WYNIKI Barcelona [ 25 lutego 2022 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:19.138 | 94 |
2 | G.Russell | Mercedes | 1:19.233 | 66 |
3 | S.Perez | Red Bull | 1:19.556 | 74 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:19.756 | 59 |
5 | S.Vettel | Aston Martin | 1:19.824 | 48 |
6 | C.Leclerc | Ferrari | 1:19.831 | 44 |
7 | C.Sainz | Ferrari | 1:20.072 | 92 |
8 | A.Albon | Williams | 1:20.318 | 94 |
9 | N.Latifi | Williams | 1:20.699 | 13 |
10 | D.Ricciardo | McLaren | 1:20.750 | 86 |
11 | L.Norris | McLaren | 1:20.827 | 52 |
12 | F.Alonso | Alpine | 1:21.242 | 12 |
13 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:21.939 | 41 |
14 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:22.469 | 40 |
15 | N.Mazepin | Haas | 1:26.229 | 9 |
16 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:30.433 | 10 |
Hamilton kończy testy pod Barceloną z najlepszym czasem
Lewis Hamilton kończy pierwszą turę testów F1 z podniesioną głową. Brytyjczyk w samej końcówce, na miękkiej oponie (C4), wykręcił nieco lepszy czas niż rano jego nowy partner zespołowy George Russell, który jeździł na jeszcze bardziej miękkiej mieszance.Podium wyników uzupełnił Sergio Perez, który w ostatniej godzinie dzisiejszych zmagań wyjechał z garażu na oponach C4. Meksykanin zdołał na nich uzyskać czas o dokładnie 0,2 sekundy lepszy niż rano uczył to Max Verstappen na mieszance C3.
Popołudniowe zmagania przebiegały jednak w nieco inny sposób. Firma Pirelli chciała bowiem umożliwić zespołom oraz sobie zebranie danych dotyczących przejazdów po mokrym torze. W tym celu podczas przerwy na tor wyjechały cysterny, nawadniające nawierzchnię toru.
W przeszłości takie działania często kończyły się niepowodzeniem, gdyż słońce wraz z bolidami szybko osuszało nitkę toru. Dzisiaj pod Barceloną było pochmurno, więc odpadł jeden z czynników niekorzystanie wpływających na takie działanie. Mario Isola z Pirelli przekonywał jednak, że chodzi również o dokładne sprawdzenie nie tyle osiągów aut na mokrym torze, co nowych opon i konstrukcji bolidów, które posiadają charakterystyczne deflektory blisko ogumienia. Deszczowe opony są o 10 mm szersze od slicków i producent chciał się upewnić, że w żadnym aucie nie będzie z nimi problemu.
Nie zmienia to faktu, że zaraz po otworzeniu toru na pełnych deszczówkach wyjechali tylko Daniel Ricciardo i Carlos Sainz. Obaj szybo zmienili opony na przejściówki, a ich czasy okazały się na tyle konkurencyjne, że reszta stawki uznała iż nie ma sensu wyjeżdżać z boksów na oponach oznaczonych niebieskim kolorem.
Jak można było się spodziewać tor pozostawał mokry jedynie przez 90 minut. Po tym czasie Valtteri Bottas został pierwszym śmiałkiem, który założył gadkie opony, dając sygnał reszcie stawki, która stopniowo zaczęła powracać do rutynowego sprawdzania swoich aut na coraz suchszym torze.
Dzisiaj pod Barceloną miał pojawić się komplet zawodników, ale przygody jakich doświadczyły ekipy podczas pierwszej części dnia sprawiły, że po południu z 10 kierowców swoje garaże opuściło jedynie sześciu.
Zespoły Alpine, Haasa i Astona Martina kolejno informowały, że poranne uszkodzenia ich nowych maszyn nie pozwolą na wyjazd po południu. Esteban Ocon, Mick Schumacher oraz Lance Stroll mogli więc wcześniej zbierać się do domów. Do tego grona dołączył również jak się okazało Yuki Tsunoda, który po porannym "wypadku" Gasly'ego, również nie wyjechał tor.
Sebastian Vettel, w którego aucie tuż przed przerwą obiadową pojawił się wyciek oleju i drobny pożar, sesję ostatecznie zakończył z piątym czasem, a za jego plecami znalazł się duet Ferrari- Leclerc przed Sainzem, który sprawdzał nową podłogę F1-75.
Najaktywniejszym kierowcą dnia został Lewis Hamilton, który zanim pokusił się o serię szybkich okrążeń na miękkich oponach, skupiał się na długim przejeździe. Brytyjczyk pokonał dzisiaj 94 kółka. Tyle samo wykręcił Alex Albon z Williamsa. Równie dobrze dzień przebiegł w wykonaniu Carlos Sainza, który w swoim Ferrari pętlę toru pokonał 92 razy.
Na drugim końcu tej statystki znaleźli się Nikita Mazepin (9 okr.), Valtteri Bottas (10 okr.) oraz Fernando Alonso (12 okr.).
komentarze
1. Mayhem
I na koniec wszystko wraca do normy, czyli P1 - P2 i co ważne największy przebieg. Szkoda, że Lewis na ostatnich kółkach odpuszczał 3 sektor bo czas byłby grubo poniżej 1:19 ale i to wystarczyło (wiem wiem, czasy się nie liczą)
2. giovanni paolo
No i prawidłowo, bynajmniej żaden oszołom nie będzie gadał, że to pozostali mają najlepsze czasy więc mają najlepsze bolidy więc są murowanymi zwycięzcami całego sezonu tak jak to było w latach 2016-2019. Ciekaw jestem ile osób zgubi jelita przez to, że niewłaściwie użyłem słowa "bynajmniej" i wysmaruje odpowiedź zamiast przeczytać zaledwie dwa zdania.
3. GTR
Wg danych z Motorsportu stawka plasuje się jak poniżej. Ferrari zwycięzcą jeśli chodzi o liczbę przejechanych okrążeń, w dodatku bezawaryjnych. Jako jedyni grubo przekroczyli barierę 400. Jestem usatysfakcjonowany. Cheers Ferrari!
1st:
Ferrari 153
McLaren 103
Mercedes 127
RedBull 147
Alpha Tauri 121
Aston Martin 119
Alfa Romeo 32
Haas 43
Alpine 127
Williams 132
2nd:
Ferrari 149
McLaren 126
Mercedes 105
RedBull 78
Alpha Tauri 147
Aston Martin 128
Alfa Romeo 92
Haas 107
Alpine 125
Williams 108
3rd:
Ferrari 130
McLaren 132
Mercedes 155
RedBull 127
Alpha Tauri 40
Aston Martin 48
Alfa Romeo 51
Haas 9
Alpine 12
Williams 101
Total:
Ferrari 432
McLaren 361
Mercedes 387
RedBull 352
Alpha Tauri 308
Aston Martin 295
Alfa Romeo 175
Haas 159
Alpine 264
Williams 341
4. hubertusss
@1 @2niekompromitujcie się te czasy nic nie znaczą. Mercedes może być silny ale to nie musi być tak jak myślicie. Przypomnę tylko, że Ferrari i McL z marszu miały około 1:19,5 i to w pierwszym i drugim dniu testów.
5. Mayhem
@4 Nie kompromituje się bo napisałem, że zdaję sobie sprawę z tego, że czasy nic nie znaczą (trzeba czytać uważnie), napisałem tylko ciekawostkę, że Lewis mógł mieć spokojnie dużo lepszy czas bo specjalnie odpuszczał 3 sektor.
6. giovanni paolo
4. Oczywiście że nie mają znaczenia ale widać czegoś nie zrozumiałeś. Bo nawet jeżeli nie są istotne to ludzie i tak będą je interpretowali na różne sposoby, tak jak i ty to robisz. I wiemy, mercedes nigdy nie musi, on bierze (tytuły mistrzowskie) bo inni nie potrafią tego zrobić w sposób uczciwy, wieczny niespodziewany zwycięzca.
7. hubos21
To się teraz będą ślinić niektórzy jak dzieci w sklepie na widok murzynka
8. grenszuc
Upsss
9. GP2Engine
Mam wrażenie, że tym razem Ferrari było bardziej skoncentrowało na niezawodności niż na wykręcaniu najszybszych czasów, bo swoje najlepsze czasy notowali na oponach średnich (C3). Na szczęcie nie mieli żadnych poważnych awarii, bo media spekulowały na początku roku, że SF może mieć problemy z nową jednostką napędową.
@5
Podejrzewam, LH mógłby zrobić czas w okolicach 1:18.6, gdyby nie odpuścił.
10. Denieru
@5
Równie dobrze Mazepin mógłby wykręcić czas poniżej 1:16 . . . kiedy się nauczycie że na testach każdy zespół i kierowca kryje swoje prawdziwe tempo ? a co za tym idzie Hamilton prawdopodobnie odpuszczał nie tylko w 3 sektorze ale również w 1 i 2 jak i większość stawki, a prawdziwe tempo poznamy za 23 dni podczas kwalifikacji w Bahrajnie.
11. Mayhem
@10 ehhh kolejny swoje... Widzę, że tu najlepiej nic nie pisać bo i tak nie możecie zrozumieć...
12. hubertusss
@11 jak piszesz głupoty to nie dziw się, że ci któraś osoba z rzędu pisze, że to głupoty.
13. Mayhem
@12 Nie piszę głupot tylko stwierdzam fakty. Proponuje wyjść na chwilę z tej stronki i troszkę poszukać informacji czy to na twitterze czy na zagranicznych forach zanim zwróci się komuś uwagę, że pisze głupoty. Taka uwaga na przyszłość.
14. Fan Russell
Znowu Lewis na cele
15. Artur fan
NO I H...u.....J dalej po staremu a może LEWIS to rosjanin?!! Wyrzucić zbesztać z ziemią
16. I_am_speed
Nie no to już przechodzi ludzkie pojęcie. Jest tu ktoś kto może zrobić porządek z takimi ludźmi jak ten wyżej??? Panie Kempiński?
17. Automotof1
Co rok to samo pisanie , co już mieliście nadzieję że ham w tym roku nie powalczy o mistrza ? po testach ? Haha
18. Automotof1
Artur fan ? Co to jest ?
19. Denieru
@13
W takim razie podaj strony które popierają twoją tezę o tym iż "Lewis mógł mieć spokojnie dużo lepszy czas bo specjalnie odpuszczał 3 sektor" - Możesz sobie odpuścić Racing News 365 i Motorsport - te już sprawdziłem. Jednocześnie zwrócę ci uwagę że moja teza pokrywa się z tym co o sugerowaniu się czasami powiedział Hamilton podczas dzisiejszego wywiadu po testach.
20. Lokowaty77
Czy tylko ja tak sądzę, czy naprawdę te bolidy są brzydkie? Te zadarte wysoko nosy, opony jak balony... Dla mnie brzydko
21. hubertusss
@19 mu nie wytłumaczysz on wie nawet lepiej niż Lewis. Niestety @13 napisał jakieś dyrdymały teraz będzie tego bronił do upadłego.
22. hubertusss
@13 skończ już z tymi wygłupami. Tłumaczy ci się normalnie a ty dalej nie rozumiesz. Zamiast nie wiadomo jakich stron weź sobie przeczytaj wypowiedź Hamiltona choćby na tym portalu. On mówi jasno. Teraz wszyscy coś ukrywają i nikt nie wie gdzie jest z konkurencyjnością w odniesieniu do innych zespołów. A z twojej pisaniny wynika jak by tylko Merc ukrywał a reszta to co. Jechali na 100 %?
23. GP2Engine
@19
Sprawa gusta, ale na moje oko nie tak brzydkie jak z 2014 r. Pamiętałem jak niektóre bolidy miały paskudne nosy, szczególnie Caterham i Mclaren.
24. Glorafindel
Jakie rzygi niektórzy wypisują bo Hamilton z najlepszym czasem. Ta strona robi się naprawdę przykra.
25. Mayhem
@22 Ale Ty jesteś głupi :D Serio wszyscy ukrywają ? Wow, Myślałem, że maxa robią xd Weź przeanalizuj jeszcze raz dokładnie to co napisałem...
26. GP2Engine
@25
Hmmmm. Chodzi ci o to, że mógł pojechać szybciej, bo jego najlepszy zanotowany czas na oponie C5 był tylko o parę tysięcznych lepszy niż na C4. Tak?
Ps. Wiem, że mogę brzmieć jak idiota. To czemu poje posty nadal czekają na akceptację, podczas gdy posty innych osób, które były napisane później już są widoczne. Od czego to zależy?
27. hubertusss
@25 przecież wszyscy widzą jakie głupoty napisałeś w @1,że wszystko wraca do normy. Wygłupiłeś się i tyle. Weź sobie poczytaj choćby kolejny temat na tym portalu o problemach z podskakującymi samochodami. Hamilton mówi o problemach a ty bredzisz, ze wszystko wraca do normy i Hamilton ukrywa osiągi. Nie kompromituj się już wszyscy tu dość twojej kompromitacji widzieli.
28. Mayhem
:D
29. Mayhem
Kolejny raz apeluje, przeczytaj ze zrozumieniem.
30. Denieru
@29
Niestety ale widać nie doczekam się odpowiedzi, ciekawe czemu ? czyżby rzekome artykuły i wypowiedzi o których pisałeś zwyczajnie nie istniały ? leć do ignorowanych trollu.
31. Mayhem
@30 Nie, nie doczekasz się, wystarczy troszkę twittera poprzeglądać z odpowiednim hasztagiem + relacje z wczorajszych testów. Jesteś aż tak ułomny, że trzeba wszystko podać na tacy ? Jeśli jeszcze nie dodałeś mnie do ignorowanych (a wiem, że tego nie zrobiłeś) to koniecznie dodaj.
32. giovanni paolo
Każdy ukrywa swoje prawdziwe osiągi ale wyrocznie z wysp pracujące dla niemców wiedzą, że tracą do Ferrari i McLarena, przecież oni od lat do nich tracą, nigdy nie byli z przodu.
33. Glorafindel
31. Mayhem
Podajesz coś, powołujesz się na coś, a karzesz innym szukać? Wysilać się?
To Ty próbujesz udowodnić coś w tej dyskusji powołując się na konkretne strony więc to Ty zobowiązany jesteś do tego aby przedstawić źródła skoro się na nie powołujesz.
W sądzie też będziesz wysokiemu sądowi kazał się wysilić i samemu sobie poszukać poparcia swoich argumentów, które użyjesz? Też będziesz wyzywał od ułomnych?
34. Mayhem
@34 Gościu, ja napisałem tylko komentarz, nie każę nikomu go czytać ani się do niego odnosić... W dupie to mam czy chcecie "dowodów" czy nie, chcesz to sobie znajdź, Twój problem. Poza tym nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale raczej nie wolno wrzucać stron konkurencji, z wiadomych przyczyn... Mój @1 komentarz, że "wszystko wraca do normy" był sarkastyczny, odniosłem się do komentarzy osób z pierwszego i drugiego dnia testów gdzie większość pisała, że McLaren i Ferrari przoduje, ale barany typu hubertusss tego nie zrozumiały. Napisałem jeszcze "i co ważne największy przebieg", tak bo to podczas testów jest najważniejsze!, ale ponownie baran typu hubertusss coś do mnie pisze o wypowiedzi Hamiltona i ukrywaniu tempa... WOW, serio podczas testów ukrywa się tempo ? Śledziłem 2 relacje, gdzie na torze byli wysłannicy, jedna i druga relacja napisała to samo po ostatnich przejazdach, że Lewis po prostu odpuścił, czy to coś zmienia ? NIE. Podałem to jako ciekawostkę. Ponownie baranowi hubertusss to się nie spodobało, może ma jakiś kompleks ? Nie wiem i nie chce wiedzieć.
Nie podoba Ci się mój komentarz ? To go olej... Nie podoba Ci się to co piszę ? Zablokuj mnie. Proste.
Nie potrzebuje i nie chce robić tu żadnych dram z powodu napisanych komentarzy których nie każdy rozumie, nie to jest moim celem.
35. Denieru
@33
Czytając Twój wpis zgaduję że bystry inaczej @Mayhem dalej nie znalazł artykułu/wypowiedzi/wpisu czy czegokolwiek innego popierającego jego tezę ? niesamowite jak bardzo jest gotów się ośmieszyć zamiast zwyczajnie przyznać się że coś źle napisał lub zwyczajnie jak człowiek pomylił się.
36. Mayhem
@35 "Czytając Twój wpis" :D Wszyscy dobrze wiemy, że mnie nie zablokowałeś ;)
37. johan24
Od kilku lat jakość tego portalu spada. Już mi się nie chce tego oglądać czy komentować. Bawcie się dalej. over&out,
38. Glorafindel
36. Mayhem
Denieru pisał DO MNIE i czytając MÓJ WPIS, nie Twój. Nie jesteś pępkiem świata.
39. Mayhem
@38 Wiem, że to było do Ciebie ale też wiem, że wcale mnie nie zablokował i normalnie czyta moje posty...
I nie, nie jestem pępkiem świata, nigdy za niego się nie uważałem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz