WIADOMOŚCI

Ferrari będzie używało KERS w sezonie 2011
Ferrari będzie używało KERS w sezonie 2011
Szef zespołu Ferrari, Stefano Domenicali, po spotkaniu FOTA w Kanadzie, potwierdził że jego ekipa zamierza w przyszłym roku używać system KERS w każdym wyścigu sezonu.
baner_rbr_v3.jpg
Przedstawiciele zespołów w ostatnim czasie regularnie spotykają się, aby przedyskutować kwestie techniczne na przyszły sezon.

Oprócz dyskusji nad powrotem technologii KERS w Kanadzie ujawniono, że ekipy będą chciały wprowadzić system sterowanego tylnego skrzydła. Przed sezonem 2009 wprowadzono system regulowanego przedniego skrzydła jednak nie dał on spodziewanych efektów, które miały zwiększyć szanse na wyprzedzanie podczas wyścigu.

Część ekip chciała także zwiększenia mocy systemu KERS, jednak porozumienie w tej kwestii nie zostało osiągnięte. Korzystną dla Roberta Kubicy sytuacją jest natomiast fakt, że zespoły dostrzegają problem minimalnej wagi bolidów wyposażonych w system odzyskiwania energii kinetycznej. Przed sezonem 2010 minimalną wagę bolidu określona na poziomie 620 kg, podczas gdy w sezonie 2011 najprawdopodobniej będzie to już 640 kg.

„Zespoły zgodziły się na to” mówił w Kanadzie Domenicali. „Wolelibyśmy mieć rozwiązanie ze znacznie większą ilością dostępnej energii, ale niestety nie mogliśmy dojść do porozumienia w tej kwestii.”

W przyszłym sezonie KERS najprawdopodobniej po raz kolejny nie będzie obowiązkowy. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Rossa Brawna, szefa ekipy Mercedes, który stwierdził, że kwestia użycia KERS przez jego zespół zostanie rozwiązana w przeciągu najbliższych sześciu tygodni.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
F1_Fan_

14.06.2010 12:00

0

Jak ktoś dobrze trafi z tym systemem to moze zyskac wiele


avatar
michal669

14.06.2010 12:03

0

Oczywiście wypowiedź wyżej skierowana jest do Reanult ;)


avatar
wieleba

14.06.2010 12:07

0

po mojemu, może namieszać Sauber - mają dużo danych o KERSie jeszcze z czasów BMW Sauber - nie mogą tego zmarnować


avatar
arek2k

14.06.2010 12:18

0

@3 - tak a mc ma ich najwiecej (najczesciej uzywali KERS - chyba wszedzie), ferrari rowniez, renault takze dosc czesto uzywali KERS, natomiast SAUBER (wtedy BMW SAUBER) zrezygnowali z niego w pewnym momencie wiec wcale tak dozo nie maja info o tym, a pozatym nie mieli chyba najlepszego KERS-a ze wszystkich ekip ktore go uzywaly.


avatar
Konik_mekr

14.06.2010 12:34

0

Ciekawe, co z podwójnymi dyfuzorami.


avatar
asc

14.06.2010 12:40

0

Nie wiadomo czy KERS BMW przeszedł na Saubera czy nie. Możliwe, że sobie go zachowali.


avatar
kam39

14.06.2010 12:42

0

to się zacznie na nowo


avatar
kam39

14.06.2010 12:45

0

kempa0007 może zrobił byś znowu jakąś ankietę?? co Tyna to??


avatar
kam39

14.06.2010 12:47

0

kempa007 sorki walnąłem się o jedno zero


avatar
tomiirow

14.06.2010 13:15

0

Jeżeli w następnym sezonie ekipy zastosują kers i jeżeli zostanie system f-duct (tylko w tak dopracowanej wersji jak ma mc) To na prostych to będzie pogrom~! dodatkowe konie + ok. 10-15 km z fduct, a może przy kersie będzie dawał jeszcze więcej?


avatar
rafekf1

14.06.2010 13:16

0

5. @konik_mekr .... Podwójne dyfuzory będą zakazane od przyszłego sezonu z tego co wiem.


avatar
rafekf1

14.06.2010 13:18

0

10. @tomiirow ..... F-duct też będzie zakazany w przyszłym sezonie ;)


avatar
szaman136

14.06.2010 13:32

0

Williams może zyskać na wprowadzeniu KERS , ich system był oparty na kole zamachowym i był lżejszy od standardowych (mogą byc czarnym koniem sezonu 2011)


avatar
piotrek74

14.06.2010 13:59

0

13. szaman136-Williams cały rok go wychwalał i co, nawet raz go nie użył(widocznie natrafili na problem którego nie mogą rozwiązać) a przewagę największą ma MCL(prawie się z nim nie rozstawał ) ,Ferrari(często ,ale były awarie) i Renault (niby dawał radę ale nie wiadomo jak z awaryjnością ) a w Sauberze nie ma $$$ i dlatego raczej jak będą używać to pożyczonego .


avatar
el_diablo

14.06.2010 14:41

0

Williams zapowiedział że jakby używali KERS to nie będą używać swojego sys. opartego na kole zamachowym tylko wersji elektrycznej. Powodem tej decyzji są gabaryty ich urządzenia które nie pozwolą na zamontowanie w bolidzie.


avatar
el_diablo

14.06.2010 14:42

0

c.d. ze wzgledu na brak miejsca zajetego głównie przez duzy zbiornik paliwa


avatar
Kojag

14.06.2010 15:13

0

Taa... Ciekawe dlaczego FIA nie czepia się, kiedy zespoły podczas swoich "pokazów" testują KERS na kolejny sezon, tak jak będzie to miało miejsce w przypadku Renault 17 lipca w Poznaniu...


avatar
piter_neo

14.06.2010 15:30

0

Z tego co pamiętam, to chyba wszyscy będą używać jednego systemu Kers, albo zespoły które nie mają swojej technologii, będą mogli kupić od innych.


avatar
Ataru

14.06.2010 15:34

0

Ferrari bedzie mocne, a wszystkie zmiany w regulaminie tak poki co wydaja sie... troche pod nich, zauwazyliscie? ;-)


avatar
xdomino996

14.06.2010 16:12

0

A wie ktoś już jaki opony bedą za rok a tak pozatym Renault chyba też by miało własny i chyba bedą go używać chociaż Kubica ma z nim przykre wspomnienia


avatar
F1_Fan_

14.06.2010 16:38

0

2. No mam nadzieje i pewnie tylko nie ja ; ))


avatar
blackacre

14.06.2010 17:02

0

Przyczyna porażki KERS w 2009 była zbyt mała energia oddawana przez system. W takiej konfiguracji KERS nie ułatwia wyprzedzania. System Williamsa (z kołem zamachowym zamiast akumulatora) ma za dużą energię maksymalną, dlatego muszą kombinować z akumulatorami. Czuję że znowu będą narzekania kibiców na KERS ze nic nie daje. Uwolnić KERS! Precz z ograniczeniami !


avatar
ferrari f60

14.06.2010 18:48

0

ferrari idzie na dno,a tonący się brzytwy chwyta


avatar
mac7

14.06.2010 20:13

0

@22 Racja. KERS powinien być bez ograniczeń.


avatar
Kwazar

14.06.2010 21:55

0

A co to za różnica jaką moc będzie dodawał. I tak będą go włączać jednocześnie (wyprzedzany deko później niż atakujący) i guzik z tego. Przecież dlatego go wywalili. Wie ktoś może czemu niby tym razem ma ułatwiać a nie utrudniać wyprzedzanie?


avatar
jar188

15.06.2010 10:07

0

@25. Kwazar, Dokładnie Nie wiem dlaczego nie dociera to nie tylko do ludzi na forum ale i światka F1, chociaż tutaj poniekąd rozumiem,że każda ekipa liczy na zbudowanie lepszego KERSu od innych. Będziemy oglądać takie same obrazki jak w 2008, jeden używa KERSu do ataku a drugi do obrony i moc nic tutaj nie zmieni. Szkoda jeszcze ,że chcą zakazania F-Ductu, wtedy byłoby ciekawie, jedną ręką F-Duct (lub kolanem) drugą KERS, do tego jeszcze zmiana biegów,hamowanie,wyprzedzanie lub obrona itp..... Rąk i nóg im zabraknie niedługo. SZefowie F1 robią dosłownie odwrotnie do tego co mówią, zamiast upraszczać to komplikują wszystko co się da i jak się da.


avatar
bullit34

15.06.2010 10:36

0

3 wieleba Nie zgadzam się z Tobą BMW nie miało za dobrego systemu KERS korzystali z niego kilka razy sam Kubica dostawał szału gdyż rok przed wprowadzeniem KERS odpuścili sobie majstra a sezon 2009 dla BMW był porażką miedzy innymi dlatego że utopili kasę w czymś co nie dawało im żadnych korzyści. Co innego właśnie Mc Laren Ferrari czy Renault ich konstruktorzy wiedzeli jak ugryźć ten temat.


avatar
blackacre

15.06.2010 11:01

0

25. Kwazar - KERS nie sprawdzał się dlatego, że ciężar systemu jego w stosunku do oddawanej mocy był niekorzystny dla osiągów bolidu. Właśnie chodzi o to by nie powtarzać tych błędów. Maksymalna energia określana jest przez iloczyn mocy i czasu działania. Na przykład system Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM ? to absurd i to trzeba zmienić. Po drugie czas działania: w pewnych sytuacjach 6 sek wystarczy ale w innych to za mało by skończyć manewr. Dlatego to ograniczenie jest sztuczne i nie potrzebne. Po trzecie: wcale nie jest powiedziane, że to atakujący pierwszy włącza KERS , może broniący pozycji jak zobaczy w lusterku rywala to się wystraszy i będzie próbował uciec. Po czwarte : Większa moc maksymalna (KERS + silnik) wymaga większych umiejętności od kierowców by opanować bolid, również będzie wymagało bardziej złożonej taktyki podczas walki na torze by w dobrym momencie użyć Mocy :) . Oba te czynniki będą premiowały lepszych kierowców, a dla kibiców będzie więcej ciekawych zdarzeń na torze. Osobiście wolę walkę kierowców na torze, niż zmagania mechaników z oponami na pit stopie. PS. jestem fanem systemu Williams Hybrid Power, bo nie zawiera toksycznych substancji które są w akumulatorach.


avatar
blackacre

15.06.2010 11:08

0

System Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM przez 7 sek i już po następnym hamowaniu jest gotowy o pracy, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM przez 6 sek i może być wykorzystany raz na okrążenie z powodu ograniczeń przepisami


avatar
jar188

15.06.2010 12:26

0

@28. blackacre. "Większa moc maksymalna (KERS + silnik) wymaga większych umiejętności od kierowców" Przecież tam jeżdżą najlepsi (nie licząc tych co dostali się za kasę)no i dlaczego większa moc ma sprawić kierowcom większe problemy??? Skro to miałby być rozwiązaniem to wystarczy podnieść moc silników a nie wprowadzać KERS. "Po trzecie: wcale nie jest powiedziane, że to atakujący pierwszy włącza KERS , może broniący pozycji jak zobaczy w lusterku rywala to się wystraszy i będzie próbował uciec" - No jak oglądałeś sezon 2008 i walkę dwóch bolidów z KERSem to pięknie było pokazane jak dokładnie kierowcy wiedzą w którym momencie wcisnąć ów guzik, i tylko na początku sezonu mieli z tym problemy bo wiadomo,że każdy musi się tego nauczyć i przyzwyczaić, więc atrakcje z KERSem może i będą ale na początku sezonu. A z tym wystraszeniem to Cię poniosło trochę, może na torach powinni zrobić tunele strachu, to by się dopiero bali;) i błędy robili. KERS to tylko dodatkowa kasa wyrzucana w błoto i szefom zespołów na pewno nie chodzi tu o uatrakcyjnienie F1, każdy po cichu liczy,że zrobi lepszy KERS od innych lub co nie którzy liczą po prostu na dodatkowy zarobek ze sprzedaży innym zespołom.


avatar
nasedo

15.06.2010 15:45

0

jedynym ograniczeniem KERSu powinna być waga, dajmy na to 20 kg i korzystać z niego do woli, i kto więcej KM wyciśnie ten wygrywa.


avatar
hotshots

16.06.2010 20:49

0

30. jar188 1.masz prawo tak mysleć/pisać , ale Kers jest "zielony" , a F1 to jednak wysokie "C" w PR marki jakiegokolwiek produktu 2.2008 to nie 2010/2011 gdzie system jest dopracowany na tyle, że gdyby nie zakaz tankowania (gabaryty/ciężar), to Williams zjadłby wszystkich ze swoim WHP (patrz porche) 3.Dzieki twojemu postowi zrozumiałem Berniego-buisnesmana - jako no.1 - F1 musi być zawsze w przodzie/innowacyjne (chociaż nam-kibolom to nie pasi)


avatar
hotshots

16.06.2010 20:52

0

4.Więcej szkody robi naginanie przepisów pod jedynego "toffi", albo niezdecydowanie (pozorne) w sytuacjach kontrowersyjnych (co prawda zatrudnia się już byłych driverów jako stewardów)


avatar
jar188

17.06.2010 12:44

0

32. hotshots, 1. KERS - zielony ??? Litości, akumulatory mają z ekologią tyle wspólnego co F1 co same F1 z ekologią. 2. Gdyby,gdyby,gdyby, mówmy o realiach, F1 to całkiem inna bajka, inne przeciążenia,inne konstrukcje, inne wymagania, inne przepisy itp... 3. Berniemu nie zależy na innowacyjności tylko na kasie i przez kasę patrzy na wszystko, jak wprowadzenie KERSu spowoduje pośrednio,że będzie miał więcej kasy to będzie za wprowadzeniem KERSu i odwrotnie. Kasa,kasa,kasa.


avatar
hotshots

18.06.2010 00:34

0

34. jar188 ależ tak - to wszystko w kontekście $ i kreowania przyjaznego widowiska - zielony pasek na oponach (nikt nie zaprzeczy,że biały lepiej widać), niby eco te opony.....bo są paliwem w piecach jak kończą żywot :D:D:D - prąd też "zielony" - to i Kers, - co tylko można będzie eco/zielone albo witaminowe , bo ma się cool kojarzyć i dawać zielone $ ( gdyby mogli, to asfalt na torach tez byłby zielony ) WHP było robione już, jak w planach nie było opcji z brakiem tankowania=ciężar+zmienione gabaryty a to że akumalatory są be ? to co ? dają "zielony" prąd, zwrot nakładów producentom i pasuje to w/w kreacji wydumanej przez B.E. i dlatego szanuje jego dyktatorskie podejście buisnesowe , ale sportowego nie - bo go nie ma wogóle ....już


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu