WIADOMOŚCI

Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
Szefowie zespołu BMW Sauber przed GP Belgii wypowiadają się o kolejnym wyzwaniu w mistrzostwach z równie dużym entuzjazmem co kierowcy. Potwierdza to jak dużą sympatią i respektem cieszy się naturalny tor Spa Francorchamps, na którym w niedzielę rozegrane zostanie GP Belgii.
baner_rbr_v3.jpg
Mario Theissen, szef zespołu
„Spa- jedynie trzy litery, ale miejsce z tak olbrzymią historią w sportach motorowych. Spa to ważna data w kalendarzu F1. Uwielbiamy przyjeżdżać do tego małego, cichego belgijskiego miasteczka. Spa to fantastyczny naturalny tor wyścigowy, położony w pięknych, nierównych Ardenach. Ostatnie zmiany oznaczają, że Eau Rouge jest pokonywany na pełnym gazie gdy jest sucho, stwarzając najdłuższy odcinek przejeżdżany na pełnym gazie w całym sezonie. Jako, że ta część toru także unosi się znacząco, moc silnika i jego żywotność są poddawane prawdziwemu testowi. Druga cechą Spa jest nieprzewidywalna pogoda. Zmienia się bardzo szybko; deszcz może nagle spaść, ale czasami tylko w jednej części toru. Dążymy do kolejnego dobrego wyniku w przedostatnim europejskim wyścigu sezonu.”

Willy Rampf, koordynator techniczny
„Spa jest najdłuższym torem w kalendarzu F1, a wyścig jest z tego powodu rozgrywany przez najmniejszą ilość okrążeń. To znacząco ogranicza pole manewru zespołów jeżeli chodzi o strategię na wyścig, ponieważ pozostając jedno okrążenie dłużej lub krócej stwarza dużą różnicę w ilości paliwa jaką kierowca musi zabrać na pokład.”

„Tak długo jak charakterystyka toru jest rozważana, Spa jest pierwszym w tym sezonie torem gdzie będziemy używać średniej siły dociskającej w bolidach z sezonu 2009. Jak do tej pory, wypuszczaliśmy nasze bolidy z dużym dociskiem w każdym GP. Różnica jest znaczna i oznacza, że użyjemy specjalnych skrzydeł w Spa. Układ toru ma naprawdę ekscytujący czynnik, który kryje sięga sławnym zakrętem Eau Rouge. Spektrum prędkości w zakrętach jest ogromne; zakres zakrętów zaczyna się od ekstremalnie ciasnej szykany Bus Stop do szybkiego Blanchimont.”

„Z reguły spodziewamy się relatywnie niskiej temperatury otoczenia w Spa, więc rozgrzanie opon będzie z pewnością kluczowym czynnikiem. Spa jest tradycyjnie wyścigiem, na który przygotowuje się każdego roku także ustawienia na deszcz. To sprawia, że ten weekend jest niezmiernie ekscytujący dla inżynierów, ponieważ po za przystosowaniem bolidu do charakterystyki toru ma się również czynnik w postaci pogody.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
residentevil6

24.08.2009 11:31

0

Optymistyczni, ale tu jest za dużo prostych...


avatar
Bor3wicz

24.08.2009 12:03

0

„Spa- jedynie trzy litery, ale miejsce z tak olbrzymią historią w sportach motorowych" BMW - jedyne trzy litery, które w sportach motorowych nic nie znaczą i nie będą.


avatar
Gosu

24.08.2009 12:14

0

Tor przekozak - chyba nr.1w kalendarzu, później Monza. Co do formy BMW w Belgii to nie napalałbym się na dobry wynik.


avatar
david9

24.08.2009 12:16

0

Na Spa będzie rządził RedBull a BMW poza punktami.


avatar
norek7107

24.08.2009 12:29

0

McLaren będzie tam w dobrej sytuajci kers na tym podjeździe da im dużooo


avatar
Raven89

24.08.2009 14:19

0

DUPA - cztery litery.Możliwe rozwiązanie ambitnych planów Theissena co do wyścigu w SPA.


avatar
MateuszF1

24.08.2009 14:50

0

tu mocne bedzie Force India w końcu moze zdobyc pkt a takze McLaren i Ferrari z kers


avatar
klaudiaj24

24.08.2009 14:57

0

nie martwmy się, mario z willim przeanalizują dane i wszysko będzie ok xD


avatar
Budda89

24.08.2009 15:13

0

2.Bor3wicz - Puknij się w głowę...


avatar
Punksnotdead

24.08.2009 15:14

0

Wypowiedź Theissena brzmi jak opis krajobrazu xd


avatar
walerus

24.08.2009 15:32

0

jak mówią o oponach to ja mięknę - bo BMW nie radzi sobie z tym i Brown GP też....


avatar
Budda89

24.08.2009 15:36

0

Walerus. brAwn! A nie BrOwn.


avatar
hot dog

24.08.2009 16:07

0

12. Budda89 walerus nie Walerus...


avatar
Qbus81

24.08.2009 16:08

0

generalnie widzę, że jest to ulubiony tor wszystkich kierowców, wyszyscy lubią się tam ścigać i wszyscy mają nadzieję pokazać się tam z dobrej strony, wszyscy przygotowali na ten wyścig specjalne pakiety dające widoczną poprawę. Cholera tylko jak oni wlezą wszyscy na to podium???


avatar
Qbus81

24.08.2009 17:21

0

prof. Miodek twierdzi, że polska forma fonetyczna (czyli słyszana) jest dopuszczalna np. Chopin - Szopen, więc może być Brown jak i Brawn :)


avatar
Budyn_F1

24.08.2009 17:34

0

Jak zwykle uwielbiany tor wszystkich kierowcow.


avatar
Ra-v

24.08.2009 17:36

0

@15. ale przeciez nikt o zdrowych zmysłach nie wymawia "Brown" tylko "Brołn" jesli juz wiec teorie miodka maja tu niewiele do rzeczy i mozna ją sobie wtegowac w 4 litery. ;) Wracjac do tematu: wszyscy kierowcy, kibice, inzynierowie kochaja ten tor (przynajmniej wiekszosc), bije on na głowe Monze i Monako, ma w sobie to co powinien miec kazdy tor, ale oczywiscie stary cep (czyt. Bernie) chce organizowac GP Belgii co dwa lata... az zal dupe sciska ze sie tak wyraze, ze jakies Turcje i Barceolny sa w kalendarzu a GP Belgii ma byc co dwa lata. Bernie idz na emeryture, umieraj, rob co chcesz, tylko daj juz sobie spokoj z F1!


avatar
szakal_No1

24.08.2009 18:18

0

gdy ktos napisze buda a nie budda mozesz zaczac poprawiac , nie weim po co taki post jak wszyscy wiedza co autor mial na mysli nie dziwie sie ze ich wypowiedzi sa w tym tonie , moze podejma ryzyko i trafia z ustawieniem bolidu , a ten tor lubi ryzykantow


avatar
Ezechiel

24.08.2009 19:11

0

Szczerze to jestem sceptycznie nastawiony co do formy BMW przed wyścigiem w SPA. Będzie im ciężko wejśc do Q2 tak samo jak zdobycie jakichkolwiek punktów, chyba że pogoda będzie zmienna to wtedy wszystko jest możliwe ;) pozdrawiam


avatar
dziarmol@biss

24.08.2009 19:21

0

Spa hmm.. pamiętam co było rok temu ... i już mnie szlag trafia... na samą myśl o Spa ;-))


avatar
fullbzikaaa

24.08.2009 19:55

0

Doktorek: "Dążymy do kolejnego dobrego wyniku w przedostatnim europejskim wyścigu sezonu.” fullbzik: Bez komentarza. Nie warto.


avatar
zbitek

24.08.2009 20:10

0

Pier.... głupoty, ws wszystko to wielkie widowisko.


avatar
grzes12

24.08.2009 21:02

0

20 dziarmol@biss Ja też pamiętam ... Chyba wtedy po tym wyścigu Robert zrozumiał ze nie ma szans na tytuł ... Ale dla BMW ważniejszy był stan psychiczny Nicka ,niż walka Roberta o majstra , bo przecież w ich planie ten tytuł miał zdobyć NH w sezonie 2009r ...


avatar
RoninRonin

24.08.2009 21:04

0

theisenn przestał by się już kompromitowac gdyby w ogóle miał jakiś realny ogląd sytuacji w jakiej się znalazł ... za dużo doktoratów to też nie dobrze.


avatar
walerus

24.08.2009 22:30

0

Budda89 - napisz coś lepiej o trzech dziewiątkach...;-)


avatar
norek7107

24.08.2009 22:42

0

w bmw powienien być dyrektor techniczny z prawdziwego zdarzenia a nie ten Willy Rampf , np. Adrian Newey bo w bmw chyba bardziej kierują sie na literkach mega '' kompa '' Albert 3 trzeba ludzkiego geniuszu pasji ;p ;D


avatar
Tunio1

25.08.2009 12:47

0

,,będziemy używać średniej siły dociskającej w bolidach'' Oznacza to duże prędkości na torze, a duże prędkości = dużo wyprzedzania = ciekawy wyścig a jak spadnie deszcz to może być najciekawszy w tym sezionie.


avatar
Skoczek130

26.08.2009 11:08

0

Tor w SPA jest zaj......y i mam nadzieje, że BMW spisze się choć w takim stopniu, co w Walencji. Na pewno będzie to trudne, ale wierzę w to! Zespoły z KERS na pewno będą tutaj mocne, ale liczę na to, że Brawn GP ponownie będzie mocne. Mam nadzieje, że przed RBR!!! :)


avatar
Nuhtylupik

16.04.2010 13:18

0

Podobno miało być ulepszone przednie skrzydło. Niestety nic takiego nie widzę.


avatar
riqoor

16.04.2010 13:21

0

No właśnie. Już trzeci weekend te skrzydło ulepszają a jakiejś wyraźnej różnicy dalej nie widać.


avatar
nowyziomal

16.04.2010 13:28

0

czerwona czesc mocno zmieniona


avatar
Nuhtylupik

16.04.2010 13:40

0

Zmieniona ale względem GP Bahrajnu. To co jest widoczne na zdjęciu było już takie podczas GP Australii.


avatar
Wiater

16.04.2010 14:16

0

Eeee całkiem skrzydła nie zmienią przecież. Jeżeli juz to na Barcelone. Dzis to tylko szczególiki ;)


avatar
Harley

16.04.2010 16:01

0

Może to taka konspira, tak zmieniają, żeby konkurencja nie zauważyła co gdzie i jak? ;> ważne, żeby działało.


avatar
Cahir

16.04.2010 18:57

0

Oj spostrzegawczości panowie nie mają. Przyjrzyjcie się górnemu płatowi. Na innych zdjęciach lepiej widać


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu