komentarze
  • 19. pjc
    • 2013-03-19 11:20:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z pewnością przejście Hamiltona do Mercedesa było lepszym krokiem niż zatrudnienie przez McLarena Sergio Pereza.

  • 20. zuzek
    • 2013-03-19 11:24:13
    • *.superkabel.de

    Tak, ja nie mówię że przejście z Maca do Merca było błędną decyzją Lewisa, ani że była dobrą, zgadzamy sie natomiast z tym że potrzeba trochę czasu aby negującym tą (tę) decyzje zamknąć usta, moje też. Po połowie sezonu będziemy wiedzieć czy to sie opłaciło (i nie chodzi mi o finansową stronę) a przyszły rok pokaże cz będą w stanie zbudować praktycznie od podstaw konkurencyjny bolid mając w swoim składzie właśnie Hamiltona, no i nie zapominajmy jeszcze o Nico. W sumie to masz rację trzeba poczekać jeszcze te dwa lata aby wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. Pozdro.

  • 21. zuzek
    • 2013-03-19 11:24:54
    • *.superkabel.de

    @20. dot. Q18 :)

  • 22. zuzek
    • 2013-03-19 11:25:30
    • *.superkabel.de

    ehh, nie Q18 a @18 przepraszam za zamotanie :)

  • 23. silvestre1
    • 2013-03-19 12:31:49
    • *.30.126.19.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Hamilton pod wpływem emocji podejmuje decyzje a potem następuje seria sprostowań, udowodnień i temu podobnych wypowiedzi. Zespół środka, jakim jest Mercedes, zawsze ma szanse na wygraną co jest chyba oczywiste. Niemniej taką szansę trzeba wykorzystać, a to już trudne zadanie. Stawka jest mocno ściśnięta i chętnych do podium nie brak, z McL łacznie.

  • 24. ekwador15
    • 2013-03-19 12:41:02
    • *.adsl.inetia.pl

    Bo takie nazwiska jak Sir Stirling Moss czy Sir Jackie Stewart to wypowiadają się jak taki niedzielny kibic, który włącza tylko Polsat w niedziele od 14:00 - o innych godzinach nie ogląda w ogóle ;) Mają takie zasługi przed wieloma laty, ale ich wypowiedzi tego nie potwierdzają.

  • 25. hubert1
    • 2013-03-19 12:46:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za kilka wyścigów zmieni zdanie co do konkurencyjności bolidu

  • 26. fankaWilliamsa
    • 2013-03-19 12:58:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 3 Gosu zgadzam się z Tobą po jednym wyścigu to zdecydowanie za szybko na hurra optymizm a co będzie mówił Lewis gdy Mercedes dostanie''zadyszki''też będzie tak chwalił swoją ekipę?i jest jeszcze jedna rzecz,ktora mi się nie bardzo podoba-te nieprzychylne komentarze o byłym''pracodawcy'' i byłym ''partnerze zespołowym.Z takimi opiniami to warto poczekać do połowy sezonu i wtedy można powiedzieć czy zrobił dobrze zmieniając team czy też był to''strzał w stope''.

  • 27. Felipe Massa
    • 2013-03-19 13:04:07
    • *.pcz.pl

    Brawnowi potrzebny był kierowca taki jak Hamilton. On nie zapomnial jak sie tworzy świetne auta, poprostu nie miał kierowcy który rzeczowo opisywałby swoje uwagi. Coś na wzór Schumiego z Ferrari. Gdy wrócił bolidy sie zmieniły, i współpraca nie byłą już tak owocna.

  • 28. Adek_82
    • 2013-03-19 13:37:09
    • *.as13285.net

    Moim zdaniem aktualna poprawa bolidu merca ma nie wiele wspólnego z osobą Hamiltona. Merc jako jeden z pierwszych w sezonie 2012 przerzucił siły na ten sezon i raczej w tym upatrywałbym poprawy. Hamilton mógł im pomóc tylko podczas testów a to było już stosunkowo późno...
    Poza tym merc w dalszym ciągu (tylko częściowo) rozwiązał problem zjadania opon. Nie wspominając już o większej awaryjności jak narazie i w testach i w Australii w wyścigu. Więc ta ejakulacja Hamiltona jest bezpodstawna. Nawiązując do mojej wypowiedzi i wątków, które poruszyłem w temacie powrotu MCL do starszej wersji bolidu może się okazać, iż MCL bardzo szybko udowodni Lewis' owi kto tak naprawdę miał rację...

  • 29. olokolo39
    • 2013-03-19 13:48:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Siemka, może takie inne pytanie ale mam problem z kompem kupiłem nowego kompa Wymagania ponad 4 razy lepsze od gry. Gdy nie gram Temperatura wynosi około 38.C gdy odpalam F1 2011 po 5minutach temperatura podskakuje do 50-60C. i nie da się grać. Mógłby mi ktoś pomóc o co chodzi?

  • 30. Kriss81
    • 2013-03-19 14:29:33
    • *.ip.netia.com.pl

    Ciekawe ile tytułów powinien zdobyć Lewis żeby też zostać szlachcicem? Bo Sir Moss nie był mistrzem nigdy, za to Sir Stewart był 3 razy.

  • 31. logel999
    • 2013-03-19 14:43:19
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Tylko głupi myślą , że Lewis w tym sezonie nie stanie na podium lub wygra ;d

  • 32. logel999
    • 2013-03-19 14:48:08
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Lewis dobrze zrobił .... Najważniejsze , żeby on się cieszył i dobrze mu było w zespole , a Mercedesem na 99% wygra jakiś wyścig .. Dużo osób skreślało Barce ze pokona Milan i co wygrali tak samo z Lewisem on wygra

  • 33. Felipe Massa
    • 2013-03-19 15:27:41
    • *.pcz.pl

    Mercedes będzie zawsze szybki gdy na torze będą panowały niskie temperatury. Oni najlepiej sobie z nimi radzą, gorzej będzie np na takich torach jak Węgry, Włochy, Bahrajn. Mercedes to dobra konstrukcja ale chyba nie do końca wyeliminowali problem z degradacją opon, bo skoro w Q3 Lewis był szybszy od Ferrari a w wyścigu mieli taką samą strategie, to powinien sie przed nimi utrzymać. A tempem wyścigowym od nich odstawał. Zobaczymy jak będzie w Malezji ; )

  • 34. agnesia96
    • 2013-03-19 15:47:55
    • *.adsl.inetia.pl

    Myślę,że Lewis ocenia to w trochę innych kategoriach niż może się wydawać. Od dnia przejścia do Merca nie było mowy o dominacji, czy byciu na czele stawki, ba, sam Lewis mówił nawet,że w tym roku nie ma szans na tytuł mistrzowski. Wszyscy w Mercedesie są nastawieni na przyszły rok i jeszcze przed 2,3 miesiącami 5 miejsce teraz nie było wcale tak oczywiste. Hamilton z pewnością ma podstawy do mówienia,że jest dobrze, przecież zna informacje na temat rozwoju bolidu. I tak dla jasności- w jego wypowiedzi nie ma nic o tym, że cieszy się,że odszedł z McLarena,bo w pierwszym wyścigu poszło im fatalnie. Duma wynika raczej z podjęcia tak ogromnego ryzyka, które może go zaprowadzić na szczyt lub w przeciwną stronę, na razie jednak wszystko zmierza w dobrym kierunku. Myślę, że za to właśnie uwielbiają go kibice, niewielu zdecydowałoby się taki krok i Lewis doskonale o tym wie. Widzę,że niektórzy tutaj rozumieją jego słowa trochę inaczej niż powinni i dodają wiele od siebie.

  • 35. GrzeSzNY
    • 2013-03-19 16:08:59
    • *.nyc.biz.rr.com

    @34 oba kciuki do gory za ta wypowiedz. Zgadzam sie z Toba. Merc mnie rowniez pozytywnie zaskoczyl w pierwszym wyscigu sezony, i oby tak dalej.

  • 36. 7-91
    • 2013-03-19 16:54:14
    • *.dynamic.mm.pl

    @ 34. agnesia96
    Gdzie ty widzisz to ogromne ryzyko, przegrywać w Mclarenie czy Mercedesie, co za różnica oczywiście poza $$$..., poza tym te 3 sezony Mercedesa powinny w końcu zaprocentować, mam na myśli strukture zespołu.
    Ciekawe jest także to, że Hamilton z Mcl zespołem z top 3, zdobył tylko jeden tytuł, mimo tego że wszystko toczyło się wokół niego, a ma zbawiać Mercedesa.
    Zawsze można powiedzieć - wina zespołu, tak tylko f1 to sport bardzo zespołowy, a Hamilton był częścią tego zespołu, bardzo ważną częścią.
    35. GrzeSzNY
    Czym Mercedes zaskoczył, szybkie Q, a wyścig i opony to już gorzej..., chyba to już gdzieś widziałem, no tak początek 2012... a gdyby nie problemy Mcl, to byoby top5, czy nie..

  • 37. Uzależniony_Fan
    • 2013-03-19 16:57:31
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Lewis jest bardzo dobrym kierowcą. Nie liczą kwestii finansowych, dla których przeszedł do Mercedesa, sądzę, że może liczyć się w stawce o zwycięstwo tytułu mistrza świata w tym roku. Nie zbitym dowodem mogą być dobre, a nawet bardzo dobre rezultaty w kwalifikacjach do GP Australii. Z tego wynika, że Mercedes uczynił wielkie postępy na ten sezon odróżniając od niego sezon poprzedni. Tylko tak dalej. :)

  • 38. 7-91
    • 2013-03-19 17:00:06
    • *.dynamic.mm.pl

    @ 36.... byłoby top5, czy nie....

  • 39. agnesia96
    • 2013-03-19 17:33:16
    • *.adsl.inetia.pl

    7-91- naprawdę uważasz,że tylko jeden tytuł jest winą wyłącznie Hamiltona? To prawda, w 2007 nie wytrzymał i zaprzepaścił tytuł, ale wice mistrzostwo to z pewnością dobry wynik, a co najważniejsze motywujący do walki w następnym sezonie. Nie zapominaj, że Lewis był wtedy debiutantem. W 2009 nie było czym zdobywać mistrzostwa, od 2010 zaczęła się dominacja RBR, której uległy wszystkie zespoły, łącznie z McLarenem. Ubiegłoroczna konstrukcja z pewnością mogła być mistrzowską,ale przez niewyobrażalnie głupie błędy zespołu taką nie była.
    Hamilton jest uznawany za najlepszego obok Alonso i według niektórych Vettela w stawce i nie jest to przypadek.
    "Gdzie ty widzisz to ogromne ryzyko, przegrywać w Mclarenie czy Mercedesie, co za różnica oczywiście poza $$$...," - szczerze? nie wiem, czy to zdanie to żart,czy pytasz na prawdę. Mimo,że ze względu na Hamiltona ogromnie kibicuje Mercedesowi to porównywanie jego możliwości do możliwości McLarena jest w tej chwili nie na miejscu. Mercedes powoli zmierza na szczyt, a McL jest potęgą od wielu lat i już nie raz pokazali,że potrafią się podnieść. Mercedes wciąż jest niepewny, chociaż mamy podstawy sądzić,że będzie tylko lepiej, McL jest regularnie w czołówce. Może w ostatnich latach nie zdobyli zbyt wielu tytułów,ale co roku są kandydatami do walki o nie. Do dziś myślałam,że to oczywiste, jak widać niekoniecznie.

  • 40. 7-91
    • 2013-03-19 19:30:20
    • *.dynamic.mm.pl

    @ 39. agnesia96
    Czy powiedziałem że Lewis i tylko Lewis jest winny wszystkim niepowodzeniom, chyba nie, ''f1 to sport bardzo zespołowy'' - ale ok.
    Widze, że wiele osób szuka analogii między przejściem Hamiltona do Mercedesa, a przejściem Schumachera do Ferrari, ja widzę jednak pewne różnice, wiesz Michael zawsze mówił, że RAZEM wygrywamy, ale też RAZEM przegrywamy, a u Lewisa jest tak, że jak wszystko idzie to ok, ale jak jest troche gorzej, to jestem ja i oni, czyli zespół.
    Czy czasem nie było tak, że Mclaren zawsze, podkreślam zawsze, stał murem za Hamiltonem, wybaczając i tłumacząc wszystkie błedy i wpadki swojego wychowanka??? a kilka ich było....
    A Lewis, stracił sporo punktów przez zespół i awarie samochodu w sezonie 2012, to prawda, ale czy tak było zawsze, moim zdaniem niekoniecznie, jeden sezon i koniec.
    Oczywiście nowy zespół Lewisa to wzór niezawodności i solidności, szczególnie w 2012....
    Co do ryzyka i $$$- porażka to porażka, ale który zespół i kierowce (całośc), będziesz rozliczać bardziej??? ten z top3, czy średniaka....a $$$ musi się zgadzać, u Lewisa chyba bardziej niż u innych...jego wybór...

    Na koniec, nie mam nic do Lewisa, nie jestem fanem Mclarena, choć ich szanuje. NIE KRYTYKUJE Lewisa bo:
    1 nie śledze go na twitterze
    2 nie nazywan się Ayrton Senna, a tylko jemu Lewis dał to prawo

  • 41. logel999
    • 2013-03-19 19:33:58
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Obecnie najlepsi to własnie Hamilton , Alonso , Raikkonen .To są prawdziwi mistrzowie

  • 42. logel999
    • 2013-03-19 19:34:42
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Vettel też może być , ale ja uznaje , że to 80% zasługi bolidu może nawet więcej ..

  • 43. agnesia96
    • 2013-03-19 19:55:03
    • *.adsl.inetia.pl

    @7-91: Oczywiście,że F1 to sport zespołowy, Lewis często podkreśla,że zespół wykonał dobrą robotę, że chłopaki ciężko pracują, itp., ale to nie chłopaki w decydującym momencie prowadzą bolid i mimo jedności czasem jest i zespół, i kierowca. Hamilton popełniał w swojej karierze wiele błędów, zarówno na torze jak i poza nim, ale to właśnie przez doświadczenie uczymy się nie powtarzać złych rzeczy, McLaren wziął odpowiedzialność za Lewisa otwierając mu w młodym wieku drogę do kariery we wspaniałym bolidzie i teamie, ale nie zapominajmy,że z tą sielanką wiąże się również ogromne obciążenie psychiczne i presja wywierana na teamach pokroju McLarena. To oczywiste,że go bronili, przecież pracował dla nich, poza tym mówisz o tym tak jakby to tylko zespół dał wiele Lewisowi, według mnie działało to w ogromnym stopniu również w drugą stronę.
    "Oczywiście nowy zespół Lewisa to wzór niezawodności i solidności, szczególnie w 2012...."- odpowiadasz na mój wpis, a tym zdaniem potwierdzasz,że być może go nie przeczytałeś,bo znaczną jego część przeznaczyłam na opisanie tej właśnie kwestii.
    Tak jak pisałam wcześniej, McLaren dziś ma tragiczny bolid, ale są w stanie to naprawić za kilka tygodni, miesięcy,czy może rok. W Mercedesie nie ma tej pewności, więc prawdopodobieństwo porażki jest dużo większe.
    Sugerujesz,że Hamiltona skusiły pieniądze. Spójrz na to również z innej perspektywy. Istotną częścią zarobków sportowców znanych szerszej widowni, takich jak Hamilton chociażby, są sponsorzy. Jak wiadomo im bardziej rozpoznawalna twarz tym więcej jest w stanie zarobić. Sama marka Mercedesa jest już mnie kusząca niż McLarena jeśli chodzi o F1, a nie licząc już prawdopodobieństwa odnoszenia słabszych wyników i spadku popularności, wszystko idzie w dół.
    Mimo,iż raczej ostrożnie wyrażam swoją opinię w tym przypadku jestem pewna- Hamilton nie poleciał na kasę. Od początku swojej kariery był w jednym miejscu, po prostu czas na zmianę i spróbowanie czegoś nowego, z pewnością trudniejszego. Samo oswojenie się z nowymi ludźmi wymaga czasu.
    Podsumowując moją wypowiedź (bardzo przepraszam za jej rozmiary)- Hamilton dużo zawdzięcza McLarenowi, McLaren Hamiltonowi, ale czas na zmiany, z pewnością nie podyktowane głownie chęcią większego zarobku. Jak będzie dalej, czas pokaże, na podsumowanie pracy Lewisa w Mercedesie mamy jeszcze bardzo dużo czasu.

  • 44. pjc
    • 2013-03-19 21:02:28
    • *.warszawa.vectranet.pl

    @logel999 prawda jest taka i można powiedzieć głośno, że Vettel trafił do ekipy która w całości jest perfekcyjnie zorganizowana. Ci ludzie, którzy tam pracują idealnie się rozumieją z niemieckim kierowcą i to on wyciąga maximum z ich bolidu czego efektem są zdobyte tytuły mistrzowskie. Po prostu facet ma ogromne szczęście że trafił do takiego zespołu. Ich praca i jego talent wystarczają do zdobycia najwyższych laurów w F1. Czego chcieć więcej.

  • 45. 7-91
    • 2013-03-19 21:22:04
    • *.dynamic.mm.pl

    @ 43. agnesia96
    Moja droga, oczywiście że czytałem twój wpis !!!
    Generalnie to zgoda, bo myśle że mimo różnic, to o dziwo patrzymy na to wszystko dość podobnie. Sport - pieniądze, to duże uproszczenie,ale patrząc na management Lewisa, myślę że wiesz o czym mówie.
    ''Sama marka Mercedesa jest już mnie kusząca niż McLarena jeśli chodzi o F1''- jeśli chodzi o f1 zgoda, ale globalnie (poza f1) jest chyba odwrotnie, inaczej mówiąc w mercu dużo większa możliwośc współpracy z prywatnymi sponsorami.
    Jak by tam nie było, bo wiele osób nad tym transferem (Lewisem) pracowało, to podpis na kontrakcie złożył Lewis i to jego decyzja, mam nadzieje...
    A wracają do sport - pieniądze, może trzeba było zacisnąć zęby i zostać w Mclarenie, mam na myśli walke o tytuł, choć dzisiaj większość powie hahahah.... Mclaren, ale zobaczymy.
    Presja i obciążenie psychiczne, wiesz kiedyś zapytano któregoś kierowce, czy korzysta z pomocy psychologa??, a on na to że jeśli sam nie radzisz sobie z presją, to nie nadajesz się do f1....

  • 46. agnesia96
    • 2013-03-19 21:48:59
    • *.adsl.inetia.pl

    @7-91: Z marką Mercedesa się zgadzam, dlatego na końcu zdania dopisałam "jeśli chodzi o F1" ;)
    Ja również nie sugerowałabym się obecną formą McLarena jeśli chodzi o cały sezon, ale powtórzę po raz kolejny, Lewis nie przeszedł do Merca z powodów głownie finansowych. Wątpię, że nawet z pensją od McLarena musiałby zaciskać zęby, błagam, mówimy o milionowych kwotach w obu przypadkach, co jeszcze bardziej pokazuje,że to nie pieniądze grały główną rolę w zmianie teamu. Wspominając o presji chodziło mi o początki Hamiltona w F1 i błędy przez Ciebie wspomniane. Wiadomo,że sportowcy muszą sobie radzić z nagonką mediów i kibiców, ale normalnym jest, że inaczej działa psychika kierowcy z kilkuletnim stażem, jakim obecnie jest Lewis, a inaczej debiutanta, na którego nagle patrzy cały świat.

  • 47. 7-91
    • 2013-03-19 22:42:50
    • *.dynamic.mm.pl

    @ 46. agnesia96
    '' Wątpię, że nawet z pensją od McLarena musiałby zaciskać zęby''- nie zrozumieliśmy się. Pisząc to miąłem na myśli nie kwestie finansowe, ale relacje wewnątrz zespołu, o których Lewis i jego fani mówią.
    Po porostu możliwość walki o tytuł dla mnie byłaby ważniejsza,nawet niż jakieś niedomówienia, wszystko można jakoś wyprostować, a za 30 lat powiedzić np. jestem 3- krotnym mistrzem świata, no nie.
    Dla ciebie odwaga i wyzwanie to przejście do mercedesa, ale równie dobrze może to być pozostanie w Mclarenie, wiem dzisiaj wiele osób powie że Lewis dobrze zrobił bo Mclaren jest tu gdzie jest, ale paradoksalnie dzisiejsza sytuacja Mclarena pokazuje jak trudno stwierdzic co jest odwagą, a co nie. Jeszcze inaczej, w f1 nie ma żadnych gwarancji.

    ''a nie licząc już prawdopodobieństwa odnoszenia słabszych wyników i spadku popularności, wszystko idzie w dół'' - masz racje, ale tylko w idealnym świecie. W świecie Simon'a Fuller'a jest całkiem odwrotnie, tzn. nie ważne, co się dzieje, co mówią,dobrze czy zle, ważne żeby mówili głośno i nie mylili nazwiska...niestety. A swoją drogą, bardzo skuteczny menago.

  • 48. agnesia96
    • 2013-03-20 07:01:36
    • *.adsl.inetia.pl

    @7-91: ok, to przepraszam,rzeczywiście źle Cię zrozumiałam w tej kwestii. Sugerujesz,że Lewis powinien zostać w McLarenie,aby walczyć o tytuł,ale czy McLaren jest gwarancją tych tytułów? Co roku było jakieś ale, czas poszukać tej możliwości gdzie indziej. Przejście do Mercedesa jest odwagą już przez samą zmianę otoczenia, Lewis w McLarenie z pewnością znał się z ludźmi jak z domownikami, tu wchodzi na "obcy teren" i tak jak pisałam wcześniej- McLaren zawsze potrafi się podnieść, nie zawsze ten bolid jest mistrzowski, ale zawsze przynajmniej dobry, w Mercedesie przynajmniej na razie tej pewności nie ma,a już patrząc na starsze konstrukcje nie trzeba nic dodawać. Sztuką jest zbudować wokół siebie nowy zespół i robić wszystko od początku, brak nowych wyzwań również może obijać się na wynikach.
    Wiadomo,że manager Lewisa zna się bardzo dobrze na robieniu hałasu wokół swoich podopiecznych, ale jeśli przez bolid Mercedesa Hamilton będzie zajmować miejsca ok.10 nie będą mówić ani źle, ani dobrze, po prostu przestaną mówić, a sezonowi kibice, których jest wielu odwrócą się od niego i popularność po prostu zacznie spadać. To, że Lewis podjął ryzyko jest pewne, teraz pozostaje czekać, czy to wszystko się opłaci.

  • 49. zenobi29
    • 2013-03-20 20:45:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    48. agnesia96 - na tym poziomie jaki reprezentuje obecnie Lewis, nie sądzę by otoczenie miało aż takie znaczenie. Zmiana miejsca może(i przeważnie tak jest) skutkować zwiększeniem mobilizacji i zaangażowania. Nowe wyzwanie-większa adrenalina itd.
    W McLarenie już nic nikogo, nie mogło niczym zaskoczyć. Zarówno zespół jak i on - wiedzieli czego się mogą po sobie spodziewać. Dlatego ze sportowego punktu widzenia decyzja Hamiltona jest jak najbardziej prawidłowa.
    Tyko po jaką ch....ę składał tak szumne deklaracje, " że z McLarenem chciałby do zakończenia kariery w F1"?!
    Twarzy szkoda........o ile ją ma


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo