Pirelli podaje mieszanki opon na kolejne wyścigi
Firma Pirelli wybrała mieszanki na kolejny wyścigi sezonu aż do GP Indii włącznie.Na wymagający tor Suzuka, gdzie rozegrane zostanie GP Japonii zespoły otrzymają do dyspozycji średnią i twardą oponę.
Podczas Grand Prix Indii, które w przyszłym roku robi sobie przerwę do wyścigów F1 kierowcy F1 będą korzystać z miękkiej oraz średniej mieszanki opon.
Mieszanki opon Pirelli na wyścigi w sezonie 2013
Australia super-miękka średnia Malezja średnia twarda Chiny miękka średnia Bahrajn średnia twarda Hiszpania średnia twarda Monako super-miękka miękka Kanada super-miękka średnia Wielka Brytania średnia twarda Niemcy miękka średnia Węgry miękka średnia Belgia średnia twarda Włochy średnia twarda Singapur super-miękka średnia Korea super-miękka średnia Japonia średnia twarda Indie miękka średnia
komentarze
1. kokon510
oby singapur i korea pasowały lotusowi super-miękkie mieszanki powinny byc im na ręke
2. bartexar
W Japonii średnia i twarda? Zgłupieli?
3. RyżyWuj
Vettel powinien do końca sezonu jeździć w intermediatach, o!
4. rg123
na singapur srednia dlaczego przeciez po miedzy srednia a super miekka moze ogromna roznuica
5. kamyk19870514
@Ryży Wuj Zgadzam sie z toba. Vetel do konca na itermediatach hahaha
6. fanAlonso=pziom
pirelli jak zwykle zachowawczo w drugiej połowie sezonu, pierwsze 4-6 wyścigów były opony takie jakie zapowiadali przed sezonem a teraz ? na węgry, singapur i koreę przywożą medium tyres
7. Jens
MOŻECIE ZGADZAĆ SIĘ ZE MNĄ ALBO NIE JA TAM WOLAŁEM BRIDGESTONY DWA RODZAJE OPON I NIE BYŁO TEGO CAŁEGO CYRKU Z RODZAJAMI MIESZANEK
8. go!!!
Kiedyś elementem strategii było tankowanie i zróżnicowana waga bolidów na danym etapie wyścigu wpływająca na czasy okrążeń, ale dla bezpieczeństwa i minimalizacji ryzyka pożaru zabroniono tankowania w trakcie wyścigów. Dzisiaj w tym samym celu na mamy różne mieszanki opon wpływające na różne czasy okrążeń, ale niektóre mieszanki pękają na niektórych torach, koła podczas zmiany w boksach nierzadko są niedokręcane i stanowią ryzyko dla mechaników, kibiców, operatorów, więc tylko czekać kiedy i zmian opon zabronią, a na czasy będzie wpływać jakieś zróżnicowane mapowanie silnika obowiązkowe do zmiennego użycia podczas wyścigów... obym się mylił
9. Michael Schumi
@8 Kiedyś już zabronili zmian opon podczas wyścigu: w 2005.
Jeszcze kiedyś chyba w 2003 był taki przepis, że kierowca wyjeżdża w kwalifikacjach na tylko jedno okrążenie. Taki Coulthard strasznie na tym tracił.
10. PanKonrad
@8 Tankowanie zostało zabronione tak naprawdę tylko z powodu spowolnienia aut. Wystarczy porównać czas okr. przed i po wprowadzeniu zakazu. Od razu mam jasny obraz. Druga najbardziej istotna sprawa jest taka, że wyścigi są dłużę, czego chcieli sponsorzy, a oni mają najwięcej dopowiedzenia. Relacje sportowe=2gdz. spot reklamowy!! Przez 15 lat nic wielkiego się nie stało, aby można byłoby coś w tej materii zmieniać, a jednak zmienili i teraz wiecie czemu. Dla kasy, bo kasa to F1, a F1 to kasa.
11. go!!!
10. PanKonrad
Ciekawe rzeczy piszesz i ciekawych słów używasz, gratuluję....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz