Szefowie zespołu BMW Sauber przed GP Belgii wypowiadają się o kolejnym wyzwaniu w mistrzostwach z równie dużym entuzjazmem co kierowcy. Potwierdza to jak dużą sympatią i respektem cieszy się naturalny tor Spa Francorchamps, na którym w niedzielę rozegrane zostanie GP Belgii.
Mario Theissen, szef zespołu„Spa- jedynie trzy litery, ale miejsce z tak olbrzymią historią w sportach motorowych. Spa to ważna data w kalendarzu F1. Uwielbiamy przyjeżdżać do tego małego, cichego belgijskiego miasteczka. Spa to fantastyczny naturalny tor wyścigowy, położony w pięknych, nierównych Ardenach. Ostatnie zmiany oznaczają, że Eau Rouge jest pokonywany na pełnym gazie gdy jest sucho, stwarzając najdłuższy odcinek przejeżdżany na pełnym gazie w całym sezonie. Jako, że ta część toru także unosi się znacząco, moc silnika i jego żywotność są poddawane prawdziwemu testowi. Druga cechą Spa jest nieprzewidywalna pogoda. Zmienia się bardzo szybko; deszcz może nagle spaść, ale czasami tylko w jednej części toru. Dążymy do kolejnego dobrego wyniku w przedostatnim europejskim wyścigu sezonu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Spa jest najdłuższym torem w kalendarzu F1, a wyścig jest z tego powodu rozgrywany przez najmniejszą ilość okrążeń. To znacząco ogranicza pole manewru zespołów jeżeli chodzi o strategię na wyścig, ponieważ pozostając jedno okrążenie dłużej lub krócej stwarza dużą różnicę w ilości paliwa jaką kierowca musi zabrać na pokład.”
„Tak długo jak charakterystyka toru jest rozważana, Spa jest pierwszym w tym sezonie torem gdzie będziemy używać średniej siły dociskającej w bolidach z sezonu 2009. Jak do tej pory, wypuszczaliśmy nasze bolidy z dużym dociskiem w każdym GP. Różnica jest znaczna i oznacza, że użyjemy specjalnych skrzydeł w Spa. Układ toru ma naprawdę ekscytujący czynnik, który kryje sięga sławnym zakrętem Eau Rouge. Spektrum prędkości w zakrętach jest ogromne; zakres zakrętów zaczyna się od ekstremalnie ciasnej szykany Bus Stop do szybkiego Blanchimont.”
„Z reguły spodziewamy się relatywnie niskiej temperatury otoczenia w Spa, więc rozgrzanie opon będzie z pewnością kluczowym czynnikiem. Spa jest tradycyjnie wyścigiem, na który przygotowuje się każdego roku także ustawienia na deszcz. To sprawia, że ten weekend jest niezmiernie ekscytujący dla inżynierów, ponieważ po za przystosowaniem bolidu do charakterystyki toru ma się również czynnik w postaci pogody.”
24.08.2009 11:31
0
Optymistyczni, ale tu jest za dużo prostych...
24.08.2009 12:03
0
„Spa- jedynie trzy litery, ale miejsce z tak olbrzymią historią w sportach motorowych" BMW - jedyne trzy litery, które w sportach motorowych nic nie znaczą i nie będą.
24.08.2009 12:14
0
Tor przekozak - chyba nr.1w kalendarzu, później Monza. Co do formy BMW w Belgii to nie napalałbym się na dobry wynik.
24.08.2009 12:16
0
Na Spa będzie rządził RedBull a BMW poza punktami.
24.08.2009 12:29
0
McLaren będzie tam w dobrej sytuajci kers na tym podjeździe da im dużooo
24.08.2009 14:19
0
DUPA - cztery litery.Możliwe rozwiązanie ambitnych planów Theissena co do wyścigu w SPA.
24.08.2009 14:50
0
tu mocne bedzie Force India w końcu moze zdobyc pkt a takze McLaren i Ferrari z kers
24.08.2009 14:57
0
nie martwmy się, mario z willim przeanalizują dane i wszysko będzie ok xD
24.08.2009 15:13
0
2.Bor3wicz - Puknij się w głowę...
24.08.2009 15:14
0
Wypowiedź Theissena brzmi jak opis krajobrazu xd
24.08.2009 15:32
0
jak mówią o oponach to ja mięknę - bo BMW nie radzi sobie z tym i Brown GP też....
24.08.2009 15:36
0
Walerus. brAwn! A nie BrOwn.
24.08.2009 16:07
0
12. Budda89 walerus nie Walerus...
24.08.2009 16:08
0
generalnie widzę, że jest to ulubiony tor wszystkich kierowców, wyszyscy lubią się tam ścigać i wszyscy mają nadzieję pokazać się tam z dobrej strony, wszyscy przygotowali na ten wyścig specjalne pakiety dające widoczną poprawę. Cholera tylko jak oni wlezą wszyscy na to podium???
24.08.2009 17:21
0
prof. Miodek twierdzi, że polska forma fonetyczna (czyli słyszana) jest dopuszczalna np. Chopin - Szopen, więc może być Brown jak i Brawn :)
24.08.2009 17:34
0
Jak zwykle uwielbiany tor wszystkich kierowcow.
24.08.2009 17:36
0
@15. ale przeciez nikt o zdrowych zmysłach nie wymawia "Brown" tylko "Brołn" jesli juz wiec teorie miodka maja tu niewiele do rzeczy i mozna ją sobie wtegowac w 4 litery. ;) Wracjac do tematu: wszyscy kierowcy, kibice, inzynierowie kochaja ten tor (przynajmniej wiekszosc), bije on na głowe Monze i Monako, ma w sobie to co powinien miec kazdy tor, ale oczywiscie stary cep (czyt. Bernie) chce organizowac GP Belgii co dwa lata... az zal dupe sciska ze sie tak wyraze, ze jakies Turcje i Barceolny sa w kalendarzu a GP Belgii ma byc co dwa lata. Bernie idz na emeryture, umieraj, rob co chcesz, tylko daj juz sobie spokoj z F1!
24.08.2009 18:18
0
gdy ktos napisze buda a nie budda mozesz zaczac poprawiac , nie weim po co taki post jak wszyscy wiedza co autor mial na mysli nie dziwie sie ze ich wypowiedzi sa w tym tonie , moze podejma ryzyko i trafia z ustawieniem bolidu , a ten tor lubi ryzykantow
24.08.2009 19:11
0
Szczerze to jestem sceptycznie nastawiony co do formy BMW przed wyścigiem w SPA. Będzie im ciężko wejśc do Q2 tak samo jak zdobycie jakichkolwiek punktów, chyba że pogoda będzie zmienna to wtedy wszystko jest możliwe ;) pozdrawiam
24.08.2009 19:21
0
Spa hmm.. pamiętam co było rok temu ... i już mnie szlag trafia... na samą myśl o Spa ;-))
24.08.2009 19:55
0
Doktorek: "Dążymy do kolejnego dobrego wyniku w przedostatnim europejskim wyścigu sezonu.” fullbzik: Bez komentarza. Nie warto.
24.08.2009 20:10
0
Pier.... głupoty, ws wszystko to wielkie widowisko.
24.08.2009 21:02
0
20 dziarmol@biss Ja też pamiętam ... Chyba wtedy po tym wyścigu Robert zrozumiał ze nie ma szans na tytuł ... Ale dla BMW ważniejszy był stan psychiczny Nicka ,niż walka Roberta o majstra , bo przecież w ich planie ten tytuł miał zdobyć NH w sezonie 2009r ...
24.08.2009 21:04
0
theisenn przestał by się już kompromitowac gdyby w ogóle miał jakiś realny ogląd sytuacji w jakiej się znalazł ... za dużo doktoratów to też nie dobrze.
24.08.2009 22:30
0
Budda89 - napisz coś lepiej o trzech dziewiątkach...;-)
24.08.2009 22:42
0
w bmw powienien być dyrektor techniczny z prawdziwego zdarzenia a nie ten Willy Rampf , np. Adrian Newey bo w bmw chyba bardziej kierują sie na literkach mega '' kompa '' Albert 3 trzeba ludzkiego geniuszu pasji ;p ;D
25.08.2009 12:47
0
,,będziemy używać średniej siły dociskającej w bolidach'' Oznacza to duże prędkości na torze, a duże prędkości = dużo wyprzedzania = ciekawy wyścig a jak spadnie deszcz to może być najciekawszy w tym sezionie.
26.08.2009 11:08
0
Tor w SPA jest zaj......y i mam nadzieje, że BMW spisze się choć w takim stopniu, co w Walencji. Na pewno będzie to trudne, ale wierzę w to! Zespoły z KERS na pewno będą tutaj mocne, ale liczę na to, że Brawn GP ponownie będzie mocne. Mam nadzieje, że przed RBR!!! :)
16.04.2010 13:18
0
Podobno miało być ulepszone przednie skrzydło. Niestety nic takiego nie widzę.
16.04.2010 13:21
0
No właśnie. Już trzeci weekend te skrzydło ulepszają a jakiejś wyraźnej różnicy dalej nie widać.
16.04.2010 13:28
0
czerwona czesc mocno zmieniona
16.04.2010 13:40
0
Zmieniona ale względem GP Bahrajnu. To co jest widoczne na zdjęciu było już takie podczas GP Australii.
16.04.2010 14:16
0
Eeee całkiem skrzydła nie zmienią przecież. Jeżeli juz to na Barcelone. Dzis to tylko szczególiki ;)
16.04.2010 16:01
0
Może to taka konspira, tak zmieniają, żeby konkurencja nie zauważyła co gdzie i jak? ;> ważne, żeby działało.
16.04.2010 18:57
0
Oj spostrzegawczości panowie nie mają. Przyjrzyjcie się górnemu płatowi. Na innych zdjęciach lepiej widać
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się