Marussia zaprezentowała MR01
Zespół Marussia F1 oficjalnie przedstawił swój nowy samochód - MR01. Choć nie udało się pojawić na testach w Barcelonie, angielsko-rosyjski zespół zadebiutował dziś na torze Silverstone podczas imprezy promocyjnej."Jestem zadowolony z przejazdów nowego MR01 dzisiejszego ranka" - stwierdził szef ekipy, John Booth. "Okres oczekiwania był długi i frustrujący dla wszystkich w zespole, ale teraz możemy wrócić na tor i zacząć pracę przed pierwszym wyścigiem w Australii w przyszły weekend."
"Dziś mamy pierwszą z dwóch imprez promocyjnych, więc choć kierowcy będą w stanie zyskać czucie samochodu, nie będą w stanie wyciągnąć wniosków, nim nie zaczniemy jazd w Melbourne. Niemniej jednak to ważny dzień dla nas i będziemy korzystać z każdej minuty na torze z nowym samochodem."
Po przekształceniu zespołu z Virgina, Marussia zdecydowała się zebrać wszystkich pracowników w jednym miejscu, redukując ilość baz z trzech do jednej - tej w Branbury. Dzięki temu ekipa zyskała możliwość bliższej współpracy między działami. MR01 korzysta z tego, jak również z dodatkowej pracy w tunelu aerodynamicznym, czego brakowało jego poprzednikom.
Marussia przyznała, że współpraca z McLaren Applied Technologies miała wpływ na budowę samochodu. Dzięki niej udało się poprawić zrozumienie MVR-02 i wykorzystać możliwości bardziej zaawansowanej fabryki przy projekcie MR01. Być może dlatego jest to jedyny obok McLarena samochód bez garba na przedzie.
Dziś i jutro Timo Glock i Charles Pic będą jeździć po Silverstone korzystając z demonstracyjnych opon Pirelli.
Zdjęcia:
komentarze
1. ryniu1992
Całkiem ładny bolid. Szkoda, że tak późno zaprezentowany.
2. BLOO
przynajmniej nie ma tego szkaradnego garba
3. shodan
Pozostaje zyczyc im dojechania do mety w pierwszym wyscigu
4. Szary17
Małem pytanie: Czy MR01 ma system KERS?
5. Szary17
Poprawka, miało być małe pytanie.
6. kempa007
nie ma, mowili, ze moze w trakcie sezonu dorzuca go.
7. masmisbl
"Marussia nie będzie korzystać w tym sezonie z KERS. Zespół uznał technologię za zbyt kosztowną, woląc skoncentrować się na istotniejszej płaszczyźnie generowania osiągów auta, jaką jest aerodynamika" z innego portalu.
8. wichura1
To po co oni są w F1? Bez KERS są 1 sek w plecy na okrążeniu, przy 60 okrążeniach są dodatkową minutę w plecy. Kasa wywalana w błoto, samą aerodynamiką nic nie zrobią, to nie Red Bull.
9. mario36
Jak na tak slaby zespol calkiem dobre auto..
Chcialbym ze zaczeli mieszac w srodku stawki
10. Dzalewa
e tam jest zbyt prosty konstrukcyjnie to widać będzie odzsawał znowu od reszty!!! :P Ale życzę im szczęścia.
11. atomic
8@ chciałbym wywalać tak kasę w błoto , ale kolega to chyba jeszcze nie zarabia
12. Gosu
Bolid zawsze mają ładny, leczy to jedyny jego atut ....
13. Potejt
ale ruska szczerupa :D:D
14. ULTR93
Miłe zaskoczenie, drugi bolid bez charakterystycznego uskoku na wysokości połączenia nosa z monokokiem.
Dosyć ładne malowanie, ale jakiś taki delikatny się wydaje.
Zobaczymy czy HRT też będzie bez uskoku.
15. Adik3509
bolid ładny żeby jeszcze szybki był bo 3 sezon ogladania tego bolidu tylko wtedy jak go dubluje Vettel to juz by była porazka
16. mourinho33
Gdyby Marussii nie opłacało się jeździć w F1 to by w niej nie jeździła.
Widocznie nawet jeżeli będą zajmować ostatnie pozycje będzie to biznes opłacalny.
Dla mnie proste.
17. krist2sz
bolid ładny, ale czy tak dobry jak wygląda? zobaczymy podczas sezonu
18. melo
Biorąc pod uwagę inne bolidy, Marussia wygląda świetnie, kozacki wygląd i malowanie. Z osiągami pewnie szału nie będzie, ale chłopaki walczcie. Brawo za brak garba.
19. melo
Panowie mam takie pytanko. Jakoś nie śledziłem VR a obecnie Marussia, Jaki rodowód ma ten zespół? jest on zbudowany od podstaw, czy było to przejęcie fabryki jakiegoś dawniej istniejącego zespołu?
20. luca motorsport
19. melo
Zespol zostal zbudowany od podstaw przes Bransona pod koniec 2009 roku
Nie widze ich wyzej na pewno beda robic razem z HRT za czerwona latarnie, naprawde szkoda Glocka, chyba zaden team nie zmarnowal tylu dobrych kierowcow
21. elin
20. luca motorsport - chyba nie, bo do F1 zespół został zgłoszony jako Manor GP. Nazwę na Virgin Racing zmieniono gdy ich sponsorem strategicznym został Virgin Group pod koniec 2009, kiedy Branson po wspieraniu Brawn GP postanowił bardziej zaangażować się w F1.
22. krzysiek000
20. luca motorsport
Nie jest to całkowicie nowy zespół. Wcześniej, przed 2010 rokiem, startowali oni jako Manor w formule 3. Dopiero po tym jak dostali się oni na listę startową w 2010, zespół został wykupiony przez Brandsona i przemianowany na Virgin.
23. krzysiek000
21. elin Cholera... Zobaczyłem twój komentarz dopiero po tym jak już dodałem swój... wybacz za powtórzenie.
24. luca motorsport
21. elin
Zgadza sie moj blad
22. krzyskiek000
Jednak w F1 jest to zupelnie nowy team
25. elin
23. krzysiek000 - spoko, zdarza się ;-)
Najważniejsze, że nasza Trójka zgadza się co do początków zespołu Manor GP --> Virgin Racing --> Marussia.
26. pz0
Tak właściwie to jednak nowy zespół. W F3 korzystają z uniwersalnego bolidu bodaj Dallary. Musieli więc zrobić fabrykę i robić swój projekt. Tak więc na potrzeby F1 startowali prawie od zera. Podobnie z HRT gdzie wystartowali jako Campos Meta, który wykupił Carabante.
27. Skoczek130
Miejmy nadzieje, że pójdą naprzód z nowym projektem. Z takim wsparciem powinni śmiało się rozwijac. :)
28. belzebub
Trochę agresywne malowanie, inny przód niż w zeszłym sezonie, ale tak jak w HRT zmian dużych nie widać. Szkoda, że nie będą mieli KERS-u, Caterham raczej będzie już wyraźnie poza ich zasięgiem.
29. wichura1
@11 od 1988 zarabiam, wystarczy? FIA nie dała miejsca w F1 Epsilon Euskadi, a takie słabeusze jeżdżą. Jakby stosowali zasadę 107% toby HRT i Marussia miały spory zapas opon na kolejny sezon. :)
30. Barti Moto.pl
Nos drugi naładniejszy w stawce po mclarenie.Zgradzam się z 29 niech zamiast Marussia i HRT dadzą z FIA np. Epsilon Euskadi za Marussia a Stefan GP za HRT. Caterham jeszcze się wyrabia na przepisie 107%
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz