komentarze
  • 3. Ataru
    • 2011-06-23 10:22:13
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie no, tragedia. Ferrari mialo V12 i co? To byla miazga dopiero, no i ten dzwiek - ech. Ale no coz, od 2014 mamy nowy wyscig zbrojen w F1, zawsze to... cos. Ferrari na pewno go nie przegra, wiec obaw to ja nie mam.

  • 4. jack22
    • 2011-06-23 10:41:00
    • *.icpnet.pl

    ehhh, trzeba będzie zacząć oglądać stare wyścigi prawdziwej F1 a nie tej popierdółki którą nam teraz serwują:(

  • 5. Mike 38
    • 2011-06-23 10:45:49
    • *.tktelekom.pl

    Co wy macie z tym Ferrari innych zespołów to już niema cały czas tylko Ferrari i nic innego tu się nie da czytać

  • 6. RoninRonin
    • 2011-06-23 10:54:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może nie wszyscy wiedzą ale w latach 50 Ferrari miało 12 cylindrowe turbo o pojemności 1.5 litra ...

  • 7. RoninRonin
    • 2011-06-23 10:59:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http:// www. youtube. com/ watch?v=Ik0fNzEGYZ0 Wiliams Honda 1.6 V6 turbo ...

  • 8. Wiater
    • 2011-06-23 10:59:52
    • *.ssp.dialog.net.pl

    A kiedy oni ustalą coś, czego nie będą zmieniać kilka razy w roku? Powstanie jeszcze milion regulacji w sprawie tych silników, takich jak kąt nachylenia układu V itd, a później okaże sie że ktoś opracował coś zupełnie innego. Ogólnie rzecz biorąc to Renault i Mercedes ma już V6 w swoich autach, cosworth miał V6 w Fordzie scorpio, natomiast Ferrari projektuje auto z V6, które ma współpracować z KERSem wspomagającym ładowanie zwykłej hybrydy. Pewnie dlatego V6 bardziej odpowiada wszystkim producentom, zwłaszcza Ferrari, bo pozostali mają też doświadczenia z R4 ;P
    Gdzieś czytałem także, że jest to szansa dla VW AUDI lub Porsche, jakby tego nie nazwać (nawet Skodą Seatem czy Bentleyem) i tak z jednej kasy popłyną pieniądze. Ciekawie zapowiada sie ta zmiana, ale ja czekam na więcej informacji nt. przypuszczalnych osiągów. Swoją drogą ciekawe gdzie wtedy będzie Robert Kubica... Jestem optymistą i myśle że na szczycie ;)

  • 9. Porky2
    • 2011-06-23 11:02:53
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    tak z innej beczki
    Ron Howard stanie za kamerą dramatu sportowego "Rush". Film ma się rozgrywać w latach 70. i opowiadać o rywalizacji kierowców F1 Nikiego Laudy oraz Jamesa Hunta.
    moze byc ciekawe

  • 10. porhe
    • 2011-06-23 11:07:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6. RoninRonin. I miało też innej pojemności silniki w różnych konfiguracjach ale nie było tam silniki turbo.

  • 11. Krzysztof-n
    • 2011-06-23 11:09:18
    • *.222.224-173.eturbo.pl

    @RoninRonin to był silnik 1.5
    Ale ogólnie to nie będzie to, choć odczują to tylko kibice, którzy często jeżdżą na wyścigi live, my przed tv czy monitorem nie zauważymy różnicy.

  • 12. porhe
    • 2011-06-23 11:10:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    8. Wiater. A co mają wspólnego silniki używane w bolidach do tych w samochodach seryjnych?

  • 13. mac7
    • 2011-06-23 11:12:53
    • *.opera-mini.net

    a jaką pojemność będą miały te silniki?

  • 14. kempa007
    • 2011-06-23 11:43:15
    • *.dynamic.chello.pl

    1,6 litra.

  • 15. TaZu
    • 2011-06-23 11:47:12
    • *.dynamic.chello.pl

    Renault zagroziło odejściem, bo prawdopodobnie są już bardzo zaawansowani w przygotowaniach silników 1,6

  • 16. miki26
    • 2011-06-23 12:05:31
    • *.unitymediagroup.de

    7. RoninRonin

    Ten w Monaco fajnie wali basem :)

  • 17. lipens
    • 2011-06-23 12:17:40
    • *.stansat.pl

    Może toyota wróci do F1 :)

  • 18. porhe
    • 2011-06-23 12:34:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. lipens. Może kiedyś, choć w najbliższych latach jest to mało prawdopodobne, jednak na tą chwilę rozwija się w największym wyścigu 24 dostarczając silniki a możliwe, że zobaczymy jej samochód w lmp1 już na przyszły rok.

  • 19. andriej01
    • 2011-06-23 12:54:11
    • *.wejherowo.vectranet.pl

    12 porhe. Pytanie chyba nie na miejscu... Pomyśl trochę skąd inżynierowie brali pomysły do tworzenia silników w Twoim własnym aucie i poznasz odpowiedź...

  • 20. xdomino996
    • 2011-06-23 12:58:50
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    19. andriej01 no ok tylko ze te silniki tylko pojemność silnika i ewentualnie układ cylindrów będzie łączył z tymi autami co jeżdżą po naszych drogach bo pokaż mi auto na drodze (seryjne) pojemność 1.6 o mocy przeszło 700km i momencie obrotowym sięgającym 12 tysięcy(lub 14 nie pamiętam ile one miały mieć)

  • 21. pjc
    • 2011-06-23 13:04:15
    • *.unknown.vectranet.pl

    http :// www. youtube. com/watch?v= kAn4ppQ_fQo&feature=feedf
    A tu macie filmik na temat powstawania silnika Coswortha w 1986.

  • 22. Gieniu16
    • 2011-06-23 13:07:37
    • *.opera-mini.net

    12 tys.... Hehe tyle ile w moim skuterze

  • 23. andriej01
    • 2011-06-23 13:18:33
    • *.wejherowo.vectranet.pl

    20. xdomino996. Wiele zależy od stopnia sprężania, więc seryjne auta nie mogą mieć takich mocy choćby z konieczności częstego uruchamiania auta. W F1 odpala się je w zupełnie inny sposób. Co do momentu, to niejedne auto "cywilne ma większy moment od bolidów F1, a prędkość obrotowa silników to nic specjalnego... Zobacz np motocykle... Seryjne produkcje po 16 tys obr/ min.

  • 24. TomPo
    • 2011-06-23 13:43:21
    • *.adsl.inetia.pl

    Jeszcze proszę przednie skrzydło zmniejszyć do rozmiarów z lat '80 :)
    A nie że byle dotknięcie i pit stop a drugiemu opona się w kapeć zamienia.
    Silnik jak silnik, zobaczymy co z jego awaryjnością, kulturą pracy, żywotnością, spalaniem... itd.
    Ciekawe co do aerodynamiki jeszcze wymyślą do 2014.

  • 25. porhe
    • 2011-06-23 14:05:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. andriej01. Proponuje koledze pomyśleć zanim coś napisze. Wydaje ci się, że silniki aut osobowych są zaczerpnięte z formuły, że pomysły do ich tworzenia były brane wyłącznie z bolidów?

    Normalnie sok, aha.... ja jeżdżę dieslem, a w drugim mam akurat silnik benzynowy 1.6 turbo, rzędowy, ale zaraz jak to możliwe, przecież one nie zostały jeszcze wymyślone i chyba nie zostaną.

    Może mnie oświecisz co to za innowacje zostały przeniesione do aut osobowych, których nie było wcześniej?

  • 26. andriej01
    • 2011-06-23 14:16:31
    • *.wejherowo.vectranet.pl

    25.porhe. Teraz to Ty błysnąłeś elokwencją... Brawo!!! A ja proponuję czytać ze zrozumieniem...
    Pozdrawiam...

  • 27. porhe
    • 2011-06-23 14:42:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. andriej01. Czytam , widocznie nie bardzo wiesz co sam napisałeś i odpowiedz mi na pytanie chyba, że było to puszczania słów na wiatr lub nie znajomość tematu w którym się wypowiadasz.

  • 28. mazur81
    • 2011-06-23 15:43:42
    • *.60.citypartner.pl

    20 xdomomino. moment obrotowy wyraża się w niutonometrach (Nm) a nie w liczbie obrotów silnika na minutę (rpm)

  • 29. fanAlonso=pziom
    • 2011-06-23 17:32:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ta pojemnośc jest niezbyt mile widziana jak dla mnie

  • 30. Konik_mekr
    • 2011-06-23 19:26:36
    • *.gorzow.mm.pl

    A ja oglądam transmisje BTCC, silniki nie brzmią kosmicznie, a zabawa jest przednia:).

  • 31. szmalec
    • 2011-06-24 08:12:22
    • Blokada
    • *.pools.arcor-ip.net

    http://www.youtube.c om/watch?v=QW-aQqDZgeA&feature=rel ated to byl prawdziwy klang i sila motoru.

  • 32. mack88
    • 2011-06-24 11:39:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tragedia,niech zgodza się na elektrycze silniki

  • 33. belzebub
    • 2011-06-24 12:50:20
    • *.tvk3.pl

    W sumie to jakiś kompromis, przynajmniej zostaje silnik w układzie V i 6 garów, a nie nie 4. Czyli oprócz tego jeszcze dwa sezony po "staremu", a potem się zobaczy. Turbo mi specjalnie nie przeszkadza, sam jeżdżę samochodem z turbo i tragedii nie ma. Trochę mnie tylko niepokoi to ograniczenie obrotów do 12 tys. Niemniej tak jak napisałem, trzeba poczekać do pierwszego wyścigu z nowymi jednostkami i wtedy będzie można krytykować.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo