Mercedes poprawił niezawodność i szykuje kilka innowacji w silniku
Zespół Mercedesa wyjaśnił jakie zmiany wprowadził w swojej jednostce napędowej przed sezonem 2021, aby poprawić niezawodność tej konstrukcji.Zespół Mercedesa dzisiaj pokazał nowy bolid oznaczony jako W12, a o niedawnych problemach z nowym silnikiem nie było już mowy. Szef departamentu silnikowego, Hywel Thomas kilka tygodni temu wzbudził spore zamieszanie w mediach, udzielając wywiadu, w którym sugerował iż niemiecki producent ma problemy.
W trakcie prezentacji bolidu w Brackley zdradził jednak szczegóły z wdrożonych na ten sezon poprawek, które powinny zapewnić ekipie dodatkowe osiągi, a przede wszystkim poprawić niezawodność, która na dystansie mistrzostw składających się z 23 eliminacji może okazać się kluczowa. Rywale mają czego się obawiać, gdyż jak do tej pory w hybrydowej erze silników V6 turbo, niemiecki zespół pozostaje niepokonany.
"Kończymy pracę nad poprawą niezawodności układu napędowego" mówił. "W sezonie 2020 korzystaliśmy z aluminiowej struktury silnika, która nie była tak niezawodna jak sądziliśmy, więc wdrożyliśmy nowy stop dla bloku silnika" tłumaczył Thomas.
"Dokonaliśmy również zmian w Systemie Odzyskiwania Energii [ang. ERS], aby był on bardziej odporny. W sezonie 2021 czeka nas duże wyzwanie z 23 wyścigami. Będziemy musieli upewnić się, że niezawodność silnika jest idealna. Ciężko pracowaliśmy w tym obszarze i mamy nadzieję, że się to nam opłaci."
Jedną z kluczowych zmian jakie Mercedes wprowadził w swoim silniku jest zupełnie nowy projektu układu MGU-K, po tym jak ubiegłoroczny przysporzył mu nieco problemów.
"W sezonie 2020 wdrożyliśmy zupełnie nowy układ. MGU-K było zupełnie inne niż to, z którego korzystaliśmy wcześniej" dodawał inżynier. "Pomogło nam to poczynić duże postępy w osiągach, ale projekt ten okazał się trudny w powtarzalnej produkcji i montażu."
"Mieliśmy wiele przypadków kiedy MGU-K przeszło przez pełny cykl życia i robiło to czego od niego oczekiwaliśmy, ale były też przypadki, w których zawiodło ono nas w połowie cyklu. Przed sezonem 2021 przysiedliśmy do tego, przyjrzeliśmy się ponownie projektowi i doszliśmy do tego skąd brały się awarie."
"Na ten sezon wprowadziliśmy zmiany, aby produkcja układu była bardziej powtarzalna, co powinno pomóc nam w poprawie niezawodności MGU-K."
Szef dział silnikowego Mercedesa przyznał także, że nowa jednostka zawiera kilka nowych pomysłów, które poprawią jej wydajność.
"Mamy kilka zupełnie nowych innowacji, które po raz pierwszy pojawią się w jednostce napędowej" mówił. "Stanowiło to dla nas szczególnie duże wyzwanie, gdyż miniony sezon zakończył się dość późno. Zimowa przerwa była więc krótsza niż zazwyczaj i dała nam mniej czasu na przygotowanie, co dodatkowo obciążyło nasz biznes."
"Kontynuujemy podążanie za lepszą sprawnością cieplną w komorze spalania silnika. Większość zmian można znaleźć w rdzeniu jednostki napędowej, co ma na celu maksymalizację osiągów z procesu spalania."
"Wraz z tymi zmianami wdrożyliśmy także zmiany w turbosprężarce, aby zminimalizować wpływ utraty ciepła. Te paramenty prawdopodobnie mają największy wpływ jeżeli chodzi o moc na wale oraz osiągi silnika."
komentarze
1. Franczos2010
I cały mercedes ma problemy, no na pewno, gdyby ich wszystkie gadki były prawdziwe to by za wiliamsem wylądowali ;) , a są na samym szczycie od 2014. Oni i tak wszystko zgarną :( .
2. Duke_
"Podczas zimowych prac nad silnikiem mieliśmy problem, spalił się nam czajnik bezprzewodowy, przez co bez kawy nie mogliśmy pracować w normalnym tempie "
Tyle w temacie :)
3. sliwa007
1. Franczos2010
Jasne bo im silnik spada z nieba prosto w miejsce przygotowane w bolidzie i po prostu wszystko tam jest idealne...
Przecież to jest oczywiste, że oni także mają problemy podczas konstruowania silników. To nie jest tak, że wielki Mercedes projektuje silnik, produkują, składają i wszystko od razu pracuje perfekcyjnie. Mają różne problemy konstrukcyjne tak jak wszyscy, ważne by wszystko dobrze poprawić przed sezonem.
4. mich11
"Kontynuujemy podążanie za lepszą sprawnością cieplną w komorze spalania silnika." Mercedes pierwszy przebił 50%. Ciekawe na jaki poziom weszli teraz?
5. Skoczek130
W zeszłym roku byli praktycznie bezawaryjni. ;) Mam nadzieję, że RBR choć kilka razy zmusi ich do odkręcenia jednostki w pełni. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz