Sędzia stanowczo odpowiada na oskarżenia Hamiltona
Mika Salo, pełniący rolę jednego z sędziów zawodów Formuły 1 bardzo szybko i stanowczo odniósł się do posądzeń Lewisa Hamiltona, który zaraz po wyścigu o GP Rosji stwierdził, że FIA chce powstrzymać jego dominację w Formule 1.Mimo iż FIA ostatecznie wycofała się z karania Brytyjczyka dwoma punktami, co niebezpiecznie zbliżyło go do kary wykluczenia z jednego wyścigu, dwie pięciosekundowe kary nałożone na niego za niewłaściwe przeprowadzenie dwóch próbnych startów przed wyścigiem sprawiły, że ten nie liczył się w ogóle w walce o swoje 91. zwycięstwo w F1.
"Gówno prawda" mówił Mika Salo pełniący rolę sędziego w Soczi. "To nie jest prawda. Przepisy są takie same dla wszystkich."
"To oczywiste. Hamilton ćwiczył starty z boku toru. Ostatni był blisko białej linii oznaczającej koniec wyjazdu z alei serwisowej."
Toto Wolff po wyścigu przyznawał, że jego ekipa złamała przepisy, ale dodał, że "kary dla Lewisa Hamiltona często są zbyt drastyczne."
Valtteri Bottas, który sięgnął po swoje drugie zwycięstwo na torze w Soczi stanął jednak w obronie sędziów.
"Zawsze mamy spotkanie, na którym informują nas, gdzie możemy wykonywać próbne starty" mówił Fin dla MTV. "Zespół pokazuje nam miejsce, gie możemy to robić i ja tam wykonywałem próbne starty. Myślę, że to oczywiste."
Bottas uważa jednak, że nawet gdyby Hamilton nie otrzymał kary, to wygrałby wyścig: "Gdy Lewis zjechał byłem na prowadzeniu, byłem w stanie zrobić sobie sporą przewagę, więc nie sądzę, że to coś by zmieniło. Być może Lewis byłby drugi na mecie."
Dyrektor wyścigów F1, Michael Masi także bronił swoich sędziów. Zapytany o posądzenia Hamiltona w kierunku FIA, odpierał: "Nie. Z mojego punktu widzenia to bardzo proste."
"FIA administruje sportem, więc monitorujemy zgodność z przepisami a sędziowie podejmują niezawistne decyzje."
"Gdy następuje złamanie przepisów, nie jest ważne kto to robi- nie ważne czy jest to Lewis Hamilton, czy jakikolwiek inny kierowca."
komentarze
1. sebagrd12
"a sędziowie podejmują niezawistne decyzje" ale punkty karne Hamiltonowli cofnęli. Nie mowie czy to dobrze czy źle. Robią jedno mówią drugie. Zaczyna się robić niezły cyrk.
2. sliwa007
FIA to jest marionetkowa instytucja stojąca na straży... widowiska i robią wszystko by ukrócić dominację Mercedesa.
Hamilton prawdopodobnie zrobił błąd i niezależnie od tego czy wina leży po stronie inżyniera wyścigowego czy też kierowcy kara powinna być. Ale karą jest też reprymenda, która w takiej mało istotnej sytuacji powinna być zastosowana i zapewne byłaby zastosowana w przypadku każdego innego kierowcy tylko nie Hamiltona.
Kara 10s za takie coś to jest przesada, o punktach karnych nawet nie wspominając.
3. Kruk
Dobrze jest! Chodzilo o show dla Netflixa, a poza tym pewnie polityki tez w to sie troche wmieszalo. Rosjanie mogli sobie nie zyczyc, zeby u Nich wygral pseudo aktywista.
Cel osiagniety- bylo show, nie wygral Hamilton. Czy to w jakikolwiek sposob rujnuje kariere ciapatego rasisty? Absolutnie nie, bo i tak pobije wszelkie rekordy.
4. Mariusz_Ce
Przed PG Niemiec sędziowie uklękną i przeproszą Mistrza i będzie po sprawie.
5. andi66
To dlaczego nie ukaraliście Charles za niebezpieczną jazdę i spowodowanie kolizij z Strollem?!
6. sliwa007
5. andi66
Obaj się nie popisali, incydent wyścigowy i nic więcej.
7. seybr
Zobaczycie, Hamilton jeszcze odwali jakiś cyrk. Będzie dalej lansował swoje BLM. Jest zbyt pewny siebie i może się jemu noga podwinąć.
8. Orlo
Usunięty
9. seb_2303
oj tam ... Salo - Fin, Bottas - Fin ...
10. giovanni paolo
Pan Wolff zasługuje na tytuł pierwszego klauna F1, i nie jest to bynajmniej obraza.
11. Skoczek130
Cała Formuła 1 to obecnie jeden wielki cyrk. Ale tak to jest, jak dało się rządy w ręce potentatów. Tu rządzi tylko kasa. Teraz są we własnej pułapce - Mercedes osiągnął nieosiągalny dla innych poziom. To w tej sytuacji muszą kombinować, aby było ciekawiej lub po prostu prosić Merca, by nieco "skręcił obroty", gdy już klasyfikacje generalne są praktycznie wygrane. Potem mamy pozory walki, a gawiedź się cieszy, że niby się cieszy. A od początku ery hybrydowej nic się nie zmieniło...
12. wariat133
Niestety Hamilton nie ma racji. Lewis chciał zdobyć przewagę nad rywalami przygotowując się do startu w miejscu gdzie tor nie był tak nagumowany. Dzięki temu sprzęgło zachowujesię inaczej i jest lepiej przygotowane do warunków na polu startowym. Miejsce w którym wykonywał start próbny przypominało bardzo jego miejsce startowe. Za to pole wyznaczone na start próbny nie odzwierciedlało warunków startowych. Dobrze o tym wiedział. Wiedział, że zostanie wyprzedzony na starcie. To zapytał zespół o zgodę. Wiedział co robił, a teraz się pokrętnie tłumaczy. Należało mu się te 2 punkty i 10s stop and go i już. Btw. Jestem fanem Hamiltona od wiem lat.
13. Kruk
@12 wariat133. Trzeba byloby zapytac inzyniera, ktory zbudowal sprzeglo do bolidu nr 44, czy faktycznie rodzaj i jakosc nawierzchni toru ma wplyw na prace sprzegla.
Myslisz, ze sprzeglo bolidu F1 jest do tego stopnia "aktywne", ze rozpoznaje jakosc nawierzchni pod kolami napedowymi?
14. wariat133
13. Kruk źle rozumiesz. Sprzęgło przed startem się przygotowuje do startu. Kierowcę morze nawet kilkukrotnie przejechać okrążenie. Warunek to przejazd przez pit. Na końcu ćwiczy start, ustawia sprzęgło itp. Nawierzchnia ma znaczenie przy tych czynnościach.
15. wariat133
Alan permane cytat nr. Sprzęgła
" na torze skupiamy się głównie na badaniu temperatury opon i wykorzystaniu sprzęgła lub jego poślizgu. To są rzeczy, które możemy poprawiać. (...) Poślizg sprzęgła jest monitorowany przez inżynierów, którzy znajdują się w ciężarówce. Oni analizują dane podczas próbnego startu i decydują, czy musimy dostosować sprzęgło przed startem" (Kruk)- rozumiesz co zrobił Hamilton? Dał lepsze dane dla inżynierów. ;-)
16. Kruk
@15 wariat133. Najpierw musisz zrozumiec, ze ewentualny poslizg sprzegla jest uzalezniony od stopnia przyczepnosci kol osi napedowej do nawierzchni.
Jak myslisz, kiedy kola tylnej osi bolidu maja lepsza przyczepnosc do asfaltu: Na nagumowanym, czy jak najbardziej czystym?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz