2015-04-10 GP Chin - #2 trening 08:00 - 09:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:37.219 32
2 K.Raikkonen Ferrari 1:37.662 35
3 D.Ricciardo Red Bull 1:38.311 24
4 S.Vettel Ferrari 1:38.339 30
5 N.Rosberg Mercedes 1:38.399 35
6 D.Kwiat Red Bull 1:38.737 10
7 V.Bottas Williams 1:38.850 27
8 F.Nasr Sauber 1:39.032 26
9 R.Grosjean Lotus 1:39.142 32
10 J.Button McLaren 1:39.275 29
11 P.Maldonado Lotus 1:39.444 30
12 F.Alonso McLaren 1:39.743 27
13 M.Ericsson Sauber 1:39.751 33
14 M.Verstappen Toro Rosso 1:39.894 32
15 C. Sainz Toro Rosso 1:39.971 28
16 N.Hulkenberg Force India 1:40.151 28
17 F.Massa Williams 1:40.423 7
18 S.Perez Force India 1:40.868 24
19 R.Merhi Manor 1:42.973 27
20 W.Stevens Manor 1:44.564 8
komentarze
  • 1. maziboss
    • 2015-04-10 09:39:44
    • *.95.204.25

    Jutro będzie baaaardzo ciekawie :)

  • 2. YASHIU
    • 2015-04-10 09:49:35
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Fajnie że McLaren idzie w górę :) I szkoda że Williams tak nierówno, ale mam nadzieję, że w wyścigu będzie lepiej niż w treningach.

  • 3. GTR
    • 2015-04-10 10:23:28
    • *.214.5.128

    Ewidentne odrodzenie Ferrari i problemy Rosberga w takiej rakiecie...
    Hamiltonowi pewnie rozpada się świat jak na ostatnim poziomie incepcji. Daję głowę, że będzie solidnie wkurzony i niemiły przez radio podczas wyścigu :)
    Cieszę się również z postępów McLarena. Button zdecydowanie lepiej sobie w nim radzi niż Alonso.

  • 4. GTR
    • 2015-04-10 10:41:08
    • *.214.5.128

    Pisałem również (m.in. @Eryq) o temperaturze jak mało znaczącym czynniku w kontekście sukcesu Ferrari w Malezji - Raikkonen miał rację, Bottas dał ciała z opinią. Sprawdziło się.

  • 5. jackos
    • 2015-04-10 11:00:12
    • *.190.240.132

    Hamilton to już nie wie co na szyję założyć :) Obwieszenie się złotem jest synonimem bycia KIMŚ w świecie czarnych ;)

  • 6. Blaz
    • 2015-04-10 11:17:50
    • *.sileman.net.pl

    Jestem przekonany ,że kwalifikacje wygra Merc ale co do wyścigu to już tej pewności nie mam. Tempo wyścigowe Kimiego na twardszym zestawie gum jest takie jak Mercedesa a zużycie opon zdecydowanie mniejsze. Upatruje tu możliwość np. jednego pit stopu mniej w Ferrari niż w Mercedesie czego efektem może być wygrana Ferrari. Nie wiem czy dobrze widziałem ,bo jakieś zamieszanie było w LT w sprawie opon ale Kimi miał takie tempo jak Sebastian na miększej mieszance co tez Ferrari stawia w lepszej sytuacji. Miało być nudno a jest w sumie dużo ciekawiej niż miało być :)

    Bardzo mnie ciekawi rozwój McHondy. Robią duże postępy co było do przewidzenia. Pytanie ile jeszcze są w stanie się poprawić?? W mojej opinii mogą zaskoczyć i doskoczyć do Ferrari i Mercedesa w połowie sezonu. Jednak Honda to Honda oprócz tego ,że dopracują osiągi silnika maja jeszcze parę tokenów do wykorzystania. Bardzo im kibicuję ,bo jak by jeszcze oni doskoczyli do rywalizacji było by pięknie :)

  • 7. mateomufc
    • 2015-04-10 11:46:54
    • *.231.225.202

    moze byc ciekawie ferrari vs lewis bo rosbergowi nie grozi wygrana ,zauwazylem moze myle sie ale rosberg nie lubi szybkich zakretów

  • 8. Del_Piero
    • 2015-04-10 11:52:14
    • *.ms-net.eu

    Ferrari coraz lepiej. Oby utarli nosa Mercedesom. Jak wszystko pójdzie dobrze, Kimi nie będzie miał problemów z mniej lub większej swojej lub zespołu winy to zarówno on jak i Vettel będą na podium. Hamilton, Vettel, Raikkonen - zapowiada się arcyciekawa rozgrywka między nimi. Rosberg odpłynie w niepamięć.

  • 9. Amnes
    • 2015-04-10 12:35:57
    • *.dynamic.chello.pl

    Jako stały bywalec na f1.dziel-pasje.pl bardzo proszę o nie robienie z tego portalu onetu czy wp z tymi pytaniami w tytułach. Tytuł artykułu powinien mówić o czym artykuł będzie a nie zadawać mi zagadki czy ferrari da nadzieję czy nie. Artykuł jest o drugiej sesji treningowej.

  • 10. GTR
    • 2015-04-10 13:21:12
    • *.214.5.128

    @6 Blaz
    Mają tyle tokenów, że łoho ho ho a może jeszcze więcej. Średnią z tokenów poszczególnych ekip. Czyli aktualnie o 1 więcej niż np. Ferrari i mniej niż Renault.

  • 11. zuchu80
    • 2015-04-10 13:49:12
    • *.19.119.234.pronet.alfanet24.pl

    Nie lekceważcie Mercedesa. To że raz przytrafiła im się wpadka to nie znaczy że jutro dadzą się ograć. Myślę że jutro będą chcieli pokazać w bardzo wyraźny sposób kto rządzi na torze.

  • 12. GTR
    • 2015-04-10 16:02:23
    • *.214.5.128

    @11
    Nikt nie lekceważy.

    @10 - co do tokenów - z tego co dedukuję, to Honda ma ich jeszcze mniej dziś. Przywieźli nowe graty do Chin i ich użyją w wyścigu.

  • 13. aligator
    • 2015-04-10 16:06:02
    • *.dynamic.chello.pl

    Będzie miód jak nic Rosbergowi psycha siada.

  • 14. dexter
    • 2015-04-10 16:26:16
    • *.0.118.51

    Patrzac na Layout toru w Chinach z roznorodnymi zakretami wyglada to bardzo ciekawie. 80% okrazenia sklada sie z zakretow.
    Sa szybkie zakrety ktore zapewniaja bardzo wysokie obciazenia dla opony. Sa bardzo powolne zakrety, ale mimo wszystkiego najbardziej interesujace sa 3 pasaze na torze ktore przypominaja ksztaltem takiego slimaka. Tutaj kierowcy w swoich bolidach na koncu prostej na ktorej znajduje sie meta troche pozniej niz zwykle zaczynaja dohamowywac do zakretu (no, moze nie pozniej ale manewr dohamowania zaczyna sie glebiej). W zakrecie auto troche wynosi, a wszystko po to aby doskonale trafic w wierzcholek drugiego zakretu. Pozniej musza pokonac takie dosc dlugi lewy zakret.
    Najwiecej manewrow wyprzedzania nalezy sie spodziewac na prostej miedzy zakretami 13 i 14 oraz przed zakretem nr. 1, 6 i 11.
    Normalnie to opony na tylnej osi bardziej dostaja w kosc. W Szanghaju jednak przednia os bedzie mocniej obciazona, a dokladniej mowiac lewa przednia opona szczegolnie w zakrecie 1,2, 12, 13.
    Tylne opony znowu beda musialy sprostac zadaniu gdy kierowca naciskajac przepustnice bedzie przyspieszal z wolnych zakretow. Zobaczymy w zaleznosci od pogody jak dobrze bedzie funkcjonowac mieszanka Soft i Medium. Dzisiaj temp. wynosila ok. 30°C. W porownaniu do Malezji gdzie opona przy temp. asfaltu ponad 61°C sie praktycznie „gotowala“, sa to 2 swiaty.

    Ze wzgledu na dwie dlugie proste, zespoly sa zmuszone pojechac z troche mniejsza sila docisku niz moznaby bylo sobie zyczyc. Tzn: aby uzyskac lepszy Top-Speed ktory potrzebny jest w momencie wyprzedzania trzeba przednie jak i tylne skrzydlo troche bardziej plasko ustawic. Generalnie mowiac w Szanghaju wymagany jest sredni poziom docisku. Asfalt jest dosc rowny, kerbs tez nie stwarzaja zbyt duzego problemu dlatego tradycyjnie bolidy beda dosc nisko zawieszone.
    Dluga prosta kryje taka tajemnice ze na kazdej rundzie powierzchnia opony mocno traci temp. i to przed najbardziej brutalnym punktem hamowania na okazeniu. (przewaga Mercedes?)

    Apropos niskiej pozycji w bolidzie F1. Prosze sobie zobaczyc jak zawsze nisko lezy Alonso w swoim cokcpicie prowadzac bolid po torze. Jego pozycja jest ekstremalna. Czasami sie sam do siebie smieje, poniewaz Alonso moge na torze z daleka rozpoznac nie zwracajac w ogole uwagi na kolor kasku. Normalna pozycja w cockpicie F1 jest juz ekstremalna, poniewaz kierowca aby widziec co sie dzieje na torze musi miec pozycje glowy i brode troche tak do gory skierowana.

    Z takich fajnych ciekawostek ktore dzisiaj mozna bylo podczas treningu zaobserwowac byla ciekawa sytuacja na torze gdy D. Kvyat na prostej przy predkosci 325- 330 km/h jedna reka trzyma kierownice, druga reka przestawia ustawienia na kierownicy (nie pamietam co dokladnie przestawial moze balans hamulcow przed zakretem - mniejsza o to).

    Z wlasnego doswiadczenia moge tylko powiedziec ze nie mozna takiej sytuacji porownac do normalnej jazdy samochodem gdzie przy predkosci powiedzmy 250 km/h czlowiek jest tak mocno skoncentrowany na jezdzie, ze raczej nie bedzie w stanie bawic sie roznymi guzikami.

    Bez dwoch zdan predkosc ktora uzyskiwana jest przez bolid F1 czyli: 330 - 345 km/h jest zabojcza, ale nie jest tak odczuwalna. Probujac teraz przeniesc odczucie tej predkosci z dzisiejszego bolidu F1 na samochod osobowy mozna powiedziec ze kierowca jadac bolidem F1 z predkoscia max. na prostej bedzie mial takie samo odczucie predkosci jak kierowca ktory prowadzi dobry samochod osobowy z predkoscia 130 - 140 km/h po autostradzie. Dlatego tez na odcinkach prostych kierowca wyscigowy moze przez moment odpoczac w swoim bolidzie.

    Inny przyklad: gdy kierowca w bolidzie F1 zdejmuje noge z gazu ma takie samo odczucie jak kierowca jadac dobrym samochodem osobowym, z b. dobrym ukladem hamulcowym przy predkosci powiedzymy 100 km/h nagle z calej sily nacisnie na hamulec i wyhamuje samochod.
    O sile hamowania bolidu F1 nie bede tutaj pisal.

    Wracajac do toru wyscigowego Chinach mozna jeszcze powiedziec ze w strefie hamowania przed zakretem nr.1 sa na torze wyboje, na ktorych bolid bedzie niespokojny.

    Hamulce oraz silniki nie beda w Chinach jakos specjalnie zylowane. 55% wynosi czesc w ktorej bolid bedzie na pelnym gazie eksploatowany. Asfalt nie jest stosunkowo gladki, ale przednia lewa opona w dlugich zakretach dostanie w kosc.

    W porownaniu do Malezji temp. bedzie stosunkowo niska i w szybkich pasazach toru moze wystapic na powierzchni opon przedniej osi fenomen grainingu. A przez graining opona moze sie scierac i zuzywac.

    Co mozna na temat Mercedesa powiedziec?

    Mercedes posiada najszybszy bolid na jedno okrazenie ktore moze miec swoje problemy przy wysokich temp. Na szczescie Mercedesa w Chinach temp. nie bedzie odgrywac kluczowej roli.
    Dzisiaj Mercedes testowaj swoje nowe przednie skrzydlo ktore bylo na Malezje przygotowane, ale nikt go ze soba nie wzial (klapy oraz zewnetrzna czesc skrzydla oddzielone sa takim wcieciem od pozostalej czesci skrzydla). Posiadaja rowniez troche zmodyfikowane tylne skrzydlo oraz pare innych rzeczy.
    Z pewnoscia po wyscigu w Malezji inzynierowie Mercedesa maja pelne rece pracy. Musza zbierac dane na temat balansu auta, zastanawiac sie nad tematem wyboru opon i strategii. Przebudowa bolidu w takiej sytuacji raczej nie wchodzi w gre.
    Dzisiaj Nico i Lewis w drugiej sesji treningowej pokonali 67 okrazn na 2 mieszankach opon (Ferrari 65 okrazen).
    Rosberg podczas symulacji dlugiego przejazdu pokonal 13 okrazen na twardej mieszance i 6 okrazen na miekkim ogumieniu. Hamilton na miekkiej mieszance przejechal 14 okrazen + 4 okrazenia na twardej oponie.

    Sredni czas Hamiltona na oponie Soft wyniosl 1:43,027
    Sredni czas Rosberga na mieszance Medium 1:43,541

  • 15. dexter
    • 2015-04-10 16:27:28
    • *.0.118.51

    Vettel przejechal podczas swojej symulacji Longrun 15 okrazen na miekkim ogumieniu. Sredni czas Sebastiana wyniosl 1:43,420. W 11 okrazeniu byl o 0,3 sek. szybszy od Hamiltona.

    Sredni czas Raikkonena wyniosl: 1:43,687 przy 19 okrazeniach.
    Teraz pytanie: Ile paliwa posiadal Kimi na pokladzie? Na okrazeniu Kimi byl o 0,7 sek. szybszy od Vettela. W porownaniu do Rosberga czasy okrazen Raikkonena mocno sie wahaly.

    Red Bull dzisiaj w dlugich przejazdach dobrze wygladal.
    1:38,311 na jednej rundzie Daniela Ricciardo wyglada b. interesujaco. Longrun 8 okrazen z rzedu: 1:43,569 - ciekawe.

    Zobaczymy ponoc miekkie opony sa przez 9 okrazen szybsze od mieszanki twardej. A pozniej sie wszystko zmienia. Twarda mieszanka wytrzymuje 25 okrazen. Pirelli mowi ze roznica wynosi 1,7 sek. na korzysc opony Soft.
    Teraz pytanie jaka strategia 2 Stopy? To oznacza ze trzeba bedzie przejechac 15-20 okrazen na miekiej gumie.

    Pierwszym kandydatem (omijajac Mercedesa) do wygrania wyscigu moze byc Ferrari. W kazdym razie Ferrari moze byc na takich torach silne na ktorych w duzym stopniu tylna opona bedzie ogrywac wieksza role. Np. w Bahrajnie i Barcelonie. Dodatkowo na torach na ktorych bedzie wymagana mniejsza sila docisku np. Spa albo A1-Ring moga byc silni. Ogolnie mowiac wszystko bedzie sie w przyszlosci krecic o tylne opony.

    Williams mozna oczekiwac z przodu (oni takze dysponuja nowym przednim skrzydlem - problem w tym ze posiadaja tylko jeden model). W piatek Williams przewaznie jezdzi ciezejszym bolidem.
    Czas Bottasa na 10 okrazeniach: 1:44,139

    Toro Rosso znowu bardzo pozytywnie
    Longrun w wykonaniu C. Sainz 1:44,334

    Hulk na miekkiej mieszance 1:44,334
    Longrun na twardym ogumieniu byl srednio o 2 sek. na okrazeniu wolniejszy.

    Sauber i Lotus powini o punkty powalczyc. Oni sa na tym samym poziomie.
    Grosjean - 1:44,709 Ericsson - 1:44,920

    No i na samym koncu McLaren
    Button - 1:45,452 Alonso 1:45,521
    Na jednym okrazeniu McLaren wygladal dzisiaj b. dobrze. Buttonowi brakowalo do czasu Hamiltona 2,056 sek. Z takim czasem powinni do Q 2 wejsc.

    Takze bedzie ciekawie

    Pozdr.

  • 16. Mateusz268
    • 2015-04-10 16:29:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmm wydaje mi się, iż Ferrari realnie stać na kolejne zwycięstwo lub dwa miejsca na podium. Rosberg bądź co bądź stracił trochę zimną głowę i nie przypomina samego siebie z zeszłego sezonu. A co do tempa, to z tego co pamiętam, to Kimi w Malezji miał lepsze tempo na długich przejazdach od Sebastiana, ale kwalifikacje i potem "kapeć" popsuły mu wyścig. Kto wie może znowu na najwyższym stopniu podium będziemy oglądać kogoś innego niż Lewis lub Nico, najchętniej zobaczyłbym tam Kimiego, on nie wygrał już wyścigu od swoich przygód w Lotusie. Miejmy nadzieje, że szykuje się nam równie ciekawy wyścig jak dwa tygodnie temu w Malezji.

  • 17. KowalAMG
    • 2015-04-10 17:22:01
    • *.24.196.114

    Mercedes skonczyl swoja hegemonie , wracaja czasy rywalizacji i zapewne Ferrari rozpocznie swoja passe wygranych .. wszystko zalezy od pracy opon i ich degradacji .

  • 18. RoyalFlesh F1
    • 2015-04-10 18:48:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawy jestem jutrzejszego wyścigu. Rosberg mógł sobie sam wykrakać dobra postawę Ferrari w tym sezonie. Nie pamiętam który to był sezon w którym RBR za sprawą mapowania silnika był nie do ogrania w Q. Ale może się stać tak że Mercedes nie jest teraz do ogrania w Q a w wyścigu jest już do dogonienia. Wtedy Vettel przeważnie uciekał na bezpieczną odległość
    i zanim ktoś ograł Marka W na P2 Niemiec już był daleko.
    Nie zdziwię się jak Rosberg zostanie nr 2 po cichu. Zespoły tak robiły i będą tak robić.

    Mogę się mylić ale nie pamiętam w tamtym sezonie żeby Rosberg wygrał z Hamiltonem w wyścigu startując za nim. A miałby mniej zwycięstw gdyby nie awarie Hamiltona, zakłócenie Q.
    Nie podpisuje się takich dużych kontraktów po to by myśleć że jeden kierowca i drugi są na tym samym poziomie.

  • 19. zuchu80
    • 2015-04-10 19:09:36
    • *.19.119.234.pronet.alfanet24.pl

    dexter to tylko treningi całe twoje przewidywania są ok jeśli jechali z tą sama ilością paliwa. a co jeśli nie? :)

  • 20. BastianKR
    • 2015-04-10 20:10:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15. dexter warto też wspomnieć, że Raikkonen jechał na tej drugiej mieszance opon tak więc dodatkowa informacja do zagadki paliwowej xD

  • 21. wro40i4
    • 2015-04-10 21:33:17
    • *.cable.smsnet.pl

    @9. Amnes
    Tak jak Amnes apeluję do adminów i właścicieli strony - i tak czytamy każdy z Waszych artykułów, nie potrzeba nam tytułów i galerii jak z wp. Dajcie reklamy po bokach, dajcie je na nagłówek, nawet dodajcie je PRZED tytułem ("MOBIL1 Hamilton wygrywa wyścig.."). Ale nie psujcie strony. Z góry dziękujemy!

  • 22. ssooppeell
    • 2015-04-10 23:10:26
    • *.dynamic.chello.pl

    czytając wypowiedzi niektórych userów to aż dziw bierze, że ten portal jeszcze istnieje...tutaj kłania się bodajże 4 klasa podstawówki (czytanie ze zrozumieniem).... chodzi mi o ZNAFCUF silników... ludzie... tokeny=konkretna część silnika... jeśli za token przyjmiemy np. tłok bądź cylinder, to konstruktor jednostki napędowej może ją modyfikować w trakcie sezonu aż do osiągnięcia "optimum" i dopiero "zatwierdzić" że już nic nie są w stanie zrobić w celu poprawy(niezawodności/osiągów)....i dlatego Honda tak kombinuje z tymi elementami którymi może żeby osiągnąć konkurencyjność... gdybyście Wy, jako konstruktorzy(silników, nadwozi, hamulców) czy innych pierdół mieli możliwość zmiany elementu(materiał, aerodynamika czy choćby luz zaworowy) w celu poprawy osiągów lub niezawodności swojego towaru to co byście zrobili?pozdrawiam i pozostawiam do przemyślenia...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo