Q2: Vettel najszybszy, McLaren nie zdołał awansować do Q3
W Q2 tylko Lewis Hamilton wyjechał na tor na miękkim ogumieniu mając na uwadze fakt iż jutro i tak zostanie przesunięty na polach startowych za wymianę skrzyni biegów.Dla porównania Valtteri Bottas na supermiękkim ogumieniu stracił do Vettela aż 0,650 sekundy i dał się jeszcze wyprzedzić Danielowi Ricciardo.
Do finału czasówki oprócz Verstappena, który rozbił swój bolid już w Q1, nie zdołali awansować: obaj kierowcy McLarena a także Sergio Perez i Brendon Hartley.
komentarze
1. Jero
Tempo Lewisa na miękkich eleganckie. Zaskakuje forma Toro Rosso Honda :) Prawie oboje w Q3 heh
2. przesio
Honda power mocniejsza niż Fernando power :)
3. marcelo9205
Alonso pokonał Red Bulla. Cel osiągnięty.
4. Janusz f1
Ale jaja... Mclaren renault gorszy od toro rosso honda, ale jaja...
5. Mat5
Gasly i Hartley pokazali się z naprawdę świetnej strony. To pokazuje, że Honda robi postępy. Jednakże forma na pojedynczym okrążeniu i forma w trakcie wyścigu to są dwa różne światy.
6. Rick
McL znów kończy na q2. To pokazuje prawdziwe miejsce zespołu.
Hartley 11 - nieźle
Hulk bardzo dobrze. Prawie na poziomie RIC i BOT
7. Jero
Czas Seba w Q3 chyba do anulowania co nie?
8. murzynu
Powinni ale to Ferrari :) McLarena w złych decyzjach w ostatnich latach nikt nie pobije. Zamiana silników Mercedesa na Honde a teraz Hondy na Renault :)
9. roko
Sebastian wykręcił najlepszy czas weekendu i zasłużenie stanie jutro na PP. Dzielnie walczył Kimi w pierwszej części ale w drugiej już to nie starczyło. Mercedesy nieco w tyle ale mimo wszystko wyraźnie za. Daniel pojechał pewnie tylko tyle ile mógł wycisnąć, co starczyło ledwie na 5 pozycję (nie uwzględniam miejsc na starcie do wyścigu). Jakby to było z Maxem, dowiemy się dopiero wtedy gdy ten ostatni dojdzie do wniosku że może w tej serii wyścigowej chodzi o to, by przede wszystkim dojeżdżać do mety. Ta piątka zmieściła się w nieco ponad 0,4 sekundy, potem kolejna sekunda straty i następne bolidy. Wyraźnie widać, że czołówka bardzo mocno odskoczyła od reszty stawki. Presja na cięcie kosztów by wyrównać stawkę w formule, będzie więc jeszcze większa niż to zapowiadają.
10. Duke_
Ktoś kiedyś napisał, że gdy do Renault dojdzie Sainz to pokaże Hulkowi jak się jeździ. Brawo Hulk.
Ferrari ok ale tempo wyścigowe Merca może być skuteczniejsze.
11. kiwiknick
Liczyłem właściwie na Kimasa Ale Seb pokazał klasę i do tego jak niektórzy już pisali bolidem co mu nie pasuje.
12. dexter
@7. Jero
Za co ?
@8. murzynu
Prosze wytlumaczyc dlaczego i na jakiej podstawie powinni ? Co ma Ferrari tutaj do czynienia ?
13. Fanvettel
Gasly po treningach wiedzialem ze wejdzie do Q3 ale bardzo dobry wynik także Hartleya .
14. kiwiknick
12 dexter to Trole pisały :))
15. murzynu
Dexter to chodziło o pierwsze okrążenie w q3 gdzie ostro wyjechał na ostatnim zakręcie. I proszę o zauważenie :) na końcu to takie pół żartem pół serio. Pozdrawiam.
16. Heniek007
@14 Nie obciążaj zbytnio małej ilości szarych komorek w swojej głowie.
@12dexter Gdzie Twoje referaty bazujące na monologu?
17. kiwiknick
@ 16 fajnie że tych komórek u ciebie brakuje.
18. dexter
@murzynu
Sebastian pojechal okrazenie na absolutnym limicie i w ostatnim zakrecie wykorzystujac caly tor wyjechal poza granice toru. Sek w tym, ze w zakrecie 15 nie wypracowal sobie zadnej korzysci, tylko wyjazdem poza tor jeszcze stracil czas. Kara dla Sebastiana nie jest tematem, poniewaz w tym miejscu nawierzchnia jest sliska, tam jest piasek, nie ma gipu, trzeba zdjac lekko noge z gazu i zaden kierowca wlasciwie nie chce sie tam znalezc. Takze w tym przypadku nie mozna mowic o Track-Limits, ktorego tam w ogole nie ma.
A tak na marginesie: zakret 15 jest absolutnie kluczowym zakretem. Na torze w Bhrajnie mozna miec wszystko pod kontrola, uzyskac w sektorach najlepszy czas, a w ostatnim zakrecie mozna wszystko stracic.
Podobnym zakretem jest zakret 9 i 10 - absolutne wyzwanie dla kierowcy wyscigowego. Zakrety sa na tyle wyzwaniem, poniewaz jest to dlugi lewy luk, ktory jest coraz bardziej wezszy i jest coraz ciasniej. Tzn. kompletna prawa strona auta wyscigowego jest obciazona, luk jest coraz bardziej wezszy, a wewnetrzna strona jest tak odciazona, ze kierowca latwo mozna popelnic blad. W takiej sytuacji mozna bardzo latwo zblokowac kolo. Podczas kwalifikacji jest to najtrudniejszy zakret, poniewaz podobnie jak w ostatnim zakrecie mozna tutaj wszystko wygrac, ale rowniez wszystko stracic. Kierowca po prostu nie wie jak to sie skonczy. On moze tylko obciazenie kola regulowac poprzez dopasowany maly kat skretu na kierownicy. Tzn gdy otworzy troche kat, to czery kola beda rownoczesnie obciazone. Ale to jest sztuka, poniewaz zakret jest coraz bardziej ciasny i w takiej sytuacji aby przednie lewe kolo utrzymac pod kontrola kierowca musi juz potrafic czarowac za kierownica. Z boku zawsze wszystko wyglada latwo i mozna sie zapytac dlaczego kierowca nie skrecil wczesniej albo nie hamowal wczesniej. W rzeczwistosci jest to skomplikowana kolejnosc operacji, ktora musi zostac za kierownica wykonana. Kierowca musi wykonac wiele rzeczy jednoczesnie: musi hamowac, kierowac i jeszcze raz kierowac. W takiej sytuacji mozna sie bardzo szybko pomylic. Ponadto dochodzi fakt, ze przy wybranym agresywnym ustawieniu silnika jeszcze na trzecim i czwartym biegu podczas fazy przyspieszenia kola na tylnej osi w bolidzie F1 w miejscu sie kreca.
"I proszę o zauważenie :) na końcu to takie pół żartem pół serio"
Nie ma sprawy. Tylko po co zaraz zadasz kary albo powolujesz sie na Ferrari, skoro wiesz, ze nic nie bylo ?
Heniek007
Ty najpierw musisz zostac kelnerem, abys mogl mi wode podawac. Nic, oprocz cieplego powietrza ...
19. murzynu
Dexter już dawno temu pisałem że powinieneś sam pisać artykuły bo Twoje komentarze często lepiej się czyta niż artykuły pod którymi je piszesz. Z tym co napisałem o Ferrari to sorry zachowałem się jak dzieciak. Tak czy siak wyścig zapowiada się na ciekawy
20. kiwiknick
Pziom dyskusji pnię się powoli w górę :))
Dzięki.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz