komentarze
  • 1. sandacz303
    • 2011-06-26 13:24:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeszcze w 2008 F1 Wyglądała Jak F1 ...

  • 2. Konik_mekr
    • 2011-06-26 13:35:41
    • *.gorzow.mm.pl

    Bardzo dobrze, F1 przyda się kilka lat spokoju, choćby jeszcze dwa sezony. Niech inżynierowie dopracowują swoje bolidy, zamiast co roku w trakcie sezonu przerzucać siły na pracę nad przyszłoroczną maszyną.

  • 3. brain87pl
    • 2011-06-26 15:51:57
    • *.31.143.188.rybnet.pl

    Żeby tylko nie skończyło się jeszcze dwuletnią dominacją RBR :/

  • 4. Sinirlan
    • 2011-06-26 15:55:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1
    Dokładnie... tamte auta były piękne...

  • 5. Voight
    • 2011-06-26 15:58:50
    • *.ssp.dialog.net.pl

    No fakt. Teraz wyglądają jak krzyżówka wózka z Tesco i pługa.

  • 6. kam39
    • 2011-06-26 16:24:51
    • *.lukman.pl

    kiedyś to była F1 prędkości dochodzące ponad 350 km/h a nie teraz 320-330 km/h i to jest prędkość max

  • 7. fanAlonso=pziom
    • 2011-06-26 17:24:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    zgadzam się z przedmówcami że ostatnio bolidy były bolidami w 2008 a co do newsa dobrze że całkiem na głowę nie upadli i chcą zwiększyc obroty

  • 8. M@teuka
    • 2011-06-26 17:45:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ostatnie bolidy były bolidami w 2006 dla mnie jeszcze kiedy można było rozwijać jednostki napędowe oraz było 2 dostawców ogumienia. Bardzo chciałbym powrotu zasad z sezonu 2004 ale wiem że nie ma szans na to. Ciekawe jaką prędkość będą rozwijać bolidy z silnikami V6. 300 km/h to będzie juz sukces. Apropo prędkości to największa prędkość podczas wyścigu F1 ustanowił J.P. Montoya w 2005 roku na torze Monza = 372,6 km/h! potęga

  • 9. devious
    • 2011-06-26 18:32:53
    • *.nplay.net.pl

    @8
    buehhh - tyle mogę powiedzieć... V6 1,6 turbo ma potencjał na jakieś 2 tysiące koni mechanicznych czyli 3 razy tyle co obecne popierdziawki - tyle w kwestiach tego, że silnik V6 nie będzie w stanie bolidu ponad 300km/h rozpędzić :)


    to oczywiste, że będą musieli mocno "przykręcić" te silniki i obrotami i ciśnieniem doładowania bo przecież 1,5 litra V6 i R4 wyciskały 1-1,5 tysiąca koni 30 lat temu!

    teraz w nowych silnikach moc trzeba będzie utrzymać pewnie w okolicach góra 800 koni stąd niskie limity obrotów i ciśnienia doładowania - inaczej by się pozabijali z tymi silnikami gdyby nie było limitów ;)

    a i tak 800 konne V6 turbo będzie szybsze od 800-konnego 2,4 V8 z prostej przyczyny - bo będzie miało wyższy moment obrotowy i lepsze krzywe (od niższych obrotów - jak w każdym turbo w porównaniu do wolnossącego silnika) wiec bolidy będą żwawiej przyspieszać...


    a proponowane V6 turbo z 15 tysiącami obrotów to już w ogóle będzie potęga i naprawdę będą musieli bardzo słabe turbo stosować bo inaczej moce silników będą im szybować :) choć ja osobiście wolałbym mniej ograniczeń technicznych a więcej np. regulaminowych pod postacią limitu silników - i niech się inżynierowie głowią jak z tego 1,6 turbo wykrzesać 1000 koni i jednocześnie przejeździć na tym wysilonym silniku 4 czy 5GP ;)

  • 10. Gieniu16
    • 2011-06-26 18:33:47
    • *.opera-mini.net

    8. a 2005 były silniki 2.4 V8 czy jakieś inne pojemności?

  • 11. devious
    • 2011-06-26 18:37:54
    • *.nplay.net.pl

    a parafrazując moich niezbyt chyba obeznanych z tematem F1 przedmówców ;)

    w 1987 to była F1 :) "żałosne", słabe silniki 1,5 litra V6 turbo, kiepskie osiągi, brzydkie bolidy z małą ilością aerodynamiki, kiepscy kierowcy pokroju Senny, Prosta, Mansella i Piqueta i nudne wyścigi...

  • 12. devious
    • 2011-06-26 18:41:20
    • *.nplay.net.pl

    @10
    w 2005r były 3,0l V10 stąd taki V max...

    przy v6 turbo jest szansa na powrót do takich osiągów ale FIA pewnie zrobi wszystko by silniki nie były zbyt mocne więc turbo będzie słabo ładować ;/

  • 13. konradosf1
    • 2011-06-26 18:56:04
    • *.opera-mini.net

    oby nie zamrozili rozwoju jednostek, bo to może być gwoździem do trumny. Liczę na to, że wprowadzą limit obrotów co najmniej 15 tys, oraz wysokie cisn. sprężania co pozwoli utrzymać moc na poziomie około 800 koni. Kluczowa również będzie kwestia podwozia i elementów aero, bo te są wybitnie rozwinięte teraz. Zakładam, że prędkość byłaby większa gdyby nie ogromny docisk dyfuzora i skrzydeł

  • 14. masabitumiczna
    • 2011-06-26 22:07:49
    • *.net.pulawy.pl

    Pewnie czytacie konkurencyjne portale ale przytoczę fragment artykułu: "Każdy promotor wyścigu F1, oprócz Chin i Korei Południowej, podpisał list napisany przez organizatora GP Australii, Rona Walkera, w którym grożą rezygnacją z goszczenia F1 na rzecz wyścigów Indycar, jeśli FIA nie wycofa się z wprowadzenia kontrowersyjnych jednostek napędowych." ta informacja pojawiła się przed posiedzeniem Komisji F1, ale ciekawy punkt widzenia...
    Masz rację devious, że technologicznie to jest krok do przodu, ale jeśli chodzi o "cyferki w tabelkach", prestiż i wizerunek... to V8 brzmi lepiej;)

  • 15. Sawrel
    • 2011-06-26 23:39:58
    • *.ip.netia.com.pl

    Ludzie czytajcie trochę więcej w newsa co się dzieje w F1. Silniki V6 1,6 mają miec ok 750KM do tego dochodzi KERS który ma być powiększony dwukrotnie czyli będą mieli z niego po 160KM. Jeszcze DRS i co mało? Predkości nie zależą od pojemności tylko od mocy i momentu więc będą fruwać po torze tak samo jak teraz no chyba że dużo zmini się jeszcze w aereo ale to inna sprawa.

  • 16. wheelman
    • 2011-06-27 00:44:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15. Sawrel ,
    co z tego, skoro bolidy będą podpierdywać zamist śpiewać.
    Prostym ludziom nie wytłumaczysz, wolą śpiew zamist podpierdywania :)

  • 17. devious
    • 2011-06-27 01:25:43
    • *.nplay.net.pl

    @16
    mogę się założyć, że 90% jak nie 95% fanów nie rozpoznałoby po dźwięku jaki słyszą silnik F1, czy jest to 3,0l V10, czy 2,4l V8 czy 1,5l V6 turbo z lat 80-tych czy 1,5l R4 turbo z tego samego okresu czy może jakieś V12 z lat 70-tych...

    miałem kiedyś (zanim padł mi dysk) kolekcję nagrań różnych silników F1 w mp3 i każdy silnik inaczej brzmiał ale ciężko mi było powiedzieć który jest "ładny" a który "brzydki" - to rzecz subiektywna...

    V6 turbo będzie brzmiało inaczej niż stare V10 3,0l ale to nie znaczy, że gorzej - ze wzgl. na niższe obroty może być bardziej basowe a ja np. lubię taki dźwięk...

    najwięcej tu będzie zależało od restrykcji FIA w zakresie wydechów bo każdy silnik wyczynowy jest głośny i jak FIA nie zechce go ściszyc - to nie będzie wcale "cicha F1"...

    F1 przerabiała w swojej historii masę silników małych i dużych i nigdy nie była cichą serią więc nei wiem skąd pomysł, że teraz ma być cicho... seryjny motocykl o pojemności 0,6 litra przy kilkunastu tysiącach obrotów i odpowiednim wydechu robi masę hałasu więc czemu bolid F1 ma nie robić? to jakieś chore mrzonki...

  • 18. MaMuT
    • 2011-06-27 09:42:57
    • *.adsl.inetia.pl

    Panowie 25 lat temu nie było tak restrykcyjnych przepisów w sprawie wytrzymałości silników...

    Martwię się innym problemem Moc silnika jest ważna ale zapominacie o elastyczności turbo. W przypadku turbodziury kierowcy będą musieli przy niższej prędkości utrzymywać wyższą prędkość obrotową,(Zjawiska bezwładności nie da się uniknąć) co niesie za sobą głębokie modyfikacje w układ dolotowy i chłodzenia. Dodatkowo wychodzi problem kalorycznosci paliwa które do silnika turbo może być słabo wzbogacone. Tutaj przy nowej jednostce na faworyta wychodzi Ferrari / Fiat (0.9 85 KM) i wbrew pozorom może być to okazja dla Volkswagena na zaistnienie (Audi reklamuje TDI i jest pochłonięte walką z Pegeuotem które swoją drogą walczą naprawdę hardkorowo i na przyszły sezon jeśli ograniczą spalanie i wzmocnią osiągi to VAG może mieć Faila ) Te zespoły które korzystają z Coswortha będą miały ogromny problem.

    Jeszcze co do Le Mans Pug próbował zmodyfikować w 2010 jednostkę czego efekty ci bardziej obeznani znają (wszystkie Pugi miały awarie silników) Nie chcę być czczym prorokiem.

  • 19. beltzaboob
    • 2011-06-27 10:16:57
    • *.play-internet.pl

    @devius - masz zdrowie, kolego. Większość jest impregnowana na argumenty więc tym bardziej jestem pełen podziwu dla Twojej roboty na tym forum.
    Pozdr!

  • 20. Polak477
    • 2011-06-27 11:02:10
    • *.pppoe.covernet.pl

    17. Jest tylko jeden problem. Na nagraniach silnik brzmi zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. Na nagraniach silniki prawie piszczą, więc nie słychać turbo, ani różnic między V6, a nawet V12 (oczywiście jak powiedziałeś są różnice, ale nie wielkie). Tyle, że zupełnie inaczej odbiera się wyścig w rzeczywistości i różnica tam na pewno będzie. Byłem na wyścigu w czasach V10 i prawie obecnych V8 (tylko jak kręciły się do 19). Mimo tego, że na nagraniach nie brzmią jakoś szczególnie gorzej to w rzeczywistości różnica była dosyć spora. W rzeczywistości silniki F1 chodzą zupełnie inaczej, tylko z daleka tak piszczą jak w TV. W rzeczywistości przecież słychać lekki pomruk (w telewizji taki pomruk słychać tylko przy Mercu, więc nie wiem jak musi być on wyraźny w rzeczywistości), da się usłyszeć wiele więcej. A turbo będzie denerwowało mnie wszędzie. Co innego gdyby dawało 1300 koni, wtedy OK, ale przy tak "niewielkiej" ilości koni jaką będą mieli regulaminowo to to turbo będzie tak tylko wesoło piszczeć. Ten pisk mnie zawsze denerwował, czy to w samochodach rajdowych, czy w F1, czy nawet zwykłych samochodach sportowych. Ja lubię czysty dźwięk silnika, a nie silnik + turbina.

  • 21. porhe
    • 2011-06-27 13:52:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W latach 80 silniki o których piszesz posiadały moc rzędu 750-850KM, a nie 1000-1500KM w kwalifikacjach dochodziły do około 1300KM, co jest różnicą. Nowe silniki zostaną ograniczone swoją żywotnością i nie trzeba będzie utrzymać ich w okolicach np. 800KM, bo limit silników zrobi swoje. Nie problem jest zbudować jednostkę, która będzie wytwarzać powiedzmy 2000KM, jednak chodzi o jej żywotność, nie ma ona wybuchnąć powiedzmy w połowie wyścigu a dojechać do mety. Silniki bolidów były zawsze głośne jednak, nie znaczy to(przynajmniej jak dla mnie), że brzmią rewelacyjnie, jest wiele samochodów, które swoim brzmieniem, akustyką przewyższają te formuły.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo