wearetherace) July 22, 2022
Take a look here ➡️ https://t.co/QslGgNCOB7 pic.twitter.com/GIZMeTEiJS
Aston Martin
Zespół Lawrence'a Strolla zdecydował się tylko na zmiany w okolicach podłogi. Podobnie jak w innych ekipach - zdecydowano się zmodyfikować jej krawędzie.
Williams
Oprócz brytyjskiego pakietu aktualizacji dla Nicholasa Latifiego stajnia z Grove specjalnie wzmocniła przednią część podłogi. Dzięki temu Brytyjczycy chcą ograniczyć uszkodzenia wynikające z "ostrego" najeżdżania na krawężniki.
komentarze
1. Aeromis
Bardzo chętnie zobaczę ten powrót do gry Mercedesa, bo dla mnie to pic na wodę. Trzymam kciuki za Alpine i AlphaTauri.
2. ewerti
Mercedes miał nosek BMW, a zamienił na świński ryj.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz