komentarze
  • 11. belzebub
    • 2015-03-15 16:02:54
    • *.88.144.152

    @8 Z tego co pamiętam, inne zespoły narzekały na RBR chyba przede wszystkim na nieczyste zagrania tego zespołu. Co jednak, oprócz uginających się przednich skrzydeł niewiele im udało się udowodnić. Newey po prostu wykorzystywał luki w przepisach. A to, że FIA później delegalizowała pewne rzeczy to już inna sprawa. Tym razem jest inaczej, Mercedes naprawdę oddwalił kawał dobrej roboty i raczej nie zrobił tego wykorzystując dziury w przepisach. Mają mocny silnik i wydaje się, że również dopracowane aero. Żądania Hornera są śmieszne. Mieli rok, żeby przynajmniej próbować dogadać się z Ferrari w kwestii silników, wystarczyło nieco zmienić front. F1 to jest biznes, w którym trzeba umieć się poruszać. Red Bull, jak widać zmarnował poprzedni rok i tak będzie w tym roku.

  • 12. belzebub
    • 2015-03-15 16:11:29
    • *.88.144.152

    Dodam jeszcze tylko, że idąc tokiem myślenia Hornera, zespoły mające problemy np z aero, mogłyby żądać od FIA przepisów wymagających od zespołów mających mocne aero dopasowania pod tamte zespoły. Trochę to niepoważne. W tworzeniu nowych silników wszyscy mieli równe szanse. Mercowi się udało Reno nie i tyle.

  • 13. wobz
    • 2015-03-15 16:12:13
    • *.adsl.inetia.pl

    płacze jak baba . prepraszam wszystkie kobiety ale tak sie mówi

  • 14. Skoczek130
    • 2015-03-15 16:21:55
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Dla F1 byłoby to dobre posunięcie... ale wstyd, że Renault i Ferrari osiągnęli takie straty. ;/

  • 15. Skoczek130
    • 2015-03-15 16:24:17
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    W F1 wszystko można ustawić... wystarczy zmiana silników, zakazanie czegoś lub wyrównanie. Trochę to potrwa i tak się pewnie stanie... ;) Dla nas kibiców to dobrze - oglądanie dwóch kategorii nie jest ciekawe. Dominacja Vettela nie była dobra dla F1, ale przynajmniej była nadzieja na przełamanie. Tu takowej nie widać, a to już jest straszne... ;)

  • 16. belzebub
    • 2015-03-15 16:46:26
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @15 No dobra, ale na przestrzeni lat, w F1 zawsze znalazł się jakiś zespół który dominował przez jakiś okres czasu. Weź np Ferrari i Schumachera, przez kilka sezonów byli nie do pokonania.

  • 17. KowalAMG
    • 2015-03-15 16:46:46
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Skoczus nie cpaj tyle albo zmien dilera jakie przelamanie Rbr ;? jedyna szanse mial Alonso ale nie dal rady Pietrowowi i przedupcyli z Ferrari puchar , także Rbr odjezdzalo z Vetelem przez 4 lata bez zadnej walki to byla inna liga samojezdnej nudnej jazdy w kolko Seby .

  • 18. Greek
    • 2015-03-15 16:48:26
    • *.dynamic.chello.pl

    Żałosny typek :)
    W takim razie ja wzywam do wyrównania aero - ciekawe co Christian na to? ;)

  • 19. belzebub
    • 2015-03-15 16:55:18
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Zawsze znajdą się druga grupa (słabsza), która będzie marudzić. Osobiście uważam, że taka dominacja to napęd dla innych, żeby stworzyć coś bardziej innowacyjnego. Od tego zespoły mają rzesze inżynierów, żeby stworzyć coś, bardziej konkurencyjnego żeby spróbować zawalczyć z Mercedesem. Ale cóż, najwidoczniej w przypadku Red Bulla, Newey się wypalił a inni inżynierowie w tym teamie nie są w stanie mu dorównać pomysłowością. Więc co pozostaje pójść na łatwiznę i domagać się przepisów, które by uziemiły nieco Merca. Tylko w takim kierunku ma iść F1, wszędzie mają być ograniczenia?

  • 20. RADAMANTHYSEK
    • 2015-03-15 17:12:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No tak, już coś nie idzie, to najlepiej zmienić regulamin ;)... W rzeczywistości od ostatniego sezonu dostali 2 szanse,w tym jedną ogromną. Jak taki sprawiedliwy, to czemu Horner nie mówi tutaj o zakazie systemu FIRC oraz o odmrożeniu śliników w zwiększonym zakresie ?? Większej hipokryzji nie słyszałem, niż to co mówi Horner, a wspominane zmiany mogły wyciągnąć Red Bull'a na sam szczyt. Zresztą, już widzę, jak oni zgadzają się na zmiany w silnikach :E ... Niestety prawda jest taka, że znów Red Bull zdał się na łaskę Renault i ma takie efekty, a nie inne. Natomiast, jeżeli zabrakło komunikacji pomiędzy Red Bull'em ,a producentem silników, to powinni winy szukać u siebie, a nie obwiniać o wszystko Renault i o dziwo Mercedesa :P. Sam silnik jest wierzchołkiem góry lodowej i założę się, że problem jest znacznie głębiej. Tak, czy siak, cokolwiek by nie powiedzieli,wina leży po ich stronie, a skargi i obwinianie wszystkiego dookoła jest wręcz komiczne. Zamiast szukać winnych, to powinni myśleć o zmianach i zacząć współpracować z Renault, a nie tylko wymagać i się fochać. Fakt, faktem ( płacisz = wymagasz ), ale oczekując rezultatów, trzeba wyjść naprzeciw. Z drugiej strony nic dziwnego, ze nikt inny nie dostarczy RB silników,a takim zachwianiem i prowadzoną polityką, wątpię, ze znajdzie się ktoś inny...

  • 21. 1996
    • 2015-03-15 19:07:31
    • *.160.113.184

    Po co im lepszy silnik skoro kół nie potrafią dokręcić :D

  • 22. piratqwert
    • 2015-03-15 19:23:26
    • *.play-internet.pl

    ogólnie to odnoszę wrażenie że te całe V6 były przygotowane tylko pod Mercedesa! jak pokazuje przykład Hondy, Renault i Ferrari to w ciągu roku nie jest takie proste przygotować dobry silnik! A Merc ma taki, jakby 10 lat na nim jeździli!

  • 23. Atemi
    • 2015-03-15 19:31:13
    • *.serczer.pl

    Sezon dopiero co się zaczął, a już mam pierwszych narzekających. Nieważne jaki zespół dominuje, bo i tak się znajdzie taki jeden pan, który będzie narzekać. :) Osobiście dominacja merca mi nie przeszkadza, bo kierowcy tego zespołu będą walczyć o tzw. majstra do końca sezonu. :)

  • 24. Ilona
    • 2015-03-15 20:38:35
    • *.rz.izeto.pl

    Po pierwsze Horner ma rację, że Red Bull nigdy nie miał AŻ takiej przewagi. Po drugie to logiczne, że wygrywający nie narzeka, a ci którzy są z tył tak. Po trzecie każdy stara się ugrać coś dla siebie i to nie jest jakiś wyjątek. Wcześniej nie raz już było kombinowanie jak zatrzymać Red Bulla.

  • 25. viggen
    • 2015-03-15 21:08:45
    • *.dynamic.chello.pl

    @24 Nic dodać, nic ująć.

  • 26. marekko
    • 2015-03-15 21:37:23
    • *.toya.net.pl

    Tak dla przypomnienia w erze turbo silniczki miały 1,5 l pojemności dawały 1200KM na wyścig i do 1500KM w treningach i kwalifikacjach, były proste i dużo tańsze bez żadnych KERS-ów i tym podobnych pierdół i komu to przeszkadzało?

  • 27. RyżyWuj
    • 2015-03-15 21:49:32
    • *.static.korbank.pl

    @24 Ilona, każdy stara się coś ugrać dla siebie, ale od kiedy to styl przestał się liczyć? RBR się kompromituje tym swoim płaczem. Jak F1 jest dla nich za trudna, to niech się przeniosą do innej serii. Dla mnie to jest taki łagodniejszy przypadek McLarena - nie dali rady zatrzymać genialnego kierowcy, nie udało im się przejście na jednostkę V6. No i co?

    Mercedes ma teraz jechać, wolniej, bo oni nie dają rady? A może Hamilton ma w bidonie pić melisę, bo jest za szybki na zakrętach? W tym sporcie trzeba zacisnąć zęby i się poprawić - czasem może nawet od razu mierzyć w kolejny sezon, a nie biegać i płakać, że ci na czele są za szybcy.

    Jeszcze tylko brakuje, żeby Bulion pobiegł do mediów i płakał, że McLaren jest o 6s wolniejszy od Mercedesa i tak nigdy przecież nie było, więc trzeba im dławik założyć. Świat oszalał normalnie.

  • 28. Skoczek130
    • 2015-03-15 21:57:58
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @belzebub - wiadomo, ale to rywalizacji nie służy. Dla nas kibiców lepiej, aby był ścisk. Jeżeli pozwolą na taki stan rzeczy 2-3 lata, popularność F1 spadnie jeszcze bardziej. ;)

  • 29. Skoczek130
    • 2015-03-15 22:00:51
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @KowalAMG - najwidoczniej przećpałeś sezon 2010 i 2012... ;) Tylko w drugiej połowie 2013 roku VET był poza zasięgiem rywali. Nawet w 2011 roku niewiele było wyścigów, w których RBR był nieuchwytny. Obecnie z Mercem jest tak, że nie ma na nich bata... chyba, że doznają awarii lub kolizji. To jeszcze gorsze dla rywalizacji zespołowej, niż to, co działo się w przypadku RBR. Inna sprawa to stawianie na jednego kierowcę... ale RBR nie miał też takiego komfortu, by pozwolić sobie na równą walkę kierowców. Merc wręcz przeciwnie.

  • 30. Piotr89Sand
    • 2015-03-15 22:07:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chcą równości to niech wprowadzą identyczne bolidy dla każdego :D Innej drogi nie ma. F1 już od dobrych kilku lat jest sportem nudnym, bez większych niespodzianek czy emocji. Zawsze jest zespół lub grupa kilku zespołów, które dominują dosyć znacząco. Najbardziej mnie śmieszą dyskusje o tym, który kierowca jest lepszy itp. ;) Alonso? Hamilton? Vettel? Najlepszy zawsze będzie bolid i teraz jest nim właśnie Mercedes. Może za rok czy dwa to McLaren wyskoczy nagle na prowadzenie bo tego nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć. Płacze RBR są zrozumiałe, ale mogą w tym momencie wywołać tylko uśmiech politowania.

  • 31. Root
    • 2015-03-15 22:23:09
    • *.61.41.139

    Takie prawo gorszych zespołów, aby próbować zakazać czegoś, co ma dominujący zespól, zawsze tak było. I faktem jest, że RBR dominował przez kilka lat, ale na pewno nie tak, jak teraz Mercedes. Jeśli już, to tylko Vettel w RBR, bo Webber nie pokazywał raczej klasy.

  • 32. RyżyWuj
    • 2015-03-15 22:39:17
    • *.static.korbank.pl

    Chyba większość tutaj zapomina, że ten sam silnik co Mercedes Petronas ma kilka pozostałych zespołów. Takiego aero, Vettela i samego Neweya jak miał RBR w trakcie swojej dominacji nie miał nikt inny.

  • 33. KowalAMG
    • 2015-03-15 23:03:51
    • *.24.196.114

    Niema Botasa ktory bylby dzisiaj 3 i brakuje Alonso , takze Mclaren w oslabiuniu poczekajmy pare wyscigow instalacyjnych a stawka zacznie sie tasowac , niech Lotusy dojada to poznamy prawdziwy uklad sil Kevin w tamtym roku tez byl 3 i co bylo dalej .. takze nie znamy wszystkich istotnych faktow . Uklad bedzie prosty Ferrari i Williams bedzie dobieral sie do skory Mercowi , nie zapominajmy o areodynamice w Red Bullu , ktory tez ma swoje tory gdzie bardziej liczy sie przyczepnosc . Mclaren-Honda jak odkreci srubke tez bedzie sie dobijal reszta bedzie wymieniac sie punktami ktore im zostana do zbierania. Takze pamietajmy ; uklad torów , warunki atmosferyczne , nieprzewidywalnosc wydarzen , wypadki czy tez awarie oraz sam kierowca im mniej bledow tym blizej podium . Sezon jest dlugi i zapewne kazdy zespol pokaze swoje zdolnosci i nie jeden Nas zaskoczy.

  • 34. belzebub
    • 2015-03-15 23:22:18
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @28 Skoczek, a w erze sukcesów Ferrari i Schumachera spadła popularność tej serii? Raczej nie. Problemem nie jest dominacja zespołu, a ograniczenia narzucane przez FIA. Sztuczne skręcenie silników, zmiana z V8 na śmieszne V6 o beznadziejnym brzmieniu. Brak możliwości wykazania się w większym stopniu inżynierów, jak to było np na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Dlatego tutaj z Tobą nie mogę się zgodzić. Źle wcelowałeś.

  • 35. belzebub
    • 2015-03-15 23:32:49
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Dodam jeszcze, jak ma się poprawić atrakcyjność widowiska , jak sztucznie ogranicza się limit silników. Cztery silniki na sezon to jakaś kpina. Już w zeszłym przy limicie 5-ciu niektórzy mieli problemy. Śmiechu warte, jak się czyta że Mclaren jeździ na skręconym silniku, żeby w ogóle dojechać do mety. Ricciardo poszedł pierwszy silnik, a dopiero mieliśmy pierwszy wyścig. Kiedyś ludzie szli na wyścig, żeby posłuchać głośnego brzmienia wcześniej V10, a potem V8. Dzisiaj tego nie ma. Mamy pierdziawki i to też poskręcane. I co z tego , że jest turbo skoro tego specjalnie nie słychać. Uczepiłeś się Skoczek tej dominacji, a to nie ona jest tutaj problemem - jak wspomniałem wcześniej.

  • 36. tomasir
    • 2015-03-16 11:20:01
    • Blokada
    • *.195.106.50

    Sęk w tym, żę ograniczenie silników właśnie nie jest złe. Inaczej taki mercedes by żyłował na maksa silniki i olewał czy padnie po 1 wyścigu czy nie. Najbardziej na tym by cierpiały biedne zespoły, bo nie byłoby ich stać na żyłowanie i jeszcze większa by była przepaść między ekipami.

  • 37. Skoczek130
    • 2015-03-16 11:21:13
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @belzebub - dominację wymieniam jako jeden z czynników, który nie pomaga. Źle zrozumiałeś chyba mój przekaz. Była dominacja RBR, teraz mamy jeszcze większą Merca. To nie jest dobre. Zgodzę się jednak w pełni i tak samo zresztą uważam, że problemem są zmiany, jakie zostały poczynione. Błędem było przechodzenie z V8-emek na te kosiarki, ale m.in. Mercedes pogroził palcem oraz słyszeliśmy ciągłe echa "eko-matołków", co doprowadziło do zmian. Ograniczenia to kretyństwo, w pełni się z tym zgadzam i to główny problem. Sezon 2014 był już wystarczającym dziwadłem i bez tego. A narzucenie ograniczeń w sezonie, w którym wprowadzono rewolucję, było po prostu niemądre. Co innego np. za 3 lata, gdy doszłoby do całkowitego zrozumienia silnika i jego podzespołów (największy problem to skomponowanie ERS-u z silnikiem). Wszystko pięknie wygląda na papierze, a tak na prawdę koszty wzrosły. W efekcie mamy parodię F1...

  • 38. Alboviem
    • 2015-03-16 13:53:33
    • *.3.119.199

    Zróbcie lepiej coś z tym dźwiękiem silników bo naprawdę spadnie ilość widzów. Byłem na tym GP i zabrałem zatyczki do uszu ale dopiero pod koniec wyścigu przypomniałem sobie że je mam w kieszeni. 3 lata temu nie było nawet możliwości żeby zapomnieć zatkać uszy. Obecne bolidy są o wiele cichsze i pasqdniejsze w dźwięq.

  • 39. Skoczek130
    • 2015-03-16 22:46:58
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Głośność to tam pikuś. Tu o jakość chodzi... jest fatalna... ;)

  • 40. williams FW
    • 2015-03-17 10:37:15
    • *.181.139.5

    jak RB dominowal przez cztery lata jakos mu to nie przeszkadzolo

  • 41. Del_Piero
    • 2015-03-17 18:41:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie zmienia się reguł w trakcie gry. Red Bull - nie tym razem. W 2013 na początku domagali się jakichś tam zmian z oponami, z którymi najlepiej radził sobie Lotus . FIA się ugięła i zmienili i z czasem Red Bull przestał być równym rywalem dla wszystkich i zaczął wszystkim odjeżdżać co było widoczne pod koniec kiedy Vettel wygrał ostatnie 9 wyścigów sezonu.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo