2015-11-28 GP Abu Zabi - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Mercedes | 1:40.237 | |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:40.614 | |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:41.051 | |
4 | S.Perez | Force India | 1:41.184 | |
5 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:41.444 | |
6 | V.Bottas | Williams | 1:41.656 | |
7 | N.Hulkenberg | Force India | 1:41.686 | |
8 | F.Massa | Williams | 1:41.759 | |
9 | D.Kwiat | Red Bull | 1:41.933 | |
10 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:42.708 | |
11 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:42.521 | |
12 | J.Button | McLaren | 1:42.668 | |
13 | P.Maldonado | Lotus | 1:42.807 | |
14 | F.Nasr | Sauber | 1:43.514 | |
15 | R.Grosjean | Lotus | ||
16 | S.Vettel | Ferrari | 1:42.941 | |
17 | F.Alonso | McLaren | 1:43.187 | |
18 | M.Ericsson | Sauber | 1:43.838 | |
19 | W.Stevens | Manor | 1:46.297 | |
20 | R.Merhi | Manor | 1:47.434 |
Rosberg kontynuuje świetną passę w Abu Zabi
Ostatnia w tym roku sesja kwalifikacyjna na torze Yas Marina padła łupem Nico Rosberga, który w pięknym stylu wywalczył szóste z rzędu a 22. w karierze pierwsze pole startowe, pokonując Lewisa Hamiltona i Kimiego Raikkonena.Ostatnia część czasówki tradycyjnie została przez większość zawodników podzielona na dwie próby. Nico Rosberg w swoim pierwszym podejściu wzniósł się na wyżyny swoich umiejętności, uzyskując najlepszy czas weekendu i pokonując Lewisa Hamiltona o blisko 0,3 sekundy. Hamilton pojechał jednak wolniej niż w Q2.
W drugim podejściu doszło do dość rzadkiego widoku, kiedy rywalizacja między zawodnikami Mercedesa toczyła się do samego końca. Obaj kierowcy zdołali poprawić swoje czasy ale ponownie zwycięsko z tego pojedynku wyszedł Nico Rosberg, który ostatecznie okazał się o blisko 0,4 sekundy szybszy od Lewisa Hamiltona.
Szósta wygrana z rzędu w kwalifikacjach stawia Rosberga w statystykach Formuły 1 wśród takich sław F1 jak: Ayrton Senna, Alain Prost, Michael Schumacher czy Lewis Hamilton, którzy to kierowcy również mogą pochwalić się przynajmniej tak dobrą serią zwycięstw w sobotnie popołudnia co Niemiec.
Trzeci czas pod nieobecność na torze Sebastiana Vettela wywalczył Kimi Raikkonen, który w ten sposób uczynił pierwszy krok, aby w ten weekend pokonać Veltteriego Bottasa i zakończyć sezon na czwartej pozycji w mistrzostwach świata kierowców.
Drugi Fin czasówkę zakończył z szóstym czasem, dając się wyprzedzić jeszcze świetnie spisującemu się na torze w Abu Zabi Sergio Perezowi i Danielowi Ricciardo.
Za Bottasem walkę o pola startowe ukończyli: Hulkenberg, Massa oraz Kwiat. Czołową dziesiątkę zamykał Carlos Sainz.
Pierwsza część rywalizacji o pole position pechowo zakończyła się dla Sebastiana Vettela, Fernando Alonso i Marcusa Ericssona. Wszyscy trzej kierowcy mieli problemy, które uniemożliwiły im awans do Q2.
Kierowca Ferrari najpierw pokonał okrążenie toru na miękkim ogumieniu a w końcówce Q1 próbował pokonać szybkie kółko na super-miękkiej oponie jednak musiał przerwać swoją próbę, kończąc zmagania z 16 wynikiem. Fernando Alonso złapał kapcia, podczas gdy jego partner potwierdził, że bolid McLarena bez większych problemów był w stanie awansować do Q2, uzyskując 9 czas. Marcus Ericsson wycofał się z rywalizacji na skutek awarii bolidu.
Oprócz wspomnianej trójki z walki o pierwsze pole startowe odpadli kierowcy Manora- Stevens i Merhi.
W drugiej części ostatniej w tym roku czasówki pech dopadł Romaina Grosjeana. Francuz nie zdołał wykręcić nawet okrążenia pomiarowego. Mimo iż jego ekipa robiła co w jej mocy, aby ten wyjechał na tor, a sztuka ta nawet się powiodła, bolid Lotusa ostatecznie zatrzymał się na torze nie dając żadnych szans odchodzącemu po tym sezonie z zespołu kierowcy.
Oprócz Francuza do Q3 nie przeszli: Verstappen, Button, Maldonado oraz Nasr.
Zdjęcia:
komentarze
1. grazek
Manor jak wysoko xD
2. tommek7
Button nieźle. Alonso jak zwykle wyprzedził tylko Manora.
3. MarTum
Rosberg zmasakrował Lewisa. Oby wygrał wyścig i od 2016 zaczął liderować w rankingu.
4. Skoczek130
Rosberg pokazuje Hamiltonowi miejsce w szeregu. ;)
5. Skoczek130
@MarTum - wygrywać ma celebryta, o którym jest głośno. Ale kiedy Ferrari ich przyciśnie, wtedy przestaną ustalać zasady. ;)
6. marek007
Tak tak panowie fantazja was ponosi...Nagły spadek formy Lewisa nie wziął się z kosmosu...albo coś z bolidem albo Lewis odpuścił na polecenie zespołu.
7. Wymoderowano
@6 HAHAHA bo pÄknÄ ze Ĺmiechu, Rosberg jest na fali i jak widaÄ Hamilton moĹźe mu co najwyĹźej buty czyĹciÄ, mistrz z niego taki sam jak piosenkarz. Niech idzie balowaÄ, bo dzisiaj pojechaĹ Q3 jak debiutant.
8. marek007
Naucz się pisać chłopaczku z drewna a później możemy porozmawiać.Jeszcze to wszystko odszczekasz kudłaty.
9. KowalAMG
Tak tak Rosberg nagle zabłysnął na koniec sezonu zobaczymy w przyszłym roku o ile zespół nie wezmie jego strony to będziemy mielc powtorke z rozrywki tego sezonu :) Ferrari cisnie po bandzie i dzieki Hassowi moga byc piekielnie mocni ..
10. KowalAMG
Marek on korzysta z amigi albo Commodore wiec wybacz temu dyskietkowemu zacofancowi ;)
11. jaga23
@Wymoderowano Zanim ocenisz Hamiltona to poczekaj na sezon 2016 i na jutrzejszy wyścig , bo patrząc na wyniki to nie Rosberg ma zwyżkę formy tylko Hamilton odpuścił po zapewnieniu tytułu odpuścił
12. jaga23
@KowalAMG co do Ferrari to zgadzam się z tobą dzięki Hassowi mogą być piekielni mocni , chociaż osobiście wierzę że McLaren wykona kapitalną robotę i będą się liczyć w następnym roku
13. KowalAMG
W przyszlym roku będziemy miec mocna czolowke Ferrarka z pewnością zrowna sie z Mercem i czynnikiem decydujacym stanie sie kierowca i strategia , McLaren dobrze byloby gdyby wrocil do walkk zapewne caly ten rok przygotowywali bolid na przyszly sezon , Rbr i Williams zapewne tez beda walczyc wszystko zalezy od silnika i areodynamiki .. co tez tworzy Hass i Ferrari hmm..
14. sholder
@2 - bo Alonso złapał kapcia na swoim ostatnim kółku, tak to pewnie by był w q2.
15. jaga23
@ KowalAMG wiem że jutro jest ostatni wyścig , ale ja bym chciał już GP Australi żeby zobaczyć czy coś się zmieni w stawce , bo zimowe testy to raczej nic nie powiedzą kto w jakiej formie
16. Skoczek130
@marek007 - po prostu Rosberg wreszcie dostał bolid na miare tego, który miał Hamilton. Dokładnie tak, jak z Webberem. :P
17. Skoczek130
@jaga23 - równie dobrze można stwierdzić, że gdy nie ma presji walki o tytuł, to Rosberg podniósł poprzeczke. Obie teorie równie prawdopodobne. ;)
18. MacGyver
Rosberg zaskakuje. Perez też :-)
19. sholder
@18 nie wiem co w postawie Rosberga zaskakującego, facet po prostu trzyma formę z ostatnich GP
20. ntl
@16 powaznie czy nie wylapalem ironii?
21. walerian
@16 otoz to! po prostu zaczeli traktowac kierowcow rowno :)
22. marek007
Czyli Niemcy faworyzowali Anglika a teraz traktują ich równo...większego bełkotu dawno nie słyszałem.
23. jogi2
@2
Kwalifikacje oglądane w radiu ?
24. T0ny
Hamilton pokazuje miejsce w szeregu Rosbergowi nieustannie od kiedy tylko przeszedł do Mercedesa. Jest już 3:0 i gorsza forma pod koniec tego sezonu (wygranego) nic nie zmienia. Hamilton>Rosberg. W pierwszym sezonie Lewisa w Mercedesie też nie było walki o tytuł i Nico również przegrał ten pojedynek więc argument o presji walki o mistrzostwo jest śmieszny.
25. T0ny
A teorie spiskowe o faworyzowaniu kogoś w zespole i dawaniu drugiemu gorszego samochodu są juz doprawdy żenujące.
26. jaga23
@T0ny zgadzam się z tobą ja już dawno mówiłem to co ty tylko każdy mówił ze się mylę ,nie znam się na Formule , więc sobie odpuściłem .
27. tommek7
Rosberg na koniec sezonu łapie "ochłapy"... Sezon przegrał z kretesem to niech sobie chociaż chłopaczyna wygra kilka razy bo inaczej pewnie całkiem by się załamał.
28. Skoczek130
@marek007 - siedziba w UK, szef i dyrektor techniczny z UK... ten zespół "niemiecki" jest tylko na tablicy wyników. ;)
29. Skoczek130
@T0ny - tak.. teraz zapewne Hamilton zaczął robić prezenty Rosbergowi. Ech, ci fanboy'e Anglika... ;)
30. marek007
Skoczek a kto pompuje kasę w team?Mercedes czy twoja matka?
31. jaga23
@Skoczek130 Możesz mieć swoje zdanie na ten temat ale prawdy nie zmienisz ,że Hamilton jest lepszy od Rosberga i tu nie chodzi o to, czy mówią to kibice Hamiltona .
Bo raczej mówią to kibice którzy realnie patrzą na to co się dzieje w Formule 1 ,a jeśli mówisz że się mylą to wyjaśnij wszystkim jak to możliwe że przez trzy sezony Rosberg nie może pokonać Hamiltona i dlaczego tak łatwo przegrał ten sezon ?
32. jaga23
@marek007 Chłopie trochę przegiąłeś możesz mieć wymianę zdań ze skoczkiem130 ale nie obrażaj jego bliskich
33. marek007
Ale ja nie obrażam jego bliskich...zadałem mu proste pytanie kto finansuje team Mercedesa i czekam na odpowiedź.
34. Wymoderowano
nie zesrajcie się, takie są skuki używanie windows 10, Rosberg pokazuje hamiltonowi gdzie jego miejsce, szkoda że Niemec jest porządnym gościem, bo powinien docisnąć jutro Hamiltona do bandy i doprowadzić do kolizji, za te wszystkie "mądre" manewry HAMa na Rosbergu
35. jaga23
@marek007 okej spoko może źle to odebrałem
36. jaga23
@Wymoderowano ty chyba oglądasz f1 od wyścigu w Meksyku skoro tak piszesz , a jak byś chciał wiedzieć to w tamtym roku Rosberg przeciął oponę dla Hamiltona więc nie jest już porządnym gościem :)
37. marek007
Wymoderowany jesteś kretynem bez żadnej wiedzy o F1 i szkoda czasu na takiego popaprańca.Jeszcze ze dwa sezony i może coś będziesz wiedział...wtedy pogadamy.
38. T0ny
@Skoczek130 Nie twierdzę, że to są prezenty od Hamiltona... Po prostu stwierdzam fakty. Były trzy sezony i trzy wygrał Hamilton. Teraz ma dołek formy ale to nie znaczy, że Rosberg jest ogólnie lepszym kierowcą, czy też team wcześniej sabotował Nico (na prawdę ktoś uważa, że zespół sabotuje drugiego kierowce dając mu gorsze auto tudzież wywołując jakieś usterki?!). Wszystkie Twoje argumenty o tym jak to Nico przegrywa bo jest presja walki o mistrza (patrz sezon pierwszy walki) bo ma wiecej awarii (patrz sezon drugi) nie mają sensu. Tylko tyle.
39. Wymoderowano
@mareczku, musisz obrażać ludzi bo inaczej pęknie ci coś w dupsku? ogarnij się, bo do szkoły idziesz dopiero w poniedziałek... Co do incydentu z Belgii, uwielbiacie do tego wracać bo to jedyny przypadek gdzie można obwinić za coś Rosberga, a wielu kierowców i ekspertów z chociażby BBC powiedziało, że to był incydent wyścigowy a nie specjalne zagranie Niemca. Ale gdy HAM wypychał z toru nie tylko Niemca ale i innych kierowców to wszyscy bili brawo i darli mordy że to jest prawdziwa jazda... chyba na wsiach
40. T0ny
@T0ny W przedostatnim nawiasie miało być "patrz sezon pierwszy" oczywiście.
41. jaga23
@wymoderowano Żebyś uważnie oglądał wyścigi i pamiętał co było w poprzednich sezonach to byś nawet nie napisał że to jedyny incydent Rosberga gdzie można go obwinić .
42. marek007
Wymoderowany bo to jej Hamilton i taka jazda to jego styl...nie odpuszcza i gdy miał gościa na widelcu to co miał podkulić ogon...F1 to warcaby trzeba dawać ogień na tłoki i nie oglądać się na nikogo.
43. FanRosbergaBC
Widzę że fanboy'e mają ból dupy, że Hamilton dostał w tej sesji kwalifikacyjnej takie baty...
Mistrzem się nie rodzi, tylko mistrzem się staje. Rosberg jeżeli utrzyma taką formę w następnym sezonie, to Hamilton będzie ubezpieczał tyły. Przypominam - Rosberg miał teoretycznie mniejszą moc od Hamiltona a mimo to wygrał mając taką przewagę, to o czymś świadczy. A teorie że Hamilton odpuścił są po prostu głupie, gdyby odpuścił nie szukałby co chwile jakichś nowych wymówek dlaczego przegrywa. A jeszcze niedawno Rosbergowi wypominał "podmuch wiatru" oliwa sprawiedliwa. :)
44. Wymoderowano
@41 na pewno nie zrujnował nikomu sezonu tak jak to zrobił obecnie panujący miszcz świata, który co wyścig ładował się w Massę
45. jaga23
@44 A komu sezon zrujnował Hamilton ???
46. marek007
@43Teoretycznie miał mniejszą moc silnika?ale czy to prawda masz jakieś twarde dowody to dawaj...chętnie się czegoś nowego dowiem.Bo gadka córki o tym że ma mocno zużyty silnik do mnie nie trafia...wszyscy mają bo to koniec sezonu.
47. FanRosbergaBC
@46 Potwierdzone przez zespół. Rosberg korzysta z dużo starszego silnika(bo znowu miał wyciek wody w silniku) - co powoduje mniejszą moc a w wyścigu zapewne będzie jeszcze bardziej skręcona.
48. marek007
Dla mnie to zagrywka marketingowa ma pełną moc i jutro będzie ciekawie.Lewis nie odpuści i może być gorąco między nimi.
49. jaga23
Dla mnie tak samo ,on nie ma żadnego słabszego silnika ,mając słabszy silnik to by miał słabsze osiągi a nie takie same jak Hamilton
50. T0ny
Hamilton nie odpuścił tylko "zeszło z niego powietrze" tak sie dzieje kiedy zawodnik/zespół zdobędzie najwyższe wyróżnienie. Choćby dlatego żadna drużyna nie wygrała Ligi Mistrzów dwa razy pod rząd. Nie dlatego, że odpuszczają, ale dlatego, że już to wygrali i nie ma takiego ciśnienia jakie było wcześniej. Podobnie jest z Hamiltonem. A "fanboye" Rosberga wywyższają każde jego zwycięstwo, bo wreszcie ich pupil jest lepszy od Hamiltona. (Przypominam w sezonach dalej 3:0 dla Lewisa bo niektórzy widzą tylko serię zwycięstw Nico zapominają o ogólnym stanie rywalizacji.)
51. FanRosbergaBC
@48, 49 No tak, przepraszam znawców, wy wiecie więcej od mercedesa. Mercedes zapewne lubi sobie kłamać, ale zdradzicie mi jak to odkryliście?
52. marek007
To nie jest żadne odkrycie...pomyśl trochę tak na chłopski rozum...taki sam bolid,słabszy silnik,opony takie jak Lewis a czas lepszy o 0,377 to faktycznie Rosberg jest wielki.Jeszcze jakieś pytania?
53. jaga23
@51 Skoro jesteś takim znawcą to wyjaśnij co się stało z Mercedesem w Singapurze i co było przyczyną wypadku Alonso w testach bo tego też zespół nie wyjaśnił ?? Nie wiem ile lat jesteś fanem Formula1 ale zawsze było tak że jak ktoś jechał na bardzo zużytej jednostce to miał wyraźny deficyt mocy a u Rosberga tego nie widać więc mnie zapewnienia zespołu nie przekonują.
54. MacGyver
19. sholder: zaskakująca jest łatwość z jaką wciąż pokonuje HAM-a
55. FanRosbergaBC
@52 Hamilton pojechał dużo słabsze okrążenie od Rosberga + Rosberg pojechał je niemal perfekcyjnie, stąd różnica.
@53 Źle ustawili bolid, nie mieli przyczepności, stąd ta przegrana.
A co do Alonso to jest całkiem inna sytuacja niż z mercedesem, nie wiem dlaczego wymieniłeś tą sytuacje. Alonso stracił na jakiś czas pamięć, bolid rozwalił się w dziwnych okolicznościach, więc może te okoliczności mocno uderzyłby w interesy Mclarena? A Mercedes? Jaki niby ma interes w wmawianiu że Rosberg ma stary silnik?
56. marek007
Dobra dobra nie przekonują mnie twoje argumenty ani trochę.Perfekcja nie ma tu nic do tego.Jeśli ktoś nie wie to teraz na Polsacie sport news lecą kwalifikację.
57. marek007
Nie chodzi o to że Mercedes wmawia że Rosberg ma stary silnik tylko to że ściemnia że ma mniejszą moc bo w to nigdy nie uwierzę.Marketing żeby wszyscy zobaczyli że Rosberg mimo mniejszej mocy potrafi pokonać mistrza.
58. jaga23
Wiesz co jesteś fanem Rosberga i żadne argumenty do ciebie nie przemówią zawsze będziesz chciał mieć rację że twój idol jest lepszy niż ktoś inny , tylko zanim zaczniesz wywyższać tak Rosberga to poczekajmy na sezon 2016 , jak znowu przegra cały sezon to tylko nie płacz .
59. Halu13
Na sky pokazywali prędkości maksymalne kierowców na prostej, Rosberg miał zaledwie 0,1 km/h niższą wartość niż Hamilton, co ciekawe obaj byli pod koniec dziesiątki w tej klasyfikacji. Może silnik Rosbergowi tylko na wyścig przykręcą.
60. marek007
O 22.45 na RTL walka Władimir Kliczko-Tyson Fury jeśli ktoś nie ma Polsatu sport może być ciekawie.
61. marek007
I jak tu ludzie mają lubić Polsat Q2 nie było ale reklam mnóstwo.
62. marekko
Pisałem już kiedyś, że Vettel szybciej zdobędzie V tytuł niż Rosberg po raz pierwszy.
63. marek007
Niemcy w szoku Kliczko dostał wpier....hahaha
64. jaga23
Widziałem tą walke i powiem ze ja też jestem w szoku bo to nie był ten Kliczo którego pamiętam z poprzecznich walk
65. jaga23
poprzednich *
66. marek007
Walka ogólnie nudna jak szydełkowanie....Kliczko bezradny...Tyson zachowujący się jak półgłówek...ale efekt końcowy bajka...mina reportera RTL bezcenna...
67. marek007
Oj piękne to były czasy jaj się zarywało noce gdy walczył Andrzej i choć tyle razy mnie rozczarował to zawsze mu kibicowałem.Teraz idę spać.
68. MacGyver
63. marek007: Ja nie jestem w szoku. Moim zdaniem była to prawdziwa weryfikacja Koksomira, który mając przeciwnika o takich samych warunkach, ale szybszego, bardziej wyluzowanego i na prawdę wierzącego w zwycięstwo, całkowicie zneutralizował Włada. To nie jest tak, że "Kliczko nie był sobą" tylko Fury pokazał skill, z którym wcześniej mistrz wszechwag się nie spotkał. No i wyszło: Kliczko nie potrafił nic zaradzić, na rochliwość, szybkość i umiejętności pretendenta. Umie wygrywać z rywalami mniejszymi fizycznie.
69. Xellos
Rosberg vs Hamilton. Nie wiem jak w ogóle można twierdzić, że Rosberg jest lepszy. Wedle rozumowania osób wychwalających Rosberga, w takim razie nasz Adam Małysz to cienias. Adam Małysz wygrał 4 kryształowe kule, ale poza pierwszą, to kolejne tak łatwo nie szły. Druga jeszcze płynnie, a trzecia to już zbieranie punktów a nie dominacja. Kiedy coś opuszczał, wycofywali się potrenować. Dla mnie pamiętna była ostatnia kula, Małysz sezon rozpoczął jako ten nawet nie drugi, bo trzeci max i niżej. A w drugiej jego części zaczął wygrywać, i pamiętne 3 zwycięstwa w Planicy. To właśnie świetnie obrazuje to co widzimy w F1, odwrotność sytuacji Małysza. Hamilton był lepszy przez większość pierwszej części sezonu a teraz do głosu doszedł Rosberg. Oczywiście dochodzi do tego też wytrzymywanie presji. Ale to tylko jedna składowa. Zawsze w każdej dyscyplinie liczy się też forma fizyczna, i ciężko przez cały sezon ją mieć na maxa i wszystko wygrywać w jakiejkolwiek dyscyplinie.
70. dexter
Po przeczytaniu komentarzy na samym poczatku chce jedna rzecz zaznaczyc. Takie myslenie, ze jeden kierowca jest lepiej albo gorzej traktowany w zespole bo tak sie komus podoba jest totalnie bledne. Tutaj wszystkim chodzi o wynik, o rozwoj, o zwyciestwa. Auto jakim dysponuja obaj kierowcy jest takie same. Ale... F1 nie lubi takiego slowa jak przestoj, poniewaz kazdy przestoj w rozwoju oznacza krok do tylu (niekiedy rozwoj idzie takim tempem do przodu, ze po prostu nie ma czasu aby sie dluzej nad czyms zastanowic - ale, to juz jest calkiem inny temat) Przed koncem aktualnego sezonu zespoly ktore maja taka mozliwosc, przewaznie testuja juz pod katem przyszlego sezonu. Tzn. pewne rzeczy ktore z checia moglyby zostac zastosowane w przyszlym sezonem sa dzis juz „w praniu“ testowane. Oczywiscie, nie znaczy to zaraz ze takie czy inne rozwiazania zostana w przyszlym sezonie wdrozone, ale jesli jakies rozwiazanie ma przyniesc korzysc np. zawieszenie ktore bedzie generowac wieksza sile docisku, to dlaczego nie przetestowac takich rzeczy juz dzis. Trzeba pamietac ze od pewnego czasu zespoly sa juz w roku 2016, mimo ze rok 2015 jeszcze nie zostal zakonczony. Podczas testow pewne rzeczy beda jednemu bardziej podchodzic, drugiemu juz mniej - to jest jak najbardziej logiczne.
Oczywiscie, gdy karty zostana rozdane tzn, gdy kierowca nie ma juz nic do ugrania, mozna na chwile stracic motywacje i koncentracje, to tez jest normalne. Ale, ja nie wierze ze Lewis calkowicie odpuscil, poniewaz juz dzis stawia sie nastepne kroki z mysla o nowym sezonie. A to jest bardzo wazny okres. Dzisiejszy rozwoj w F1 nie rodzi sie na podstawie jakiejs wesolej idei inzynieryjnej wymyslonej z nudow gdzies pod hotelowym prysznicem, tylko na podstawie danych ktore zbierana sa w przeciagu calego roku. Dotatkowa kazda zmiana na plus albo na minus jest dzis zbadana i zmierzona. Pomiar dokonywany jest doslownie wszedzie. Jezeli jakas zmiana bedzie korzystna czyli bedzie na plus - to bedzie na plus, ale nie bedzie na minus. I teraz rola kazdego kierowcy polega na tym, aby sie do pewnych zmian jak najszybciej dostosowac. A ze auto jednemu bedzie lepiej pasowac, drugiemu mniej to jest codzienny chleb zawodowego kierowcy wyscigowego. W sumie to sa bardzo male detale. Wystarczy tylko ze cisnienie powietrza w oponach nieznacznie sie zmieni- roznica bedzie odczuwalna. To samo tyczy sie ukladu hamulcowego, czy geometrii kol.
Juz w Brazylii w piatkowych treningach mozna bylo zobaczyc pewne zmiany, ktore mogly sugierowac na zmiane geometrii. Dzis patrzac juz na przyszly sezon spekuluje sie takze o zmianie pozycji siedzenia w Mercedesie. Takze, Mercedes ma luksusowy problem poniewaz juz dzis moze pewne rzeczy na torze przetestowac. Gdyby Mercedes walczyl jeszcze o tytul, to koncentracja z pewnoscia lezalaby na walce do samego konca.
Wracajac do wczorajszych wydarzen
Po piatkowym treningu mozna bylo wywnioskowac, ze opona soft jest bardziej stabilna i na dluzsza mete szybsza (o czym tez wspomnialem pod tematem: „Rosberg przejmuje inicjatywę w Abu Zabi“), dlatego fajnie mozna bylo zaobserwowac jak Mercedes juz na samym poczatku probowaly zaoszczedzic mieszanke. Zespol Ferrari w kwalifikacjach znowu troche eksperymentowal patrzac na opony.
O blednej decyzji inzyniera Riccardo Adami nie chce mi sie pisac - mysle ze taka wpadka, tak brutalny blad nie powinien sie zdarzyc. Aby w tak waznym momencie, przed koncem sesji kwalifikacyjnej Q1, gdzie wszyscy wiedza ze kierowca jest w niebezpieczenstwie powiedziec zawodnikowi ze ma przerwac okrazenie, wymaga ogromnych zdolnosci. Pierwszy uzyskany czas byl szbszy, gdyby Vettel dokonczyl okrazenie spokojnie zakwalifikowalby sie do Q2. Zaraz przypomina mi sie Ferrari z dawnych czasow. Ja nie wiem, kazdy wie jaka roznica jest miedzy mieszankami, takze...
Dobrze ze Kimi jest jeszcze w grze. Tak patrzac na styl jazdy Raikkonena, to on zawsze potrafil dobrze zadbac o opony tzn. potrafi delikatnie obchodzic sie z oponami. Wchodzac do Q3 mial zaoszczedzony jeden nowy komplet super-miekkiej mieszanki, takze uwzgledniajac wyscig z pewnoscia jest to dobra wiadomosc dla Ferrari. W sumie troche inna strategia niz wiekszosc zespolow, ale z pewnoscia tez interesujaca. Moze tak obrana strategia, patrzac na to co stalo sie z Vettelem, tez odegrala role w Q1. Inzynier niekiedy podejmuje ryzyko - no, a tutaj ryzyko zakwalifikowania sie do Q2 na oponie miekkiej bylo zbyt duze!
Patrzac wczoraj na predkosc maksymalna, mozna bylo zauwazyc ze Nico na poczatku kwalifikacji mial najgorsza predkosc maksymalna ze wszystkich silnikow Mercedesa na torze. Ale, to tez jest pod pewnym wzgledem logiczne, poniewaz silnik z duzym przebiegiem raczej nie kreci sie do limitow. Krecac starszy silnik do limitow, ryzyko istnieje ze jednostka szybciej moze sie posypac, dlatego inzynierowie probuja krok po kroku dochodzic zblizyc sie do pewnych granic, ale z pewna rezerwa aby ustalonej granicy nie przekroczyc.
Apropos predkosci maksymalnej: silnik Hondy byl wczoraj (czytaj: na koncu sezonu) o 25 km/h wolniejszy.
Taka ciekawostka ktora wpadla w oko, to sektor nr. 1. Nico Rosberg mial gorszy czas od Lewisa Hamiltona, a to jest odcinek gdzie normalnie silnik odgrywa wieksza role. Moze inna konfiguracja skrzydla?
71. jaga23
Cytuje artykuł na temat Rosberga z dnia dzisiejszego"" Były kierowca Formuły 1, Mika Salo jest zdania, że sezon 2016 może być ostatnim dla Nico Rosberga w barwach Mercedesa.
Mika Salo stwierdził, że jeśli Nico straci trzeci raz z rzędu szansę na mistrzostwo świata, wówczas pożegna się ze Srebrnymi Strzałami.
„Nico jest w trudnej sytuacji” - powiedział Salo. „Jest szybki, czasem nawet jeszcze szybszy niż był, a wciąż nie ma mistrzostwa świata. Jeśli nie wygra w przyszłym roku, wówczas może odejść z Mercedesa.”
Salo stwierdził, że Rosberga w Mercedesie może zastąpić nie kto inny jak obecny kierowca Williamsa, Valtteri Bottas.
„Przyszłoroczny sezon będzie dla Bottasa bardzo ważny. Nie może sobie pozwolić na mniej konkurencyjny sezon niż teraz. Potem pozostaje nadzieja na znalezienie czegoś lepszego. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem dla niego będzie Mercedes.”" Pozdrawiam wszystkich niedowiarkowych fanów Rosberga
72. Skoczek130
Nikt nie mówi, że w kontekście całokształtu Rosberg jest lepszy. Jest jednak lepszy w kocówce sezonu i żadne żale jego wiernych fanów tego nie zmienią. ;)
73. dexter
Slowa Mika Salo sa jak najbardziej logiczne. Tylko ze na pytanie, czy Nico zostanie lub pozegna sie z Mercedesem nikt dzis zna odpowiedzi. A na razie wazniejsze sa fakty, a nie spekulacje.
Nikt tez nie twierdzi ze Nico Rosberg jest wolniejszym kierowca od Hamiltona. Cala tajemnica szybkosci polega na tym, jak kierowca obchodzi sie z oponami tzn. czy potrafi zmusic opone do odpowiedniej pracy. Predkosc zalezy tez od tego, jak jego auto reaguje na dohamowaniu gdzie trzeba samochod dobrze upozycjonowac na torze, aby optymalnie wyjsc z zakretu na prosta. Kierowca na dohamowaniu zyskuje czas. Wychodzac z zakretu dokladnie obserwuje na kierownicy jak predkosc sie rozwija, jak obroty ida w gore aby w odpowiednim momencie wrzucic nastepny bieg. Czyli praktycznie obserwujac wskazniki wie juz czy optymalnie wyszedl z zakretu, czy nie. To sa tak male, a zarazem duze detale na ktorych kierowca podczas walki o najlepszy czas musi sie orientowac.
Dodatkowo dochodzi odpowiednio dobrany setup, a za ustawienia bolidu do wyscigu m.in. kierowca i jego inzynier jest odpowiedzialny. Tekze, jest wiele, wiele rzeczy ktore odgrywaja role.
Na koncu pod kreska wazne jest, aby kierowca czul sie dobrze w swoim aucie.
74. dexter
* Tylko ze na pytanie, czy Nico zostanie lub pozegna sie z Mercedesem nikt dzis nie zna odpowiedzi
75. Skoczek130
Do Was fani Hamiltona też nic nie dochodzi - wiec Fan Rosbega jest Wam równy, lecz po innej stronie barykady. ;)
76. T0ny
@72 "Nikt nie mówi, że w kontekście całokształtu Rosberg jest lepszy." To dziwne bo twoje komentarze sugerują zupełnie co innego."wygrywać ma celebryta, o którym jest głośno." "po prostu Rosberg wreszcie dostał bolid na miare tego, który miał Hamilton". Z Twoich komentarzy wynika, że Rosberg jest lepszym kierowcą, a jego porażki wynikają tylko z tego, że ma gorszy samochód i Mercedes stawia na Hamiltona a sabotuje Rosberga dając mu gorszy bolid. Twoje komentarze nie trzymają sie kupy i są zbiorem nielogiczności, jadu i braku jakiegokolwiek zrozumienia F1 (jeszcze raz napiszę: jak można twierdzić, że zespół daje gorszy samochód przez cały sezon jednemu z kierowców)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz