Pierwsze testy Ferrari, Raikkonen zadowolony
Kimi Raikkonen wykonał dziś pierwsze testy w nowym bolidzie Ferrari, który wczoraj został oficjalnie zaprezentowany. Fin na włoskim torze Fiorano na mokrej nawierzchni wykonał 55 okrążeń, jego najlepszy czas to 1.00.897.„Nie wydaje mi się, aby potrzeba było teraz wprowadzać jakieś poprawki. Były dziś pewne problemy, wciąż nie używaliśmy ostatecznych opon, ale wrażenie było dobre. W przyszłym tygodniu będziemy mieli kolejną okazję przekonać się, jak spisuje się bolid.”
Fin zapytany o wpływ braku kontroli trakcji na zachowanie bolidu odpowiedział:
„Nie mam wielu punktów odniesienia. Mogę porównać tylko ten bolid do poprzedniego. Wykonałem testy bez kontroli trakcji przed Świętami Bożego Narodzenia, i przede wszystkim trzeba powiedzieć, że teraz musisz prowadzić bolid bardziej ostrożnie. Z kontrolą trakcji bolid jest szybszy i może trochę szybciej reagować. Zdecydowanie pierwsze wrażenie jest pozytywne, bo bez kontroli trakcji również można panować nad bolidem. Pogoda mogłaby być dziś lepsza ale naprawdę dobrze mi się dziś jeździło.”
komentarze
1. Tvey
Ma rację-niby TC dużo zmienia, ale dobrzy kierowcy nie odczują większej różnicy.Niedługo kolejne testy.
2. Filipek4
no i tak mówi prawdziwy mistrz
nie boi się jeżdzić bez TC
3. dziarmol
blebleble. Poczekamy do 16.03.08. Pierwszy wyścig pokaże
kto nie potrzebuje TC
4. shav
dziarmol dokladnie ;) Cyrki na starcie to będzie to:P
5. jan55
ciekawe co raikonnen miał powiedziec wiadomo ze powiedział ze bolid jest wyje**ny w kosmos, największe cyrki mogą być na starcie jak jeden kierwca juz ruszy a ten przed nim bedzie jeszcze palił gume, albo bez wspomagania kierownicy ciekawe co sie stanie jak kierowca wypadnie na trawę, raczej bolid bedzie trudny do opanowania
6. przesio
szybko nieco powyzej minuty. Niezly rezultat. Ciekawe czy pobija jakis czas okrazenia na zawodach micahela shumahera czy innych kierowcow. Ale jechali przecierz w 2003-2004-2002. to wtedy bolidy powinny byc wolniejsze i gorsze niz te a jednak malo rekordow zostalo pobitych. Niestety nie mam zrodla na ten temat . Pozdro
7. Porky2
wszystko sie wyjasni podczas pierwszego gp, do tego czasu mozna tylko gdybac
8. milanista22
W tym sezonie zobaczymy kto jest dobry ponieważ wielu słabszych kierowców może mieć problemy z dostosowaniem się do braku kontroli trakcji wtedy będzie można zobaczyć kto jest dobrym kierowcą. Będzie na pewno więcej wypadków. Bo raczej nie sądzę że takie Force India z najsłabszym bolidem w stawce od razu będzie dobrze jeździć będzie tak samo jak rok temu ze Spykerem, a może gorzej.
9. AndrzejOpolski
Hmmm... dla mnie wypowiedzi Kimiego są trochę "szare" i asekuranckie. Wiadomo, Raikkonen nie powie, że coś jest nie tak lecz zachwytu czy pewności nie ma.
10. jan55
przesio ty chyba nie wiesz ze jednak bolidy są wolniejsze powinienes to wiedzieć, bo w sezonie 2003, 2004, 2005 były silniki blisko 1000 koni ale w sezonie 2005 jezdzili na jednym komplecie opon więc opony były raczej dostosowane do wytrzymałości a nie do szybkości chyba ze w kwalifikacjach bo wiadomo ze inne opony, w sezonie 2006 pojemnoś i ilośc cylindórw sie zmniesjszyła wiec moc taakze a w tym sezonie niedośc ze moc sie nie zwuiększyła to opony brdigestona nie sa juz takiej jakości jak w zeszłych seoznach. Zobacz sobie w jakiejs encyklopedi na czasy gp, patrząc na ten sezon i np 2005 gp trwają dłużej czasami o nawet 5 min albo v-maxy w usa czasami przkraczali nawet 340 a na monzy 360 (tylko w monaco nie było powyżej 300) a teraz na monzy po ledwo 345
11. geniula1
No bo nie wiedzieć czemu ale FIA dąży do spowolnienia bolidów ( głównie podczas pokonywania zakrętów)
12. jan55
bo boją sie sytuacji z wypadku senny
13. Pieter
W czołówce brak TC i tak pewnie nic nie zmieni, ale z drugiej strony być może dobry kierowca w nieco słabszym bolidzie będzie bardziej konkurencyjny w stosunku do kogoś w szybszym bolidzie... z resztą niedługo się okaże
14. jan55
chociaz z drugiej strony teraz byc moze własciciele mocniejszych silników zacznną lepiej weykorzystywać moc silników i beda jesze wieksze róznice w szybkosci miedzy lepszymi a gorszymi, zobaczcie sobie filmiki z 70-80 lat jak bolidy wychodziły z zakrętu, a no właśnie ma ktoś jakieś inforamacje o bolidach tzw ery turbo lat 80, bo nic nie moge znaleźć
15. Pieter
Różnice w mocy silników nie są zbyt duże a bez TC przeniesienie tej mocy na asfalt będzie trudniejsze, poza tym ci z większą mocą mogą szybciej zużywać opony, jeżeli będą za mocno przyciskać. Ale o tym będzie można cokolwiek powiedzieć po pierwszych testach.
16. zuczek
Ktos wie kiedy sa pierwsze testy z udziałem większej ilości ekip ?
17. yaneq
od 14 stycznia.
nowe bmu wyjedzie 15'ego na tor.
18. walerus
no i dobrze Kimi!
19. s_4
Kimi mówi tak bo inaczej sponsorzy by odeszli... taka prawda o F1...
Tutaj macie stone toru w jerez
http://www.circuitodejerez.com/ są tam wszystkie daty testów
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz