Renault poprawi skrzydło, podłogę i wloty powietrza
Europejska część sezonu F1 zawsze oznaczała spore zmiany w bolidach większości ekip. Nie inaczej będzie i tym razem.Zespół Renault, aby utrzymać swoją szybkość do Turcji przywiezie sporo poprawionych części.
„Jak większość ekip do Turcji przywieziemy kilka nowych części” mówił James Allison, dyrektor techniczny zespołu. „Będziemy mieli inne przednie skrzydło, modyfikacje w okolicach nosa, poprawki wlotu powietrza i trochę poprawioną podłogę.”
komentarze
1. zenonF1
Mam przeczucie że Robert wróci na SUZUKĘ!!!
ZOBACZYCIE!!!
WRACAJ DO ZDROWIA ROBERT!!!
2. Kimi Rajdkoniem
Czy to jest wątek o Robercie Kubicy?
3. zenonF1
Nie to wątek o zespole KUBICY!!!! Należy do zespołu i czakam z niecierpliwościa aż wruci na tor!!! Powrót Roberta to z pewnością, również poprawa wyników zespołu, więc pozwoliłem sobie na taką właśnie wypowiedź!
SERDECZNE POZDROWIENIA dla Ciebie Kimi Rajdkoniem ;-)
4. Szkodzik
@ Zenon na czas oczekiwania na powrÓt Roberta możesz zaprzyjaźnić się ze słownikiem ortograficznym ;) pozdrawiam
5. pjc
Szukają chłopaki sposobu na dogonienie czołowej dwójki zespołów.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
6. sydemon
5. pjc
Sądzę, że jednak na walkę z Ferrari.
7. URAN
Szkoda, że tylko trochę poprawią podłogę. To główne źródło poprawy czasu, co wyraźnie pokazały osiągi MCLarena. Ale myślmy pozytywnie, chociaż cudów nie oczekuję. Oby tylko odskoczyli Mercedesowi i nie dali się zbliżyć Ferrari. RB i McLaren póki co, chyba poza zasięgiem. Każde pozytywne zaskoczenie przyjmę z aplauzem. No i niech obsługa PIT weźmie się za ostre treningi. Są sporo z tyłu za czołówką.
8. RoyalFlesh F1
6. sydemon
Niby racja. Ale uważam że bolid LRGP jest szybszą konstrukcją od ferrari. Przecież VP był szybszy od Alonso w Q2. A raczej ma mniejsze umiejetnosci. Ferrari to może i dostawać baty od Mercedesa. Bo chyba już skopiowali wydech LRGP
9. RoyalFlesh F1
Minusami jak do tej pory LRGP są:
-nieregularnosc kierowców
-zła taktyka
- wolne pitstopy
- awarie
I ogólne nie wykszesanie z bolidu wszystkiego
10. pjc
Ważne,żeby obaj kierowcy punktowali a nie tylko jeden.
Muszą wykorzystać potencjał tej konstrukcji do maksimum.
Ferrari już odjeżdża a Mercedes zbliżył się bardzo po ostatnim GP.
11. pjc
Inaczej o wysokiej pozycji wśród konstruktorów to mogą raczej zapomnieć.
12. Grzesiek 12.
A więc w sumie te poprawki to nic wielkiego . Raczej na cuda nie ma co liczyć z tym składem kierowców ...
Niestety , ale kwestią czasu jest łyknięcie Lotusa przez Ferrari i Merca ;/
13. david9
Te całe poprawki to pic na wodę każdy liczący się zespół będzie je miał na Turcję. Mercedes z zeszłym roku nie poprawiał bolidu przez prawie pół sezonu i i tak Renault ich nie prześcignęło. To, że jakieś tam skrzydło sobie wymienią to większej różnicy nie zrobi.
14. konradosf1
ech... gdyby Robert jeździł... Ale nie jeździ i niech zdrowieje. W Nicku zawsze widziałem solidnego kierowcę, jednak w tym sezonie nie pokazuje wiele dobrego. Uważam że poprawki Renault nie wyniosą ich wyżej bo w końcu reszta zespołów nie śpi.
15. R90
8. A skąd masz takie newsy, że skopiowali już wydech Renault? Tego wydechu nie da się ot tak skopiować w jeden miesiąc, bo musieliby przeprojektować z połowę bolidu. Z tego co wiem Mercedes dysponuje wydechem z krótkim kolektorem skierowanym do tyłu
16. greg32
Jean Alesi powiedział w wywiadzie że mają na Turcję "kilka niesamowitych ulepszeń technologicznych", tymi zapowiedziami nie powalają, ale poczekamy zobaczymy może nie mówią wszystkiego.
17. RoyalFlesh F1
15. R90
Naucz sie czytać ze zrozumieniem. Na testach wszyscy podgladali LRGP bo mieli inny wydech i RB spekulował że bedą pracować nad takim rozwiązaniem ( jezeli miałyby przynosic zyski) zeby go jak najszybciej wprowadzic. Dlatego napisałem ,,chyba". Napisałem jak byk wyraznie ,,chyba" a nie napewno
18. R90
To ja Ci mówię, że napewno na Turcję nie bedą mieli takiego wydechu. To nie jest jak z F-ductem, że da się wdrożyc go w ciągu kilku Grand Prix, nie zmieniając aż tak bardzo projektu bazowego bolidu. To jest wyższa szkoła jazdy nawet dla takiego Rossa Brawna i jego inżynierów. Wątpliwe jest w ogole, żeby ktoś podjął się to skopiować w tym sezonie, bo to dosyć ryzykowne. Coś nie zagra i szmat czasu i grubych pieniędzy pójdzie na marne a za ten stracony czas i pieniądze można rozwinąć i ulepszyć inne części do bolidu
19. pz0
tego wydechu nie da się skopiować w trakcie sezonu. Można najwyżej robić jakieś podróbki, ale kosztem znacznie poszerzonych boków. Renault ma problem kopiowania ich pomysłu z głowy. Monocoque jest zaprojektowany z myślą o tym rozwiązaniu, a tego nie można zmieniać w trakcie sezonu, no chyba że dostanie się zielone światło od FIA. Czy poprawki coś dadzą? możliwe że tak, a możliwe ze wyjdzie gniot. Pożyjemy, zobaczymy. Myślę że Renault będzie jednak musiało bronić się przed Mercedesem a nie zagrażać pozycji Ferrari.
20. mariusz-f1
12.Grzesiek 12 - Grzesiek, od cudów to mamy takiego jednego specjalistę u nas w Polsce :-) I gdyby kierownictwo LR pozyskało go do swojej stajni, to kto wie.... A już tak serio pisząc, to myślimy podobnie. Ja też uważam, że z biegiem czasu LR będzie traciło do Ferrari. Mercedes też "raczej" ich przeskoczy. A szkoda, bo potencjał jednak mają. Ale niestety (?) chwilami aż żal to oglądać, jak w mistrzowski sposób Nick i Witek go marnują.
Pozdrawiam :-)
21. Grzesiek 12.
20 mariusz-f1
Dla pana od cudów to może podziękujmy :) Niech przynajmniej nie miesza się w szefowanie LR , bo skończą na poziomie HRT ......
A co do zespołu , to rzeczywiście żal patrzeć jak marnują potencjał bolidu - kto wie może są nawet na poziomie McLarena ..... ? Już od dawna kraczę , że Nick to zły wybór dla Lotusa ( Pietrow tam jest z innych powodów ) , gdyż nie nadaje się na lokomotywę , która by pociągnęła ten pociąg .... Wystarczy przejrzeć ostanie jego wypowiedzi i szefostwa po wyścigu Chinach - w skrócie : wyścig nam nie wyszedł , ale i tak jest super , bo mamy na koncie już dwa pudła . Zero parcia na kolejne sukcesy - z takim podejściem to daleko nie zajadą ... Eh szkoda !
Pozdrawiam :)
22. saint77
Proponuję aby na ostatnie wyścigi sezonu zmodyfikowali..... kierowców.
Niech Roberta posadzą w kokpicie nawet z ręką na temblaku. Punkty pewne. A jakby już mógł sprawnie w miarę palcami poruszać, to pudło bez dwóch zdań:)
23. Blaz
Jak na razie jesteśmy po 3 wyścigach i o ile możemy jasno określić formę RBR (konstrukcja niesamowita) i McLarena (determinacja i dwóch znakomitych kierowców) to co do Lotus-Renault, Mercedesa i Ferrari już jest gorzej. Określenie formy bolidów trzech ekip wspomnianych powyżej jest dość trudne ale bazując na dotychczasowych wynikach i podczepiając umiejętności kierowców ,którzy kierują tymi maszynami można stwierdzić następujące rzeczy.
Konstrukcja Lotus-Renault z pewnością z tych trzech jest aktualnie najlepsza skoro (powiedzmy to sobie szczerze) dwóch średnich kierowców 2 razy staje na podium i na równi walczą z Ferrari (Alonso to jest krem de la krem w świadku F1). Mercedes ma też kierowców lepszych od LRGP.
20. mariusz-f1 - Fakty są faktami i NH oraz VP nie wykorzystują możliwości R31. Z pustego i Salomon nie naleje.
Co będzie dalej to się okaże bo to czy LR będzie tracić ,czy zyskiwać w stosunku do innych zależy od tego jaki jest plan rozwoju. Pamiętajmy ,że w Lotus-Renault wszystko musi być podporządkowane wydechowi. To może być równie dobrze dość duży atut w dalszej części sezonu.
Jestem ciekawy jak to się dalej ułoży.
24. mariusz-f1
21.Grzesiek 12 - Tak wiem, że nie byłeś za tym, aby to Nick zajął na "pewien czas" miejsce Roberta. No i nie da się ukryć oglądając Nicka w akcji, źe chyba w tym przypadku, to jednak Ty miałeś rację..... w przeciwieństwie do mnie. Bo ja z kolei (chociaż nie przepadam za nim, delikatnie pisząc) myślałem że będzie to najlepszy wybór dla LR. No ale to dopiero początek sezonu i dajmy mu jeszcze troszkę czasu ;-)) Chociaż tak prawdę pisząc, po tym co do tej pory pokazał, nie mamy co liczyć na fajerwerki i "cuda" z jego strony ;-))
PS Mnie ta jego forma, jakoś nie martwi, he he :-D
25. mariusz-f1
23.Blaz - Wiesz, plan rozwoju może i mają. Tylko, że w takich przypadkach, bardzo dużo do powiedzenia mają jednak kierowcy. A jak wiemy, Nick i Witek specjalistami w tych tematach jednak nie są. No ale zobaczymy, jak to się dalej potoczy.
26. RoyalFlesh F1
18. R90
A co mnie to obchodzi co ty myslisz. A na przykładzie Maclarena mozna stwierdzic ze jak ktos chce to potrafi. Napisz CV do kazdej ekipi z F1 napewno takiego znawce jak ty przyjmą od reki. Cały sezon im na to nie wystarczy??? Jakies 10 miesiecy. Dla ciebie jest jedna recepta rozpedzic sie w sciane i nie odejmowac z gazu do uderzenia.
27. RoyalFlesh F1
Sezon trwa 9 miesiecy. LRGP zrobił ten wydech w około4-5. A ty twierdzisz że cały sezon na to nie wystarczy. Myslenie w twoim przypadku boli i to bardzo.
28. R90
Nie badz taki do przodu bo Ci z tylu braknie. Nie musiales tego pisac o recepcie i scianie ale widocznie jak ktos reperezentuje taki poziom jak ty to nie omieszkal tego napisac. Ja zlozylem juz Cv do teamow w F1 teraz pora na Ciebie tylko ty raczej jako asystent wrozki bo co jedynie dobrze Ci wychodzi to gdybanie, bez jakiegokolwiek potwierdzenia, w dodatku jeszcze w kontekscie wypowiedzi Brawna z przed paru tygodni o nie kopiowaniu tego wydechu. Takze zejdz ze mnie gosciu i daj sobie luz, bo masz za wysokie cisnienie chyba
29. RentonB
27. Nikt wydechu LRGP w tym sezonie nie skopiuje, zbyt kosztowne i zbyt czasochlonne na dodatek homologacja FIA skutecznie to umozliwia
30. R90
29. Własnie o to mi chodzilo, homologacja na monocoque uniewożliwia zbyt duze ingerencje w budowe bolidu i to własnie może być wąskim gardłem przy kopiowaniu przez inne zespoly w trakcie tego sezonu.
31. sonic787
Z całym szacunkiem dla VP i NH ale to nie są kierowcy z czołówki (wybitny lub utalentowany) a tylko taki kierowca może walczyć tym bolidem o pudła w następnych wyścigach. Powód jest dość prosty (moim skromnym zdaniem) umiejętności niby każdy ma podobne a jednak gdy popatrzymy na czołowe składy zespołów gdzie znajdujemy min: mistrzów świata - Mc, RedBull,Ferrari czy Mercedes nie pozostawia to moim zdaniem wiele nadziei. Jedynym sposobem aby walczyć o czołówkę to absolutnie topowy sprzęt i w miarę średni kierowcy dają wtedy szansę. Obecna sytuacja niestety nie napawa nadzieją bo wszystko wskazuje że kierowcy Lotusa nie mają talentu wyszukiwania propozycji do konkretnych poprawek technicznych co z kolei nie ułatwia zadania inżynierom aby utrzymać tempo rozwoju wozu. Podsumowując Lotus nie powalczy bo nie ma topowego kierowcy a tylko taki zapewni sukces - Robert chłopie bez Ciebie Lotus nic nie ugra - szkoda. Pozdrawiam wszystkich :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz