komentarze
  • 1. greg32
    • 2012-06-24 19:45:12
    • *.ip.netia.com.pl

    No i dobrze. Może go już pech opuści.

  • 2. Mikus1982
    • 2012-06-24 19:45:27
    • *.adsl.inetia.pl

    Hej:)I dobrze bo mu sie to dzis nalezalo te trzecie miejsce a w Silverstone nawet bez deszczu Schumi bedzie wysoko czuje to:):)

  • 3. zbychu99
    • 2012-06-24 19:46:06
    • *.centertel.pl

    brawo schumi oby tak dalej :)

  • 4. M.Schumacher
    • 2012-06-24 19:47:28
    • *.home.aster.pl

    uffff, ulżyło mi.

  • 5. Grzesiek 12.
    • 2012-06-24 19:49:06
    • *.162.255.220

    Niby nie ma kary , ale niedomówienia pozostaną ...
    Bo albo można używać systemu DRS podczas żółtej flagi , albo nie
    Jeśli przepisy mówią że NIE , to znaczy że kara się należy i tyle !!! A tłumaczenia sędziów , są delikatnie mówiąc śmieszne ;///

  • 6. pjc
    • 2012-06-24 19:49:43
    • *.opera-mini.net

    Wlasciwy czlowiek na wlasciwym miejscu.

  • 7. Mikus1982
    • 2012-06-24 19:51:27
    • *.adsl.inetia.pl

    Przeciez zwolnil a telemetria to wykazala i to byl glowny dowod i po temacie:):)

  • 8. fanAlonso=pziom
    • 2012-06-24 20:04:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    co to jest strefa podwójnej żółtej flagi ? chodzi że marshale machają flagą i dodatkowo jest też migający kolor żółty czy jak ?

  • 9. PanPikuś
    • 2012-06-24 22:17:14
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 5 No nie do końca , jeżeli kierowca hamuje, to moze miec sobie ten DRS co mu po nim jak z niego niejako nie korzysta ( nie ma korzysci) ? Poza tym uwazam ze w takim odniesieniu ze nie i koniec to i KERS powinein byc tam zabroniony jak i ograniczenie jakies preedkosci , bo zwolnienie i zachwoanie ostroznosci wydaje mi sie amlo precyzyjne

  • 10. tomik_85
    • 2012-06-25 07:16:12
    • *.chelm.mm.pl

    Koledzy tu nie ma nic do dodania. MSC zwolnił wyraznie odjał a roznica miedzy tamtymi incydentami była taka ze Vettel i Massa jechali ze stała prędkością. Nie ma co szukać dziury w całym poprostu to był dziwny wyścig. Niech Weber nie donosi tylko lepiej sie cieszy z 4 miejsca bo też miał wiele szczęścia i skorzystał na pechu innych.

  • 11. Grzesiek 12.
    • 2012-06-25 08:56:44
    • *.cdma.centertel.pl

    9 . A ja myślałem że podczas wyścigu w przeciwieństwie do kwalifikacji , na użycie systemu DRS potrzebna jest zgoda sędziów pod ściśle określonymi warunkami i tylko w wyznaczonej strefie .... :D
    A akurat w tym przypadku jeden warunek użycia systemu nie został spełniony , a dodatkowo system został użyty podczas żółtej flagi .... Więc o czym my rozmawiamy ? Co z tego że będziesz jechać z dozwoloną prędkością samochodem . Jeśli Cię policja zatrzyma i stwierdzi że jedziesz bez zapiętych pasów to masz mandat i punkty karne :P
    W przypadku Schumachera kara się należała ,a ze jej nie otrzymał to tylko dlatego że z różnych powodów na pudło Michaela było zapotrzebowanie głównie w krajach Germańskich ... polityka kolego , polityka ... ;/

  • 12. tomik_85
    • 2012-06-25 10:15:10
    • *.chelm.mm.pl

    No Grzesiek 12 przeczytaj jeszcze raz co napisales. Dokladnie poczatek i sie zastanów. Skoro DRS zadziałał to kto to popelnieł bład. W wyscigu nie mozna uzyc DRS gdzie sie chce. Potrzebna jest zgoda a skoro DRS zadziałal to juz winna FIA i sedziów którzy powinni zmienic system w momencie neutralizacji. MSC i tak sie dobrze zachował bo zwolnił mimo wszystko. Wcale sie nie zdziwilbym gdyby DRS nacisnał duzo wczesniej a wlaczył sie w wyznaczonej strefie.

  • 13. Grzesiek 12.
    • 2012-06-25 11:32:11
    • *.cdma.centertel.pl

    12. tomik_85
    W takim razie podaj mi chociaż jeden warunek na podstawie którego FIA pozwoliła w tamtym momencie na używanie systemu DRS ?

  • 14. Ferrante
    • 2012-06-25 11:42:12
    • *.155.125.129

    8. fanAlonso=pziom - po prostu marshale machają dwoma żółtymi flagami zamiast jednej. Jest to informacja, że nie tylko należy zwolnić i nie wolno wyprzedzać ale jest prawdopodobieństwo wstrzymania wyścigu (Safety Car lub czerwona flaga). W orginale wygląda to tak:
    "Yellow flag
    Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited."

    Działanie systemu DRS już jakiś czas temu budziło moje wątpliwości. Czy zawodnik w dowolnym momencie (na przykład w Pit Lane) może go uruchomić. ? Szukałem na różnych stronach pośięconych F1, wytłumaczenia jak działa ten system i nie znalazłem tekstu, na który można się powołać i podać linka do niego - widać mało dokładnie szukałem.
    Znalazłem jednak opis działania systemu, zawarty w jednym z komentarzy pochodzących z ubiegłego roku, na popularym anglojęzycznym blogu. Komentarz był opatrzony nickiem - dla mnie więc anonimowy - nie przytaczam go z tego powodu, jednak realia wyścigowe potwierdzają jego słuszność.
    Według komentarza: system DRS jest aktywowany poprzez centralny komputer (???) obsługujący konkretne Grand Prix. Jeżeli zawodnik, od trzeciego okrążenia, ma stratę poniżej 1 sekundy do poprzedzającego go bolidu, w miejscu pomiaru, wówczas komputer aktywuje (nie włącza) system DRS. w konkretnym pojeździe. Wtedy zawodnik widząc kontrolkę DRS (na kierownicy) może włączyć ten system - czyli uchylić płat tylnego skrzydła. Jeżeli w punkcie pomiaru różnicy czasowej pomiędzy bolidami, odczyt będzie 1.001 sekundy, to choćby kierowca młotkiem walił w przycisk uruchamiający DRS, centralna jednostka na to nie pozwoli.
    Praktyka wyścigów potwierdza taki tok rozumowania, ponieważ nie ma przypadkowych włączeń systemu DRS (oprócz awarii) w strefach lub czasie niedozwolonym.

    Konkluzja: jeżeli MSC mógł uruchomić system DRS to znaczy, że był on aktywny (aktywowany przez jednostkę centralną) więc regulaminowo dopuszczalny. Kłóci się to co prawda z regułami żółtej flagi, ale tych reguł Schumi nie przekroczył.

    P.S: Gdyby ktokolwiek dysponował informacjami na temat szczegółów technicznych obsługi systemu DRS, byłbym bardzo wdzięczny za podzielenie się nimi.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo