Pirelli podsumowuje pierwsze testy w Bahrajnie
Podczas testów w Bahrajnie zespoły Formuły 1 były w stanie pokonać większy dystans na oponach Pirelli w nowej specyfikacji 2014, zbierając tym samym więcej danych na temat ich współpracy z zupełnie nowymi samochodami.„Podczas czterech dni testów w Bahrajnie zespoły zebrały więcej informacji niż przed dwoma tygodniami w Jerez, dzięki większemu przebiegowi i lepszym warunkom atmosferycznym” móiwł Paul Hembery z Pirelli. „Ekipy są jeszcze we wczesnej fazie rozwoju swoich samochodów, ale dane z testów sugerują, że opony w specyfikacji 2014 są bardziej wytrzymałe i stałe w osiągach niż ich poprzedniczki. Dlatego mamy też do czynienia z mniejszą ilością odkładających się na torze resztek gumy – a to było jednym z naszych celów przed tym sezonem.”
„Podczas kolejnego testu zespoły prawdopodobnie poprawią osiągi i poziom zrozumienia pakietu samochody-ogumienie i dlatego różnice w czasach pomiędzy różnymi mieszankami raczej się zmniejszą – zwłaszcza jeśli ekipy wraz z upływem czasu poprawią docisk. Podczas tego testu zebraliśmy bardzo dużo pożytecznych danych, ale oczywiście nadal jesteśmy gotowi do wprowadzenia zmian w specyfikacji naszych opon przed startem sezonu, jeśli okaże się to konieczne.”
TESTY W PUNKTACH:
- Podczas czterech dni testów zespoły przejechały wyraźnie większy dystans niż w poprzedniej sesji. Pierwszego dnia pokonano łącznie 482 okrążenia, drugiego 676 okrążeń, trzeciego 695 okrążeń, a czwartego 469 okrążeń.
- Każdy zespół miał do dyspozycji maksymalnie po 30 kompletów opon na testy w Bahrajnie. Pirelli w porozumieniu z ekipami nominowało 22 zestawy (plus jeden zestaw „prototypowej” mieszanki pośredniej do sprawdzenia bez użycia koców grzewczych – zakaz ich stosowania wchodzi w sezonie 2015). Kolejne osiem kompletów każdy zespół wybierał indywidualnie, maksymalnie do granicy 30 zestawów. Podczas wszystkich sesji testowych każda ekipa może w 2014 roku wykorzystać maksymalnie 135 kompletów.
- Jak dotąd różnice w osiągach między mieszankami kształtowały się w Bahrajnie następująco: super-miękka jest o około 0,7 sekundy na okrążeniu szybsza od miękkiej, miękka o około 1,2 sekundy od pośredniej i pośrednia o około 1,3 sekundy od twardej. W miarę rozwoju samochodów te różnice powinny się wyraźnie zmniejszać.
CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
- Nico Hulkenberg, Force India - 1.36,880 (miękkie, nowe)
- Fernando Alonso, Ferrari - 1.37,879 (średnie, nowe)
- Lewis Hamilton, Mercedes - 1.37,908 (twarde, nowe)
- Kevin Magnussen, McLaren - 1.34,910 (super-miękkie, nowe)
- Nico Hulkenberg, Force India - 1.36,445 (miękkie, nowe)
- Fernando Alonso, Ferrari - 1.36,516 (miękkie, używane)
- Lewis Hamilton, Mercedes - 1.34,263 (miękkie, nowe)
- Jenson Button, McLaren - 1.34,976 (super-miękkie, nowe)
- Felipe Massa, Williams - 1.37,066 (miękkie, nowe)
- Nico Rosberg, Mercedes - 1.33,283 (miękkie, nowe)
- Jenson Button, McLaren - 1.34,957 (miękkie, nowe)
- Kimi Raikkonen, Ferrari - 1.36,718 (miękkie, nowe)
komentarze
1. Nietoperz3
kempa007 czy dałbyś rade dopisać ile okrążeń pokonali dotawcy silników?
2. kempa007
według moich obliczeń Mercedes pokonał 1147, Renault 602, a Ferrari 554, ale to tak na szybko podliczone, pewnie cos wiecej przygotujemy po drugich testach w Bahrajnie. Trzeba tylko wiząc pod uwagę, że Ferrari zasila 3 ekipy, a Renault i Mercedes 4.
3. kempa007
no i trzeba wziąć też poduwagę, że Ferrari zdecyowanie więcej jeździło niż Marussia i w zasadzie Sauber tez.
4. RyżyWuj
Najlepiej wziąć pod uwagę, że tego typu obliczenia nic nie wnoszą i dać sobie spokój z porównywaniem jabłek z pomarańczami.
5. komentator
Kempa007
Jakiś czas temu podnieśliśmy temat do którego obiecałeś powrócić po sezonie. Chodzi mi o typowanie, do tej pory możemy typować do soboty godz. 22.00 a niektóre kwalifikacje kończą się o 20,00. Niektórzy z nas podnosili argument że są w pracy nie mają czasu itd. Czy mógłbyś zmienić zakończenie typowania na powiedzmy 10 godz przed wyścigiem?
6. kempa007
4. RyżyWuj coś tam jednak mówią...
7. kempa007
5. komentator takie rozwiazanie odpada, chyba ze mi bezblednie wszystkie godziny przeliczysz, ja sprawdz czy sienie pomyliles w trakcie sezonu i wtedy mozemy tak kombinowac, teraz moge jedynieopoznic typowanie do 23:59.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz