FIA instaluje dodatkowy system świateł z przodu pól startowych
Międzynarodowa Federacja Samochodowa przed pierwszym wyścigiem sezonu wprowadza zmiany w umiejscowieniu świateł startowych, aby kierowcy nie mieli problemów z ich dostrzeżeniem zza ochronnych pałąków halo.Od niemal samego początku testów systemu halo widoczność stanowiła główny problem poruszany przez kierowców.
Dyrektor wyścigów FIA, Charlie Whiting zdecydował iż ułatwi życie zawodnikom startującym z pierwszych rzędów, instalując dodatkowy system świateł, który do tej pory pełnił funkcję dla kierowców startujących z tyłu stawki.
Dodatkowe światła będą zainstalowane pięć metrów za światłami głównymi, a w Melbourne dodatkowo będą przesunięte do lewej krawędzi toru.
FIA uważa, że wprowadzony w 2009 roku system dodatkowych świateł startowych lepiej sprawdzi się teraz z przodu stawki aniżeli w połowie pól startowych.
Federacja poinformowała również, że w związku z wdrożeniem systemu halo poprosiła już wszystkich organizatorów wyścigów, aby główny system świetlny był umieszczony zawsze na tej samej wysokości.
"Zazwyczaj nie pozwalamy na próbne straty, gdyż mamy tutaj bardzo napięty harmonogram weekendu" mówił Whiting. "W związku z systemem halo poprosiliśmy każdy tor o zamontowanie świateł na standardowej wysokości nad torem. Zainstalowaliśmy również dodatkowy system świetlny, w tym wypadku, po lewej stronie na skraju toru."
"Dodatkowe światła do tej pory były zainstalowane w połowie pól startowych gdzieś koło 2009 roku, gdy tylne skrzydła bolidów były wyższe. Niektórzy kierowcy narzekali, że nie widzieli świateł startowych i dlatego wdrożyliśmy dodatkowy system świetlny."
"Obecnie, gdy skrzydła zostały obniżone, nie ma potrzeby instalowania tam tych świateł. Zdecydowaliśmy więc o wykorzystaniu ich gdzieś indziej."
"Pole position wydaje się najgorszym miejscem dla systemu halo- być może kierowca nie będzie widział dobrze głównych świateł lub widział ich tylko część i żeby je zobaczyć będzie musiał mocno wychylać głowę."
"Mamy jednak dodatkowy system świetlny, który jest zainstalowany pięć metrów za głównymi światłami."
komentarze
1. l1m1ted11
Najlepiej usunąć całe to Halo...
2. Dzumbur
Halo nie ma sensu, ale dobrze jakoś tak próbują ułatwić ściganie się , bo na razie to tylko na same przeszkody napotyka się
.
3. orto
Archimedes dałby sobie radę montując w różnych miejscach lustra :-)
4. czuczo
Czytam i już po raz kolejny myślę sobie, że we władzach FIA muszą być Polacy:) Zainstalują dodatkowe światła, ale najpierw zdemontują je z innego miejsca, ale heca hahaha:) Tak jakby komuś przeszkadzały światła umieszczone gdzie w połowie pól startowych hehehe, a FIA nie miała kasy na nowe:). Kiedyś się pisało "Tylko w Polsce" dziś trzeba zamienić na "Tylko w Polsce i w FIA" buhahaha.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz