2015-11-28 GP Abu Zabi - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 N.Rosberg Mercedes 1:40.237
2 L.Hamilton Mercedes 1:40.614
3 K.Raikkonen Ferrari 1:41.051
4 S.Perez Force India 1:41.184
5 D.Ricciardo Red Bull 1:41.444
6 V.Bottas Williams 1:41.656
7 N.Hulkenberg Force India 1:41.686
8 F.Massa Williams 1:41.759
9 D.Kwiat Red Bull 1:41.933
10 C. Sainz Toro Rosso 1:42.708
 
11 M.Verstappen Toro Rosso 1:42.521
12 J.Button McLaren 1:42.668
13 P.Maldonado Lotus 1:42.807
14 F.Nasr Sauber 1:43.514
15 R.Grosjean Lotus
 
16 S.Vettel Ferrari 1:42.941
17 F.Alonso McLaren 1:43.187
18 M.Ericsson Sauber 1:43.838
19 W.Stevens Manor 1:46.297
20 R.Merhi Manor 1:47.434

komentarze
  • 46. marek007
    • 2015-11-28 20:09:01
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    @43Teoretycznie miał mniejszą moc silnika?ale czy to prawda masz jakieś twarde dowody to dawaj...chętnie się czegoś nowego dowiem.Bo gadka córki o tym że ma mocno zużyty silnik do mnie nie trafia...wszyscy mają bo to koniec sezonu.

  • 47. FanRosbergaBC
    • 2015-11-28 20:19:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @46 Potwierdzone przez zespół. Rosberg korzysta z dużo starszego silnika(bo znowu miał wyciek wody w silniku) - co powoduje mniejszą moc a w wyścigu zapewne będzie jeszcze bardziej skręcona.

  • 48. marek007
    • 2015-11-28 20:36:17
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Dla mnie to zagrywka marketingowa ma pełną moc i jutro będzie ciekawie.Lewis nie odpuści i może być gorąco między nimi.

  • 49. jaga23
    • 2015-11-28 20:43:39
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    Dla mnie tak samo ,on nie ma żadnego słabszego silnika ,mając słabszy silnik to by miał słabsze osiągi a nie takie same jak Hamilton

  • 50. T0ny
    • 2015-11-28 20:54:42
    • *.190.232.71

    Hamilton nie odpuścił tylko "zeszło z niego powietrze" tak sie dzieje kiedy zawodnik/zespół zdobędzie najwyższe wyróżnienie. Choćby dlatego żadna drużyna nie wygrała Ligi Mistrzów dwa razy pod rząd. Nie dlatego, że odpuszczają, ale dlatego, że już to wygrali i nie ma takiego ciśnienia jakie było wcześniej. Podobnie jest z Hamiltonem. A "fanboye" Rosberga wywyższają każde jego zwycięstwo, bo wreszcie ich pupil jest lepszy od Hamiltona. (Przypominam w sezonach dalej 3:0 dla Lewisa bo niektórzy widzą tylko serię zwycięstw Nico zapominają o ogólnym stanie rywalizacji.)

  • 51. FanRosbergaBC
    • 2015-11-28 21:20:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @48, 49 No tak, przepraszam znawców, wy wiecie więcej od mercedesa. Mercedes zapewne lubi sobie kłamać, ale zdradzicie mi jak to odkryliście?

  • 52. marek007
    • 2015-11-28 21:43:33
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    To nie jest żadne odkrycie...pomyśl trochę tak na chłopski rozum...taki sam bolid,słabszy silnik,opony takie jak Lewis a czas lepszy o 0,377 to faktycznie Rosberg jest wielki.Jeszcze jakieś pytania?

  • 53. jaga23
    • 2015-11-28 21:44:12
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    @51 Skoro jesteś takim znawcą to wyjaśnij co się stało z Mercedesem w Singapurze i co było przyczyną wypadku Alonso w testach bo tego też zespół nie wyjaśnił ?? Nie wiem ile lat jesteś fanem Formula1 ale zawsze było tak że jak ktoś jechał na bardzo zużytej jednostce to miał wyraźny deficyt mocy a u Rosberga tego nie widać więc mnie zapewnienia zespołu nie przekonują.

  • 54. MacGyver
    • 2015-11-28 22:03:07
    • *.centertel.pl

    19. sholder: zaskakująca jest łatwość z jaką wciąż pokonuje HAM-a

  • 55. FanRosbergaBC
    • 2015-11-28 22:10:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @52 Hamilton pojechał dużo słabsze okrążenie od Rosberga + Rosberg pojechał je niemal perfekcyjnie, stąd różnica.
    @53 Źle ustawili bolid, nie mieli przyczepności, stąd ta przegrana.
    A co do Alonso to jest całkiem inna sytuacja niż z mercedesem, nie wiem dlaczego wymieniłeś tą sytuacje. Alonso stracił na jakiś czas pamięć, bolid rozwalił się w dziwnych okolicznościach, więc może te okoliczności mocno uderzyłby w interesy Mclarena? A Mercedes? Jaki niby ma interes w wmawianiu że Rosberg ma stary silnik?

  • 56. marek007
    • 2015-11-28 22:14:14
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Dobra dobra nie przekonują mnie twoje argumenty ani trochę.Perfekcja nie ma tu nic do tego.Jeśli ktoś nie wie to teraz na Polsacie sport news lecą kwalifikację.

  • 57. marek007
    • 2015-11-28 22:25:14
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Nie chodzi o to że Mercedes wmawia że Rosberg ma stary silnik tylko to że ściemnia że ma mniejszą moc bo w to nigdy nie uwierzę.Marketing żeby wszyscy zobaczyli że Rosberg mimo mniejszej mocy potrafi pokonać mistrza.

  • 58. jaga23
    • 2015-11-28 22:30:16
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    Wiesz co jesteś fanem Rosberga i żadne argumenty do ciebie nie przemówią zawsze będziesz chciał mieć rację że twój idol jest lepszy niż ktoś inny , tylko zanim zaczniesz wywyższać tak Rosberga to poczekajmy na sezon 2016 , jak znowu przegra cały sezon to tylko nie płacz .

  • 59. Halu13
    • 2015-11-28 22:33:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na sky pokazywali prędkości maksymalne kierowców na prostej, Rosberg miał zaledwie 0,1 km/h niższą wartość niż Hamilton, co ciekawe obaj byli pod koniec dziesiątki w tej klasyfikacji. Może silnik Rosbergowi tylko na wyścig przykręcą.

  • 60. marek007
    • 2015-11-28 22:37:13
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    O 22.45 na RTL walka Władimir Kliczko-Tyson Fury jeśli ktoś nie ma Polsatu sport może być ciekawie.

  • 61. marek007
    • 2015-11-28 22:44:31
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    I jak tu ludzie mają lubić Polsat Q2 nie było ale reklam mnóstwo.

  • 62. marekko
    • 2015-11-28 22:53:29
    • *.toya.net.pl

    Pisałem już kiedyś, że Vettel szybciej zdobędzie V tytuł niż Rosberg po raz pierwszy.

  • 63. marek007
    • 2015-11-29 00:15:47
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Niemcy w szoku Kliczko dostał wpier....hahaha

  • 64. jaga23
    • 2015-11-29 00:27:51
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    Widziałem tą walke i powiem ze ja też jestem w szoku bo to nie był ten Kliczo którego pamiętam z poprzecznich walk

  • 65. jaga23
    • 2015-11-29 00:28:12
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    poprzednich *

  • 66. marek007
    • 2015-11-29 00:57:26
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Walka ogólnie nudna jak szydełkowanie....Kliczko bezradny...Tyson zachowujący się jak półgłówek...ale efekt końcowy bajka...mina reportera RTL bezcenna...

  • 67. marek007
    • 2015-11-29 01:14:06
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Oj piękne to były czasy jaj się zarywało noce gdy walczył Andrzej i choć tyle razy mnie rozczarował to zawsze mu kibicowałem.Teraz idę spać.

  • 68. MacGyver
    • 2015-11-29 09:03:37
    • *.centertel.pl

    63. marek007: Ja nie jestem w szoku. Moim zdaniem była to prawdziwa weryfikacja Koksomira, który mając przeciwnika o takich samych warunkach, ale szybszego, bardziej wyluzowanego i na prawdę wierzącego w zwycięstwo, całkowicie zneutralizował Włada. To nie jest tak, że "Kliczko nie był sobą" tylko Fury pokazał skill, z którym wcześniej mistrz wszechwag się nie spotkał. No i wyszło: Kliczko nie potrafił nic zaradzić, na rochliwość, szybkość i umiejętności pretendenta. Umie wygrywać z rywalami mniejszymi fizycznie.

  • 69. Xellos
    • 2015-11-29 10:43:53
    • *.centertel.pl

    Rosberg vs Hamilton. Nie wiem jak w ogóle można twierdzić, że Rosberg jest lepszy. Wedle rozumowania osób wychwalających Rosberga, w takim razie nasz Adam Małysz to cienias. Adam Małysz wygrał 4 kryształowe kule, ale poza pierwszą, to kolejne tak łatwo nie szły. Druga jeszcze płynnie, a trzecia to już zbieranie punktów a nie dominacja. Kiedy coś opuszczał, wycofywali się potrenować. Dla mnie pamiętna była ostatnia kula, Małysz sezon rozpoczął jako ten nawet nie drugi, bo trzeci max i niżej. A w drugiej jego części zaczął wygrywać, i pamiętne 3 zwycięstwa w Planicy. To właśnie świetnie obrazuje to co widzimy w F1, odwrotność sytuacji Małysza. Hamilton był lepszy przez większość pierwszej części sezonu a teraz do głosu doszedł Rosberg. Oczywiście dochodzi do tego też wytrzymywanie presji. Ale to tylko jedna składowa. Zawsze w każdej dyscyplinie liczy się też forma fizyczna, i ciężko przez cały sezon ją mieć na maxa i wszystko wygrywać w jakiejkolwiek dyscyplinie.

  • 70. dexter
    • 2015-11-29 11:46:14
    • *.6.50.39

    Po przeczytaniu komentarzy na samym poczatku chce jedna rzecz zaznaczyc. Takie myslenie, ze jeden kierowca jest lepiej albo gorzej traktowany w zespole bo tak sie komus podoba jest totalnie bledne. Tutaj wszystkim chodzi o wynik, o rozwoj, o zwyciestwa. Auto jakim dysponuja obaj kierowcy jest takie same. Ale... F1 nie lubi takiego slowa jak przestoj, poniewaz kazdy przestoj w rozwoju oznacza krok do tylu (niekiedy rozwoj idzie takim tempem do przodu, ze po prostu nie ma czasu aby sie dluzej nad czyms zastanowic - ale, to juz jest calkiem inny temat) Przed koncem aktualnego sezonu zespoly ktore maja taka mozliwosc, przewaznie testuja juz pod katem przyszlego sezonu. Tzn. pewne rzeczy ktore z checia moglyby zostac zastosowane w przyszlym sezonem sa dzis juz „w praniu“ testowane. Oczywiscie, nie znaczy to zaraz ze takie czy inne rozwiazania zostana w przyszlym sezonie wdrozone, ale jesli jakies rozwiazanie ma przyniesc korzysc np. zawieszenie ktore bedzie generowac wieksza sile docisku, to dlaczego nie przetestowac takich rzeczy juz dzis. Trzeba pamietac ze od pewnego czasu zespoly sa juz w roku 2016, mimo ze rok 2015 jeszcze nie zostal zakonczony. Podczas testow pewne rzeczy beda jednemu bardziej podchodzic, drugiemu juz mniej - to jest jak najbardziej logiczne.

    Oczywiscie, gdy karty zostana rozdane tzn, gdy kierowca nie ma juz nic do ugrania, mozna na chwile stracic motywacje i koncentracje, to tez jest normalne. Ale, ja nie wierze ze Lewis calkowicie odpuscil, poniewaz juz dzis stawia sie nastepne kroki z mysla o nowym sezonie. A to jest bardzo wazny okres. Dzisiejszy rozwoj w F1 nie rodzi sie na podstawie jakiejs wesolej idei inzynieryjnej wymyslonej z nudow gdzies pod hotelowym prysznicem, tylko na podstawie danych ktore zbierana sa w przeciagu calego roku. Dotatkowa kazda zmiana na plus albo na minus jest dzis zbadana i zmierzona. Pomiar dokonywany jest doslownie wszedzie. Jezeli jakas zmiana bedzie korzystna czyli bedzie na plus - to bedzie na plus, ale nie bedzie na minus. I teraz rola kazdego kierowcy polega na tym, aby sie do pewnych zmian jak najszybciej dostosowac. A ze auto jednemu bedzie lepiej pasowac, drugiemu mniej to jest codzienny chleb zawodowego kierowcy wyscigowego. W sumie to sa bardzo male detale. Wystarczy tylko ze cisnienie powietrza w oponach nieznacznie sie zmieni- roznica bedzie odczuwalna. To samo tyczy sie ukladu hamulcowego, czy geometrii kol.
    Juz w Brazylii w piatkowych treningach mozna bylo zobaczyc pewne zmiany, ktore mogly sugierowac na zmiane geometrii. Dzis patrzac juz na przyszly sezon spekuluje sie takze o zmianie pozycji siedzenia w Mercedesie. Takze, Mercedes ma luksusowy problem poniewaz juz dzis moze pewne rzeczy na torze przetestowac. Gdyby Mercedes walczyl jeszcze o tytul, to koncentracja z pewnoscia lezalaby na walce do samego konca.

    Wracajac do wczorajszych wydarzen
    Po piatkowym treningu mozna bylo wywnioskowac, ze opona soft jest bardziej stabilna i na dluzsza mete szybsza (o czym tez wspomnialem pod tematem: „Rosberg przejmuje inicjatywę w Abu Zabi“), dlatego fajnie mozna bylo zaobserwowac jak Mercedes juz na samym poczatku probowaly zaoszczedzic mieszanke. Zespol Ferrari w kwalifikacjach znowu troche eksperymentowal patrzac na opony.

    O blednej decyzji inzyniera Riccardo Adami nie chce mi sie pisac - mysle ze taka wpadka, tak brutalny blad nie powinien sie zdarzyc. Aby w tak waznym momencie, przed koncem sesji kwalifikacyjnej Q1, gdzie wszyscy wiedza ze kierowca jest w niebezpieczenstwie powiedziec zawodnikowi ze ma przerwac okrazenie, wymaga ogromnych zdolnosci. Pierwszy uzyskany czas byl szbszy, gdyby Vettel dokonczyl okrazenie spokojnie zakwalifikowalby sie do Q2. Zaraz przypomina mi sie Ferrari z dawnych czasow. Ja nie wiem, kazdy wie jaka roznica jest miedzy mieszankami, takze...

    Dobrze ze Kimi jest jeszcze w grze. Tak patrzac na styl jazdy Raikkonena, to on zawsze potrafil dobrze zadbac o opony tzn. potrafi delikatnie obchodzic sie z oponami. Wchodzac do Q3 mial zaoszczedzony jeden nowy komplet super-miekkiej mieszanki, takze uwzgledniajac wyscig z pewnoscia jest to dobra wiadomosc dla Ferrari. W sumie troche inna strategia niz wiekszosc zespolow, ale z pewnoscia tez interesujaca. Moze tak obrana strategia, patrzac na to co stalo sie z Vettelem, tez odegrala role w Q1. Inzynier niekiedy podejmuje ryzyko - no, a tutaj ryzyko zakwalifikowania sie do Q2 na oponie miekkiej bylo zbyt duze!

    Patrzac wczoraj na predkosc maksymalna, mozna bylo zauwazyc ze Nico na poczatku kwalifikacji mial najgorsza predkosc maksymalna ze wszystkich silnikow Mercedesa na torze. Ale, to tez jest pod pewnym wzgledem logiczne, poniewaz silnik z duzym przebiegiem raczej nie kreci sie do limitow. Krecac starszy silnik do limitow, ryzyko istnieje ze jednostka szybciej moze sie posypac, dlatego inzynierowie probuja krok po kroku dochodzic zblizyc sie do pewnych granic, ale z pewna rezerwa aby ustalonej granicy nie przekroczyc.

    Apropos predkosci maksymalnej: silnik Hondy byl wczoraj (czytaj: na koncu sezonu) o 25 km/h wolniejszy.

    Taka ciekawostka ktora wpadla w oko, to sektor nr. 1. Nico Rosberg mial gorszy czas od Lewisa Hamiltona, a to jest odcinek gdzie normalnie silnik odgrywa wieksza role. Moze inna konfiguracja skrzydla?

  • 71. jaga23
    • 2015-11-29 11:47:44
    • *.244.186.10.tvkhajnowka.pl

    Cytuje artykuł na temat Rosberga z dnia dzisiejszego"" Były kierowca Formuły 1, Mika Salo jest zdania, że sezon 2016 może być ostatnim dla Nico Rosberga w barwach Mercedesa.
    Mika Salo stwierdził, że jeśli Nico straci trzeci raz z rzędu szansę na mistrzostwo świata, wówczas pożegna się ze Srebrnymi Strzałami.
    „Nico jest w trudnej sytuacji” - powiedział Salo. „Jest szybki, czasem nawet jeszcze szybszy niż był, a wciąż nie ma mistrzostwa świata. Jeśli nie wygra w przyszłym roku, wówczas może odejść z Mercedesa.”
    Salo stwierdził, że Rosberga w Mercedesie może zastąpić nie kto inny jak obecny kierowca Williamsa, Valtteri Bottas.
    „Przyszłoroczny sezon będzie dla Bottasa bardzo ważny. Nie może sobie pozwolić na mniej konkurencyjny sezon niż teraz. Potem pozostaje nadzieja na znalezienie czegoś lepszego. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem dla niego będzie Mercedes.”" Pozdrawiam wszystkich niedowiarkowych fanów Rosberga

  • 72. Skoczek130
    • 2015-11-29 12:16:10
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Nikt nie mówi, że w kontekście całokształtu Rosberg jest lepszy. Jest jednak lepszy w kocówce sezonu i żadne żale jego wiernych fanów tego nie zmienią. ;)

  • 73. dexter
    • 2015-11-29 13:17:11
    • *.6.50.39

    Slowa Mika Salo sa jak najbardziej logiczne. Tylko ze na pytanie, czy Nico zostanie lub pozegna sie z Mercedesem nikt dzis zna odpowiedzi. A na razie wazniejsze sa fakty, a nie spekulacje.
    Nikt tez nie twierdzi ze Nico Rosberg jest wolniejszym kierowca od Hamiltona. Cala tajemnica szybkosci polega na tym, jak kierowca obchodzi sie z oponami tzn. czy potrafi zmusic opone do odpowiedniej pracy. Predkosc zalezy tez od tego, jak jego auto reaguje na dohamowaniu gdzie trzeba samochod dobrze upozycjonowac na torze, aby optymalnie wyjsc z zakretu na prosta. Kierowca na dohamowaniu zyskuje czas. Wychodzac z zakretu dokladnie obserwuje na kierownicy jak predkosc sie rozwija, jak obroty ida w gore aby w odpowiednim momencie wrzucic nastepny bieg. Czyli praktycznie obserwujac wskazniki wie juz czy optymalnie wyszedl z zakretu, czy nie. To sa tak male, a zarazem duze detale na ktorych kierowca podczas walki o najlepszy czas musi sie orientowac.
    Dodatkowo dochodzi odpowiednio dobrany setup, a za ustawienia bolidu do wyscigu m.in. kierowca i jego inzynier jest odpowiedzialny. Tekze, jest wiele, wiele rzeczy ktore odgrywaja role.

    Na koncu pod kreska wazne jest, aby kierowca czul sie dobrze w swoim aucie.

  • 74. dexter
    • 2015-11-29 13:20:57
    • *.6.50.39

    * Tylko ze na pytanie, czy Nico zostanie lub pozegna sie z Mercedesem nikt dzis nie zna odpowiedzi

  • 75. Skoczek130
    • 2015-11-29 15:44:51
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Do Was fani Hamiltona też nic nie dochodzi - wiec Fan Rosbega jest Wam równy, lecz po innej stronie barykady. ;)

  • 76. T0ny
    • 2015-11-29 15:55:05
    • *.190.232.71

    @72 "Nikt nie mówi, że w kontekście całokształtu Rosberg jest lepszy." To dziwne bo twoje komentarze sugerują zupełnie co innego."wygrywać ma celebryta, o którym jest głośno." "po prostu Rosberg wreszcie dostał bolid na miare tego, który miał Hamilton". Z Twoich komentarzy wynika, że Rosberg jest lepszym kierowcą, a jego porażki wynikają tylko z tego, że ma gorszy samochód i Mercedes stawia na Hamiltona a sabotuje Rosberga dając mu gorszy bolid. Twoje komentarze nie trzymają sie kupy i są zbiorem nielogiczności, jadu i braku jakiegokolwiek zrozumienia F1 (jeszcze raz napiszę: jak można twierdzić, że zespół daje gorszy samochód przez cały sezon jednemu z kierowców)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo