Webber miał uszkodzony KERS
W zespole Red Bulla po drugim wyścigu sezonu ponownie panują odmienne nastroje. Sebastian Vettel prowadząc od startu do mety wygrał po raz drugi, podczas gdy cały pech skupił się na Marku Webberze, który przez cały weekend borykał się z problemami z systemem KERS. W efekcie czego w trakcie wyścigu także nie mógł z niego korzystać, co na torze Sepang było poważną przeszkodą w uzyskaniu dobrego rezultatu.„Start był kluczowy. Myślałem, że ruszyłem bardzo dobrze, ale wtedy zobaczyłem Lewisa ustawiającego się za mną. Byłem zaskoczony wchodząc w pierwszy zakręt, gdy nagle zobaczyłem w lusterkach coś czarnego- wiedziałem, że to Lotus [Renault]. Na pierwszym przejeździe dobrze, że tak się stało, gdyż mogłem odjeżdżać okrążenie po okrążeniu. Cały wyścig był inny niż ten, który mieliśmy dwa tygodnie temu- rywalizacja była bardziej zacięta i było więcej pit stopów za sprawą ogumienia. Podczas pit stopów nie chce się zjeżdżać, jako pierwszy, gdyż chce się wykonać możliwie najmniej postojów, ale nie chce się także, aby ktoś inny zjechał i zyskał przewagę na nowych oponach i wyprzedził cię. To nie był łatwy wyścig, ale na ostatnim przejeździe Lewis miał problemy i znalazł się za Jensonem. Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego wyniku. Uwielbiam to co robię i nie sądzę, że mógłbym być na tym etapie bardziej szczęśliwy. Było zacięcie, więc musimy pozostać spokojni i naciskać, ale chłopaki wiedzą że trzeba iść do przodu, wiec nie martwię się. Dzisiaj będziemy cieszyć się wynikiem z ogromną dumą.”
Mark Webber
„To był trudny wyścig. Nie miałem dobrego startu i mieliśmy uszkodzony KERS, więc straciłem pozycję już na pierwszym okrążeniu. Przez pierwsze dwa czy trzy okrążenia, próbowałem wyprzedzać innych, ale oni wyprzedzali mnie na prostych; ciężko było odjechać innym gdy nie miałem KERS. Tak czy inaczej, walczyłem z dobrą strategią i zdobyłem przynajmniej kilka punktów. To nie był nasz dzień, a ja jestem rozczarowany, że nie dostałem się na podium. Było blisko, ale nie wystarczająco. Wierzę, że w końcu to osiągnę, ale teraz zmierzamy do Szanghaju.”
komentarze
1. Grzesiek 12.
A Webber to w ogóle miał zamontowany KERS w bolidzie ...?
2. leo_
Jest tak jak myślałem. Pomijając dość mało prawdopodobne, moim zdaniem, ściemnianie RedBulla, tak właśnie pomyślałem jak tylko usłyszałem rozmowy Vettela z inżynierem (nie używaj KERSu). Innymi słowy, zespół się bał , żeby problemy Webera z KERS-em nie przerzuciły się na Vettela. Szkoda mi Webera, bo to sympatyczny kierowca. Cieszę się , że w sumie świetnie pojechał i zajął, mimo 4 pit stopów, 4-te miejsce.
3. BLOO
"Cały wyścig był inny niż ten, który mieliśmy dwa tygodnie temu- rywalizacja była bardziej zacięta"
Ta jasne, z jego strony to akurat wyścig niczym sie nie różnił od poprzedniego. Żadna mi atrakcja wygrywać z kolesiami w bolidach wolniejszych o ponad sekunde . A nasz mistrz wielokrotnie już udowodnił, że w walce koło w koło nie jest juz taki pewny siebie
4. Marti
Nie bredź Mark!
5. luka55
Grzesiek12 Z tym KERSEM w ich bolidzie to w ogóle jakieś dziwne historie . Jedno jest pewne mają z tym problem i to nie mały . Sam się zastanawiałem czy mieli w bolidzie ten KERS czy nie ? Okazuje się że najprawdopodobniej że mieli , tyle że Vettel wogóle go nie używał natomiast Mark prawdopodobnie chciał go używać ale ten był nie sprawny . Zresztą przestrogi dla Sebastiana od jego inżyniera mówią same za siebie , RB ma z tym problem . Mi się wydaje że w przed tym GP mieli zamiar używać KERSU jednak jak sie okazało nie działa to jak należy. I na tej płaszczyźnie Maclaren nadrabia sporo do RB .
6. luka55
BLOO Nie rozumiem Twego rozgoryczenia. Poza tym wygrał nie tylko z tymi którzy mieli 1 s wolniejsze auta. Nie wiem czy udało Ci się zauważyć ale auta Mclarena w ten weekend nie były prawie wogóle gorsze od RB no ale....... Już w samych kwalach vettel pojechał bezbłędnie co nie udało się do końca reszcie . A w wyścigu też nie popełnil żadnego błędu. Zresztą czemu nie masz pretensji że Mclaren ma tak samo 1s przewagi nad resztą. Może po prostu vettel ma zrezygnować z tego auta bo nie jest kierowcą któremu kibicujesz ?
Mam nadzieje że jak Twój ulubiony kierowca będzie miał najlepszy bolid to będziesz się wypowiadał w podobnym stylu.
7. brylant
mieli KERS ale mają z nim problem
"W trakcie wyścigu as Red Bulla miał problemy z „dopalaczem” znajdującym się na pokładzie RB7. – To oczywiście nie było zgodne z planem – odparł, zapytany o kłopoty z hybrydą. – Później system zaczął funkcjonować, więc był to wyścig, w którym włączaliśmy i wyłączaliśmy system. Musimy nad tym popracować."
tylko że u Webbera nie działał od startu do mety
8. elin
Mark zaczyna coraz bardziej odstawać od Sebastiana. I chyba nie jest to tylko wina ( ewentualnych ) problemów z bolidem, których na siłę próbuje szukać Webber.
Vettel w pełni potrafi wykorzystać tegoroczną konstrukcję, a Australijczyk jakby całkowicie sobie z tym nie radził ...
9. Grzesiek 12.
5 luka55
Nie wiem , ale wydaje się dziwne że już przed startem KERS w bolidzie Marka był uszkodzony . A poza tym , wiem z komentarzy ... że była jakaś akcja na RTL'u z Laudą i H . Marko który ponoć został przyłapany na kłamstwie ..... ?Z resztą powinieneś wiedzieć lepiej skoro tam oglądasz transmisję ;P
A co do Vettela , to nie wiem czy zauważyłeś , ale od czasu jak niby przestał używać tego systemu nagle w bardzo krótkim czasie odskoczył od kierowców McLarena ... Chociaż z drugiej strony start świadczył że posiadał zamontowane te cudo w bolidzie , ale nie wszystko poszło tak jak powinno ...;P
Wniosek jest jeden , mają problem z KERS'em ..... i to powoduje że nie są lata świetlne przed resztą . Chociaż myślę że do wyścigów w Europie uporają się tym...
10. modafi
może rzeczywiście mają tylko ten Kers startowy, a dzisiaj u Marka po prostu nie zadziałał? byłoby to logiczne
11. luka55
Grzesiek 12 Była akcja ale ja akurat wchodziłem do pokoju , chodziło mniej więcej o to że Marko mówił że ogóle nie używano KERSU po czym puszono wywiad z Webberem gdzie ten narzeka na nie działający KERS i od razu Lauda zadał pytanie Helmutowi o co biega . Widać że Makro był trochę zbladł i i schodził z tematu. Nie wiem co tam się u nich dzieje z tym elementem. Vettel pyta się kilkakrotnie czy tego użyć inżynier mu kategorycznie zabrania . Może tak jak mówisz do Europy to ogarną . Jeśli ogarną to wiesz co to może oznaczać . DOMINACJĘ.
12. Vaire
Sebastian pojechał świetny wyścig! Pełna kontrola, łagodne traktowanie opon, świetne kwalifikacje, wyprzedzenie jedno, bo więcej nie miał okazji, ale ładne i szybkie... Chłopak gdzieś od Monzy/Singapuru/Japonii jeździ jak zaklęty, bezbłędnie, już czwarte zwycięstwo z rzędu praktycznie... Może rzeczywiście dobrze byłoby go zobaczyć w trochę słabszym bolidzie, ale to, co ma, wykorzystuje najlepiej jak się w ogóle da.
Grzesiek, odskoczenie od kierowców McLarena może wynikać z tego, że wcześniej oszczędzał opony, a oni cisnęli, co potem sprawiło, że były bardziej zużyte... Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, żeby jadąc z KERS-em i używając go był wolniejszy niż jadąc z bezużytecznym KERS-em. Myślę, że te ostrzeżenia raczej ze strachu przed awarią.
13. luka55
Grzesiek 12 Pomylilem się to Marko mówił o uszkodzeniu natomiast Webber mówił że cieżko walczyć gdy cała reszta posiada KERS a RB go nie ma , coś w tym stylu.
14. Taiyou
Czy tylko mnie się to w oczy rzuciło, ale mam wrażenie że w bolidzie kangura na koniec wyścigu chyba także tylne skrzydło zawodziło, bo jak 2 razy był w pozycji by go użyć na HEI to tego nie robił, w każdym razie tak mi się wydaje..
15. Niespokojny
14. Taiyou- ja zauważyłem raz, przy ostatniej z możliwych prób, bo zaraz zaczynali ostatnie kółko. Również byłem zdziwiony, ale awarii raczej nie miał. Może po prostu nie widział sensu użycia DRS-u.
16. dnb
Strach pomyśleć jak poprawią KERS i będzie działał mniej więcej tak dobrze jak w MCL albo LRGP.
17. Taiyou
15. Niespokojny - raz pokazywali z kamery zewnętrznej, umieszczonej na początku prostej gdzie można użyć DRS i widać było że WEB skrzydła nie używał i drugi raz z kamery pokładowej kangura, widać było jak na tej prostej Nick wyrwał zdecydowanie do przodu(KERS) a Mark nawet skrzydła nie włączył (brak kontrolki na grafice z prędkością/obrotomierzem oraz zauważalnie zwiększający się dystans do Nicka)
Brak sensu w użyciu - zgoda, Mark miał tylko DRS, ale tempo w jakim się zbliżał do Heidfelda pokazuje że nawet z samym skrzydłem mógłby zagrozić pozycji Nicka.
18. Niespokojny
KERS w RB7.
Konkurencja już od ponad roku nie może doszukać się tego, dlaczego bolidy RBR są tak szybkie. Owszem, zauważyli elastyczne ponoć, przednie skrzydło ... i co?, nie kopiują?
To musi być coś więcej. Ten nieszczęsny KERS w RB7, a raczej jego brak, powinien dać im (pozostałym ekipom) do myślenia - jak ten bolid jest w środku zbudowany, że wkładając w niego KERS popsuje się, zniweczy całkowicie jego genialną konstrukcję. Przecież w 2009r. zespoły raz decydowały się na wmontowanie KERS-u, innym razem rezygnowały z niego (wymontowywały) i nie stanowiło to problemu (fakt, że zbiorniki mogły być mniejsze, bo tankowało się podczas wyścigu)... i podobało mi się (tak powinno być zawsze), że wiadomo było kto używa KERS(ma zamontowany), a kto nie i widać to było na grafice( kto nie miał, to symbol KERSU był chyba przekreślony), a teraz symbol graficzny przy RB7 jest zawsze, a oni mylą się w zeznaniach, że nie mieli, mieli tylko nie używali, mieli tylko był uszkodzony??? - o co chodzi???
Moje domysły są takie, że RBR wie, że bez KERS w ich RB7 są wystarczająco szybcy, ale jednak bez niego mogą przegrywać starty. Z kolei montując prawdziwy KERS, popsują wszystko. Rodzi się pytanie, co oni mają? Czy jest to w ogóle KERS?. Może służy im tylko do startu (a Markowi dzisiaj nie zadziałał) - następne pytanie, dlaczego tylko do startu?, bo co?, bo nie ma systemu, który odzyskuje energię z hamowania? - jeżeli tak, czy to jest jeszcze KERS( system odzyskiwania energii kinetycznej)? , czy jednorazowy dopalacz, który jednorazowo(na starcie)oddaje energię zgromadzoną w akumulatorach naładowanych w garażu? Czy regulamin dopuszcza taką sytuację? Uspakaja, a może dziwi mnie jednak to, że konkurencja nie domaga się kontroli KERS-u w RB7(czy spełnia idee odzysku energii), zatem te moje rozważania to może być stek bzdur. ...,ale, ale, tylko dlaczego oni tak mataczą z tym KERS-em ???!!!
19. Niespokojny
17. Taiyou może Mark chciał zaprotestować równemu traktowaniu z jego partnerem zespołowym.
20. Niespokojny
Zaraz obejrzę sobie powtórkę, o 23:30 w Polsacie Sport, to się jeszcze raz przyjrzę.
21. Taiyou
19. Niespokojny - eee, chyba na protesty pod adresem zespołu i równości to chyba za późno, bo albo Mark się nie może w nowym bolidzie odnaleźć, albo byki od początku postanowiły wspierać jednego kierowce i nie mieć problemów jak w 2010.
Miło że wspomniałeś o powtórce, to również rzucę okiem :)
22. dnb
18. Niespokojny
Też się zastawiam czy mieli w ogóle KERS zainstalowany, bo bez KERSu można sobie lepiej ustawić balans bolidu, co może dawać przewagę w zakrętach, a to jest istotne. Zobaczymy za tydzień co u nich z tym KERSem.
23. arassF1
10. modafi, no nie brdzo skoro mówi że na prostych go wyprzedzali
24. yonix
Regulamin zostwił znowu furktę dla i tu jest problem. Zapisy mówią o możliwości nie używania KERSu gdy występują problemy techniczne. No i tu jest właśnie show RBR, dlaczego jawnie przyznawali się do słacszej dyspozycji samochodu bez używania "kodu", tylko tak żeby wszyscy wiedzieli, przecież to dawanie konkurencji informacji będzie ich łatwiej wyprzecić. Odpowiedź jest bardzo prosta, bolidy RBR nie posiadają w ogóle systemu odzyskiwania energii kinetrycznej, tylko posiadają boostera startowego, którego doładowują przed startem i któryto nie zadziałał Markowi (plus jego z natury zły start) powodując tak kiepski start. RBR używa KERSu Renault, przynajmniej tak meldują FIA, i co w LR działa a w RBR nie? Poprostu robią wszystkich w balona i będą tak długo robić aż skutecznie nie odjadą konkurencji wtedy zamontują KERS i będą mieli porównywalne osiągi jak konkurencja ale na ich dogonienie będzie za późno.
25. jar188
24. yonix, Nie ma żadnej furtki, KERS nie jest obowiązkowy w tym sezonie i jakbyś nie zauważył to niektóre zespoły wogóle go nie mają.
Kwestią sporną zostaje, czy jeżeli mają ten system tylko do startu to czy można nazwać to KERSem? Słusznie natomiast zauważyłeś, że teoretycznie używają KERSu tego samego co LRGP, teoretycznie bo mi się coś zdaję, że musieli go ostro przerobić i stąd ich problemy z tym systemem.
Tak swoją drogą to mogą mieć ciężko bez KERSu gdy McL ich dogoni i pierwsza linia nie będzie już taka oczywista, bo na prostych będzie im ciężko wyprzedzić i na nic im się zda dobra szybkość na pozostałych odcinkach toru.
26. BLOO
luka55
jak zauwazyłeś nie kibicuje vetelowi. Jestem pełen podziwu dla redbula za bolid który udało im sie stworzyć. Bynajmniej nei jestem obrażony na RB za to że jest szybszy od innych. Zwyczajnie denerwuje mnei gadka Vetela o niesamowitej dramaturgii itd, a prawda jest taka że Vettel jechał osobny wyścig, niezagrozony. Nie kwestionuje jego zwycięstw, jednak nie uważam aby dysponując takim zapleczem Vetel dokonyweał czegos wielkiego. Po prostu koles ma ekstra bolid i solidna jazdą owym bolidem ni edaje szans innym. Nie widze w tym nic złego że korzysta z przewagi którą ma , zwyczajnie gadka o zaciętości rywalizacji w jego przypadku jest dla mnie śmieszna
27. Taiyou
26. BLOO- czyli tak samo jak Schumacher w czasach gdy zgarniał tytuły
28. serduch1
pewnie go nie mają
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz