Kimi Raikkonen zostaje w Lotusie
Zespół Lotus w dość interesujący sposób, przedstawiając krótki film, poinformował o przedłużeniu kontraktu z Kimim Raikkonenem, który po tygodniach spekulacji oficjalnie zostaje potwierdzonym kierowcą ekipy na sezon 2013.Fin, który w tym roku powrócił do rywalizacji w Formule 1 po spędzeniu dwóch sezonów w rajdowej serii WRC aktualnie zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców i na trzy wyścig przed końcem mistrzostw nadal liczy się w walce o tytuł.
Decyzja 33-latka była od dłuższego czasu spodziewana. Zespół Lotusa miał w kontrakcie opcję na sezon 2013 pod warunkiem spełniania pewnych wymogów co do osiągów bolidu E20, które jak się można domyślać zostały spełnione.
Raikkonen w swoim powrocie nie odniósł jeszcze co prawda zwycięstwa, jednak aż 6 razy stał na podium. Co więcej Fin jeździ bardzo regularnie, zdobywając punkty we wszystkich wyścigach za wyjątkiem GP Chin, przy okazji dysponując bezawaryjnym autem.
Niebawem zespół Erica Boulliera powinien także potwierdzić przedłużenie kontraktu z Romainem Grosjean. Po dobrym występie Francuza w Indiach, szef Lotusa zasugerował, że ten zasłużył na przedłużenie swojej umowy.
komentarze
1. cypherdid
Jeżeli Kimi zakończy sezon na 3 miejscu w generalce to pojawią się większe pieniądze dla zespołu ergo samochód będzie lepszy! Teoretycznie.
2. iles
Ciekawe na ile lat podpisali z nim kontrakt . Osobiscie mysle ,ze chyba tylko na rok
3. pjc
Raikkonen jest niewątpliwie największą rewelacją tego sezonu.
Czekam jeszcze na wygraną w tym sezonie.
4. rumburak
1. cypherdid
Pieniądze dostaje się za miejsca w klasyfikacji konstruktorów :)
5. MadOnion78
na 2013
6. MadOnion78
Kimi przecie powiedzial ze woli byc 4 niż 3 bo nie bedzie musiał brac udziału w balu na koniec sezonu ; )
7. Skoczek130
Niech tylko jeszcze potwierdzą Grożka, a będzie git! :)) Mam nadzieje na miłą niespodziankę z ich strony w przyszłym sezonie. :))
8. Kafarekk
Go Kimi Go, może nie był w pierwszej piątce ale nadal jest na 3 pozycji.Jak Lotus dostanie zastrzyk pieniędzy za klasyfikacje konstruktorów to w następnym roku Lotusy będą walczyły o jeszcze lepsze pozycje niż roku obecnym:) pozdr dla fanow Lotusa
9. Rudolf50
@8
Myśle że ta kasa za 4 miejsce była od razu wpisana w budżet.
Żeby zajęli 3 miejsce, ale miejmy nadzieje że 3 miejsce Kimiego pomoże znaleźć nowych sponsorów
10. MarTum
Kimi sie uśmiechnął i to nie raz !!!
11. luka55
Świetna wiadomość. Inaczej być nie mogło. Jeden z najlepszych obecnie kierowców powinien jeździć. Z Lotusem jakoś nie sympatyzuję ale Kimiemu życzę sukcesów i jak najszybszej wygranej po powrocie. Wielu może się nie zgodzić ale ja oceniam jego powrót bardzo ale to bardzo dobrze. Zachwyty są nad różnymi kierowcami ale mało jakby się mówi o tym że Kimi na pewno nie ma najszybszego (dobre jest) auta a jest trzeci w generalce.! Przeciwnicy powiedzą że tylko ciuła te punkty. W mojej opinii nie ciuła tylko na nie ciężko pracuje. To chyba najbardziej regularny kierowca w tym sezonie. Owszem auto jest bezawaryjne ale kierowca idzie w prze z autem. ;) Nie wiem czy ktoś by wycisnął więcej z tego auta. Może by coś się jeszcze dało , nie wiem. Trzeba pamiętać że to jednak pierwszy sezon Kimiego po powrocie i jest bardzo dobrze. W mojej opinii może być jeszcze lepiej bo uważam że Raikkonen jeszcze ma troszkę rezerwy.
12. viggen
Niczego innego nie można było się spodziewać ;)
Będziemy mieli rok nieparzysty, kasa będzie to i .....Go Kimi GO !!!
@luka55 bardzo dobrze napisane ;)
13. Phenom
Jeżeli wszystko się dobrze zgra czyli Kimi i Bolid na sezon na 2013r. może w końcu przełamie hegemonię Red Bulla...trzeba pamiętać że trzeba jeszcze na to trochę większego budżetu...jeżeli będzie w Lotusie non-stop progres to stawiam na niego....patrząc na ostatnie bolidy Ferrari to Alonso może być ciut z tyłu... chyba że uda się im zbudować jednak ten samochód to będę mile zaskoczony,,,.na Mclarena nie liczę...stracili swojego topowego kierowcę...nie wierzę w to aby Perez dał tą samą gwarancję dobrej jazdy jaką dawał Lewis....na Jensona też nie liczę bo przez te prawie 3 sezony w Mclarenie miał tylko kilka błysków....
14. Iceman_1
"Zespół Lotusa miał w kontrakcie opcję na sezon 2013 pod warunkiem spełniania pewnych wymogów co do osiągów bolidu E20, które jak się można domyślać zostały spełnione". Czy to zdanie oznacza, że jeśli w tym roku Lotus dałby do jazdy Kimiemu złom to mógłby bez problemu odejść?
15. polek1
Pytanie czy zespołowi uda się zrobić równie szybki bolid co w tym roku . Jeśli nie , czarno widzę przyszłość Kimiego w Lotusie .Tym bardziej że w tym roku nie potrafił w zdecydowany sposób pokonać Romana , raczej kierowcy z niższej półki , do tego zabijaki :P
Tak czy inaczej , jak nie Lotus to kto ? Kto by dzisiaj chciał e Kimiego z topowych zespołów ....
16. jack22
coś czuje ze bezie niespodzianka wielka i wróci Robert do Lotusa. Zasłużył na to jak nikt!
17. kristo
Ten filmik to ściema komercyjna, a prawde oddaje ten filmik o nowym kontrakcie raikkonena
http:// www. youtube.com/watch?v=Hk1GnB331WQ -wyciąć spację
18. viggen
@17 kristo
Najpierw zbierz informacje. Ten filmik co pokazałeś to był na urodziny Kimiego. Podpisal wtedy kontrakt ze sponsorem.
@14
Tak, mógł odejść. Gdybyś śledził informację na bieżąco to byś wiedział, że jak Kimi był wiązany z Mcl to Lopez powiedział że Kimi nigdzie nie idzie bo ma odpowiednie zapisy w kontrakcie.
Jeden z nich to taki, że w tym sezonie miał być na najgorszej pozycji w WDC - 8. Jak widać, jest na 3, więc zespół miał prawo go przedłużyć a Kimi nie mógł zerwać.
Chociaż znasz pewnei historie Ferrari i Kimiego - wiec mozna wszystko zerwac :)
@15
Jakie masz dowody że Romain to kierowcy z niższej półki? Zanim kogoś osądzisz najpierw podaj dowody.
19. viggen
@15
Jakie masz dowody że Romain to kierowcy z niższej półki? Zanim kogoś osądzisz najpierw podaj dowody :P Czy znowu prowokacja z Twojej strony :P?
20. elin
Aż miło wejść na stronę, kiedy taki news ( ze zdjęciem ) jest głównym tematem dnia ;-).
Bardzo dobra wiadomość - czekam na większe sukcesy w nieparzystym roku Kimiego z Lotusem :-)
Chociaż uważam, że w tym sezonie - po dwuletniej przerwie z całkowicie nowym zespołem - rozczarowania nie było ...
21. beret
...oczywiscie ze to sympatyczny pilot. Lotus i Kimi nie zwojuja duzo 2013. Lotus to sredniej klasy team a Kimi "to cos" stracil juz w Ferrari. AMEN
22. Voight
21. beret Jeżeli Kimi stracił "to coś" to jak wyjaśnisz fakt, że ma równiejszą formę od Alonso?
23. polek1
18 kolego dowody są na torze ... Tylko ślepiec ich nie dostrzega :P
Przypomnij sobie sezon w którym Francuz debiutował i to jak wówczas dostał wciry od Fernando ...
A obecnie ilość kolizji jakie chłopak spowodował nie najlepiej świadczą o Romanie . Przy nim to Nakajima czy Piquet junior to małe pikusie :D
To co go trzyma przy życiu to bolid , bardzo szybki i bezawaryjny , oraz słaba postawa Kimiego . To wszystko się składa na to że jakoś jeszcze da się przełknąć jego "dokonania" na torze . Ale co będzie jak Lotus ( byłe Renault ) wróci do normy sprzed dwóch lat ? Sam se odpowiedz na to pytanie :)
24. viggen
@23
Kolego....nikt nie jest ślepcem. Niejaki Jackie Stewart ostatnio w wywiadzie mówił (nie tylko Boulier) że Roman to wielki talent. Sam widzisz, że jak minie pierwszy zakręt ma świetne tempo wyścigowe, jeździ prawie bezbłednie.
Co Ty porównujesz debiut Francuza w bolidzie pod Alonso. Jeździł od połowy sezonu za Pirueta i to bez żadnego przygotowanie. Widziałeś jak jeździł kierowca testowy Badoer albo Fisico w połowie sezonu za Masse? Kimi walił podia a Ci mieli problem z łapaniem punktów.
To jakbyś teraz np wrzucił do bolidu Ferrari takiego np Pereza. W Sauberze jeździ bardzo dobrze, a w nowym bolidzie w połowie sezonu pewnie by do Q2 nawet nie wszedł.
Nic nie będzie - w sezonie 2013 Kimi będzie walczył o tytuł z Vettelem :P
25. polek1
24 viggen Widzisz dobrym bolidem każdy pojedzie ... ( choćby Petrov 2011 w Australii , czy Pastor w Hiszpanii ) Sztuką jest jeździć szybko w nieco słabszym bolidzie :P
Zobaczymy co będzie jak Lotus zbuduje nieco słabszy bolid . Wtedy wyjdzie cała wartość Romana ....
Taa o tytuł :D:D:D
26. mazur81
@6
I za to właśnie kochamy Kimiego :)
27. beret
22....wybacz! Nie jestem porucznik Borewicz- ogladam wyscigi i widze.
Jesli to Cie nie przekonuje odsylam do klasyfikacji indywidualnej po 17 wyscigach sezon 2012
28. viggen
@27
A ja Cie odsylam do nauki bo suche punkty nie maja sie nic do tego czym kierowca jeżdzi i jaką ma formę Widzisz tylko górę tabelki. A co myslisz, że Ci kierowcy w słabszych bolidach nie maja tego czegos? Ze jak ich bolid jest o 2sek wolniejszy od czolowki to znaczy ze nie umieja jezdzic?
Kurde od kiedy Ty f1 oglądasz?
Dane tabelki sobie wsadz w buty.
29. beret
...nie denerwuj sie tak moj przyjacielu, bo nie ma co!
Napisalem Ci wyraznie ze ogladam wyscigi i widze a od wyjasniania jest porucznik Borewicz.
Pierwszy wyscig obejzalem w lipcu 1988r. Mialem takie szczescie ze bylo to na torze Hockenheim.
Dane z tabelki tez pokazuja bardzo duzo, tylko trzeba potrafic to czytac!
30. Iceman_1
@18 Oglądam F1 od 2004 roku i od tego momentu jestem wielkim fanem Kimiego, śledzę wszystkie newsy, zacytowałem ten fragment artykułu, ponieważ czytając go a contrario można wyinterpretować, że przed sezonem zespół nie miał wątpliwości, że Kimi nie zawiedzie, a nie byli pewni własnej postawy w sezonie 2012
31. viggen
@29
Ok,masz rację trochę się zdenerwowałem :)
A tak na marginesie - Kimi jeździ bez tego coś jak napisałeś . Ale dziwnym trafem większość najlepszych manewrów wyprzedzanie w tym sezonie własnie należy do Raikkonena :)
@polek1
Oj żebyś się nie zdziwił :) Wszyscy liczą na walkę z Alonso jak za dawnych czasów - Renault Mak :)
32. viggen
@polek1
Prawda jest taka, że gdyby na miejscu Alonso był np Schumacher a na miejscu Groszka Kimi lub Alonso - byłaby taka sama sytuacja. Bolid był pod Alonso i on miał z nim problem więc co się dziwić debiutantowi.
I w miejscu Groszka gdyby jeździł Alonso lub Kimi - podobnie by cieniowali.
33. beret
31....mozesz przytoczyc jakies spektakularne, bo jakos umknely mojej uwadze.
Mysle ze milczeniem pozostawisz ten ostatni wyscig i wleczenie sie za Massa
Ach...to cos juz u niego nie gralo w Ferrari, gdy przegral z Massa.
34. sebek119
MOŻE MI KTOŚ PODAĆ TYTUŁ UTWORU W FILMIKU? Z GÓRY DZIĘKUJĘ
35. viggen
@34
To jednak tylko oglądasz wyścigi :) Tam myślałem.
Masz dwa przykłądy:
1) wyprzedzenie schumachera na SPA
2) wyprzedzenie hulkenberga na hockehaim (tam dziennikarze SKY SPORTs to prawie orgazmu dostali)
Natomiast co do Ferrari (Massa Kimi)......ręcę opadają.
Masz tutaj (na tym portalu) tyle wypowiedzi na ten temat że aż głowa boli. Udanej lektury :)
Nie wystarczy tylko oglądać F1 !
A od tłumaczenia jest porucznik Borewicz ;]
36. viggen
@30
Luz
Napisałem Ci wyjasnienie. Gdy nie spełnili tych zapisów Kimi mógł odejść.
Bo jezeli jestes fanem Raikkonena (po nicku iceman mozna skumac :P) to wiesz ze on powtarza ze nie jest w F1 od krecania kolek tylko od wygrywania.
37. viggen
*gdyby nie spelnili tych zapisów - tak miało byc.
38. viggen
@34
Entwine - Bitter Sweet
39. 6q47
33. beret
Widzę, że śledziłeś wpisy @viggen'a?
Bardzo trudno jest zanegować to co pisze, ale czasami można się z Nim nie zgodzić:)
24. viggen
To porównanie Badoera i Fisico z Massą nie jest optymalne. Wszyscy mówili - zapewne prawdę - że prowadzony przez Nich bolid był wyjątkowo wredny w dosiadaniu, czyli wymagał doświadczenia ... a zapytać można: dlaczego Badoer miał problemy? Pewny nie jestem, ale wydaje się, że wbrew pozorom nie miał zbyt wielu możliwości w prowadzeniu tego cacka podczas sezonu. Nie było zbyt wiele okazji pomimo bycia kierowcą testowym, a nawet jak śmiagał po torze - nie było to związane z poznaniem "jak to zrobić", a raczej pod kątem uzyskania odczytów podczas badania udoskonaleń.
40. Iceman_1
@35 dokładnie, ja sam niezbyt się ciesze z 2 lub 3 miejsca Kimiego, czekam ponad 3 lata (Spa 2009) na ponowną wygraną Kimiego, ale czasami zastanawiam się czy to w ogóle nastąpi, nie mogę skumać dlaczego tak szybki kierowca ma tylko (albo patrząc na okoliczności z końcówki sezonu 2007) aż 1 tytuł mistrzowski, podczas gdy taki Vettel czy Alonso mają już 2 , to samo tyczy się wygranych wyścigów, dlaczego Kimi ma tylko 18, przecież jak tak sięgnąć pamięcią do kilku wyścigów np. Nurburgring 2005 - odpada koło na ostatnim okrążeniu, Spa 2008, Francja 2008, Monako 2006 - wybuch silnika - nieszczęsny wydech to powinien mieć ich znacznie więcej a taki Vettel ma 26 bodajże, Alonso 30 Dlaczego ??? Przecież Alonso w kwalifikacjach w Monako 2005 był o ponad pół sekundy wolniejszy od Kimiego
41. Iceman_1
Francja 2008 = nieszczęsny wydech...
42. polek1
32. viggen
Kubica też debiutował w środku sezonu . I w trzecim wyścigu zaliczył pudło , mimo iż miał znikomy wpływ na rozwój bolidu . Więc nie przesadzaj ....!
43. Iceman_1
@33 beret masz zryty beret, nie dociera do Ciebie, że brakowało przełożenia na 7 biegu i dlatego Masa był nie do wyprzedzenia
44. luka55
Widzę że i Raikkonenowi próbuje się umniejszać ajajajaj. Co dopiero jak zacznie wygrywać hmmm. No tak zapomniałem że prawie cała stawka kierowców to jacyś nieudacznicy. Umniejsza się Vettelovi , Hamiltonowi teraz jeszcze Raikkonenowi. W ogóle jest jakiś dobry kierowca ? Aha no jest zapomniałem. A Raikkonen ma to wszystko gdzieś , pyka sobie i jest 3 w generalce. Wszystko na ten temat.
45. viggen
@39
Podałem przykład wejścia w bolid w połowie sezonu do bolidu który jest cieżki w prowadzeniu i nie rozwijany i jest słaby.
@42
Nie porównuj bolidu w jakim debiutował Kubica. Nie porównuj statusu kierowców w tym teamie.
Renault Alonso był szrotem takim jaki posiadał Ferrari w 2009r.
Widziałeś jak jeździł Fisico (tak przynajmniej zakładam) np w Renault w sezonie 2005 i nie był to jakiś sierota.
@43
Nie tylko przełożenie biegu brakowało. Lotus miał problem z przyczepnością na twardych więc postawili na większy docisk. Dlatego im brakowało prędkości na prostej.
@40
Nie od dzisiaj ma łatkę największy talent w F1 ale też największy pechowiec.
Wiesz nie porównuj wyników Alonso bo ten jeździ dwa lata dłużej od Kimiego.
Raikkonen ma ciągle pecha. 2003 przegrywa przez bolid z Schumacherem o 2 pkty tytuł.
W 2005r bolid mu się rozsypuje, palą się silniki itp
O dziwo, ironia losu - 2007r i Mak niezawodny. To trzeba miec po prostu pecha. To chyba kierowca który najwięcej stracił wygranych przez awarię. Ile razy został przesuwany na starcie za wymianę silników i skrzyń biegów.
Alonso w Renault miał akurat szczęście - bardzo niezawodny bolid. Chyba jeden z lepszych w historii.
A Vettel - jak Schumi. Ma po prostu szczęście bycia w najlepszym zespole ostatnich lat, ale nie oznacza to, że jest słabym kierowcą. Nikt z nich nie jest ale nie każdy ma szczęście.
Kimi za to ma bardzo dużo pudeł i jest na trzecim miejscu wszechczasów w ilości FL.
Ma osiągnięcia również - w drugim roku startów w Mcl jest wicemistrzem.
W pierwszym roku w Ferrari jest mistrzem.
Trudno, jedni są urodzeni w czepku inni nie. To jak w życiu. Mam wielu znajomych i Ci co zasługują na więcej przeważnie nie są w odpowiednim miejscu i czasie jak Ci, co są cipkami. Ale takie życie :)
46. viggen
Źle napisałem zdanie (nie poprawiłem dobrze )
Powinno być : Nie od dzisiaj mówi się że to największy talent w F1 ale ma też łatkę największy pechowiec.
47. polek1
45. viggen Przecież F1.06 nie było wybitną konstrukcją a bolid był robiony pod Heidfelda . A mimo to dało się pojechać "młodemu" wybitny wyścig !!1
Widzisz jak się ma talent wystarczą dwa trzy wyścigi i kierowca jedzie co pokazał choćby Kubica , czy też Hamilton podczas pierwszych wyścigów w F1 . Wiem że Lewis miał łatwiej , ale jechał od razu :P
A Roman ? totalna porażka ! Napiszę więcej jest to kierowca pokroju Petrova . I kto wie czy Rosjanin nie jest szybszy . Tylko miał tego pecha że w pierwszym roku pobytu w F1 trafił na słaby bolid i Kubicę :P
Tak więc nie przeceniaj umiejętności Francuza , bo jest to kierowca z niższej półki i zapewne gdyby nie osoba szefa zespołu nigdy by ponownie nie wrócił do F1 :P
Tym bardziej dziwne że Kimi ma problemy z Romanem , aby go pokonać w kwalifikacjach i czasami jest wolniejszy w wyścigu :P
48. polek1
Aha , przypomnij jak wówczas bolidem BMW radził sobie J. Villeneuve były MŚ ...
49. viggen
Vilelenueve chłopie był w gorszej wtedy formie jak teraz Schumacher. To dlatego go Kubica zastąpił.
Więc przestań.
W przyszłym sezonie zobaczysz jak Groszek jeździ i jakim tempem.
A co Kubicy, nie będe poruszał tego tematu bo to walka z wiatrakami i zaraz na mnie wszystkie pomyje wyleją.
Boga Kubicy tematu nie ruszam ;]
Nie był wybitną ale lepszą jak Renault Alonso. Skoro Alonso miał z nim problem aby z dobrej pozycji startowej wystartować a w wyścigu naklepać punktów (bolid pod niego chyba nawet bardziej jak teraz ma w Ferrari) to co się dziwisz, że debiutant miał słabsze wyniki w 7 ostatnich wyścigach sezonu.
Napisałem Ci - masz porównanie Fisico i Badoera. Alonso to specyficzny kierowca i pod jego bolid rzadko który kierowca wyciągnie maks. Nikt nie ma takich wymagań do bolidu jak on. W końcu to dziewczyna która najwięcej płacze w F1 :)
Co do szefa - Boulier tak naprawdę nie jest managerem Groszka :P Tylko tak się przyjęło i media to wszędzie klepią ;]
Co do problemów Kimiego pisałem to sto razy i nie bede sie powtarzał. A dwa - miał bo teraz nie ma.
Bez odbioru.
50. polek1
Jak , chcesz możesz nie odbierać ....
Oj nie przesadzaj , nie przesadzaj . Potrafił czasami dobrze pojechać , tylko często się rozbijał :P
Z resztą nie w tym rzecz , jak się ma talent to się pojedzie i w gównie , co pokazał wówczas Kubica .
R29 było słabe , ale chyba nie aż tak żeby się ciągle rozbijać i czasami nie łapać się do pierwszej dziesiątki .
Masz rację "Alonso to specyficzny kierowca i pod jego bolid rzadko który kierowca wyciągnie maks" hehehe - Widzę że boisz się jak diabeł święconej wody , przyznać że Alonso wyciąga maks z bolidu , co już nie jest takie oczywiste w porównaniu z Romanem :D
51. 6q47
50. polek1
Alonso oględnie mówiąc "zbeształ" zespół za półprodukt, którym musi walczyć z Vettelem... Wcześniej wspominał o walce z Adrianem... a słowe te były przefiltrowane zgodnie ze sztuką PR.
Pozdr.
52. 6q47
* po GP Indii rzecz jasna:)
53. polek1
6q47 - Rozumiem że mowa o wypowiedziach po kwalifikacjach ?
No cóż ja tam mu się wcale nie dziwię . Chłopak wypruwa sobie żyły , aby dorównać Vettalowi . A mimo tego dalej są 0.5 s na okrążeniu z Red Bullem i to kolejny już sezon .
Ale później sprostował i posypał głowę popiołem , więc chyba nie ma co dalej ciągnąc tego wątku . Chociaż nie przeczę Alonso ma swój charakterek .
54. masmisbl
nawiązując do Kubicy w 2006 jak to wsiadł z marszu do bolidu i już w trzecim wyścigu miał pudło...z tego co pamiętam, Robert regularnie testował bolid w piątki, więc obycie z maszyną miał, a taki Badoer, Fisico czy Grosjean wskoczyli nagle ;-)
55. viggen
@50
Polek ja się nie boję jak diabeł święconej wody :P
Alonso jest specyficznym kierowcą i ma swoje wielkie widzimisie, wieć raczej nikt jego bolidem nie pojedzie na tyle szybko aby bylo widac z tego efekty.
Poza tym co Ty porównujesz debiutanta do Alonso. No rozbija się i co z tego. A który kierowca nie popełniał błędow? Hamilton, Maldonado, Heidfield, Massa się rozbijał w Sauberze itd itp
@mamisbi Ci chyba rozjaśnił dlaczego Kubica jechał lepiej jak Badoer Fisico czy Grosjean :P
56. viggen
@53
Taaa Alonso puszcza bąki w dyfuzor i jako jedyny kierowca daje 0.5sek na okrążeniu wypruwając sobie flaki. A reszta kierowców w stawce pisze posty na Fejsbooku podczas wyścigu.
Hahahahah
No cóż, dobrze trafiłeś - też lubię się śmiać :D
57. polek1
@55 Kurcze , zaraz jeszcze się dowiem że Alonso sam projektuje sobie bolidy ...:D:D:D hehe
Akurat co napisał kolega masmsbI doskonale jest mi znane . I dziwiłem się że sam na to nie wpadłeś i o tym nie pisałeś .....
Jasne że Kubica miał łatwiej , ale jak pisałem wcześniej , dobry młody kierowca który ma na to papiery pojedzie po jednym wyścigu i wyciśnie ostatnie soki . A złej baletnicy to .....
@56 Nie , na chyba znowu mnie nie zrozumiałeś :P
Właśnie dlatego ma wolniejszy bolid o 0.5 s , bo o tyle przegrywa kwalifikacje z RBR ......
A jak chcesz , to się śmiej - ale z Siebie :P
58. viggen
@57
Nie wiedziałem o tym co napisał mamisbi napisał dlatego nie zabierałem głosu.
Kubica zawsze mi koło dupy latał, lata i będzie latał. Nie interesuje mnie ten kierowca. Nie śledziłem jego wyczynów i śledzić nie będę dlatego tematu Kubicy nie ruszam :)
Kolejny temat dla mnie zakończony.
PS Dzisiaj sobie poczytaj newsy na stronach o F1 jak wygląda sytuacja w Ferrari .....I jak Massa jest traktowany po macoszemu.
Koniec! The end
PS W drugim temacie też zakończyłem temat i nie będę odpowiadał Zapomniałeś że na pitach też opony wymieniali, nie tylko tankowali i też były opony twarde i miękkie. (o ile mnie pamięć nie myli bo nie chce mi się sprawdzać z tym regulaminem odnośnie opon) Do tego dodam że w tamtych czasach w czasie wyścigu wiele razy zmieniano taktykę bo wtedy wyprzedzałeś przeciwników właśnie przez pit stopy a nie na torze np przy pomocy DRS. Oglądałem wszystkie sezony poza 2011, bo ten ostatni tylko wybiórczo. Mówiłem, wróć sobie do tematów z tamtych lat a nie dyktuj mi tutaj danych z tabelki, tak jakby dzisiaj tabelka była adekwatna do tego kto masz najszybszy bolid i jest najlepszym kierowcą czy też jak sobie radzi na torze.
Amen
59. polek1
58 A mnie to wcale nie interesuje co Ci koło dupy lata :!!!
Chociaż Takim stwierdzeniem tylko się kompromitujesz ...ech
Co do drugiego tematu . spoko mogę i tutaj Ci odpowiedzieć ...
Odnoszę wrażenie im dłużej z Tobą rozmawiam , że swoją wiedzę o F1 czerpiesz z wikipedii , a google to Twój dobry wujek :P
Oczywiście Viggen że opony wymieniali (oczywista oczywistość ) Ale to ilość paliwa była czynnikiem dominującym kiedy to kierowca zjeżdżał na pit . Przypomnij sobie choćby Malezję 2008 i numer z oponami deszczowymi założonymi wówczas dla Kimiego .....
Jedynym czynnikiem który rujnował strategię był wyjazd SC , no i jeszcze deszcz . I właśnie w tamtej tabelce co Ci podałem, było parę przykładów że kierowcy zjeżdżali na tym samym kółku właśnie dlatego o czym teraz piszę . Dziwne że tego nie wyłapałeś .....
Ale w większości przypadków , przy normalnych warunkach kierowcy jechali pierwszy stint do momentu aż wystarczało im paliwa i za każdym okrążeniem byli coraz szybsi .
I nie przypominam sobie aby w normalnych warunkach ktoś przyspieszał pit ze względów strategicznych , bo to zawsze oznaczało ogromną stratę wobec przeciwników , w przeciwieństwie do dzisiejszych czasów :P
60. polek1
A co do tego zestawienia na którym to kierowcy Ferrari zjeżdżali na pit -
Być może dla ciebie nie wiele mówi . Ale dla osoby która chociaż trochę interesuje się tym sportem mówi bardzo wiele :P
I nic ta tabelka , jak piszesz , nie ma wspólnego kto ma najszybszy bolid i kto jest najlepszym kierowcą . Nawet nie miałem tego na myśli .
Miała Ci udowodnić że obaj kierowcy Ferrari jechali z podobną ilością paliwa . Bo Ty z uporem osła wciskałeś innym że Massa zawsze jeździł z mniejszą ilością paliwa ...
Zrozumiałeś teraz ?
61. bargiz
@59
Chodzi Tobie raczej o GP Malezji 09, w 2008 roku Raikkonen wygrał na Sepangu...
62. Skoczek130
Hulk natomiast został kierowcą Saubera. :))
63. Marti
@62. Skoczek130 - to wiemy już od paru tygodni ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz