FIA zapowiada bardziej drobiazgowe kontrole techniczne po wyścigach
Przed pierwszym wyścigiem sezonu FIA wydawała dyrektywę techniczną, która informuje zespoły iż od Grand Prix Bahrajnu delegaci techniczni odpowiedzialni za kontrole bolidów po każdym wyścigu będą mieli prawo przeprowadzić na dowolnie wybranym aucie bardziej drobiazgowe badania zgodności z regulaminem.Wszystkie bolidy F1, które ukończyły niedzielny wyścig zawsze są ważone, mierzone i pobierane są z nich próbki paliwa zanim wyniki zostaną ogłoszone jako oficjalne.
Od GP Bahrajnu sędziowie FIA będą mieli jednak prawo losowo wybrać jeden bolid, aby przeprowadzić bardziej szczegółowe badanie techniczne i może się to wiązać z koniecznością rozebrania części bolidu.
FIA przed pierwszym wyścigiem sezonu rozesłała do ekip dyrektywę techniczną, w której wyjaśnia szczegóły planowanych zmian w kontrolach technicznych.
W związku z charakterem nowych procedur zespoły będą musiały zapewnić FIA wsparcie inżynierów jeżeli takie okaże się koniczne.
Zespoły mogą także zostać poproszone o podpisanie deklaracji iż drugi bolid jest w identycznej specyfikacji co ten sprawdzany.
Nowe postępowanie sprawi także, że oficjalne wyniki zostaną opatrzone informacją iż zależne są one od kontroli technicznej, a gdy po kontroli wystąpią jakieś nieprawidłowości, wyniki wyścigu mogą zostać zmienione jeszcze długo po niedzielnym GP.
W swoim sobotnim biuletynie FIA napisała: "W celu dokonania głębszych kontroli technicznych bolidów biorących udział w mistrzostwach świata, delegat techniczny będzie rutynowo oraz losowo wybierał po każdym wyścigu jeden bolid do dogłębnej rozbiórki, sprawdzenia podzespołów, oprogramowania i systemów."
"Dodatkowe prace mogą zostać także przeprowadzone na drugim bolidzie konstruktora. Jest to zgodne z Art. 14.3 oraz 25.5 Regulaminu Sportowego Formuły 1."
"Testy te będą dodatkiem do rutynowanych badań przeprowadzanych po każdym wyścigu przez departament techniczny FIA oraz wydawany będzie po nich raport."
"Delegat techniczny opublikuje standardowy raport, po którym sędziowie opublikują "Ostateczną Klasyfikację", która zgodnie z Art. 20 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (ISC) zostanie opatrzona klauzulą: "zależne od trwających rutynowych kontroli technicznych."
Procedura ma być wykonywana losowo a dobór badanych elementów ma nie być związany z konkretnymi podejrzeniami.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz