Dobra nastroje w BMW
Zespół BMW z powodzeniem zakończył misję umocnienia się na trzeciej pozycji w klasyfikacji konstruktorów - w ciągu dwóch tygodni kompletując siedemnaście punktów. Dziś Robert Kubica po raz drugi z rzędu wywalczył czwartą lokatę, zaś Nick Heidfeld - mimo startu z dziewiątego pola - był szósty. Przewaga BMW nad Renault wynosi więc już 25 punktów."Jestem bardzo zadowolony. Ulokowałem się przed Felipe Massą - ale ten wyścig nie był tak łatwy, jak w Magny Cours, gdyż musiałem utrzymać go za sobą przez ostatnie trzynaście okrążeń. Ciężko jedzie się tu za kimś, Felipe tracił wiele docisku - choć był szybszy, kiedy miał posty tor. Jego zadanie było cięższe - ja musiałem jedynie kontrolować sytuację, nie naciskać zbyt mocno i nie robić błędów. Byłem niemal pewien, że go utrzymam. Środkowa partia wyścigu była dla mnie dość łatwa - ale tak szybko jak usłyszałem w radiu, że Felipe się zbliża, próbowałem przyspieszyć. Zrobiłem wszystko, by pojechać na maksimum możliwości bolidu, a także swoich. Cieszymy się z czwartego miejsca - bolid sprawował się dobrze, teraz musimy jak najlepiej wykorzystać ten potencjał. Czwarta pozycja po raz drugi z kolei i dziesięć punktów - to niezły wynik."
Nick Heidfeld
"Jestem bardzo zadowolony z wyścigu - ale niezupełnie z weekendu wyścigowego. Startowałem dziewiąty - a dojechałem szósty, trzy sekundy za Robertem. Start był wyjątkowy. Tak naprawdę nie wystartowałem lepiej, niż Giancarlo Fisichella - ale na pierwszym zakręcie wyprzedziłem go po zewnętrznej, co mnie ucieszyło; choć później, na wyjściu, zderzyliśmy się kołami. Później złapał mnie na prostej Hangar. Miałem świadomość, że Felipe Massa zaliczy drugi pit stop później, niż ja - ale przewaga wynikająca z jazdy lekkim bolidem jest tu dość duża, więc nie byłem w stanie pozostać przed nim. Koniec końców myślę, że lepsza pozycja startowa dość znacznie poprawiłaby moje szanse. Dwa czołowe zespoły nie są bardzo daleko - i znów mieliśmy Renault pod kontrolą. Dziś nie mogliśmy liczyć na więcej."
Mario Theissen, szef BMW Motorsport
"Tym razem musieliśmy naprawdę ciężko powalczyć o nasze 'zarezerwowane' czwarte miejsce. W końcówce, przez ostatnie trzynaście okrążeń, Robert czuł zagrożenie ze strony Felipe Massy - ale bardzo zaciekle bronił swej pozycji. Także dla Nicka, po starcie z dziewiątego pola, szóste miejsce jest bardzo dobre. Po zdobyciu dziewięciu punktów tydzień temu w Magny Cours, dziś dołożyliśmy kolejne osiem bardzo ważnych oczek do klasyfikacji i umocniliśmy się na trzecim miejscu wśród konstruktorów. Pit stopy, które były kluczowe dla naszej strategii, mają swój znaczący udział w tym sukcesie. Spisując się w taki sposób, jesteśmy nieźle przygotowani na nasz domowy wyścig na Nurburgring - który odbędzie się za dwa tygodnie."
Willy Rampf, dyrektor techniczny
"To fantastyczny rezultat dla naszego zespołu. Żaden bolid nie miał problemów technicznych - a Nick i Robert jechali szybko i konsekwentnie przez cały dystans wyścigu. W ostatniej fazie Robert czuł już oddech Felipe Massy - ale dobrze spisał się broniąc pozycji. Nick startował dziewiąty, przegonił oba Renault, finiszował szósty, i także pojechał bardzo dobry wyścig. Wyrazy szacunku w stronę naszej ekipy z pitlane, a także dla ludzi z Hinwil i Monachium - to było siedemnaście naprawdę bardzo istotnych punktów do klasyfikacji."
komentarze
1. reikorp
KUBa ma świadowość, żę SF McL są poza zasięgiem, nick nie, oit taka różnica
2. zu7
Heidfeld jednak jakby się lepiej zaprezentował. Ładnie podgonił a miał trudniejsze zadanie niż Kubica. Podoba mi się też optymizm Heidfelda. Tak swoją drogą to zerknijcie na końcową tabelę tego wyścigu - praktycznie ułożona parami według stajni. Albo Kubica nie jest zbytnio lepszy od Heidfelda albo kierowca ma niewiele do powiedzenia w f1 co jest nudne. No bo cóż ten kierowca robi? Tylko hamuje. Biegi praktycznie same się zmieniają. A po hamowaniu daje gaz do dechy wiedząc że resztę zrobi kontrola trakcji...
3. wegles
gratulacje dla BMW! zu7: wybacz, ale masz chyba zbyt uproszczone i wypaczone pojecie o pracy kierowcy. Kierowca robi naprawde duzo wiecej niz myslisz
4. leon2304
zu7 BLUŹNISZ!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. RoninRonin
zu7, nie masz wielkiego pojęcia o ściganiu. Ale fakt, że Heidfeld jest w b.dobrej formie ostatnio. Co do Kubicy, to jak na razie, nawet pomijając samochód, Hamilton wydaje mi się jeździć lepiej.
6. Neovoice
zu7 chyba sie z onetu 'urwał' i chce zrobić prowokacje. ;D
7. Neovoice
żeby było 'sprawiedliwie' trzebaby wprowadzic do f1 taki sam bolid dla wszytskich kierowcow :P wyścigi byłby bardziej 'zacięte', wyscigi bardziej widowiskowe a wyniki oddajace prawdziwe umiejetnosci kierowcy. :P
8. Disi
Biorąc pod uwagę fakt z którego miejsca startował Nick to "wyglądał" dobrze. Nie jestem jednak przekonany czy to on był taki szybki czy Renault dało ciała(na starcie mieli mało paliwa, później sami "odpadli" z walki). Pod koniec wyścigu Nick nie potrafił dotrzymać tempa Robertowi i Massie a Robert utrzymał Felipe za sobą. Spójrzmy na to z innej strony - ilekroć Robert nie ma problemów z bolidem to plasuje się przed Nickiem( Hiszpania, Monako, Francja, UK). Mówi to coś o obu kierowcach...wydaje mi się też iż w miarę upływu czasu od początku sezonu Robert czuje sie już coraz lepiej z oponami Bridgestone a optymalne ustawienie bolidu jest już znane i jemu i jego mechanikom.
9. Disi
Oby tylko taka sytuacja utrzymała się do końca sezonu a mechanicy BMW wzięli pod uwagę "preferencje" Roberta przy budowie bolidu na następny sezon.
10. zu7
To faktycznie prowokacja, ale tak właśnie jest. A jeśli nie to wy, którzy wiecie lepiej oświećcie mnie. Neovoice - nie chodzi mi o takie samie bolidy ale o rolę kierowcy. Prawda jest taka że cała walka rozgrywa się na treningach, w komputerach, tunelach. Prowadzą ją inżynierowie za pomocą kierowców. Coż takiego działo się w tym wyścigu? Gdyby nie Masa to nic. Wygraliby ją lepsi technicy z Ferrari.
11. jaros69
właśnie Massa w tym GP jest przykładem co może zrobic i popsuć kierowca. Czarno na białym kolego..
12. tomcio_pl
zu7 masz ty prawo jazdy???
Jeżeli piszesz takie głupoty, że kierowca nie ma wiele do roboty to nie masz pojęcia o kierowniu samochodem!!!
13. Tanis
Jaka jest rola kierowcy w wyścigach może nam pokazać jeśli nie klasyfikacja generalna GP to może więcej wyjaśni ci rywalizacja kierowców wewnątrz teamów. Oczywiście można też dyskutować czy ilość zdobytych punktów jest (czy może być) wyznacznikiem tego który kierowca jest lepszy. Niestety nie ma tu prostych schematów i wyrobienie sobie zdania który kierowca jest lepszy, a który gorszy zajmuje trochę czasu. Jedno jest pewne - kierowcy to nie roboty, które w identyczny sposób wypelniają swoją rolę prowadząc samochód. Pamiętać też trzeba, że jest to wyścig konstruktorów i to jest tak , że kierowca dysponujacy najlepszym samochodem wygrywa. Choć wszyscy którzy obejżeli choć kilka wyścigów wiedzą, że tak nie jest - dobry samochód to może wieksza szansa wygrania, ale kiepski kierowca w najlepszym samochodzie Mistrzem Świata nie zostanie. Nie wspomniałem tu jeszcze o wpływie kierowców na rozwój bolidów, ale to już inna bajka :-)
14. jowisz
Mnie zastanawia jedna sprawa. Dzisiaj Robert świetnie odpierał atak Massy, chociaż Ferrari było dzisiaj zdecydowanie najlepsze. Natomiast tydzień temu gdy na chwilę był przed Hamiltonem, ten poradził sobie z Robertem szybko. Dlaczego?
15. potas
Bardzo dobry wyścig BMW ! Znakomita jazda obydwu kierowców. Jechali na miarę swoich i bolidu możliwości. Stajnia rozwija się raptem od 2 lat. Wyniki mają znakomite. Być może w Spa i Monzy dorównają Ferrari i MC. w innych wyścigach raczej nie mamy co liczyć na podium. No chyba że BMW ma coś w zanadrzu na końcówkę sezonu. Myślę że w przyszłym sezonie będą walczyć o wyższe cele. Teraz cieszmy się bd wynikami Roberta. Pamiętajmy że facet zaliczył raptem kilkanaście wyścigów a już jest jednym z najważniejszych kierowców w F1. Brawo !
16. wegles
zu7: w Barcelonie, w 1994 r., M. Schumacher obronil swoja druga pozycje jadac przy zablokowanym piatym biegu. W czasie wyscigu, w ciagu kilku chwil, Schumi musial dostosowac technike jazdy do awarii bolidu. I zrobil to. Wyparcowal szersza linie pokonywania zakretow, by zminimalizowac starte przyspieszenia. To tylko takie jedno wspomnienie w kwestii, ktora poruszyles dotyczajcej umiejetnosci kierowcy. Gdyby nie genialne zachowanie Schumachera, skonczylby pewnie w drugiej dziesiatce
17. potas
jowisz: temat wałkowany już wielokrotnie, Robert stwierdził że i tak pierwszy zjedzie do boksu i Hamilton zrobi kilka szybkich kółek i po swoim pit-stopie będzie przed Robertem.
I ja się tego trzymam nie ma co rozdzierać szat.
18. zagor
jak sam mówił Robert. Hamilton wyjechał na nowych oponach. miał lepsze prowadzenie na tych oponach, i jeszcze dodał iż nie chciał doprowadzić do kontaktu (co mogło uszkodzić jego bolid)
19. Ajek
Jeżeli kierowca nic ważnego nie robi to czego niektórzy zaliczają pobocze? Poza tym kirowcy: 1. pomagają mechanikom w zmianach konstrukcji; 2. biorą udział w ustawieniach przed każdym wyścigiem; 3. jeżdżą tak, by mieć najlepsze czasy przy najmniejszym zużyciu opon i innych części, nie dać się wyprzedzić a samemu zrobić to kiedy się tylko da i oczywiście nie zrobić kraksy i nie wyjechać z toru. Samo to wszystko się nie robi, prowokatorze. Naprawdę emocjonujący wyścig, dużo się działo. Levis może troszkę stracił na swoim błędzie na pit stopie, ale przede wszystkim wolniej jechał. Wyraźnie Ferrari było dzisiaj lepsze. Dużo dokonał Filippe, jednak na początku popełnił błąd i to go kosztowało conajmniej dwie pozycje. Duże uznanie dla BMW i Roberta i Nicka - zrobili perfekt to co mogli zrobić
20. Tininho
Po dzisiejszym wyścigu dochodze do wniosku, że problemem Renault w tym sezonie jest nie tylko bolid, ale i kierowcy.
21. rabus30
Tak jak tydzień temu Nick tak teraz Robert pokazał, że ma klasę. Jadąc słabszym bolidem potrafił sie bronić przed Masą. Tak sobie tylko pomyślałem w trakcie wyścigu, że gdyby Nick dojechał do Massy i go naciskał to: po 1 Robert miałby trochę oddechu, a po 2 wiadomo,ze Massa naciskany popełnia błędy wiec byla szansa dla Nicka na łyknięcie go.
Zu7 nie masz racji ( patrz na to co napisałem wyżej ), a co do talich samych bolidów to i tak nie liczyłby się tylko umiejętności kierowcy dochodzą pitstopy, strategia i ustawienia bolidu. No a poza tym Formuła to nie tylko kierowcy więc nie ma co jej przewracać do góry nogami. Pewnie, że chciałoby się żeby możliwości bolidów były podobne bo to dałoby więcej walki na torze no, ale od tego są konstruktorzy i technicy. Z Robertem trafiłem w typowaniu brawo KUBek.
22. Wombat71
Ronin.Hamilton jeździ lepiej tylko dlatego że ma samochód, który przy optymalnych ustawieniach jest o 2 s szybszy od BMW . Dlatego też nie można porównywać Kubu z Hamiltonem . Jestem pewien , iz przy tych samych samochodach Robert by wygrywał tak jak to robi Hamilton.
23. Piotr123
Widać wyraźnie, że priorytetem BMW jest obrona 3 miejsca przed Renault i liczenie na pojedyńcze potknięcia Mc i F. Dlatego tydzień temu Robert nie szalał w "potyczce" z Hamiltonem, dlatego też nie szalał dzisiaj na starcie, patrząc częściej w lusterka niż przed siebie. Co do rywalizacji Robert-Nick to Robert był wyraźnie lepszy. Nick zawalił kwalifikacje i teraz w swoim stylu podnosi rangę swojego 6-ego miejsca (tylko 3 sek. za Robertem, itp.)
24. 100mek
Wydaje mi się, że 6-ciu pierwszych kierowców w klasyfikacji to bardzo dobrzy fachowcy wyciągający maximum tego co daje im bolid i popełniający bardzo mało błędów, a dla ludzi, którzy dają olbrzymie pieniądze na f1 liczy się klasyfikacja konstuktorów. My, co zrozumiałe, patrzymy się pod pryzmatem naszego ulubionego Robercika i pewnie będzie jeszcze więcej emocji gdy BMW podgoni czołówkę. Zu7 - każdy może mieć swoje zdanie, ale lepiej zanim coś palniesz spytaj tu ludzi bo więdzą więcej od Ciebie, a jak ktoś wspomniał to nie onetforum.
25. totalfun
Czy to że zgasł silnik to błąd Felipe?
26. Ajek
jowisz, uzupełnię jeszcze dwoma faktami. Levis wjechał na tor prawie zrównując się z Robertem i zakłócił mu tor jazdy., co spowodowało dobrą prędkością na wyjściu z zakrętów. Biorąc pod uwagę lepsze osiągi Maka i długą prostą, mamy wyrównanani, a lepsze opony Levisa dają późniejsze dohamowani. Druga rzecz, to myślę, że Robert dostał prawdopodobnie team orders, bo zauważyłem, że Robert był bardzo małomówny dla dziennikarzy, a to mogło oznaczać, że był po prostu zły z jakiegoś powodu. Tak sobie to wykonceptowałem, może się mylę ...
27. Ajek
totalfun najprawdopodobniej TAK
28. 100mek
Wydaje mi się, że 6-ciu pierwszych kierowców w klasyfikacji to bardzo dobrzy fachowcy wyciągający maximum tego co daje im bolid i popełniający bardzo mało błędów, a dla ludzi, którzy dają olbrzymie pieniądze na f1 liczy się klasyfikacja konstuktorów. My, co zrozumiałe, patrzymy się pod pryzmatem naszego ulubionego Robercika i pewnie będzie jeszcze więcej emocji gdy BMW podgoni czołówkę. Zu7 - każdy może mieć swoje zdanie, ale lepiej zanim coś palniesz spytaj tu ludzi bo więdzą więcej od Ciebie, a jak ktoś wspomniał to nie onetforum.
29. Piotr123
Myślę, że rozważania typu jak duży jest wkład kierowców w uzyskany wynik nie mają zbytnio sensu. Czy jest to 20% czy 25% czy 90 % nie ma znaczenia. Bolid nie pojedzie bez kierowcy i odwrotnie. Taki to sport gdzie bardzo dużo rzeczy ma b. duży wpływ na wynik. Często decydują niuanse - np. pare litrów paliwa mniej lub ciut lepsza dyspozycja, itd.. Jest tyle zmiennych, że nie da się tego wyliczyć dokładnie nawet po fakcie, zresztą po co... Pozdrawiam wszytskich maniaków ;-)
30. artur_gajo
Czy może mi ktoś wytłumaczyczyć gdzie są zapisane punkty które zdobyłem w typowaniu?
31. artur_gajo
To moje pierwsze typowanie
32. barteks2
Jeszcze nie ma wyników typowania.
33. artur_gajo
Dzięki
34. Musalla
Ad. "Ajek" Robert był małomówny bo udzielał wywiadu dla RTL na prośbę Floriana Koniga i Niki Laudy. Pozdro dla wszystkich i podziękujmy Chłopakom z Maranello ,Woking i Hinwil za świetną robotę i niezłe widowisko. Jeszcze 11 dni i pierwszy trening na Nurburgring.Pozdro
35. roberto
Brawo Robert !!! Brawo BMW, w końcu dobrze przygotowany wyścig. Mam nadzieję, że utrzymają tę passę dalej i będzie coraz lepiej i szybciej. W końcu to BMW.
36. roberto
Brawo Robert !!! Brawo BMW, w końcu dobrze przygotowany wyścig. Mam nadzieję, że utrzymają tę passę dalej i będzie coraz lepiej i szybciej. W końcu to BMW.
37. maso
Nie wiem czy zauważyliście ale Kubica jest wprost stworzony do tego sportu, On wie dokładnie w którym momencie może o coś powalczyć a kiedy nie ma to najmniejszego sensu, trzeba tylko czasami się zastanowić żeby zrozumieć niektóre sytuacje w których uczestniczy. On będzie mistrzem świata i wspomnicie moje słowa. Pozdrawiam
38. Żabol
Brawo Robert!!!
39. barteks2
Głosujcie na Kubice: http: //www.pitpass.com/ Sonda po lewej stronie
40. barteks2
Wywiad z Robertem: http:/ /www.sport.pl/moto/1,78995,4299244.html Czy on nie może być trochę milszy dla dziennikarzy ??? :)
41. Mailand
A ja wam mowie, ze mam przeczucie ż e robert tak za 4 lata pojedzie w Scuderii Ferrari.
42. Leeloo
barteks2 myślę że masz rację, ja ostatnio zauważyłem a szczegolnie po tym wywiadzie że Robert trochę obrósl w piórka, chyba że to tylko moje spostrzeżenie jeśli się mylę powidzcie ...
43. J.P. kartsport.
W 1992r Pan Artur stwirdził że chce aby jego syn ścigał sie w F1 niewiele osób wtedy wirzyło że jest to realne ...a tak się stało ... dzieki pote3znemu zaangażowaniu ojca i bardzo cieżkiej pracy - wtedy jeszcze dzieiciaka , teraz jest na szczycie tam gdzie niesamowita ileśc chłopców potem meszczyzn chciała by byc , ba chciała by Robertowi tylko szybke w pit stopie przecierać i uważam , pewnie sie myle że teraz łatwo jest krytykować i spekulować ale co by było gdyby Robert dostał sie do redbulla albo co gorzej np do super aguri ??? , BMW jest Teamem który w zeszłym sezonie startował od zera i naprawde cieżko pracują na to co osiągneli ..... i chyba wszyscy w głebi serca wierzymy że bedzie jeszcze lepiej ! pozdrawiam serdecznie wszystkich którzy sa nieźle zajawieni na F1 !
44. J.P. kartsport.
W 1992r Pan Artur stwirdził że chce aby jego syn ścigał sie w F1 niewiele osób wtedy wirzyło że jest to realne ...a tak się stało ... dzieki pote3znemu zaangażowaniu ojca i bardzo cieżkiej pracy - wtedy jeszcze dzieiciaka , teraz jest na szczycie tam gdzie niesamowita ileśc chłopców potem meszczyzn chciała by byc , ba chciała by Robertowi tylko szybke w pit stopie przecierać i uważam , pewnie sie myle że teraz łatwo jest krytykować i spekulować ale co by było gdyby Robert dostał sie do redbulla albo co gorzej np do super aguri ??? , BMW jest Teamem który w zeszłym sezonie startował od zera i naprawde cieżko pracują na to co osiągneli ..... i chyba wszyscy w głebi serca wierzymy że bedzie jeszcze lepiej ! pozdrawiam serdecznie wszystkich którzy sa nieźle zajawieni na F1 !
45. Gawcio
"...Robert czuł zagrożenie ze strony Felipe Massy - ale bardzo zaciekle bronił swej pozycji..." - ja jakoś nie zauważyłem tej zaciekłości, widziałem za to konsekwentną bardzo dobrą jazdę - zresztą Kubica to dobrze określił "... ja musiałem jedynie kontrolować sytuację, nie naciskać zbyt mocno i nie robić błędów ...". Dużo bardziej "zaciekle" bronił się w poprzedni weekend Heidfeld przed bardziej "zaciekle" atakującym Alonso. Tym razem chyba obaj kierowcy mieli więcej do stracenia (jak zresztą zauważył któryś z panów w studio Plosatu), a może Massie przypomniało się zeszłoroczne GP Italii ,,, ;)
46. Disi
barteks2 i leeloo - mylicie się :) Ojciec Roberta "wyjaśniał" kiedyś dla Dzeinnika że Robert już taki jest...on sie koncentruje tylko na wyścigach i tym żyje...jeśli pytanie ni jest w 100% związane z wyścigami no to Robert odpowiada tak jak odpowiada bo zna się tylko na wyścigach...Ojciec zastrzegał się aby nie brać tego za grubiaństwo
47. walerus
Dobry wyścig Roberta - wreszcie też udowodnił na ostatnich kółkach że nie jest puszczalski ale Nicka jeszcze lepszy wyścig. ciekaw jestem kolejnych i czy dane będzie Robertowi łyknąć o 11 oczek więcej do końca sezonu niż Nickowi - tylko na tyle w tym sezonie może liczyć Robert....
48. jaros69
Gawcio masz sporo racji Massa potwierdził, że był pewien, że przy swojej szybkości łatwo wyprzedzi Kubicę, a tu zonk, Brawo Robert, bo Massa był naprawdę szybki
49. walerus
Masa już przeszarżował w tym sezonie wiele razy - więc lepiej mu było dowieźć 4 punkty niż ryzykować wypadek i mieć 0 - myslę iż on ciągle jeszcze liczy na mistrza... ale Kimi mu nie da no i mamy znów kto jest 1 kierowcą a kto drugim w zespole ferrari.
50. jedras
Robert fajnie odpowiedzial na pytanie, "Czy ucieszyles sie , ze przed toba nie bylo Massy na starcie ???" a on na to krotko, jakby ze zdziwieniem, "Nie, a dlaczego mam sie cieszyc z czyjegos pecha". Przytomnie i z szacunkiem. Brawo.
51. zet075
Moi drodzy fanatyczni przyjaciele... tuż przed startem zrobiłem to o czym mówił stary Zientarski: podpiołem telewizor pod wieże... i potencjometr prawie na MAXA... Panowie to działa... muzyka dla moich uszu... i wszysto byłoby bajecznie gdyby nie nasi zacni komentatorzy... czy oni mogliby sie zamknać na pierwsze 30 sekund po starcie...???
Mimo wszystko POLECAM !!!
52. gostom
chyba wszyscy jestesmy zadowoleni z wyników niedzielnych sami powiedzcie,ze pozycja 5 i 6 to sa dla BMW a takie przypadki jak mialy miejsce daja nam szanse w sumie za free :-))) jestesmy zadowoleni tylko brakuje BMW KM moze by to wkoncu zmienili :-))))
53. darkopinio
bravo Robert !!! , ciezko sie przebic na podium ale i przyjdzie twoja pora na nie !!!!!
54. Leeloo
ale niestety w GP w niemczech Robert pojedzie już cysterną bo to domowy wyścig dla Nicka !!!
55. fezuj
@zet075- tez bym to zrobił, ale...... powód na nie juz podałeś- oni by sie DARLI jeszcze głośniej !! ,@ Leeloo- no to może w zamian w ogóle na pitstop nie będzie zjeżdżał !!??? ile by on czasu zaoszczędził ! ocho cho albo i jeszcze więcej :)
56. walerus
niekoniecznie - widać iż ostatnie strategie BMW to tylko 3 kółka różnicy na tankowaniach - tak więc wszystko zależy od dyspozycji Roberta i Nicka w Q2 i wtedy zobaczym ile im polali....
57. wegles
Leeloo: mysle, ze nie. Zastosuja raczej podobna taktyke do tej, ktora mieli we Francji i Anglii z prostej przyczyny: ona sie sprawdza i daje zespolowi punkty. Pojada obaj na 2 pit stopy.
gostom: bolidowi BMW nie brakuje koni mechanicznych tylko balansu aerodynamicznego. Wazne jest to, co powiedzial Robert: zeby miec doglebna wiedze na temat calego procesu wprowadzania roznorodnych zmian konstrukcyjnych. Na bazie tej wiedzy mozna robic krok po kroku do przodu. To jest praca rozwojowa. Tu sie niczego nie osiaga przez przypadek, na zasadzie "bingo, udalo nam sie doczepic fajne skrzydelko i bolid jest szybszy. ale dlaczego jest szybszy? Nie wiadomo":) W konstruowaniu bolidu i doskonaleniu go, na takie "nie wiadomo dlaczego to tak zadzialalo" nikt nie moze sobie pozwolic
58. fezuj
Masz rację wegles - w tym sporcie niema nic na łapu capu, tu wszystko musi być opracowane a że BMW.S. nie śpi do dowodem są postępy- GP-2006 miejsce- V, 2007 w ciemno można wpisać- III idąc na przód z takim postępem 2008 -.... aż się boję napisać aby nie zapeszyć.
59. barteks2
Niby BMW ma tunel aerodynamiczny, który pracuje na 3 zmiany i super-komputer Albert3 wiec nie powinni miec problemow z aerodynamika.... a jak narazie te zmiany sa troche powolne...
60. Leeloo
Robert będzie jedynym testerem w ekipie BMW na testach w SPA, widać przygotowują coś ekstra skoro wypuszczają swojego nalepszego człowieka do testów :):)
61. Tanis
Leeloo możesz podać źródlo tej informacji ??
62. Tanis
Z tym najlepszym to bym nie przesadzał - jeśli rzeczywiście jest na napisałeś to pewno Nickowi chcą zrobić przerwę przed wyścigiem w Niemczech ze względu na ten ból w plecach. Robert wypoczął to i świetnie jeździ, odpocznie Nick i też poprawi mu się forma. A tak na boku to co z T.Gkokiem i młodym Vettelem ??
63. barteks2
Tanis: na oficjalnej stronie F1 jest info. A Kubice wzieli pewnie dlatego, żeby nadrobił zaległości z Silverstone :)
64. corney
ZU7 NIck nie jest szybszy od Roberta po prostu wyprzedzał wolniejsze bolidy i nie da się tego ukryć, natomiast Robert nietety nie miał czym wyprzedzać.Jak sami wiecie czołówka jest nie do objechania jak narazie a sam fakt że Massa nie dał rady objechać Kubicy a bez problemu objechał Nicka jest obrazem jaki prezentuje niemiec.Jest wolniejszy i to zdecydowanie.
65. wegles
barteks2: te zmiany sa bardzo szybkie... ja na warunki F1 BMW w naprawde krotkim czasie zdolalo juz osiagnac cos, czego sami sie nie spodziewali. 3 lokata konstruktorow w tym krotkim czasie to juz wielki sukces.
Tanis: moze Glocka i Vettela tez plecy bola :)
66. Leeloo
ja myślę że na SPA będzie już testowane coś z pakietu aerodynamicznego który właśnie na tamten tor szykują, w końcu jak mówił tata Roberta SPA i MONZA najlepiej pasują BMW
67. skoczek
KUB w tamtym roku potrafił przekazać inżynierom więcej uwag na temat bolidu(ustawienia)po kilku okrążeniach jako żółtodziub ,niż HEI i VIL razem wzięci.BMW S doskonale wie kogo brać na poważne testy.Wielokrotnie podkreślali,że Robert wiele zrobił dla rozwoju ich bolidu.
68. hot dog
Czytalem ze Robert potrafi dostraczyc takich informacji na temat silnika jak malo kto !!! Inzynierowie sa zachwyceni praca z Polakiem efekty chyba widac w tym sezonie doskonale ...
69. wegles
V.Rampf bardzo chwalil Roberta za te umiejetnosc przekazywania inzynierom cennych wskazowek dotyczacych ustawien bolidu. Ale Theissen tez sie pozytywnie wypowiadal na ten temat o Nicku. Dobrze, ze Robert pojezdzi na testach, niech sie doskonali, "zestraja" z bolidem i powoli ujarzmia te konie mechaniczne :)
70. barteks2
Cytat z planet-f1: "Kubica Is Another Superstar In Waiting...But Hasn't Crushed Heidfeld Yet
The Pole maintained his Magny-Cours form at Silverstone by repelling the late charge of Felipe Massa and retaining fourth place despite 13 laps of hassle. Yet, in spite of the acclaim that greeted that achievement, it was Nick Heidfeld who recorded BMW's fastest laps of the race. The German finished just three seconds behind his team-mate, and would surely have been in front of him at the chequered flag if he hadn't made a mess of qualifying."
71. hot dog
Wg mnie Nick dostal kopa po przyjsciu Polaka do BMW wie ze w innym wypadku moze go ktos zastapic. Wydaje sie ze Robert jest pupilem Theissena a wynika to z jego nieprzecietnych umiejetnosci.
72. Leeloo
Pamiętacie jak M.Schumcher przechodził do ferrari ? wtedy ferrari było cienizną ale przez to iż wspaniale umiał przekazać cenne informacje na temat bolidu swoim konstruktorom ferrari wyszło z cienia i zdobyło z MSC wiele tytułów mistrzowskich, być może Robert również jest takim motorem napędowym, fakt faktem ma mniejsze doświadczenie niż MSC wtedy ale może właśnie uda się to na przełomie 2 lat, bardzo jemu i nam wszytskim tego życze
73. walerus
Niestety BMW twierdzi iż może dogonią za rok ale raczej nie - więc znów wydaje się że sezon 2008 jest ułożony tylko bać się trzeba będzie renault i może hondy z całą armią nowo zatrudnionych jawnie i tajnie inżynierów......
74. zoomnysa
:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz