komentarze
  • 1. balober
    • 2019-01-02 10:53:07
    • *.209.251.231

    Życzę kontraktu w Ferrari. Po odejściu Vettela będę miał wtedy komu kibicować :D

  • 2. ds1976
    • 2019-01-02 11:52:41
    • Blokada
    • *.gigainternet.pl

    Mercedes będzie się napinał. Wypuścili z rąk Verstappena nie mogąc mu zagwarantować fotela wyścigowego więc wówczas piłkę szybko przejął Red Bull. Nie popełnią drugi raz tego błędu. Choć młody Schumacher to nie ten format co Holender.

  • 3. bebinx
    • 2019-01-02 15:20:49
    • *.75.235.1

    Format co Holender? Co ten Holender pokazal, osiagnal ze tak wypisujesz?

  • 4. balober
    • 2019-01-02 16:20:20
    • *.209.251.231

    @3 Verstappen pokazuje duży potencjał w kwalifikacjach i przy wyprzedzaniu . Narazie słabo u niego z głową, ale ma jeszcze czas. Zgadzam się z tobą co do komentarza ds1976. Schumacher poprostu idzie spokojniejszą ścieżką do formuły 1 i nie można mówić, że Schumacher to nie ten sam format co Verstappen bo Schumachera jeszcze nie widzieliśmy z lepszymi kierowcami

  • 5. Heytham1
    • 2019-01-02 17:54:30
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2 No tak bo żaden kierowca nie może równać się z Twoim pupilem Verstappenem...ale w kategorii odbijania się na torze od innych bolidów.
    Dopóki Schumacher nie trafi do F1 jego umiejętności nie można porównywać z innymi kierowcami. Bo jeśli tak to na jakiej podstawie? Bo na ten moment Verstappen nie wygrał nic w młodszych seriach a Schumacher jest już mistrzem F3 i za rok być może F2.

  • 6. sylwek1106
    • 2019-01-02 20:37:34
    • *.dynamic.chello.pl

    Po obejrzeniu wyścigów młodego Schumachera, nie widzę w nim nic specjalnego. Na koniec sezonu zaczął nagle wygrywać, jakby wstąpił w niego geniusz, albo auto nagle cudem przyspieszyło. Ciekawe co będzie w F2...

  • 7. devious
    • 2019-01-03 01:47:16
    • *.centertel.pl

    @3. bebinx
    "Format co Holender? Co ten Holender pokazal, osiagnal ze tak wypisujesz?"

    Np. w wieku 21 lat ma już wygranych 5 wyścigów GP i łącznie 22 podia.


    Dla kontrastu gdzie w wieku 21 lat byli inni kierowcy F1:

    -Juan Manuel Fangio (1911) - był w szkole kadetów, jeździł jako oficjalny kierowca komendata szkoły. 2 lata później wystartował w pierwszym amatorskim wyścigu, 16 lat później - w pierwszej Grand Prix.

    -Jim Clark (1957) - w wieku 21 lat jeździł "czym popadnie" w lokalnych wyścigach - był to jego zaledwie drugi sezon w motosporcie. W F1 debiutował w wieku 24 lat, 5 wygranych kolekcjonując już w wieku 26 lat.

    -Jackie Stewart (1939) - w wieku 21 lat był dobrym, na poziomie międzynarodowym strzelcem w skeet i trap (strzelanie do rzutków), próbował się zakwalifikować do Olimpiady w 1960 w trapie, nie udało mu się to... Był wówczas nadal rok przed rozpoczęciem w ogóle startów w wyścigach, i 5 lat przed debiutem w F1 (1965). 5 wygranych w F1 zaliczył na koniec sezonu 68, miał wówczas 29 lat.

    -Niki Lauda (1949) - w wieku 21 lat jeździł gdzieś w F3. Już rok później debiutował w F1 ale zaliczył tylko 1 start. Pierwszą wygraną zaliczył w wieku 25 lat, 5 wygranych kolekcjonując rok później.

    -Nigel Mansell (1953) - w wieku 21 lat ścigał się gokartami. 2 lata później debiutował w wyścigach samochodowych, w Formule Ford. Do F1 trafił w wieku 27 lat, pierwszą wygraną notując dopiero jako 32-latek. 5 wygranych Grand Prix osiągnął miesiąc przed 33 urodzinami - zajęło mu to więc 12 lat dłuzej niż Maxowi.

    -Alain Prost (1955) - w wieku 21 debiutował w wyścigach samochodowych, od razu wygrywając francuską Formułę Renault. 4 lata później debiutował w F1, 5 wygranych wyścigów w F1 osiągając w wieku 27 lat.

    -Ayrton Senna (1960) - w wieku 21 lat przybył do Europy by zadebiutować w "bidnej" Formule Ford 1600. Wygrał te rozgrywki, ale potem chciał kończyć karierę i wrócił do Brazylii pracować w rodzinnym biznesie... Na szczęście szybko zmienił zdanie :) W F1 debiutował 3 lata później, osiągając 5 wygranych w F1 w wieku... również 27 lat.

    -Damon Hill (1960) - w wieku 21 lat zaliczał swoje pierwsze wyścigi w życiu... do tego na motocyklu :) W wyścigach samochodowych debiutował 3 lata później. W F1 debiutował w wieku 31 lat, 5 wygraną notując 2 miesiące przed 34 urodzinami. Zajęło mu to 13 lat wiecej niż Maxowi :)

    -Michael Schumacher (1969) - w wieku 21 lat zaczynał swój drugi sezon w Niemieckiej F3 - zakończony wygraniem serii. Do F1 trafił 1,5 roku później, zaś 5 wygranych Grand Prix zaliczył mając 25 lat.

    -Kimi Raikkonen (1979) - w wieku 21 lat zaliczał swój 2 sezon w wyścigach samochodowych, będąc akurat w drodze po triumf w Formula Renault UK Championship. Już rok później debiutował w F1, 5 wygranych osiągając w wieku 25 lat.

    -Jenson Button (1980) - w wieku 21 lat zaczynał już swój 2 sezon w F1, i to w drugim zespole. 5 wygraną w F1 zaliczył jednak dopiero w 2009, w wieku 29 lat.

    -Fernando Alonso (1981) - w wieku 21 był... kierowcą rezerwowym. Miał już na koncie sezon w Minardi, ale prawdziwe ściganie w czołówce F1 było dopiero przed nim. Piątą wygraną w F1 zaliczył w sezonie 2005, kilka tygodni przed skończeniem 24 lat.

    -Lewis Hamilton (1985) - w wieku 21 lat Lewis był świeżo upieczonym mistrzem F3 Euro Series i czekał na debiut w GP2. 5 wygraną w F1 zaliczył już w drugim sezonie startów, w wieku 23 lat - zajęło mu to tylko 2 lata dłużej niż Maksowi choć trzeba nadmienić, iż Lewis w swoich 2 pierwszych sezonach w F1 dysponował maszyną gotową do walki o tytuł...

    -Sebastian Vettel (1987) - w wieku 21 lat zaliczał już 2 sezon w F1 (pierwszy pełny), niedługo po 21 urodzinach zdobył też pierwsze PP i wygrał pierwszy wyścig. 5 wygraną w GP zaliczył już sezon później, w ostatnim wyścigu sezonu 2009 - miał wtedy 22 lata. Zajęło mu to rok i 3 miesiące dłużej niż Maxowi.
    Za to 22 podia w F1 Sebastian osiągnął dopiero w sezonie 2011, 3 miesiące przed 24 urodzinami...


    Mówiąc w skrócie - nawet "wunderkind" Vettel jest do tyłu przy Maxie... Oczywiście to na razie ciągle początki, ale Max ma 21 lat a już jest oceniany jako kierowca ze ścisłej czołówki w obecnej stawce oraz jako jeden z lepszych kierowców w ostatniej dekadzie... Co będzie jak wraz z wiekiem dojrzeje? Ale jak to w F1 - talent musi jeszcze trafić na odpowiedni bolid...

  • 8. XandrasPL
    • 2019-01-03 08:27:13
    • *.204.158.15

    Każdy jest do tyłu bo wiatrak zadebiutował w wieku 17 lat, Vettel pierwszy pełny sezon w wieku 20 lat a Lewis w wieku 21, 22 lat więc co my porównujemy. Max w wieku 33 lat będzie już miał na koncie ponad 330 GP jeśli tak dalej pójdzie bo wyścigów coraz więcej.

  • 9. Malciszek
    • 2019-01-03 10:30:30
    • *.sileman.net.pl

    @7. devious
    Nie wiem czy sam się napracowałeś, czy znalazłeś to zestawienie w czeluściach sieci, niemniej jednak jest to bardzo dobra prezentacja osiągnięć wszystkich wymienionych. Poczynając od Fangio, a na Vettelu kończąc widać dość dobrze jedno. Oni wszyscy ZAPRACOWALI sobie na F1. Dla porównania, Verstappen, MAX Verstappen zanim trafił do F1 zajął .. 3 miejsce w Formule 3 BRAWO. Następnie pieniądze ojca katapultowały go do F1. To by było na tyle.
    Nawiązując do Twojego zestawienia, ŻADEN z przytoczonych przez Ciebie kierowców nie miał nawet cienia szansy na tak szybkie trafienie do F1, i żaden z nich nie mógł tak wcześnie rozpocząć nauki na takim poziomie. Idąc za Twoją logiką, biorąc pod uwagę szanse i sprzyjające okoliczności powinien na głowę pobić każdego z przytoczonych. Puki co to się na to nie zanosi, ale pożyjemy zobaczymy.

  • 10. ds1976
    • 2019-01-03 12:37:53
    • Blokada
    • *.gigainternet.pl

    Dobre, dobre, news o Schumacherze a wszyscy komentują Verstappena :))

    @5 Heytham1 - VER nic nie wygrał w juniorach bo... zwyczajnie w nich nie jeździł - zaledwie 1 sezon i to od razu z kartingu do chyba najbardziej wymagającej serii jaką jest europejska Formuła 3. Zajął 3 miejsce generalce w debiucie. A dlaczego nie wygrał tej serii? Obejrzyj sobie cały sezon na YT i będziesz wiedział. To akurat jest podane jak na talerzu (w tym wypadku ekranie). Trzeba tylko oczęta wlepić w szkło.

    @6 sylwek1106 - bardzo słuszna opinia. Mimo zdobycia tytułu nic szczególnego nie pokazał, może konkurenci byli po prostu słabsi? Nic też nie pokazał sezon wcześniej w F3 ani w niemieckiej F4. Solidny kierowca owszem, talent? Nie widać tego.

    @9 Malciszek - pieniądze Josa katapultowały go do F1? Co Ty chłopaku piszesz? Pomyliłeś chyba rodzinę Strollów z Verstappenami. To umiejętności katapultowały go do F1 a Red Bull miał na tyle duże jaja, że powierzył mu od razu fotel wyścigowy, czego nie zrobił Mercedes i tym przegrali walkę o Holendra.

  • 11. slawusdominus
    • 2019-01-03 20:25:05
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie zauważając talentu Verstappena to trzeba być ślepym lub ignorantem. Oczywiście sympatię odstawiamy na bok.

  • 12. Jacko
    • 2019-01-03 23:15:29
    • *.dynamic.chello.pl

    @7. devious
    Gdyby Verstappen z takim "doświadczeniem" jak miał, zadebiutował w wieku 17 lat w czasach przynajmniej połowy kierowców których wymieniłeś, to by najprawdopodobniej zginął w ciągu pierwszych 3 wyścigów, albo przynajmniej zaliczył takiego dzwona, że by mu się odechciało (albo by nie mógł) już więcej jeździć. Wtedy nie dało się przesiąść z PlayStation prosto do bolidu F1...

  • 13. Berger
    • 2019-01-04 13:49:26
    • *.centertel.pl

    @12
    Zgadzam się z tobą. W tamtych czasach trzeba było umieć jeździć aby dostać się do F1. Pozatym nie przyjmowali wtedy nieletnich. Przy zestawieniu osiągnięć brakuje jeszcze informacji ile lat miał najmłodszy zawodnik F1 w danym sezonie. Ale info fajne.

    A jeśli chodzi o Schumachera to ciekawe co jedni i drudzu będą w stanie mu zaoferować aby rozwinąć go bardziej.

  • 14. Amator
    • 2019-01-04 13:52:40
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @7 w czasach, gdy 6 bolidów walczy o podia trzeba byłoby być Ericssonem żeby nie stanąć na podium.

  • 15. ahaed
    • 2019-01-04 18:15:07
    • *.access.telenet.be

    @7. Piszesz teraz o prawdziwych kierowcach a nie cipkach zza pada playstation. Sorry, ale Max jak na razie to może im buty lizać. Tłumaczenie: bo on jest młody... ojej... jest kierowcą?? Tak czy nie?? Co osiągnął w f1 oprócz kilku barier na poboczu? Nie porównuj go do Alonso, Schumachera, Raikonena , Senny, Hilla, Prosta itd. Na dzień dzisiejszy jest co to najwyżej Macdonaldo. Nic nie osiągnął po za tym, że się rozbija,

  • 16. Vendeur
    • 2019-01-04 18:43:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @15. ahaed - zadajesz pytania, na które już powyżej padła odpowiedź? Dobrze wiesz co osiągnął Max, a jeśli porównujesz jego osiągnięcia i poziom do Maldonado, to jesteś idiotą... Analfabetyzm umysłowy, a przy okazji językowy w pełni.

  • 17. ahaed
    • 2019-01-04 21:00:23
    • *.access.telenet.be

    @16. Nie obrażam tu nikogo. Napisałem tylko swoje zdanie. Chcesz mi pojechać? Czy chcesz zabłysnąć tutaj? Jeżeli tak to słabo Ci idzie.

  • 18. Raptor202
    • 2019-01-05 01:27:05
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @14 Myślę, że nawet temu Ericssonowi by się to udało, gdyby miał odpowiedni bolid.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo