komentarze
  • 1. Duke_
    • 2013-07-09 21:33:22
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Kamerzysci sa tam nie potrzebni.
    W aktualnej dobie techniki kamery moga ustawic wszedzie aby mozna wszystko zobaczyc.

  • 2. mac011
    • 2013-07-09 21:54:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. Duke_ nie zgadzam się. Nie można ustawić wszędzie kamer bo by przeszkadzały mechanikom, a poza tym policz ilu dodatkowych ludzi musiało by je obsługiwać. Po prostu był to niefortunny wypadek. Można powiedzieć, że zawinił tu gość od podnośnika i lizakowy. Jeden i drugi nie dostał wyrażnego znaku, że jest wszystko w pożądku. Wszystko to jest spowodowane tym pośpiechem i walką o setne sekundy.

  • 3. Jaro75
    • 2013-07-09 22:06:01
    • *.kalisz.mm.pl

    2. mac011
    Dokładnie.Za bardzo cudują już z tymi czasami.
    Odpukać i nie życzę nikomu ale co zrobią jak koło wpadnie kiedyś w inżynierów i kierownictwo któreś z ekip ?
    Wydelegują ich z tamtąd ? :)
    Nie ma szans uchronić przed wszystkim wszystkich.
    Za chwilę zrobią wyścigi bez bolidów.Wtedy będzie bezpiecznie :))))

  • 4. dominof1
    • 2013-07-09 22:28:32
    • *.garwolin.vectranet.pl

    "Ograniczenie prędkości na wniosek delegata technicznego FIA będzie także mogło zostać obniżone przez stewardów podczas dowolnego wyścigu."
    "podczas" mam rozumieć, że w trakcie trwania wyścigu?
    Chyba powinno być przed weekendem/wyścigiem?

  • 5. Duke_
    • 2013-07-09 22:30:35
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Sam jestem posiadaczem kamery HD ktora miesci sie w pudelku zapalek wiec z pewnoscia ludzie z TV dysponuja duzo lepszym sprzetem obslugiwanym bezprzewodowo a operator moze byc gdzies w garazu.

  • 6. Kamil-F1
    • 2013-07-09 23:01:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ograniczenie prędkości to nonsens.Zamiast wpłynąć na bezpieczeństwo, może zaszkodzić rywalizacji- przez wydłużenie czasu przejazdu przez aleję serwisową.Z resztą do takich wypadków dochodzi stosunkowo rzadko i zazwyczaj( tak, jak w tej sprawie) w okolicznościach nie związanych bezpośrednio z prędkością.
    Sam pomysł noszenia kasków ma jakiś sens- lepsze to niż nic.Chociaż i tak istnieje ryzyko obrażeń pozostałych części ciała- co również miało miejsce w ostatnim wypadku.
    Mimo wszystko i tak nie zostanie osiągnięty pełny poziom bezpieczeństwa.Chyba, że FIA pójdzie dobrze już znaną drogą absurdu i usunie wszystkich z boksów ograniczając prędkość do 10 km/h.
    Praca w Formule 1, nie tylko z perspektywy kierowcy, zawsze wiąże się z ryzykiem, i każdy powinien mieć tego świadomość.

  • 7. kumahara
    • 2013-07-09 23:10:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W obecnej technice zajrzenie "wszędzie" okiem kamery nie jest żadnym problemem i nie jest do tego potrzebny kamerzysta. Najbliższym przykładem są chociażby kamery umieszczone na bolidach i kamery zainstalowane wzdłuż toru obsługiwane zdalnie przez operatora.

  • 8. Duke_
    • 2013-07-09 23:29:18
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    7. kumahara

    do tego tez zmierzalem w moim wypowiedziach

  • 9. jarodnb85
    • 2013-07-09 23:48:41
    • *.toya.net.pl

    i dobrze!safety przede wszystkim,jednak ograniczanie predkosci to słaby pomysl miom zdaniem.te 20km/h w Australii niewiele zmienia,poza cennym czasem zawodnika.powiem,ze jak zobaczylem ta sytuacje z ostatniego GP z udzialem Webbera,to mialem najczarniejsze mysli;przypomnial mi sie pewien wyscig z nizszej serii,chyba z F2,nie pamietam roku,gdy opona z innego bolidu uderzyla jadacego z tylu kierowce(cos jak Massa,tylko gorsza sytuacja).wydaje mi sie,ze za to przewinienie Red Bulla z Nurburgring,powinny byc surowsze kary.zespoly walcza o jak najlepsze czasy w boksach,wiec sadze,ze kara typu odsuniecie od jednego,moze dwoch GP ,ostudzila by glowy mechanikow i,bo jesli bolid juz wyjedzie sprawny to jego predkosc nie sprawia niebezpieczenstwa.pozdrawiam

  • 10. silvestre1
    • 2013-07-09 23:57:36
    • *.181.81.26.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pas serwisowy jest częścią wyścigu. Przejazd od kreski do kreski (np. z powodu przewinienia) jest taki sam dla wszystkich obojętnie, czy jest ograniczenie do 100, 80, 60, 50 czy 30 km/h. Natomiast, jeśli w bolidzie trzeba zmienić koła, naprawić usterkę itp. to jest ten sam przejazd plus zatrzymanie. Ile razy zatrzymanie i restart było chybione można sprawdzić w statystykach ale nikt mi nie wmówi, że były to operacje bezpieczne.
    Dla tego uważam, że czas najwyższy wprowadzić ograniczenia i popieram decyzje FIA.

  • 11. RyżyWuj
    • 2013-07-10 09:53:41
    • *.static.korbank.pl

    Jak zwykle - jeden głupi wypadek i zaraz wprowadzają idiotyczne zaostrzenia, które nic z nim wspólnego nie miają.

  • 12. mwhakowscy
    • 2013-07-10 10:18:50
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Obniżenie lub podwyższenie minimalnej szybkości na pasie serwisowym ma znaczenie w planowaniu (strategii) ilości pit-stopów.

  • 13. mwhakowscy
    • 2013-07-10 10:37:50
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Też mi się wydaje, że ilość ludzi w strefie boksów i pasa serwisowego można zmiejszyć. Przy dzisiejszej technice telewizyjnej, monitoringu i kontroli operatorzy kamer i kontrolerzy techniczni nie wydają się być w tym miejscu niezbędnymi. Niezrozumiałym jest np. widok ekip tecznicznych w pełnym rynsztunku z zaglądającym ponad ich głowami do boksu kontrolerem w sandałkach i koszulce z krótkimi rękawkami.

  • 14. ekwador15
    • 2013-07-10 11:16:55
    • *.adsl.inetia.pl

    Szkoda tych super ujęć, jak kamerzyści nie będą stali tam, gdzie do tej pory. Z bliska widzieliśmy PITY, a teraz już tak znakomitych ujęć nie będzie.

  • 15. dawid199422222
    • 2013-07-10 11:56:12
    • *.197.88.18.edial.pl

    Bezpieczeństwo,nie tylko nowe,ale i aktualne,powinno być dostępne tylko na tyle,na ile pomaga WELTMEISTEROWI i przeszkadza innym kierowcom. Może Sebowi zostawmy aktualny bolid,a reszcie dajmy bolidy z lat 60-tych.

  • 16. belzebub
    • 2013-07-10 13:55:06
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Co do obniżenia prędkości na alei serwisowej bym się spierał, ale co do zasadności w kwestii ograniczenia przebywania osób nie do końca tam niezbędnych, uważam za całkowicie słuszne. Przy dzisiejszym rozwoju techniki, przebywanie kamerzystów z całym sprzętem bezpośrednio przy garażach uważam za zbyteczne. Zgadzam, się tutaj z częścią wypowiedzi wcześniej, że dziś kamery można umieścić wszędzie, a które mogą być zdalnie obsługiwane. Żaden problem umieścić jedną taką kamerę nad danym garażem, żeby móc zarejestrować np. zmianę opon.

  • 17. mefrix
    • 2013-07-10 14:44:35
    • *.opera-mini.net

    Ej no Borowczykowi zabieracie mozliwosc plotkowania na temat sympatii z padoku danego teamu!
    Jak na moje sytuacja z kamerzysta jest czysto przypadkowa, rownie dobrze mogl oberwac mechanik i miec podobne obrazenia. Wprowadzenie ograniczen nic nie zmieni.

  • 18. sharpi
    • 2013-07-10 17:09:41
    • *.devs.futuro.pl

    Zamiast stopniowo ograniczać prędkość to dlaczego nie lepiej od razu przerzucić się na symulatory? To byłoby coś! 24 najlepszych kierowców świata połączonych przez LAN. Sto tysięcy kibiców na trybunach i transmisja na żywo na telebimach. Kibice zyskają, ekolodzy zyskają, zwierzęta zyskają. Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej propozycji. Dziękuję.

  • 19. jarodnb85
    • 2013-07-10 23:06:38
    • *.toya.net.pl

    18. sharpi moim zdaniem niepotrzebnie splycasz problem.bezpieczenstwo jest wazne,nawet bardzo;chyba nikt normalny nie chce slyszec o ofiarach podczas wyscigu.tak jak napisalem powyzej,wedlug mnie zespoly powinny dostawac kary ktore ich zabola za takie sytuacje.mysle ze wykluczenie danego kierowcy z nastepnego weekendu byloby kara adekwatna do przewinienia.umowmy sie ze te kare finansowe nie robia zbyt wielkiego wrazenia na wiekszosci teamow,bo co to jest 30 tys. euro dla takiego RedBulla czy Ferrari?co do kaskow jestem za,gdyz urazy glowy sa najgorsze w skutkach.nie zniwelujemy zagrozenia,jesli zespoly walczac o kolejne setne sekundy,maja swiadomosc ze tak naprwade nie groza zadne sankcje za stwarzanie niebezpieczenstwa!peace





  • 20. darecky3
    • 2013-07-10 23:10:04
    • *.range86-162.btcentralplus.com

    kazdy postoj w alei serwisowej powinien byc obowiazkowy minimum 10 sek. Wystarczy na zmiane kol i tyle, wyscig jest na torze a nie opierdzielanie przeciwnika przy srubkach, koles sie napocil na torze a konkurencja dokreceniem srubki o pol sekundy szybciej spierdziela mu 20 min zmudnej roboty na petli. Cala walka w boksach to jest dla mnie jakas paranoja od momentu zakazu tankowania

  • 21. slendy
    • 2013-07-13 20:35:10
    • *.satx.res.rr.com

    niech kamerzyści też w kaskach :D

  • 22. ascorp
    • 2013-07-14 14:04:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    darecky3 , dokladnie tak jak piszesz, powinno być obowiązkowe np 5 , czy 10 s i tyle, a nie jakies wariacje ,a potem kola lataja po ludziach ;/ kamerzysci powinni zostać, zawsze są fajne ujęcia z pit lane...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo