WIADOMOŚCI

GP Kanady okiem Juana Pablo Montoi
GP Kanady okiem Juana Pablo Montoi
Grand Prix Kanady rozgrywające się na słynnym torze Gilla Villeneuva to wymagający wyścig, zarówno dla kierowców, jak i samochodów. Kierowca zespołu BMW Williams- Juan Pablo Montoya opisuje jak pokonuje się okrążenie tego toru.
baner_rbr_v3.jpg
„Na końcu krótkiej prostej startowej, przy prędkości 300 km/h, dojeżdżamy do interesującej sekwencji prawy-lewy-prawy. Przejeżdżamy przez nawrót Virages Senna na drugim biegu, z prędkością około 70 km/h. Przyspieszamy do 260 km/h przed szykaną, którą ścinamy po ograniczającej tor „tarce”, by utrzymać jak najwyższą prędkość przez zakręt numer 4, krótką prostą i zakręt numer 5, który przejeżdżamy z prędkością ponad 260 km/h.”

„Zakręt numer 6 jest dużo wolniejszy – drugi bieg i 150 km/h na liczniku. Potem zwalniamy do 140 km/h przez Pont de la Concorde, Dalej znów wciskamy gaz do dechy, Na długiej „esce” przez zakręty 8 i 9 osiągamy 320 km/h na szóstym biegu, po czym następuje ostre hamowanie – kolejny zakręt pokonujemy na trójce, przy 105 km/h.”

„Po wyjściu z tego lewego zakrętu przyspieszamy na krótkiej prostej do 305 km/h (piąty bieg), po czym znów następuje ostre hamowanie do nawrotu L’Epingle – pierwszy bieg, 65 km/h. To naprawdę ostre hamowanie. Na wyjściu nabieramy prędkości, przed ostatnią częścią toru. Na prostej Droit du Casino przyspieszamy do 270 km/h (piąty bieg), po czym z prędkością 320 km/h dojeżdżamy do kolejnego hamowania – przed szykaną na prostą startową. Zwalniamy do 80 km/h – to miejsce, tuż przed wyjazdem na prostą start-meta, jest najlepszym miejscem do wyprzedzania.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
Czarek

08.04.2007 12:09

0

ok


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu