komentarze
  • 5. szmalec
    • 2011-08-11 13:53:09
    • Blokada
    • *.protonet.pl

    a może w kwalifikacjach pojada kierowcy testowi?

  • 6. xdomino996
    • 2011-08-11 13:56:11
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    Dobry pomysł ale zespoły miałby wiecej pracy ale kibice by odrazu wiedzieli czy na treningu ktos naciskał czy nie bo jak by załozyl takie opony to tylko w jednym celu:)

  • 7. masabitumiczna
    • 2011-08-11 15:30:43
    • *.net.pulawy.pl

    @1. kubakabana - jak wprowadzą przepis pozwalający na użycie opony kwalifikacyjnej, to ten przepis o oponie której trzeba użyć w wyścigu też poprawią...

  • 8. theadzik
    • 2011-08-11 16:21:29
    • *.50.143.86

    @6 - to, że ktoś jedzie na miękkich czy twardych oponach też wcale nie znaczy czy naciskał czy nie. A opony kwalifikacyjne, byłby na kwalifikacje, a nie na treningi.

  • 9. xdomino996
    • 2011-08-11 17:18:39
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    @8. theadzik po 1 obecnie miekkie opony uzywa sie też do wyścigu wiec nie wiadomo co dany team robi czy testuje na wyscig czy raczej pod 1 szybkie okr .
    Po 2 co do tego ze to nie beda opony na trening to normalne chyba ze chociaz jeden komplet dostana na trening aby przetestowac ja i wprawadzic jakies korekty a ze w wyscigu tych opon nie bedzie to nie wiem po co ktos mialby zakladac te opony i nie jechac okr pod kwalifikacje

  • 10. sydemon
    • 2011-08-11 18:23:20
    • *.tarnow.mm.pl

    Bezsens. Jaki to ma cel? Poprawa czasów w kwalifikacjach nie wniesie niczego do widowiska a jedynie podniesie koszty. Jestem przekonany, że zespoły się na to nie zgodzą.

  • 11. pqo
    • 2011-08-11 19:03:07
    • *.multimo.pl

    a kiedy oni by to mieli testować - te opony - kosztem treningu na normalnych - teraz i tak przy tych ograniczeniach mają z tym problemy, to bez sensu

  • 12. Cwirs
    • 2011-08-11 20:01:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najlepiej to by bylo jeszcze inaczej, dawniej goscie mieli silniki specjalne na kwalifikacje, 3 kolka i silnik na zlom - piekne

  • 13. szerter
    • 2011-08-11 22:05:54
    • *.com-promis.3s.pl

    Hmm, ale jakie cyrki mogłyby się dziać w Q1 jakby kompletów tych opon było odpowiednio mało na weekend...

  • 14. marcin_114
    • 2011-08-12 09:17:24
    • *.opera-mini.net

    3 komplety takich opon i jedna długa sesja kwalifikacyjna np. 30 minut. godzina to za długo, bo w tym czasie może się rozpadać deszcz.
    Co do poprzednich komentów: F1 to nie jest sport w którym się oszczędza. Ale niestety ci bo tam siedzą uważają inaczej.

  • 15. bednara1998
    • 2011-08-12 10:03:08
    • *.opera-mini.net

    @12 może jeszcze inny samochód na kwalfikacje

  • 16. white
    • 2011-08-12 10:10:24
    • *.centertel.pl

    @13. szerter

    każdy wyjechałby na 3 okrążenia- i po nich zrobiłoby się pusto na torze bo wszyscy oszczędzaliby opony. Jak dla mnie to nie cyrk...

  • 17. TrollMan
    • 2011-08-12 10:29:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    a wystarczyłoby zrobić osobną pulę opon na kwalifikacje i osobną na wyścig. ich pomysł niesie ze sobą zbyt wiele konsekwencji, choćby dodatkowy czas marnowany na treningu. już nie wspomnę o tym jak będzie gdy pogoda będzie zmienna...

  • 18. Cwirs
    • 2011-08-12 11:02:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15 moze, mowie jak bylo

  • 19. żądło
    • 2011-08-12 12:32:56
    • *.stg.pl

    Pomysł warty rozważenia! Nie wiem ile to będzie kosztowało ale odeszłyby kombinacje z jazdą na twardszej mieszance. Zespół(y), które mają przewagę jeszcze ją powiększały w kwaklifikacjach. Jeszcze niedawno Red Bull jako jedyny zakładał na Q1 twardszą mieszankę a dodatkowy świeżutki komplecik miękkich opon używali w Q3 i przewaga musiała być... Ba co słabsi w Q1 zajeżdżali miękką mieszankę, której póżniej im brakowało w wyścigu. Jezeli Red Bull na początku 2012 znowu będzie miał przewagę to opony kwalifikacyjne mogłyby przyczynić do tego, że przewaga nie będzie dodatkowo kumulowana przez zaoszczędzanie dodatkowego kompletu na Q3.

  • 20. racingfan
    • 2011-08-12 13:21:25
    • *.xdsl.centertel.pl

    Ciekawy pomysł !
    ale chyba wprowadziłby zbyt wiele komplikacji i dla zespołow i dla kibiców.

  • 21. athelas
    • 2011-08-12 14:23:28
    • *.strong-pc.com

    15. To nie był żart, rzeczywiście były tzw. "granaty" czyli właśnie niesamowicie mocne silniki, które bo jednym przejeździe w Q były do wyrzucenia.

  • 22. yonix
    • 2011-08-12 19:45:51
    • *.icpnet.pl

    Nie rozumiem, co ma wnieść ta zmiana. Przecież, jak ktoś ma słaby bolid to i tak w wyścigu prędzej czy później zostanie objechany. Dla mnie to chodzi jak zwykle o kasę, Pirelli chce więcej zarobić pod przykrywką innowacji, dodatkowe opony dodatkowa kasa.

  • 23. pawel123
    • 2011-08-12 21:24:07
    • *.dynamic.chello.pl

    Sorki za tekst nie na temat, ale wróciłem dopiero z urlopu, nie widziałem gp wągier i nie mogę znaleźć relacji. Czy może ktoś ma link gdzie mogę zobaczyć wyścig? Z góry dzięki.

  • 24. matikte
    • 2011-08-12 22:39:28
    • *.97.37.180

    Jak dla mnie pomysl niedorzeczny, nie po to zespoly trenuja podczas sesjii treningowych, ustawiaja auta porownujac opony by potem na kwalifikacje uzywac zupelnie innej mieszanki tylko na kilka kolek ;)

  • 25. gogi1517
    • 2011-08-13 02:06:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A według mnie pomysł bardzo dobry kierowcy mogli by wykorzystać do końca te opony, teraz niektórzy odpuszczają walkę w Q po to by zaoszczędzić komplet opon i zamiast najszybszego okrążenia w kwalifikacjach zaczyna liczyć się odpowiednia taktyka

  • 26. pqo
    • 2011-08-13 10:26:55
    • *.multimo.pl

    w takim razie niech dostaną po 1 dodatkowym komplecie miękkich lub innych, i będzie po problemie z oszczędzaniem

  • 27. zenonF1
    • 2011-08-13 12:07:19
    • *.speed.planet.nl

    BZDURA!!! Taki pomysł zwiększy tylko różnice pomiędzy najszybszym okrążeniem a tempem wyścigowym.
    LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ PO CO PRZEPROWADZA SIĘ QUALE???
    według mnie po to aby szybsi zawodnicy mieli więcej miejsc a przodu a nie maruderów! Dochodzą do tego ustawienia bolidu. Wiadomo że inne są na wyścig a inne na quale i często zespoły podejmowały już takie decyzje że ustawiały bolid na wyścig tracąc trochę w qualach, ale z extra mieszanką to już będzie TOTALNA PARANOJA!
    NAJGORSZE W TYM WSZYSTKIM JEST FAKT, IŻ CORAZ MNIEJ LICZĄ SIĘ UMIEJĘTNOŚCI KIEROWCY A LICZY SIĘ TECHNIKA (BOLID) I TAKTYKA!
    ZAMIAST OPANY NA QUALE POWINNO BYĆ PRZYDZIELONE ODPOWIEDNIA ILOŚĆ OPON NA TRENINGI WRAZ Z QUALAMI I ZUPEŁNIE NOWA PULA OPON NA WYŚCIG!!!
    Np, po 3 komplety miękkich i twardych + deszczówki w razie potrzeby na piątek i sobotę oraz 2 komplety miękkich i twardych na sam wyścig!!! OCZYWIŚCIE należy uwzględnić warunki pogodowe i specyfikę toru.
    POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH FANÓW F1!!!

  • 28. athelas
    • 2011-08-13 13:27:31
    • *.strong-pc.com

    27. Trochę racja. Bez sensu jest to że zrobili nowe opony, ale ktoś zapomniał dostosować do nich przepisy!

    Kwalifikacje są po to by ustalić pozycje na starcie. Nie powinniśmy przywiązywać do nich wielkiej wagi, bo to w wyścigu dostaje się punkty. Moim zdaniem kwale powinny być wykonywane z bolidami ustawionymi w pełni na warunki wyścigowe (wg mnie powinni jeździć z pełnym bakiem na oponach na których wystartują, nie koniecznie ten sam komplet ale ta sama mieszanka). To ma być tylko ustalenie pozycji na starcie a nie druga walka ważna tak samo jak wyścig.

  • 29. zenonF1
    • 2011-08-13 18:53:18
    • *.speed.planet.nl

    ad. 28. ŚWIĘTA RACJA! Twój pomysł jest o wiele prostszy i chyba nawet lepszy od mojego!!! CZAPKI Z GŁÓW!!!
    ROBERT WRACAJ SZYBKO!!! - F1 bez Ciebie to jednak nie to samo! ;-(

  • 30. pawel123
    • 2011-08-13 19:15:43
    • *.dynamic.chello.pl

    23. pawel123
    juz nie aktualne :) mam film z gp Węgier z chomika; nie znam wyników poza tym ze BUT wygrał, więc będę oglądał jak nowy wyścig ;p pozdro

  • 31. Orzech93
    • 2011-08-14 00:22:36
    • *.adsl.inetia.pl

    Hmm moim zdaniem i są plusy i minusy tego rozwiązania. Po pierwsze zespoły by szukały następnego powodu obejscia regulaminu pewnie by coś sie znalazło( przeważnie znajdują :D)co wiązało by się znowu z zawirowaniami na początku sezonu. Po drugie no fakt na treningach by bylo wiecej pracy dla teamów, nie dość by opracować taktyki na wyscig dla kilku rodzai mieszanek to na dodatek jeszcze na czasówkę również z innym rodzajem opon. Myślę że ta mieszanka wprowadziła by wiecej walki w kwalifikacjach ale oczywiscie w Q3 . Zobaczmy jaka ilością mieszanek team musiał dysponowac przez wszystkie częsi kwalifikacyjne( aczkolwiek i te mogly by uledz zmianie) . Oczywiscie z tymi oponami wiazały by sie wieksze koszty co moze byc powodem nieprzyjecia tej propozycji

  • 32. fanFankiVettela
    • 2011-08-15 09:11:38
    • *.dynamic.chello.pl

    youtube. com/watch ?v=bTUjRO0UjSc& feature=related - najlepsze fragmenty aktualnego sezonu!!! Każdy prawdziwy fan F1 musi to zobaczyć!!! Seba Król Najwyższego Stopnia Podium!!!

  • 33. beret
    • 2011-08-15 13:23:26
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    zenon21 a kto Ci powiedzial ze F1 to walka kierowcow a nie technologii?

  • 34. norman42
    • 2011-08-15 19:38:17
    • *.d.glogowek.net

    bezsens,zespoły mają problemy z ustawieniem bolidów,a tu im dokładają następny wariant.pogubią się jeszcze bardziej-idiotyzm.

  • 35. żądło
    • 2011-08-16 11:16:59
    • *.stg.pl

    do zenonF1 - bywało juz, że kwalifikacje były ciekawsze niż wyścig... w swoim czasie mówiło się o utrakcyjnienia wyścigów F1. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby było jeszcze ciekawiej... A koszty, problemy z ustawieniem itp itd... dla kibica ważne jest widowisko w miarę " równych szans kierowcy w F1 nigdy nie będą mieć". i tak w większości o tym co się dzieje F1 decyduje kilka najwazniejszych zespołów ...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo