komentarze
  • 1. Michael Schumi
    • 2020-02-21 11:09:30
    • *.play-internet.pl

    Zastanawiam się jak oni potrafią budować te bolidy, skoro wszędzie są tylko te zakazy. Mamy 2020 r., następuje postęp technologiczny w wielu dziedzinach, świat rozwija się w niezwykłym tempie w tych obszarach a tutaj wszystkiego się zakazuje. Prowadzi to do wniosku, że nie jest sensowne szukanie nowych, innowacyjnych rozwiązań, jako że ludzie głowią się nad nimi miesiącami, szkicują je, dyskutują z wszystkimi, sprawdzają, próbują, testują, potem wprowadzają, żeby potem wszystkiego zakazać.

  • 2. Raptor202
    • 2020-02-21 11:25:00
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    - jesteś konstruktorem F1
    - wymyśl nowe rozwiązanie techniczne
    - Ferrari nie wymyśliło tego samego
    - rozwiązanie staje się nielegalne

    Proponuję, żeby jeszcze zakazali używania konkretnych kolorów na bolidach.

  • 3. grzegorz0812
    • 2020-02-21 11:48:41
    • *.147.37.97.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    No to pewnie stajnie nie będą tego wdrażać żeby nie topić bezsensowne kasy skoro za rok projekt idzie do kosza.tym samym mercedes ma komfort spokoju ze nikt go nie będzie niepokoił niebezpiecznymi dla nich czasami okrążeń.

  • 4. RoyalFlesh F1
    • 2020-02-21 12:13:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. grzegorz0812 To zależy, od tego czy to dużo da i kto kogo będzie gonił.

  • 5. mulat
    • 2020-02-21 12:28:34
    • *.150.143.98.internetia.net.pl

    @4 - wydaje mi się że system DAS daje przewagę Mercedesowi i to ogromną. Patrząc na dzisiejszą sesję testów Bottas ma czas 1:15,732 , drugi czas jest gorszy o 1,4 sekundy , trzeci czas to już +1,6 sec ( to jest przepaść)

  • 6. belzebub
    • 2020-02-21 12:37:40
    • *.centertel.pl

    Idiotyzm w całej okazałości. F1 zawsze była albo powinna być miejscem na innowacje, miejscem gdzie inżynierowie mogą pokazać swoją kreatywność. Ale nie, bo FIA jest ewidentnie hamulcowym indywidualnych rozwiązań.

  • 7. Ram_zes39
    • 2020-02-21 12:49:23
    • *.8-4.cable.virginm.net

    @5 merc uzywał DAS wczoraj tylko z tego co ogladałem, dziś nie używali.

  • 8. Jacko
    • 2020-02-21 12:58:39
    • *.

    @1. Michael Schumi & 6. belzebub
    Ale to naprawdę może mieć wpływ na bezpieczeństwo. Wyobraźcie sobie, że w waszym samochodzie (o ile posiadacie) rusza się cała kolumna kierownicza czy sama kierownica w kilku płaszczyznach. Żeby precyzyjnie kierować, to wszystko powinno być na sztywno. To może mieć olbrzymie znaczenie podczas jakiś gwałtownych manewrów, gdy mogą decydować ułamki sekundy.

  • 9. Grellenort
    • 2020-02-21 13:07:32
    • *.146.185.73.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 Bottas używał dzisiaj systemu wielokrotnie

  • 10. Believer
    • 2020-02-21 13:36:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6
    Pierwszy raz napisales cokolwiek z sensem. Gratulacje, oby tak dalej.

  • 11. Michael Schumi
    • 2020-02-21 13:44:55
    • *.play-internet.pl

    @8 Oczywiście, wszystko zgodnie z rygorami bezpieczeństwa. Jednak jestem pewny, że wszystko jest sprawdzane kompatybilnie, tj. patrząc łącznie na standardy bezpieczeństwa zanim zostaje zastosowane w bolidzie. Zresztą na pewno nie wszystkie takie rozwiązania były zakazywane tylko przez wzgląd na bezpieczeństwo. Było kilka świetnych rozwiązań, jak np. kanał F-duct McLarena, podwójny dyfuzor Brawna GP, dmuchany dyfuzor Red Bulla.

  • 12. Jacko
    • 2020-02-21 15:30:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @11. Michael Schumi
    No jak najbardziej się zgadzam, ale tu mówimy tylko o tym systemie. Gdyby to mógł być jakiś bardzo rozbudowany system, z rozbudowaną elektroniką i jakimś wspomaganiem, to na pewno dałoby się to zrobić bardzo bezpiecznie, ale skoro to musi być jakiś prosty system mechaniczny, to już ciężko powiedzieć bez dokładnych badań, jaki to może mieć wpływ na bezpieczeństwo. Nawet sam Lewis w sumie nie był do końca pewny, bo po pierwszym użyciu mówił tylko, że nic takiego nie zauważył. Gdyby to było gruntownie przebadane i przetestowane, to zapewne obaj by to powiedzieli i że są pewni na 100%.

  • 13. belzebub
    • 2020-02-21 17:36:09
    • *.centertel.pl

    @10 Mylisz się, cały czas piszę z sensem, a to że ktoś nie przyswaja faktów w temacie jednego kierowcy, to nic na to nie poradzę.

  • 14. josef
    • 2020-02-21 19:41:42
    • *.mtm-info.pl

    @12 Myślę ,że nie masz się co martwić. Mercedes raczej zadbał ,aby rozwiązanie to było bezpieczne. To nie są amatorzy. Od 7-8 lat robią najlepsze bolidy.
    Przypomniało mi się ,że w autach Infinity pojawił się kilka lat temu układ kierowniczy typu by-wire. Jednak ,aby zapewnić bezpieczeństwo został zdublowany klasycznym.

  • 15. Jacko
    • 2020-02-21 20:30:28
    • *.dynamic.chello.pl

    @14. josef
    Nie twierdzę i nigdy nie twierdziłem, że to są amatorzy, ale problem z wprowadzaniem takich innowacyjności sprokurowała sama FIA łącznie z zespołami i zarządzającymi F1, a to przez zakaz testów fabrycznych. W samochodach drogowych takie nowinki są poprzedzone wszelkimi, często wieloletnimi testami i próbami, a tutaj praktycznie nie ma takiej możliwości. Chyba sam przyznasz, iż sytuacja kiedy kierowca pierwszy raz sprawdza taki system na oficjalnych testach tuż przed rozpoczęciem sezonu nie jest komfortowa i raczej nie zapewni jego dokładnego sprawdzenia w każdych warunkach i sytuacjach.

  • 16. modafi
    • 2020-02-21 22:11:17
    • *.play-internet.pl

    Rozumiem, że na prostych, kierowca, musi aktywnie odpychać bądź przyciągać kierownicę, żeby koła znajdowały się pod kątem 180 stopni do kierunku jazdy. W zakrętach koła są lekko skręcone. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. Nic trudnego. A co w przypadku ataku bądź, co gorsza, obrony pozycji? Czy kierowca da radę bronić się i jednocześnie odpychać kierownicę?

  • 17. ahaed
    • 2020-02-22 02:49:53
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    @16. Przecież kierowca nie musi tego używać "na bieżąco", jedynie w momencie gdy potrzebuje. Więc sądzę, że podczas manewrów wyprzedzania czy tym bardziej obrony, po prostu jedzie w "normalnym trybie". Chociaż z drugiej strony, przy wyprzedzaniu, szczególnie na prostej, może się to przydać.

    @13. Ty często piszesz z sensem, masz cięty język i swoje zdanie. Uzasadniasz wypowiedzi, nie piszesz w stylu: bo tak i "wój". Ale masz straszny kompleks na punkcie Kubicy. Czasem sam nie wiem czemu. Można kogoś lubić, nie lubić itd. Ale czasem jak Cię czytam, to mam wrażenie, że Kubica wygryzł Cię z fotela i teraz masz o to pretensje. Wyluzuj trochę stara cholero ;).


    Co do reszty, to zauważcie, że w każdym. Naprawdę w każdym samochodzie obecnie, koniec kolumny kierownicy. Nie jest zamontowany na stałe. Po odblokowaniu kawałkiem plastiku, możemy ruszać nią w górę i dół. A także ją wysuwać i chować. Czym to jest zabezpieczone? Jedną "wajchą" zrobioną w chinach. Tak, wiem. Nie wpływa to na kąty kół itd. Ale jakoś nikt nigdy nie zakwestionował tej opcji w samochodzie codziennego użytku.
    Po za tym, skoro było konsultowane, robił to Mercedes A nie Williams na taśmę. To osobiście widzę jeden problem: ferrari nie wpadło na to: zakazać!!!
    Kiedy do nich dotrze, że to sport. Wspomniane wcześniej f-ducty, podwójne dyfuzory itd. Do czego dazysz formuło?? Bolidy po 1000kg, 20l paliwa na wyścig, jeden silnik na 5 lat??
    W obecnej chwili jest już parę samochodów drogowych, gdyby przy ktorych pominąć kwestie docisku. To są dużo szybsze niż bolidy F1.

    Takie nocne przemyślenia z kibla:D.

  • 18. Ory f1
    • 2020-02-22 11:07:06
    • *.ists.pl

    @6 Naprawdę muszę się z Tobą zgodzić (nie jest latwo). W tym przypadku masz rację w 100 %.
    @12 nie da się przetestować nowych rozwiązań w symulatorze. Rozumiem, że Lewis nie ma pewności skoro przejechał tylko kilkadziesiąt okrażeń z tym systemem.

  • 19. Kruk
    • 2020-02-22 16:49:44
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Kat rozwarcia jest mierzony u samic podczas porodu, takie okreslenie stosuja lekarze odnosnie pochwy gotowej do porodu.
    W motoryzacji wypadaloby okreslic to, jako zbieznasc lub rozbieznosc kol.

    System DAS jest w pelni bezpieczny, tylko najwyrazniej Mercedes za duzo krzyknal za handel takim rozwiazaniem.

  • 20. MairJ23
    • 2020-02-22 16:56:19
    • *.phlapa.fios.verizon.net

    @Michael Schumi (1)
    Zakazy sa bardzo dobre jak tylko sa dobrze okreslone....
    Zakazy i ograniczenia powoduja ze mamy postep techniczny.
    Ludzie stoja po jednej jak i po drugiej stronie barykady. JEdni ograniczaja a inni si ewysilaja mentalnie aby wyciagnac z tych ograniczen ile sie tylko dalo.
    Pozatym nie wiem czy jestes inzynierem ale inzynier lubi miec okreslone zakazy aby mogl kombinowac. TO nie moze byc proste. Musi byc wyzwanie. Kazdy inzynier ktory z pasja podchodzi do swojej pracy jest dobrym inzynierem ... i takiego chcesz miec w szeregach stajni F1.
    Nastepna sprawa jest napisanie zakazow i regulaminu tak aby nie bylo nadinterpretacji badz dziur. Ale wlasnei rola inzyniera polega na tym aby te luki znalezc i je wykorzystac na co cialo regulujace reaguje zmiana zasad. Przeciez ta gra toczy sie od poczatku technologii ludzkiej i wspolzawodnictwa - szczegolnei w F1.
    Sluzy to wszystkim zainteresowanym. Nam tez. Wiec tu akurat sklada sie fajnei ze nie dosc ze mozna cos nowego wymyslic to jeszcze mozna podczas tego zarobic pieniadze i to przetestowac. Raj dla inzynierow.

  • 21. Kruk
    • 2020-02-22 17:53:39
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @20. Ty naprawde wierzysz w to, co napisales?

    "Pozatym nie wiem czy jestes inzynierem ale inzynier lubi miec okreslone zakazy aby mogl kombinowac".
    Jezeli Jestes inzynierem i takie motto motywuje Cie do pracy i dzialania-pozostaje tylko pogratulowac.

  • 22. sp6
    • 2020-02-24 15:32:51
    • *.strong-pc.com

    Koledzy niech FIA zakaże rozwijać prędkość powyżej 200km/h bo to niebezpieczne i zamiast wyprzedzania promuje ostatnie miejsce a wrócimy do maczugi i kamienia łupanego.W FIA siedzą stare pryki co to bolid widzieli jak miał silnik z przodu bak który się potrafił zapalić i trzęsą się nad każdym wynalazkiem bo to nie legalne ,nie ogarniają tego i tyle albo merc nie zapłacił ile chcieli.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo