Firma Bridgestone zgodnie ze swoimi ubiegłotygodniowymi zapewnieniami o zmianie podejścia w różnicowaniu mieszanek ogumienia dostarczanych na poszczególne GP zespołom ogłosiła, że już na GP Niemiec przywiezie dwie skrajne mieszanki – super-miękką oraz twardą.
Po tym jak w Kanadzie olbrzymie problemy z miękka mieszanką przyczyniły się do częstszych wizyt kierowców na alei serwisowej, a co za tym idzie przyczyniły się do urozmaicenia spektaklu, japoński dostawca zapowiedział, że na kolejne wyścigi, jeżeli nie będzie to stwarzało zagrożenia dla kierowców, będzie dobierał bardziej zróżnicowane mieszanki.„Charakterystyka toru Hockenheim pozwala nam przywieźć skrajnie różniące się od siebie mieszanki” potwierdził Hirohide Hamashima z Bridgestone Motorsport. „To pomoże nam zebrać bardzo przydatne dane i sprawi, że będzie interesująco, dla tych którzy nawoływali do większych różnic w dobieranych oponach.”
Podczas GP Niemiec zespoły będą więc miały po raz pierwszy dostępne mieszanki różniące się o dwa stopnie twardości.
Hamashima wyjaśnił również, że podobny zabieg nie był możliwy w kolejnych czterech wyścigach sezonu- na Węgrzech (super-miękkie i średnie), Belgii (średnie i twarde), Włoszech (średnie i twarde) oraz Singapurze (super-miękkie i średnie).
„Hungaroring wymaga doboru miękkiego ogumienia, gdyż zawsze tam potrzeba przyczepności. Spa i Monza to bardzo szybkie pole testowe dla bolidów i opon, które wymagają twardszych mieszanek ze względu na wytrzymałość.”
„Singapur to szybki tor uliczny, gdzie dobrze pasuje miękka mieszanka.”
21.06.2010 15:22
0
Dobrze dla widowiska, gorzej dla zespołów i strategów :)
21.06.2010 15:35
0
Nie powiedziałbym że znacznie gorzej ;) Na twardych można przejechać prawie cały wyscig, by na koniec zmienic opony na super miękkie - tyle ze w Q3 stracą okolo 0,5 sek lub odwrotnie zacząć od super miekkiej w Q3, gdzie taka roznica mieszanki da jakies 0,5 sek i potem zmienic opony na twarde po kilku okrążeniach wyscigu i mieć dobrą pozycje do walki ;) Mają tylko te dwa warianty, bo nie wierze ze twarda guma nie wytrzyma wyscigu ;P
21.06.2010 15:41
0
dobra guma nie jest zła...
21.06.2010 15:46
0
Czyli wyzbywają się zapasów magazynowych.
21.06.2010 16:30
0
2. Wiater _twarda na pewno wytrzyma, ale wydaje mi się ze różnica będzie większa około 1-1,5 sek na okrążeniu a to da już do myślenia ze strategią
21.06.2010 16:41
0
Czy ktoś z Was był na GP Węgier? Gdzie można kupić bilety? Jaki to przedział cenowy?
21.06.2010 19:01
0
1. Gosu stratedzy już nie z takimi problemami sobie radzili
21.06.2010 19:09
0
7. kam39 i nie raz zawalili
21.06.2010 19:26
0
8. piotrek74 i nie raz zwyciężyli
21.06.2010 19:36
0
czyli gp Niemiec robi się ciekawe dzięki oponom brawo Bridgestone!
21.06.2010 20:08
0
...a zła guma nie jest dobra.
21.06.2010 20:33
0
9. tomiirow a ile osiwiało za czym zwyciężyli
21.06.2010 21:11
0
Niemcy liczą po cichu że jakiś Ostrogot im wygra GP. Ale byłoby pięknie usłyszeć hymn Polski na Niemieckiej ziemi :) REVENGE za 39r ;)
22.06.2010 06:45
0
"...podobny zabieg nie był możliwy w kolejnych czterech wyścigach sezonu..." - opowiada o ubiegłym sezonie, czy też tłumaczy dlaczego nie da się tego zrobić w obecnym?! Mam wrażenie, że pomylił czas przeszły z przyszłym...
22.06.2010 10:31
0
14 @ czas podał "za przyszły" lub "za przeszły"
22.06.2010 18:33
0
Bridgestone robi co chce w wyborze mieszanek na poszczególne wyścigi ... , a zespoły i dziadki z FIA tylko się temu przyglądają ;/
23.06.2010 08:47
0
16. grzes12 - właśnie to dziadek miał wpływ na te mieszanki ,aby było atrakcyjniej
23.06.2010 08:56
0
17 piotrek74 Jaja se robią :/ Być może mi coś umknęło bo byłem na wagarach , ale o którym dziadku piszesz ?.... Chociaż tak naprawdę mi to wsio rybka , może i będzie atrakcyjniej ... ?
23.06.2010 09:09
0
18. grzes12 przecież został jeden ---- Berni A on wszystko zrobi aby było większe widowisko($$$) tym bardziej że ostatni wyścig pokazał jak opony potrafią namieszać
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się