WIADOMOŚCI

Vettel zdobywa pierwsze pole position w sezonie
Vettel zdobywa pierwsze pole position w sezonie
Sesja kwalifikacyjna przed pierwszym wyścigiem sezonu nie przyniosła ogromnej niespodzianki. Do Q3 awansowali kierowcy przedsezonowej „wielkiej czwórki” oraz Robert Kubica i Adrian Sutil co można traktować jako dobry prognostyk przed resztą sezonu, zwłaszcza że po zimowych testach polski kierowca podkreślał, że R30 prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu paliwem.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipy inżynierów wraz z kierowcami w Q3 mieli poważny orzech do zgryzienia. Regulamin F1 na sezon 2010 zobowiązuje kierowców do wystartowania do wyścigu na dokładnie tym komplecie opon, na którym uzyskali swój najlepszy czas w walce o pole position. Większość ekip postawiła jednak na realną walkę o pierwsze pole startowe i użyła miękkiego ogumienia.

Walka o pierwsze pole startowe była bardzo zacięta. Ostatecznie zwycięsko wyszedł z niej Sebastian Vettel, który uzyskał najlepszy czas we wszystkich trzech sektorach toru, ostatecznie uzyskując idealne okrążenie z wynikiem 1:54.101.

0,2 sekund stracił do Niemca Felipe Massa, a kolejne 0,4 Fernando Alonso. Mistrz świata z 2008 roku, Lewis Hamilton, jutro uzupełni drugi rząd na starcie GP Bahrajnu.

W trzeciej linii, jeżeli nie posypią się żadne sankcje ze strony sędziów staną NicoRosberg i Mark Webber. Dopiero siódme pole przypadnie powracającemu do Formuły 1 Michealowi Schumacherowi, który w Q3 stracił prawie 1,5 sekundy do Vettela.

Ostatni sektor toru nie wyszedł także Jensonowi Buttonowi. Brytyjczyk ostatecznie ruszy do wyścigu z ósmego pola. Robert Kubica ruszy do pierwszego wyścigu sezonu 2010 z 9 pola startowego a obok siebie będzie miał Adriana Sutila.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:54.101
2 br Felipe Massa Ferrari 1:54.242
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:54.608
4 gb Lewis Hamilton McLaren 1:55.217
5 de Nico Rosberg Mercedes 1:55.241
6 au Mark Webber Red Bull 1:55.284
7 de Ralf Schumacher Mercedes 1:55.524
8 gb Jenson Button McLaren 1:55.672
9 pl Robert Kubica Renault 1:55.885
10 de Adrian Sutil Force India 1:56.309
11 br Rubens Barrichello Williams 1:55.330
12 it Vitantonio Liuzzi Force India 1:55.653
13 de Nico Hulkenberg Williams 1:55.857
14 es Pedro de la Rosa BMW Sauber 1:56.237
15 ch Sebastien Buemi 1:56.265
16 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:56.270
17 ru Witalij Pietrow Renault 1:56.619
18 es Jaime Alguersuari 1:57.071
19 de Timo Glock Virgin Racing 1:59.728
20 it Jarno Trulli Team Lotus 1:59.852
21 fi Heikki Kovalainen Team Lotus 2:00.313
22 br Lucas di Grassi Virgin Racing 2:00.587
23 br Bruno Senna HRT F1 2:03.240
24 in Karun Chandhok HRT F1 2:04.904

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

452 KOMENTARZY
avatar
Stfforek

13.03.2010 13:32

0

Zastanawia mnie tylo czemu Kubica 2 Q3 miał sporo gorszy czas niż w Q2? Prawie o sekundę!! A przecież w Q3 właśnie jadą z pustymi bakami. Czy coś się stało na torze? Bo z czasem z Q2 miałby miejsce w pierwszej 5-tce.


avatar
murmunder

13.03.2010 13:32

0

Jedno wiemy napewno Robert jest szybszy od wszystkich oprócz wielkiej trójki. A Ferrari pokazuje że jest mocne w obu bolidach. Nie przewiduje że Vettel odda jutro miejsce bo ma napewno mniejszy bak od Ferrari


avatar
montblanc

13.03.2010 13:33

0

131 zapomniałeś dodać miękkich:)


avatar
yaneq

13.03.2010 13:33

0

s1 i s3 mial robercik dobre, w s2 mu nie poszlo. popełnił jakiś bład. zrozumcie to! jechal na oponach miękkich


avatar
dakob2

13.03.2010 13:33

0

124. W poprzednim sezonie było pare GP, ze Borowczyk z Kochańskim komentowali ze studia. Wtedy już kompletnie nic nie wiedzieli.


avatar
rafekf1

13.03.2010 13:33

0

Jeśli Kubek na miękkich to czs słabiutki w porownaniu do najlepszych. Jeśli jechał na twardych, to całkiem o.k. Zastanawia mnie Witek trochę. Dlaczego tak słabo?? Presja, stres .... sam nie wiem. W sumie bez niespodzianek. Widać też dobitnie, że Sauber w czasie testów jeździł na oparach. W kwalifikacjach nie zabłyszczeli gdy inni też kręcili czasy na pusto.


avatar
impostor1981

13.03.2010 13:34

0

@141 ale maja setup na pelny bak a to znaczne zmienia prowadzenie bolidu


avatar
david9

13.03.2010 13:34

0

Teraz jęczycie wszyscy na jakich oponach jechał jest w porządku na ta chwile Renault jest 5 siła w F1 aczkolwiek charakterystyka toru z brakiem szybkich zakrętów powinna pasować Renault. Renault est tam gdzie sie spodziewałem. Zawiódł Sauber i Williams, spodziewałem się też więcej po McLarenie. Schumacher się jeszcze rozkręci. Co do nowych zespołów to i tak dobrze ze nikomu nic nie odpadło. Nie bedę juz po nich jechał bo troche mi ich szkoda heh


avatar
luka55

13.03.2010 13:35

0

murmunder @107 Nie zebym sie wymadzral ztym Red Bull bo faktycznie wczoraj mozna bylo odniesc wrazenie ze cos nie jest tak ale przeczuwalem ze to nie sa zadne powazne problemy. Ferari owszem masz racje sa bardz bardzo mocni. Skonczyli chyba na miekkich ale nie wiem na 100 % . Mnie zaskoczylo to jak juz pisalem ze Massa prawie o 0,4 s lepszy od Alonso .


avatar
Jacu

13.03.2010 13:35

0

No to Vettel pojechal na ostro. Ferrari na szybkim kolku jest tez bardzo konkurencyjne. McLaren i Mercedesy lekko ponizej moich oczekiwan, ale w wyscigu moze byc zupelnie inaczej. Brawa dla Roberta i znajac charakterystyke silnikow Renault mozna jutro oczekiwac awansu. P.S co do Borowczyka to jak go dawniej bronilem tak teraz mnie irytuje tymi bzdurnymi komentami i sztucznym robieniem nie wiadomo jakiej aury przy szumacherze. Ja rozumie ze statystycznie to najlepszy kierowca, ale statystyka to jedno a historia i prawdziwe zycie to drugie. Wg wszelkich cenionych sondarzy (ostatnio nawet przeprowadzaonych na padoku wsrod wszystkich zyjacych kierowcow F1) zawsze uznaje sie Ayrtona Senne za Najlepszego. Owszem to zdanie bardziej rozmantycznego podejscia do tych kwestii i nie da sie tego udowdnic. Tak jak nie da sie udowdnic ze sie kogos kocha , a jednak tak jest. Wracjac do Schumachera to oczywicie tez wielka legenda bez wzgledu na (sympatie czy antypatie) ale w tej chwili mamy nowy sezon i nowy uklad sil i teraz jest tylko jednym z kierowcow (puki co nawet gorszym od Rosberga). I jakos kwiecisty jezyk Borowczyka brzmi co najmniej smiesznie i infantylnie - zwlaszcza tak czesto powtarzany. Wiecej tresci i komentowania tego co sie aktualnie dzieje na torze a mniej dywagacji o przeszlosci... panie Borowczyk.


avatar
Markbit

13.03.2010 13:35

0

141. Stfforek - Kubica jechał zachowawczo i oszczędzał opony, dlatego wolniejszy czas na miękkich


avatar
bullit34

13.03.2010 13:36

0

137 papciar Zgadzam sie z Tobą w 100% dodam do tego jeszcze że równa jazda kierowcy będzie tu szalenie ważna jeśli chodzi o tempo i zużycie opon ,równe tempo daje przewagę w wyścigu wygranie Q3 świadczy że Vetel choć dobry z niego kierowca wygra to GP trzeba najpierw do mety dojechać


avatar
kierowca

13.03.2010 13:36

0

borowczyk przez 15 min nie widzial ze chandok w q1 jezdzi. amatorszczyzna i brak szacunku dla widzów


avatar
chlebekf1

13.03.2010 13:37

0

Robert jechal na twardych oponach bo sie specjalnie na koniec przyjrzalem i reszta miala miekie a on twarde zobaczymy jutro jak bedzie


avatar
plakat

13.03.2010 13:37

0

jedni piszecie miękkie drudzy że twarde..... ludzie jak ktoś wie na pewno niech pisze a jak się mu tylko wydaje że wie niech siedzi cicho...


avatar
masaj

13.03.2010 13:37

0

rf1paddockpass @jacekjezierski Soft tyres in Q3. And you have to start the race using the tyres you set the best lap time with. rf1paddockpass Just back from Robert's TV scrum. He's happy to be in Q3, unhappy to be only P9 at the end. Had a big snap in turn 16 that cost him 0.5s


avatar
rafekf1

13.03.2010 13:37

0

Zawiedziony postawą Reni nie jestem i wynikiem Roberta też nie. Ale komentarz i realizacja transmisji, to tragedia!! Po raz pierwszy narzekam, bo do tej pory byłem wyrozumiały.


avatar
-Zarathustra-

13.03.2010 13:37

0

Co do braku tabelki to wina arabusów, w innych krajach ludzie też narzekali na jej brak, więc tu akurat wina nie leży po stronie Polsatu. Za to komentarze naszych rodzynków to już inna bajka...


avatar
Magnetron

13.03.2010 13:37

0

jakby Polsat tak nie oszczędzał to już by ktoś wywiad robił z Kubkiem w Bahrajnie i by była jasność


avatar
rogas144

13.03.2010 13:38

0

haha no nie mogę.. najlepiej poczekajmy na wywiad bo z tymi oponami to już mnie głowa boli.. może KUB coś powie o oponach.


avatar
Markbit

13.03.2010 13:38

0

148. david9 - 6 siłą, bo Sutil z FI jest trochę przed Robertem, jechał w Q3 na twardych dlatego jest 10 - inaczej Robert miałby pewne 10 miejsce, ale to i tak dobrze jak na początek sezonu


avatar
pastaleon

13.03.2010 13:38

0

Gdyby działała reguła 107% bolidy HRT F1 nie jechały by jutro. 107% to 2:02.088


avatar
franko

13.03.2010 13:38

0

Witkowi sie podobno Hans odczepił


avatar
Magnetron

13.03.2010 13:38

0

a tak to panowie w studiu widzą i wiedzą tyle samo co my, live timing tez każy może obie włączyć.


avatar
maniuty

13.03.2010 13:38

0

miał miękkie, przyglądałem się i jestem pewien


avatar
murmunder

13.03.2010 13:38

0

Jak Robert ma miekie opony to tragedia z tą strategią.


avatar
Stfforek

13.03.2010 13:39

0

151. Markbit - Teraz sprawdziłem, z Q1, Q2 i Q3 to właśnie w Q3 Robert miał najsłabszy czas. Wydaje mi się to bardzo dziwne. Bo jechał zachowawczo, bez jaj. Ciekaw jestem dlaczego bo potencjał jest.


avatar
maniuty

13.03.2010 13:40

0

Szczerze to dziwię się że Wy, jako fani nie zwracacie uwagi na takie ważne sprawy podczas transmisji


avatar
chlebekf1

13.03.2010 13:40

0

161 sutil jechal ostatnie kolko n miekich a kubica na twardych


avatar
tomas7

13.03.2010 13:41

0

może być też tak ,że zjedzie już np po 3 okrążeniach zmieni na twarde i będzie już jechał do końca


avatar
chlebekf1

13.03.2010 13:41

0

165 a ja jestem pewien ze ma twarde gumy


avatar
kotmar

13.03.2010 13:41

0

sutil twardsze, a kubicy nie widziałem bo realizator coś niechętnie go pokazywał w Q3


avatar
david9

13.03.2010 13:42

0

no tak mi sie zdawało że Sutil był na twardych więc jutro może być dobry wyścig dla ForceIndia a Kubica to sam nie wiem bo w całym Q3 był tylko 1 moment jak pokazywali go wyjeżdzającego z alei razem z wszystkimi więc ciężko ocenić. Tak czy siak trufno było oczekiwać czegoś więcej więc nie rozumiem rozczarowania co niektórych


avatar
Adrian28

13.03.2010 13:42

0

Może po prostu... popełnił błąd i dlatego 9... poczekamy na wywiad, dowiemy się...


avatar
totalfun

13.03.2010 13:42

0

Niestety Kubek na miękkich. W zakręcie 16 miał uślizg, gdzie stracił około pół sekundy. Tak więc błąd kosztował go 2 pozycje. Więc z formą bolidu jest ok.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu