Odkąd zespoły, władze serii i FIA doszły do porozumienia w sprawie m.in. zmniejszenia limitów budżetowych i ograniczeń dla najlepszych, potrzebne było formalne zatwierdzenie zmian.
W środę uczyniła to Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) za pomocą e-głosowania.
Niektóre modyfikacje przepisów (m.in. opóźnienie rewolucji technicznej na 2022 rok) zostały zatwierdzone jeszcze w marcu. Za jednogłośną zgodą ekip Formuły 1, do tamtej wersji wprowadzono jeszcze kilka poprawek.
FIA opublikowała podsumowanie zaakceptowanych zmian, które łącznie dotyczą aż trzech sezonów - 2020, 2021 i 2022.
Regulamin Techniczny:
- zamrożenie części z sezonu 2020 w sezonie 2021, m.in. podwozia, skrzyni biegów, wielu mechanicznych komponentów i struktur zderzeniowych
- wprowadzenie systemu żetonów w celu umożliwienia ograniczonej liczby modyfikacji, zgodnej z potrzebami zespołów
- ograniczenia w poprawkach silnika w 2020 roku
- podwyższenie minimalnej wagi do 749 kilogramów od sezonu 2021
- uproszczenie podłogi przed tylnymi oponami w celu ograniczenia wzrostu docisku między sezonami 2020 a 2021
Regulamin Sportowy:
- spisanie przepisów, dotyczących zamkniętych i otwartych wydarzeń, obejmujących m.in. liczbę osób w padoku w zależności od obecności widzów
- aktualizacje przepisów, dotyczących testów opon
- redukcja testów aerodynamiki i wprowadzenie ograniczeń testów jednostek napędowych z powodów finansowych
- kolejne ograniczenie testów aerodynamiki od sezonu 2021, oparte na pozycji w mistrzostwach (w uproszczeniu - im wyższe miejsce, tym mniej testów)
- uzupełnienie kluczowych przepisów na sezon 2022, dotyczących przerw w pracy na torze, kontroli technicznych i parku zamkniętego
Regulamin Finansowy 2021:
- zmniejszenie limitów na maksymalnie 145 milionów dolarów amerykańskich w 2021 roku, 140 milionów w 2022 roku i 135 milionów na lata 2023-2025 (przy 21 rundach w sezonie)
- poprawki listy wyjątków
komentarze
1. TomPo
Podniesienie wagi... serio?
Wywalic MGU-H i K, wstawic drugie turbo i zjechac z waga do 650 a najlepiej 600.
To zaczyna przypominac wyscig autobusow.
Uproscic przednie skrzydlo, zwiekszyc docisk mechaniczny, dmuchane dyfuzory i mamy zabawe.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz