BMW-Sauber po pierwszych treningach
Kierowcy BMW Sauber mają za sobą pierwsze treningi na torze Albert Park w Melbourne. Robert Kubica podczas dwóch sesji nie miał awarii technicznych i wykonał zakładany plan treningowy, borykał się natomiast ze zbyt intensywnie zużywającymi się oponami. Nick Heidfeld pomimo porannej awarii elektroniki w jego bolidzie, również wykonał zaplanowane zadania.Nick Heidfeld
„Ciągle uważam, że jest jeszcze za wcześnie, aby oceniać uzyskiwane wyniki. Obawiam się, że będziemy musieli poczekać do jutra lub przynajmniej do drugiej części kwalifikacji żeby zobaczyć, na co kogo stać.”
„Przypuszczam, że bolidy, które zajmowały czołowe miejsca podczas pierwszych treningów miały mniej paliwa niż my. W drugiej sesji treningowej nie miałem żadnych problemów technicznych, natomiast awaria z pierwszej nie kosztowała mnie zbyt dużo czasu, więc nie ma tragedii.”
Robert Kubica
„Pracowaliśmy głównie nad setupem bolidu, porównując dwa rodzaje mieszanek opon.”
„Degradacja ogumienia jak na razie to dla nas spory problem, duży wpływ na to miała wysoka temperatura panująca na torze. Musimy przeanalizować zgromadzone dane i postarać się znaleźć optymalne rozwiązanie, które pozwoli najlepiej wykorzystać opony.”
Willy Rampf (Dyrektor Techniczny)
„Jesteśmy szczęśliwi, że sezon 2008 w końcu rozpoczął się w Melbourne. W obu sesjach treningowych skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu bolidu do wyścigu i w pełni wykonaliśmy założony program, włącznie z porównaniem mieszanek opon. Pomijając jeden problem z elektroniką w pierwszej sesji, wszystko poszło zgodnie z planem. Myślę, że jesteśmy w dobrej formie przed jutrzejszym dniem.”
komentarze
1. PETRONAS ![RK]!
A jednak elektronika ???? (wszyscy już płaczą że skrzynia...)
2. adamekdab
uff... Na szczęście to tylko elektronika.
3. domel31
Powiem krotko pamietacie ostatni rok jak na testach zawsze mieli ostatnie miejsca to teraz jest tak samo tylko bedzie lepiej bo widac bo wypowiedzi nicka ze maja naprawde duzy zapas. Szczegolnie ze jechali 5-10 km wolniej od reszty :] Mnie cieszy najbardziej ze Kubica naprawde bardzo ladnie jechal, a tacy kierowcy jak massa, hamilton, alonso, koval i wielu innych mieli duze problemy srednio na co 5 okrazeniu hemilton mial problem. Wiec panowie w tym sezonie moze szybkosc nie bedzie najwazniejsza poniewaz zyskujac 2 sek na okrazeniu a na co 5 tracic 15 sek to duze ryzyko :]
4. k.music
No to generalnie sielanka.
5. PETRONAS ![RK]!
domel 31 - masz racje szybkość to nie wszystko . A gdzie te problemy z balansem jakby były to by chyba wyjeżdżał Robert często na pobocze a tu pełne opanowanie , a może właśnie balans spowodował taką ostrożną jazde a konkretnie problemy z nim związane.....
6. domel31
Widzieliscie masse co z tego ze wiekszosc czasu byl na 3 miejscu jak w kluczowm momencie blad i poszedl wiazac sznurowadla do garazu :] - BEDZIE SIE DZIALO
7. kibic14_09
Ja liczę na ok. 4-5 miejsce Roberta
8. KrzysR
PERTRONAS napisał
"A gdzie te problemy z balansem jakby były to by chyba wyjeżdżał Robert często na pobocze a tu pełne opanowanie" - nie miał duzej predkosci wiec nei wypadał poza tor, przy wiekszej i przy zniszczonych oponach bedzie problem.
9. tomtdk
Kubek ostroznie jechal
10. Znawca F1
TOTAL LUZZ
Średnia arytmetyczna przejazdu linią alfa jest bardzo obiecująca.
11. Znawca F1
Głowy do góry i analizować przejazdy na długich czasach.
Trochę teorii i was światełko się zaświeci.TOTAL LUZZ
12. hot dog
A wiec tak w pierwsej sesji malo okrazen czyli niwiele mozna o tym powiedziec no moze poza Nickiem ktory mial awarie na szczescie to nic powaznego.W drugiej nastapil test zachowania sie opon szczegolnie miekkiej mieszanki ze wzgledu na warunki panujace na torze.BMW zapowiada w kolejnym treningu dalsza analize zachowania ogumienia oraz ustawienia boildu przed qual.Tak wiec dalej nie wiemy gdzie jest BMW i coraz bardziej przekonuje sie ze prawdziwy potencjal zostanie pokazany dopiero w Europie.
13. Miro66
Inni też prawdziwy potencjał pokażą dopiero w Europie.Na razie albo jest totalna ściema albo kompletne dno. Swoję drogą brak kontroli trakcji będzie super dla widzów. Bączki, wypadnięcia z toru będą na porządku dziennym, widać to prawie u wszystkich. Ciekawy będzie pierwszy zakręt wyścigu jak 22 bolidy wjadą w niego bez TC. Będzie się działo.
14. tomtdk
i jak z niego wyjada. i kto?
15. radzix
w niedziele w tym pierwszym zakręcie to się będzie więcej działo niż przez cały zeszły sezon hehe
16. tomtdk
bardzo prawdopodobne. a szkoda ze ma nie padać.
17. lipens
hehe. No bedzie sie działo. Uważam że z tego zakrętu to najlepiej wyjadą ci którzy startują na pierwszych pozycjach albo na ostatnich w środku może być dobry kociął :)
18. tomekrush
lipnes nie zapominaj że bardzo prawdopodobne jest iż jednym z kierowców którzy ten zakręt bedą pokonywac na końcu stawki będzie...Takuma Sato a to sprawia że nawet tam nikt nie powinien czuć sie bezpiecznie hehehe
19. lipens
hehe, no fakt :) To tylko w czubie można byc bezpiecznym chociaż też nie bardzo, Massa i Hamilton będą chcieli za wszelką cene być pierwsi i nerwy moga im nie wytrzymać. Ogólnie gdzie by nie startować to i tak będzie ciężko :)
20. walerus
odgłos silników F1 - bezcenny....
21. FuBu
Hidden strength?
BMW merit close inspection. In the latter tests they did no low-fuel running and always had plenty of fuel on board whenever they went out. Generally you do that when you want to hide your true performance.
Koncepcja na piątkowe testy BMW polegała tylko i wyłącznie na sprawdzenie zużywalności opon, aby wybrać najlepszą taktyke na niedzielny wyścig. A najlepiej sprawdzić to jeżdżąc zatankowanym do pełna bolidem. Poza tym na kwalifikacje wyjadą na "oparach" i wtedy będzie wiadomo jak mocne jest BMW 08 a jaka słaba konkurencja :P.
22. Piotr123
@FuBu - gdzie to znalazłeś i kto to powiedział?
23. tomtdk
a z taktyka w BMW nie bywa najlepiej, zwlaszcza jak chodzi o Kubka.
24. shav
Caly czas testują z pełnymi bakami a potem zabraknie balansu z pustymi bakami...
25. walerus
właśnie z pustym bakiem nie umieją jeździć i odpadną w q2.... po za tym nie będą wiedzieli jak się zużywają opony przy pustrszym baku i dadzą ciała strategią....
26. lipens
napewno przy pustym baku mniej sie zużywają jak przy pełnym
27. lakik
No zobacymy myslę że jutro będzie jeszcze lepiej niż dziś i kierowcm a zwłaszcza Robertowi uda się zają dobre miejsca na starcie .
28. kacper1812
myśle że wygrają gp malezi
29. melnta
Puste baki przetestują na trzecim treningu. Przynjamniej tak mi sie wydaje. Po prostu musza to zrobić Balans jest totalnie inny. Chyba, że juz to wiedzą. Nie da sie ukryć, że temperatura i zużyce opon jest teraz najważniejsze. Mysle, że się niespodzewali takich temperatur. Mam pytanie z innej beczki. Czy ktos wie czy BMW zrezygnowało definitywnie z owiewek przednich kół? Pokazali to na premierze bolidu a później nic? Miało być 0.2 sekundy in plus
30. dick777
Myślę, że nawet w trzecim teście nie pokażą wszystkiego, ponieważ to oznaczałoby jazdę na maxa i ryzyko wypadnięcia z toru z wszelkimi tego konsekwencjami. Na maxa pojadą dopiero w kwalifikacjach.
31. walerus
na Maxa Kolonko...
32. Leeloo
walerus toż to australia a nie USA :)
33. perduto
czyli na Maxa Kolanko - to brat bliźniak Kolonki, tylko ten siedzi w Austarlii
34. jlebski
Nie czarujmy się. BMW nagle nie wskoczy na podium. Podczas testow zimowych wiadc bylo kto jest mocny i sytuacja bedzie taka jak rok temu. Nie ma sie czym pasjonować. Podium bedzie mozliwe tylko w wypadku roznego rodzaju anomali pogodowych lub wypadkow.
35. Rege
Chłopaki i panie mi sie wydaje ze balans jest już dopracowany pewnie obiło sie wam o uszy że testowali na wyspie mehorca a taka prosta jak tam jest najlepsza zeby ustawiac balans ........:):):):):)
36. Xander
jak moga na kwialfikacje wyjechac na oparch jesli Q3 sie zmienilo! po Q3 teraz nie ma dolewki paliwa do tej ilosci z jaka wystartowali w Q3, w wyscigu beda startowlai z taka iloscia z jaka zakonczyli Q3!! - Adresowane do FuBu
37. Xander
wiec gdzie logika??
38. Kadet
Na oparach wyjadą na Q2, żeby potem kombinować z paliwem na Q3, jednocześnie być raczej z przodu niż z tyłu. Ale i tak dopiero po 3 wyścigach wszystkie zespoły nauczą się kombinować z paliwem na Q3,
39. walerus
w q3 - zobaczymy już strategię na wyścig......
40. Marti
BMW-Sauber - w dalszym ciągu jedna wielka niewiadoma :-)
41. melnta
Myśle, że ustawianie balansu na lotnisku nie ma wiekszego sensu. Tam taczej chodziło o osiągi maksymalne
42. obi216
Najważniejsze w tej chwili jest to , aby w porę się obudzić . Mój osobisty budzik wyjechał(a) - a tych tradycyjnych nie słyszę - W Mordę!!!! Chyba nie położę się spać ....Pozdro dla zakręconych - tak samo jak ja he he he
43. FuBu
No prosze 4 minuty temu Robert wykręcił najlepszy czas 3 sesji treningowej i pozamiatał z Heidfeldem konkurencje.
44. leo_
Ba, wykręcił najlepszy czas wszystkich treningów: 1.25.6...chyba.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz