komentarze
  • 1. SpookyF1
    • 2020-03-25 10:29:05
    • *.plastcom.pl

    Hmmm gdyby nie zakaz stosowania DAS w 2021 (zakładam, że mimo przesunięcia sezonu zakaz obowiązuje), pewnie ekipy wystawiłyby DAS w przyszłym sezonie.

    Mercedes ma ogromnego pecha, że pokazał DAS w Barcelonie, bo gdyby nie to to zapewne nie byłoby zakazu, sezon może się nie odbyć, pokazaliby DAS dopiero za rok. Tymczasem wyłożyli kupę siana, zaprojektowali, wdrożyli i pokazali DAS, którego być może nigdy nie użyją w wyścigu.

    Ciekawe czy ekipy rozwiną pomysł i wdrożą taki system na innych zasadach/założeniach za rok.

  • 2. ahaed
    • 2020-03-25 11:14:42
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    Fabryki pozamykane. Może się okazać dość nagle, że jednak sezon rusza np: od lipca. Więc za cholerę nie zdążą skopiować, wyprodukować, przetestować. A tym bardziej dopasować do bolidu. Przebudowa układu kierowniczego, zawieszenia itd itd. A na koniec może się okazać, że daje to tylko 0.01 sek na okrążeniu lub jest gorzej ;).

  • 3. SpookyF1
    • 2020-03-25 11:26:41
    • *.plastcom.pl

    Nie spodziewam się różnicy czasu wynikającej bezpośrednio z użycia tego systemu. Według mnie sprawa tutaj rozgrywa się o efektywniejsze zarządzanie oponami. Obecnie silniki Hondy i Mercedesa są niemalże bezawaryjne (choć Merol miał tłuste problemy w Barcelonie, ale może celowo testowali limity). Dlatego obecnie ograniczenia wynikają z limitu paliwa (z którym nie da się nic zrobić) oraz z powodu zarządzania ogumieniem.

    Taki HAAS w tamtym sezonie nie był złą konstrukcją. W kwalifikacjach sobie czasami radził. Piętą achillesową był opony. Jeśli ekipy znalazłyby możliwość lepszego zarządzania zużyciem i temperaturami, możliwe że pojechałyby dlatego szybciej, a może nawet na mniej pitstopów.

    Załóżmy stwaka jedzie na 3 pitstopy na gumach żółta-czerwona-czerwona. Jaka byłaby to przewaga móc jechać na 2 pistopy żółta-czerwona.

    Tak naprawdę nie wiemy co daje DAS i czy coś daje, ale pośrednio może dawać teoretycznie olbrzymie możliwości strategiczne. Nie koniecznie czystą szybkość.

  • 4. Mayhem
    • 2020-03-25 12:54:10
    • *.135.192.14

    @3 Dodam tylko, że te "tłuste" problemy Mercedesa z jednostką podczas testów to podobno wadliwe łożyska, które już zostały zidentyfikowane i wymienione. :)

  • 5. Kruk
    • 2020-03-25 15:17:03
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Ocon bredzi. Doskonale wiedzial o tym systemie, ale Renault i tak nie moze wykorzystac tej wiedzy, bo:
    -to jest patent Mercedesa i Renault musialoby zaplacic za wykorzystanie takiego rozwiazania
    -jest za pozno na wprowadzenie takich modyfikacji w obecnej konstrukcji
    -system zostal zakazany
    -nie maja na tyle srodkow finansowych, zeby eksperymentowac z przerabianiem konstrukcji glownej bolidu

    System DAS jest fenomenalny i daje mnostwo korzysci wyscigowych, dlatego zostal zakazany.

  • 6. Pajol
    • 2020-03-25 15:19:08
    • *.netdrive.pl

    @3 SpookyF1 Jestem podobnego zdania, dzięki ich rozwiązaniu podczas wyścigu gdy inni będą zjeżdżać po nowe gumy oni mogą pozostać na torze i to już jest przewaga i może byli by znowu przez pierwszą część sezonu niedoścignieni.

  • 7. Mayhem
    • 2020-03-25 18:29:40
    • *.135.192.14

    @5
    -Co z tego, że to patent Mercedesa ? Każdy może skopiować i wcale nie trzeba pytać o zgodę ;)
    -Jeśli cały sezon będzie przełożony o rok to wcale nie jest za późno.
    -System został zakazany na 2021, ale jeśli wszystko zostanie przesunięte o rok to system będzie zakazany w 2022.
    -Renault to nie Williams ani Haas, zaraz po Mercedesie i Ferrari to najbogatszy team (nie wiem jak z Red Bullem) wiec mają kasę żeby wprowadzić.

  • 8. Kruk
    • 2020-03-25 19:09:13
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    7. Mayhem.

    Pfffff...uznam to za zart :)

  • 9. Patryq21
    • 2020-03-25 19:59:33
    • *.183.29.194.multiplay.pl

    @1 Legalności tego systemu nie determinuje data - 2021 rok, tylko nowy regulamin, który miał być w nim wprowadzony. Czyli w obecnej sytuacji system DAS będzie wciąż legalny, gdyż wdrożenie nowego regulaminu zostało przesunięte do sezonu 2022.

  • 10. Mayhem
    • 2020-03-25 20:08:50
    • *.135.192.14

    @8 Rozwiń, co konkretnie uważasz za żart ? ;) To, że zespoły nie muszą pytać o zgodę Mercedesa żeby skopiować DAS czy to, że fabryczny zespół Renault jest bogatszy od Williamsa ? ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo