WYNIKI Jerez [ 30 stycznia 2014 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | K.Magnussen | McLaren | 1:23.276 | 52 |
2 | F.Massa | Williams | 1:23.700 | 47 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:23.952 | 62 |
4 | J.Button | McLaren | 1:25.030 | 40 |
5 | F.Alonso | Ferrari | 1:25.495 | 58 |
6 | N.Hulkenberg | Force India | 1:26.096 | 17 |
7 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:29.915 | 30 |
8 | A.Sutil | Sauber | 1:30.161 | 34 |
9 | R.Frijns | Caterham | -:--.--- | 10 |
10 | M.Chilton | Marussia | -:--.--- | 3 |
11 | D.Ricciardo | Red Bull | -:--.--- | 3 |
Jerez #3: Magnussen najszybszy, Mercedes utrzymuje tempo
Czwartkowa sesja testowa w Jerez w końcu coraz bardziej zaczęła przypominać właściwe testy F1 mimo, że nie obyło się bez kolejnych problemów Red Bulla. Najszybszy na torze okazał się Kevin Magnussen, który po południu przejął kierownicę MP4-29 od Jensona Buttona.Zespół Marussia mimo opóźnienia w dostawie na tor nowego MR03 związanego z drobną usterką techniczną, w czwartek około godziny 15:00 w końcu wyjechał na tor, a Max Chilton bez problemu od razu ukończył pierwsze okrążenie instalacyjne.
Mniej szczęścia miał Daniel Ricciardo (Red Bull), który w zasadzie podzielił losy Sebastiana Vettela. Trzeciego dnia testów ekipa Red Bulla miała w końcu rozpocząć właściwe testowanie RB10, w którym cały czas pojawiają się problemy z jednostką napędową Renault. Tak się nie stało. Daniel Ricciardo po trzech godzinach oczekiwania w garażu w końcu wyjechał, jednak jego RB10 zatrzymało się w połowie toru.
Po jakimś czasie Australijczyk ponownie wyjechał na tor, jednak nie ustanowił żadnego czasu okrążenia, a licznik pokonanych przez niego pętli toru zatrzymał się na liczbie 3. Zespół ponownie został zmuszony do przedwczesnego zakończenia swoich przygotowań. Christian Horner (szef zespołu) oraz Adrian Newey (dyrektor techniczny) kilka minut po godzinie 15 opuścili Jerez i udali się w kierunku Milton Keynes, siedziby zespołu.
Według nieoficjalnych informacji Renault nie podoba się miejsce rozmieszczenia elektroniki sterującej jednostką napędową i samych ogniw akumulatorów w RB10, a że w bolidzie wyścigowym nie ma zbędnego miejsca na ewentualne zmiany, pojawia się dość duży problem. Informacje te jednak nie są potwierdzone przez zespół, który cały czas zamierza jeszcze jutro próbować przetestować nowy bolid. Nie zmienia to faktu, że efektywnie zespół Red Bulla ze względu na swoje problemy stracił już jedną czwartą przedsezonowych przygotowań.
Ponownie najlepiej przygotowanym do testów bolidem wydaje się Mercedes. Kibice muszą pamiętać, że czasy z testów w Jerez mogą być niewiele warte, gdyż zespołom nie zależy na śrubowaniu osiągów nowych bolidów, a testowaniu niezawodności i wykryciu jak największej liczby potencjalnych problemów w nowych konstrukcjach.
Według plotek na razie większość zespołów nie korzysta z pełnej mocy swoich maszyn. Silniki Mercedesa w Jerez testowane są jedynie w zakresie do 13.000 obrotów na minutę z dopuszczalnych regulaminem 15.000. Nieco wyższy limit podobno zastosowało w swoich jednostkach Ferrari. To samo dotyczy się mocy uzyskiwanej z systemu ERS.
Ekipy napędzane jednostkami Renault do przejechanych w trakcie pierwszych dwóch dni 38 okrążeń, dzisiaj dorzuciły 43, głównie za sprawą Jeana-Erica Vergne, który pokonał aż 30 z nich. Francuz notował jednak dużo słabsze czasy od czołówki, a na koniec dnia jego bolid zupełnie odmówił posłuszeństwa zatrzymując się na końcu alei serwisowej, gdy Francuz wybierał się na swój ostatni przejazd STR9 w dniu dzisiejszym.
komentarze
1. housepl
McLaren wygląda ich forma ciekawie :)
2. Adek_82
2 Massa Williams-Mercedes 1m23.700s +0.424 także wskoczył ładnie z czasem - daje mi to nadzieję na powrót williamsa do czołówki i bardziej wyrównaną walkę w tym sezonie :-)
3. Iceman_1
Takie cuda techniki, a nawet co niektóre jednego okrążenia nie mogą przejechać.
4. kempa007
początki zawsze są ciężkie. Pamiętaj, że przy takim projekcie pracuje wiele firm i wszystko trzeba jakoś połączyć, dlatego zespoły fabryczne mają tutaj nieznaczną przewgę i pewnie zaraz ktoś powie, że RB jest zespołem fabrycznym Renault ;-)
5. Zirdiel
@2 Tak, a wczoraj Caterham był szybszy od RedBulla o 10 sek, czy to też daje Ci nadzieje na to, że Caterham zdeklasuje RB10??
6. rowers
A pamiętacie formę McLarena z testów w zeszłym roku? A co zaprezentowali w trakcie sezonu?
7. Nietoperz3
Ciesze sie że forma Williamsa wygląda dobrze. Pewnie obecność Felipe Massy zmotywowało Williamsa do tej formy. Żeby tak było w kwalifikacjach i w wyścigach. A Mclaren teź fajnie. Ferrari może być. Tylko szkoda że Marussia nie zaliczyła kółka jestem ciekaw czy Marussia wykorzysta te zmiany i nie wbije sie na środek stawki. Niestety przez problemy Renault Caterham nie będzie miał szans z Marussią ale tak tylko wygląda ale naszczęście Red Bull nie będzie tak dominować. Mnie sie wydaje że gdyby Toro Rosso korzystałby z Renault od 2010 roku to walczyłby o tytół tak jak jego "braciszek" Red Bull ale korzystali z Ferrari. Tym razem powinni pozostać z Ferrari. Szkoda, pecha ma Toro Rosso, na miejscu Toro Rosso myślałbym o silnikach:
Toyota lub Honda. A tak wogóle: Toyoto, błagam Cie!!!!! Wróć do Formuły 1 jako ekipa!!!!! Plis! !!!!!!
8. fanAlonso=pziom
a mi już nic nie daje nadziei że jeszcze niektóre typy tu zmądrzeją by analizować czasy zamiast przejechanych kółek
9. Orlo
Widzę kempa, że Mercedes wywarła na Tobie duże wrażenie, czyżby mały zanik obietywności?
10. Michu88
A Renault jak na razie upada czyżby był koniec giganta w F1 ale Williams i Maclaren mnie pozytywnie zaskoczył :)
11. GrzeSzNY
Kondycja "fizyczna" zespolow na basie silnika mercedesa prezentuje sie obiecujaco. Nie mial bym nic przeciwko zeby to wlasnei te zespoly walczyly o mistrza konstruktorow w tym roku.
12. Adek_82
@5 Zirdiel - nie to mi nie daje nadzieji - a to dlatego, że RBR praktycznie nie jeździł - CAT z resztą też - natomiast Williams jeździł i wykręcił czas lepszy od merca, który jak dotąd jeździł najwięcej. Wiem jednak, że są to tylko testy więc się nie podniecam - mowa o nadzieji a nie typowaniu mistrza 2014...
13. Marsun
McL nieźle startuje, ale nie sądzę, żeby te testy były miarodajne co do przyszłych wyników :p
14. KowalAMG
Dlaczego Mercedes kręci tyle kółek co minimum w wyścigu Hmm .. Prawdopodobnie ustawiają tempo wyścigowe i pracują nad degradacja opon która ich tak dręczyła , gdyż najszybszy bolid nie oznacza wygrany bolid , mieliśmy ich przykład rok temu gdy AMG wygrywali Q3 a w wyścigu tracili tempo ,.. Jezeli chodzi o ich jednostkę napędowa to z FERRARI dominują , karty sie przetasowaly w końcu cos sie dzieje oby tak zostało. P.s newey jest mistrzem aerodynamiki lecz nie do końca elektryki :) willi , mc , AMG , force , monza do pracy pokażcie na co was stać :)
15. KowalAMG
Ciekawe "were is jumper" zawsze aktywny filozofię swoje tworzył ..
16. Kornik
kempa, przeginacie z tymi reklamami
17. pirelli
Oby tak było od marca na wyścigach
18. KowalAMG
Pirelli Respect :)
19. kempa007
16. Kornik powiedzna maile o ktore chodzi, bo mi nie wszystkie sie wyswietlaja.
20. kempa007
9. Orlo a co Twoim zdaniem RB bryluje?
21. kempa007
Merc juz robi dlugie przejazdy no i jego ekipy jezdza, anie stoja w garazu...
22. wro40i4
kurde.. dzisiaj na testach "jeździł" Ricciardo. A ja przegapiłem wczorajszy występ vettela.. Widział ktoś może czy pokazał palucha na koniec dnia? ;)
23. Orlo
@kempa
To McLaren zrobił najwięcej okrążeń i wykręcił najlepszy czas... Wiesz, tak naprawdę to nie ma znaczenia czy Merc rzeczywiście bryluje czy nie, chodzi o to, że to sugerujesz w artykule, zamiast spróbować zachować obiektywizm.
24. Tomal20
Silniki merca i ferrari chyba są już "stabilne" i pracują systematycznie, renault coś nie może się dotrzeć :)
25. kempa007
23. Orlo jestem obiektwyny, mclaren zdaje sie uzywa jednostek Mercedesa, tak? ;-)
26. Orlo
@kempa
"Ponownie najlepiej przygotowanym do testów BOLIDEM wydaje się Mercedes"...
27. C$O
co z TV wiadmo gdzie bedzie transmitowana F1 w 2014?? chodzi mi o polskie stacje
28. misiek99
@wro40i4
Vettel pokazał perfekcyjne opanowani bolidu wykręcając bączka ;)
29. misiek99
@Edit:
Niezamierzonego oczywiście. Ciekawi mnie, co zrobi, gdy Daniel będzie mieć lepsze tempo wyścigowe :)
30. C$O
będa kazali mu zwolnic powiedza ze jestes mlody wiec jeszcze duzo zwyciestw przed toba teraz daj szanse starszemu koledze...
31. klingus123
Na razie jest bardzo ciekawie i miło widzieć starą gwardię zespołów na czele. Nawet jeśli to tylko testy.
32. rybka k
wiadomo czy bedzie trans. w tv.polskiej?
33. housepl
Ludzie JAK BĘDZIE F1 W POLSCE TO BĘDZIE na pewno sie o tym dowiecie a narazie NIE MA I NIE ZANOSI SIĘ NA TO ŻEBY BYŁA,
34. rybka k
housepl
dziekuje slicznie
35. kempa007
Orlo, a czy tak nie jest? Weź sobie obiektywnie na to pytanie odpowiedz. Napisałem, ze wydaje sie i powiem więcej robi najlepsze wrażenie. Jak będzie podczas sezonu czas pokaże. To dotyczy testów.. Nie wiem czego sie doszukujesz na sile...
36. radzix
@ kempa siedzę tu tyle lat, ale nie widziałem żebyś się tak aktywnie udzielał w komentarzach, co się stało? Straciłeś cierpliwość i dajesz się prowokować? Nie cieszyłbym się przedwcześnie na problemy bolidów z jednostkami Renault. Paradoksalnie to może i lepiej. Wyeliminują wszystkie problemy i znów będą rządzić. Obym nie wspomniał moich słów po kilku wyścigach. Poczekajmy na Bahrajn, tam silnik Renault muszą wrócić do gry. I wcale się nie zdziwię jak Vettel i tak zgarnie PP w Australii.
37. saint77
odnośnie transmisji TV do Polsat jeszcze nie zrezygnował i jak uda im się podpisać to pewnie polecie na SportInfo lub TV4. Jakość nie za dobra ale ujdzie w porównaniu z transmisjami w internecie.
O nc+ proponuje zapomnieć:)
FoxSport to zagadka.
Prawda jest smutna: w Polsce F1 to sport niepopularny, dla grona okolo 200 czy 300 tyś. fanów.
Większą oglądalność ma odcinek szmiry jak Rysiek pada na zawał w szpitalu lub news o tym, że Doda puściła bąka w restauracji. To jest dla wielu milionów powód do dyskusji na długie dni. I to TV pokaże bo na tym zarobi.
38. Orlo
@kempa
Po prostu uważam, że powinieneś pisać o faktach, a nie o swoim zdaniu, na to jest miejsce w komentarzach. Po czym wnioskujesz, że PONOWNIE(znaczy dzisiaj też) najlepiej przygotowanym bolidem do testów jest Merc? Nie zrobili największej liczby okrążeń: McLaren 92, Merc 62, Ferrari 58. Nie wykręcili też najlepszego czasu(podobnie jak wczoraj zrobił to Mac). F1 to nie miejsce na fikcje literacką...
PS. Nie traktuj tego jak jakiejś osobistej wycieczki czy czepiania się, sam w sumie nie wiem, czemu aż tak mnie to razi. Jestem w końcu tylko człowiekiem. Zaraz, zaraz, Ty przecież też...:P
39. Master666
Czasem zastanawiam się, jak Ludzie, któRzy nie pOsiadają najważniejszegO ORganu (czyt. mózgu), pOtRafią kORzystać z Internetu... Fascynujące...
Co do testów - czasy i ilość okrążeń na razie nic nie znaczy, ponieważ w każdej chwili może się sytuacja odwrócić. Lecz co można wysnuć na dzień dzisiejszy? Wygląda na to, że jednostki Mercedesa i Ferrari są najmniej zawodne, czego nie można powiedzieć o silnikach Renault. Jeśli chodzi o czasy to są na razie na poziomie GP2. Ale jeśli prawdą jest nie korzystanie z maksymalnych obrotów silnika, to myślę, że czasy ok. 1:20 są w zasięgu. Na pewno nikt nie odkrył jeszcze wszystkich swoich kart i myślę, że nikt tego jeszcze w Jerez nie zrobi.
40. KowalAMG
Era red buła skończona i całej tej zafajdanej nudy , prawdziwe legendy wracają i teraz bedzie pięknie stara F1 wraca w nowoczesnej technologii :)
41. reXio
a po prawej dalej GP BRAZYLII!! KEMPA, LITOSCI!!!
42. Jaro75
37. saint77
Z Robertem było Ich więcej :))
Ja lubię popatrzeć w dalszym ciągu jak mam okazję ale poszedłem za Robertem do WRC :))
Zresztą nic złego bo rajdy od lat mnie fascynują.Coś niesamowitego co tam wyprawiają z autami a że Robert tak dobrze tam wszedł tylko potwierdziło że jest wyjątkowy :))
Reszta to leszcze przy nim :)
Pozdrawiam kolegę ! :)
P.S.
Liczę że RBR spadnie na mordę i Mclaren z Williamsem pokażą im gdzie ku...wa ich miejsce jest !! (-_-)
43. thinktank
Po pierwsze, nie należy zbyt wcześnie skreślać puszek, tym bardziej że w końcówce sezonu są podwójne punkty. Aeordymamicznie RBR znowu wygląda najlepiej, ale poupychali wszystko na maxa i palą im się przewody oraz podzespoły. Chociaż pierwszego dnia był problem z samym silnikiem.
Po drugie nie jest prawdą, że silniki Merca i sam Merc stale jeżdżą do 13 000 obrotów - czasem podkręcają obroty. Co widać po wynikach i słychać (jak donoszą obserwatorzy w Jerez).
Po trzecie, Mac jest niezły jeśli chodzi o aero, a Ferrari (tzn Sauber i Marrusia również) ma najciekawszy system chłodzenia silnika.
Po czwarte, zgodnie z przewidywaniami wszyscy kierowcy dostosowują się do jazdy z nowymi jednostkami napędowymi. Wszyscy oprócz RAI, który nie musi nic zmieniać, bo specyfika pracy silnika jemu idealnie pasuje. W mniejszym stopniu odnosi się to do BUT.
Po piąte, Bahrain będzie bardziej wiarygodny.
Po szóste, ciekawie dzieje się za kulisami F1 i zespołów.
Pozdrawiam
44. KowalAMG
JARO75 Respect i to X100
45. kempa007
36. radzix nie, nie trace cierpliwosci, po prostu jest mniej komentarzy to troche poczytam ;-)
46. kempa007
41. reXio wyluzuj... po co Ci juz teraz pusta tabelka z rozpiska z GP Australii? Wejdz sobie na Brazylie i przezyj to jeszcze raz :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz