komentarze
  • 11. neox
    • 2010-12-13 19:47:01
    • *.48.168.35

    8. jeffhardywwe

    107 to szybciej? Jesteś tego pewny?

    Weźmy np. czas 1 min i 40 sek ( inaczej 100 sek) - PP - Pole Position - jest to 100%
    czyli 107 procent tego czasu to czas 107 sek a co za tym idzie 1 min i 47 sek.

    Proste?

  • 12. jeffhardywwe
    • 2010-12-13 19:49:58
    • *.orneta.arkusnet.pl

    neox dzięki teraz już ogarniam ;p

  • 13. konradosf1
    • 2010-12-13 20:03:54
    • *.opera-mini.net

    HRT będzie jeździć na styk. Nie ma troche wyjaśnionego co będzie jeśli kierowca nie będzie mógł startować w Q

  • 14. 21focus
    • 2010-12-13 20:09:10
    • *.gorzow.insant.pl

    może mi tutaj ktoś pomoże... szukam strony z powtórkami wyścigów... kiedyś miałem w zakładkach taką rosyjską stronę gdzie były wszystkie powtórki Q treningów i wyścigów.... może ktoś z was wie jak ten ruski serwis się nazywał???

  • 15. pawlak3
    • 2010-12-13 20:25:01
    • *.xdsl.centertel.pl

    @7. kempa007
    dzięki za wyjaśnienie; po przeczytaniu newsa kwestia deszczówek wydała mi się dziwna, jednak nie było to wyjaśnione w tekście ;-) swoją drogą, to nie przypominam sobie, aby ktoś w sezonie 2010 i poprzednich nie użył dwóch typów mieszanek...

    co do reguły 107%; ma ona obowiązywać w każdych warunkach? bo jeśli pogoda zacznie płatać figle i warunki będą zmienne, może być tak, że odpadnie kilka bolidów w tym możliwe, że nawet te przyzwoite
    np. w tegorocznym GP Brazylii (wg moich szybkich obliczeń) oprócz 6 zawsze najwolniejszych odpadliby z wyścigu oba STR i Force India oraz Heidfeld

  • 16. azazel
    • 2010-12-13 20:32:56
    • *.chelm.mm.pl

    14. 21focus http: //f1. f-e-n. net/index. php/url13015

  • 17. 21focus
    • 2010-12-13 21:38:59
    • *.gorzow.insant.pl

    16. azazel dzięki wielkie. ufff te weekendy bez formuły są straszne dobrze że są jeszcze powtórki :)

  • 18. gregn
    • 2010-12-13 21:40:26
    • *.web.vodafone.de

    Aż tak znów źle to nie jest. Z obliczeń wykonanych na konkurencyjnym portalu, wynika że na początku sezonu wylecieliby: Bahrain (Senna i Chandhok), Australia (nikt), Malezja (di Grassi), Chiny Monako Turcja Europa (nikt), Hiszpania (Senna), Kanada (Chandhok).
    Jest więc wiele wyścigów w których startowaliby wszyscy.

  • 19. Chyllus
    • 2010-12-13 21:50:40
    • *.play-internet.pl

    @1. kempa007
    nikt nie zrozumiał? ;)

  • 20. mariusz-f1
    • 2010-12-13 22:47:48
    • *.opera-mini.net

    1.kempa007 - Pisałeś tego newsa, w przyciemnianych okularach ? ;-)

  • 21. Bartik
    • 2010-12-14 00:43:04
    • *.mysmart.ie

    Właśnie a co będzie gdy w Q1 ktoś nie przejedzie jeszcze kółka pomiarowego i bolid sie zepsuje, nie wezmie udziału w wyscigu ? Było by bez sensu.

  • 22. masabitumiczna
    • 2010-12-14 09:43:55
    • *.net.pulawy.pl

    np.
    Alonso w Monaco

  • 23. Smola
    • 2010-12-14 09:49:02
    • *.204.45.121

    Po co nam faszyzm w Formule 1?

  • 24. Sonic80
    • 2010-12-14 09:54:13
    • *.adsl.inetia.pl

    6 "a jak wyścig zostanie przerwany i kierowca będzie miał później zaplanowaną zmianę opon to kara ???
    jak dla mnie trochę niesprawiedliwe"

    Chyba sprawiedliwe, dajmy na to ktoś ma strategię zmienić opony na 1 okrążeniu i jechać cały wyścig na drugim komplecie. Jakby nie patrzeć straci coś koło 30 sek. Przypadek w drugą stronę, to jazda do ostatniego okrążenia na pierwszym komplecie i plan zmiany na 2 komplet na tym ostatnim. Jeżeli wyścig przerwaliby dwa okrążenia przed końcem, ktoś z taką taktyką byłby jeden pit stop do przodu.

  • 25. kempa007
    • 2010-12-14 10:02:06
    • *.dynamic.chello.pl

    24. Sonic80 tak z tego wynika.

  • 26. Piotre_k
    • 2010-12-14 10:45:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    24. Sonic80: strategia zmiany opon na pierwszym okrążeniu może wynikać tylko z SafetyCara albo dotyczyć zespołu, który nie ma szans na osiągnięcie czegokolwiek w wyścigu. Więc nie chodzi tu o żadną sprawiedliwość. FIA wprowadza socjalizm do F1: wszystko musi być odgórnie unormowane i wszyscy muszą mieć tak samo. A gdzie swoboda wyboru strategii wyścigowej? Im więcej zostawi się swobody zespołom, tym lepiej dla widowiska.

  • 27. Piotre_k
    • 2010-12-14 10:48:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    P.S. Rozważania dotyczące togo przepisu są zresztą chyba czysto akademickie. Bo dlaczego niby wyścig rozgrywany w normalnych warunkach miałby zakończyć się przed czasem? Ktoś pamięta kiedy ostatnia taka sytuacja miała miejsce?

  • 28. FAster92
    • 2010-12-14 12:14:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. neox czyli zawsze będziemyliczyli to 107 % od zwycięscy PP?

  • 29. kempa007
    • 2010-12-14 12:31:03
    • *.dynamic.chello.pl

    28. FAster92 nie liczone do czasu PP, tylko do najszybszego w Q1.

  • 30. moharp
    • 2010-12-14 14:16:25
    • *.elopole.bot.pl

    A co z tymi cholernymi zasadami przy dublowaniu ? Znowu będzie bałagan i utrzymywanie pozycji po 10-krotnym pobycie w boksie ?

  • 31. szerter
    • 2010-12-14 16:20:43
    • *.com-promis.3s.pl

    26. Piotre_k - no a jak wszyscy zmienią opony w połowie wyścigu, a taki Kobayashi będzie chciał zmienić pod koniec tak jak w Walencji i wyścig skończy się na np. 10 kółek przed końcem? Podium za friko? Z miejsca zostałby okrzyknięty FIAbashim.

    21. Bartik - wtedy sędziowie wytężają swoje mózgi i kombinują jak się da. A tak na poważnie to oceniają sytuację w jakiej do tego doszło i uwzględniają czasy z wolnych treningów, wówczas mogą dopuścić delikwenta do wyścigu.

  • 32. szerter
    • 2010-12-14 16:29:12
    • *.com-promis.3s.pl

    W punkcie 38.6 pojawił się ciekawy dopisek - otóż startując do okrążenia formującego (rozgrzewkowego), kierowcy nie mogą przekroczyć prędkości obowiązującej w alei serwisowej do momentu przejechania przez Pole Position. Widzę tu pole do popisu dla Vettela, o ile znowu nie dostanie bolidu na regularne PP :D

  • 33. Piotre_k
    • 2010-12-14 17:46:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. szerter: ma do tego prawo, tak samo jak ma prawo mijać linię mety w boksach po zmianie opon na ostatnich metrach ostatniego okrążenia. Jest nowy dostawca opon. Mógłby przygotować dwie różne mieszanki (a nie cztery jak dotąd), z których jedna jest w stanie pokonać dystans wyścigu, za to jest wolniejsza od tej drugiej o powiedzmy 2 sek. na okrążeniu. I rezygnujemy z konieczności użycia oby mieszanek. Niech zespoły same kombinują co im się bardziej opłaci: wlec się cały wyścig na jednych gumach czy cisnąć ile się da i zmieniać opony np. 2 razy? Ale jak znam życie FIA prędzej nakaże zmieniać opony najpóźniej do 15 okrążenia, czyli doda kolejną regulację zamiast jakąś znieść.

  • 34. Piotre_k
    • 2010-12-14 17:48:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    errata: obu mieszanek

  • 35. szerter
    • 2010-12-14 18:02:32
    • *.com-promis.3s.pl

    33. Piotre_k - ma prawo zmieniać opony kiedy mu się to podoba, ale nie ma prawa na tym korzystać w przypadku przerwania wyścigu. Natomiast możliwość minięcia mety w alei zniknęła już jakieś parę lat temu.

  • 36. FAster92
    • 2010-12-14 19:58:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    29. kempa007 tylko do najszybszego czasu w Q1 czy pozostałych sesjach też?

  • 37. szerter
    • 2010-12-14 21:54:41
    • *.com-promis.3s.pl

    36. FAster92 - tylko w odniesieniu do Q1, zauważ że w znakomitej większości przypadków warunki na torze ulegają wyraźnej poprawie pomiędzy końcówką Q1 i końcówkami pozostałych sesji. Jeśli porównywać możliwości najlepszych i najsłabszych to wyłącznie w zbliżonych warunkach.

  • 38. nicpozatym
    • 2010-12-16 17:50:29
    • *.cdma.centertel.pl

    GŁUPIE 108%

  • 39. pz0
    • 2010-12-16 22:29:50
    • *.1.92.188

    To może warto opracować poczwórne dyfuzory? One nie będą zakazane.

  • 40. ferrari f60
    • 2010-12-18 08:45:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W FIA SĄ SAMI DEBILE

  • 41. ferrari f60
    • 2010-12-18 08:47:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    CZYM WIĘCEJ ZMIAN W F1 TYM BARDZIEJ NUDNE WYŚCIGI


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo