Pirelli wreszcie potwierdziło pierwsze testy opon na sezon 2023
Mimo napiętego kalendarza włoski koncern znalazł parę terminów na przeprowadzenie testów ogumienia pod kątem sezonu 2023. Pierwsze takie próby odbędą już po GP Emilii Romanii na torze w Imoli.Od samego początku sezonu 2022 Pirelli nie ukrywało, że ma spory problem ze znalezieniem odpowiednich terminów na swoje testy, które zazwyczaj odbywają się we wtorki oraz środy po weekendzie wyścigowym. Stało za tym wiele powodów, począwszy od 23-wyścigowego terminarza, po problemy z transportem w niektórych częściach świata.
Kolejnym utrudnieniem było to, że standardowe tory, na których odbywają się próby ogumienia, czyli Barcelona i Silverstone, nie mogły ich zorganizować w tym roku. Tydzień po rundach na tych obiektach zaplanowane są bowiem kolejne wyścigi.
Włoska firma dość długo szukała odpowiednich lokalizacji i terminów, ale wreszcie udało się je znaleźć. W tym roku odbędzie się 18 dni testowych. Warto przy tym zaznaczyć, że przepisy zezwalają na 25 dni, wliczając w to jazdy na mokrej nawierzchni.
Z harmonogramu opublikowanego przez Motorsport nie wynika jednak, kiedy w użyciu będą opony przeznaczone na mokrą nawierzchnię. Oprócz tych zaplanowanych prób wszystkie zespoły przetestują prototypy ogumienia na sezon 2023 dodatkowo w dwóch sesjach treningowych.
W sprawdzaniu ich Pirelli będzie pomagać 9 zespołów. Tym razem z tych jazd zrezygnował Haas. Williams, który w zeszłym roku w ogóle nie próbował 18-calowych mieszanek, teraz zamierza je testować. Być może jest to spowodowane faktem, iż tegoroczne "muły" będą oparte już na bolidach nowej generacji.
Pierwsze próby ogumienia na sezon 2023 odbędą się już po najbliższym weekendzie na Imoli. Po torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari w dniach 26-27 kwietnia mają jeździć kierowcy AlphaTauri, Alfy Romeo, Alpine oraz Ferrari. Bardzo możliwe, że szansę pojeżdżenia w nich otrzyma Robert Kubica.
- 26.04: Włochy (Imola) - AlphaTauri, Alfa Romeo, Alpine
- 27.04: Włochy (Imola) - AlphaTauri, Alfa Romeo, Ferrari
- 24.06: Włochy (Mugello) - Ferrari
- 12.07: Austria (Spielberg) - McLaren, Williams, Red Bull
- 13.07: Austria (Spielberg) - McLaren, Williams, Alpine
- 02.08: Węgry (Budapeszt) - Mercedes, Aston Martin
- 03.08: Węgry (Budapeszt) - Mercedes, Aston Martin
- 13.09: Włochy (Monza) - Red Bull
komentarze
1. Harman1997
Ktos mi wyjasni po co pirelli robo co roku te testy skoro od 2011 nie potrafia dostarcYc opon na ktprych mozna sie scigac bez grejningu, blisteringu itd ???
2. Andrzej369
@1 Nie robią takich opon na których dałoby się przejechać cały wyścig bo takie wytyczne od F1/FIA, a to po to żeby obowiązek pit stopu miał sens, a nie że co wyścig ktoś odwalałby Albona z Australii (za co do Taja pełen szacun).
Jak kilka lat temu był wybór dostawcy opon od 2022 to chyba Michelin miało odpowiedzieć, że wymagania F1 są 'sprzeczne z tradycją oponiarską', czyli właśnie nie pasowały im wymagania opon o dużym zużyciu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz