WIADOMOŚCI

  • 28.03.2009
  • 36169
Button najlepszy w kwalifikacjach
Button najlepszy w kwalifikacjach
Pierwsze kwalifikacje w sezonie 2009 okazały się bardzo udane dla zespołu Brawn GP. Kierowcy tego teamu byli najszybsi we wszystkich częściach kwalifikacji, w jutrzejszym wyścigu wystartują z dwóch pierwszych pól startowych. Trzeci był Sebastian Vettel, a czwarty Robert Kubica.
baner_rbr_v3.jpg
W pierwszej części kwalifikacji potwierdziła się dobra forma zespołu Brawn GP. Najlepszy czas uzyskał Rubens Barrichello Jedno okrążenie toru przejechał w czasie 1:25:006. Tuż za nim znalazł się jego kolega z zespołu, Jenson Button. Trzeci czas pierwszej sesji należał do lidera lokalnej publiczności, Marka Webbera. Dwójka kierowców BMW znalazła się na 6 i 8 miejscu, czas niżej sklasyfikowanego Polaka to 1:25.922. Bliski nie zmieszczenia się w 15 kierowców awansujących do drugiej części kwalifikacji był Lewis Hamilton, który uzyskał 15 czas. Do pierwszego w sezonie Q2 nie awansowali: Sebastian Buemi i Sebastien Bourdais z Toro Rosso, Nelson Piquet z Renault, i dwójka kierowców z Force India.

W drugiej części kwalifikacji przez większość czasu najszybciej jedno toru pokonywał Sebastian Vettel, ostatecznie jego czas został poprawiony, najszybciej w Q2 pojechał Rubens Barrichello. Ponownie, drugi był Jenson Button, piąty czas osiągnął Robert Kubica, a dwójka kierowców Ferrari uplasowała się na 9 i 10 pozycji.

Na tor nie wyjechał Lewis Hamilton. Oznacza to, iż do jutrzejszego wyścigu wyruszy z 15 pola startowego. Poza nim do finałowej 10 kierowców nie awansowali Heikki Kovalainen, Kazuki Nakajima, Fernando Alonso, a także Nick Heidfeld.

Trzecia część kwalifikacji nie przyniosła dużych zmian. Najszybszymi okazali się być ponownie kierowcy Brawn GP. Jenson Button ostatecznie okazał się być najszybszy, drugi był Rubens Barrichello. Robert Kubica w wyścigu wystartuje z 4 pola startowego, za sobą będzie miał dobrze spisującego się na treningach Nico Rosberga, i Timo Glocka. Dopiero na 7 pozycji był lepszy z kierowców Ferrari, Felipe Massa.

Pogoda nie sprawiała kierowcom problemów. Zgodnie z zapowiedziami nie było opadów deszczu, temperatura powietrza wynosiła około 24 stopnie Celsjusza, temperatura toru 33 stopnie.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Jenson Button Brawn GP 1:26.202
2 br Rubens Barrichello Brawn GP 1:26.505
3 de Sebastian Vettel Red Bull 1:26.830
4 pl Robert Kubica BMW Sauber 1:26.914
5 de Nico Rosberg Williams 1:26.973
6 de Timo Glock Toyota 1:26.975
7 br Felipe Massa Ferrari 1:27.033
8 it Jarno Trulli Toyota 1:27.127
9 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:27.163
10 au Mark Webber Red Bull 1:27.246
11 de Nick Heidfeld BMW Sauber 1:25.504
12 es Fernando Alonso Renault 1:25.605
13 jp Kazuki Nakajima Williams 1:25.607
14 fi Heikki Kovalainen McLaren 1:25.726
15 gb Lewis Hamilton McLaren -:--.---
16 ch Sebastien Buemi 1:26.503
17 br Nelson Piquet Jr Renault 1:26.598
18 it Giancarlo Fisichella Force India 1:26.677
19 de Adrian Sutil Force India 1:26.742
20 fr Sebastien Bourdais 1:26.964

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

450 KOMENTARZY
avatar
kask27

28.03.2009 09:08

0

szkoda że dopiero 4 miejsce Roberta. Będzie dobrze :)


avatar
saint77

28.03.2009 09:10

0

@fazji: na podstawie jakie analizy tak uważasz? Ja sądzę, że tutaj raczej ma wpływ inna architektura bolidu. Paliwa prawdopodobnie mają mniej-więcej tyle samo. Może Kubek nieco więcej, ale nie na tyle, aby tracić ponad 0,7 sek.


avatar
dawcom2

28.03.2009 09:10

0

KUB wwywiadzie powiedzial ze mogl byc 3 ale przed nim jechal ROS i gdzies najechal na kraweznik i naniusl piasku na droge i niby KUB starclil kolo 0.3 s


avatar
BigM

28.03.2009 09:12

0

Nie wiadomo jeszcze, jak dużą (i czy w ogóle) przewagę daje uruchomienie kers w warunkach wyścigowych i jakie zamieszanie to może spowodować, zwłaszcza przy ściśniętej stawce po starcie. Ferrari ma tu pełne pole prezentacji i może być ciekawie. Jesli jednak nie będzie takiego efektu, w Malezji wszyscy pewnie powyrzucają kers z bolidów.


avatar
grzged

28.03.2009 09:12

0

Juto będzie ekscytujący wyścig, oby tylko przejść przez pierwszy zakręt. Brawn GP jest poza zasięgiem, wykluczyć ich może tylko awaria. Honda strzeliła sobie samobója. Co do dyfuzorów to BMW ma już taki w przygotowaniu, z tego co słyszałem ma dać więcej niż ten z Brawn GP. Willy mówił że nie zdążą go wprowadzić na GP Malezji, ale na Chiny już będzie. Nie taką stratę się odrabiało. Kubica mistrzem świata 09


avatar
resiu

28.03.2009 09:13

0

dyfuzory muszą dawać sporo - wystarczy spojrzeć na maksymalne prędkości - tzw. "speed trap" zespoły: BROWN,WILLIAMS,TOYOTA ( i RENAUT) sa w głebokiej du***. Zatem nadrabiali przyczepnością i balansem.


avatar
leo_

28.03.2009 09:13

0

Kristo, oby to była tylko sprawa dyfuzora. Ale tak w ogóle to popieram - dać Kubicy dyfuzor! Po Q2 widać różnicę około0,3 sek straty BMki Roerta do BGP. Jeśli te 0,5 sek odjąć po dodaniu dyfuzora, to Robert mógłby rządzić.


avatar
SSack

28.03.2009 09:13

0

Ciekawie wygląda sprawa z Vmax Kubica 5ty Heidfield 2 różnica 2 kzst4vrm/h. Z pobieżnych wyliczeń daje to jakieś 5.5 m na sekundę. Ciekawe przez ile sek. jedzie się z Vmax w Australii ? Czyli raczej kers jest balastem, no i zużycie opon do tego i mniejsz stabilność.


avatar
Novy

28.03.2009 09:14

0

I wszystko sie pomieszało... moze i dobrze ale pod warunkiem ze rozstrzygnie sie sprawa dyfuzorów. ALe tak czy siak Brawn masakruje na torze. I pomyslec ze Rubens mial juz nie jezdzic. Jaks sie ma sprzęt to sie jezdzi !


avatar
purec

28.03.2009 09:14

0

witam!! jest niezle;) WYPOWIEDZ KUBICY po kwalfikacjach na "PIT STOP" poydro!!!


avatar
Corvin

28.03.2009 09:14

0

Zawsze wierzyłemw wysokie umiejętności Buttona ! Jeszcze poczekam na przebudzenie Hamiltona :)) Ważne, że Anglik znów na czele ioby tak trzymać do końca sezonu !


avatar
Lizak

28.03.2009 09:16

0

Witam chcialbym tu tych wszystkich zapalencow przywrocic do rozsadnego myslenia. KUB ma najmniej paliwa sposrod calej 10 tak mi sie wydaje. Po drugie ROS ma duzo paliwa sadzac po tym iz caly czas byl najszybszy obral taka strategie i mysle ze trafna. Brawn GP hmm... mysle ze maja wiecej paliwa od roberta a mniej od Ferrari i na koncu WEB z najciezszym bolidem z calej 10. NIe wiem co z TRU wydaje mi sie ze tez do tych ciezszych bolidow nalezy za to GLO odwrotnie specjalnie taka taktyka jedna agresywna zas druga nie. To tyle. PS. Ale mnie Borowczyk wkurzal z tym HAM ze sensacja a caly czas gadal zebysmy sie nie dziwili ze beda na odleglych pozycjach bo sa w slabej formie. Smieszne na moje


avatar
kamilg0700

28.03.2009 09:16

0

kiedy znane będą wagi bolidów?


avatar
hipcio

28.03.2009 09:17

0

biedny heidfeld dopiero na 11 miejscu, co KERS-ik sie nie sprawdził czy go nie umie wykorzystać?, dobrze kubica pojechał, 4 miejsce patrząc chodżby na McLarena (14, 15) czy Ferrari (7, 9)...,


avatar
konop

28.03.2009 09:18

0

"- Straciłem mnóstwo czasu na ostatnim szybkim okrążeniu, ponieważ Nico Rosberg wyjechal poza tor i wzniecił wielką chmurę kurzu. Zabrudziły mi się opony, to była katastrofa - wyjaśnia Kubica. Jak sam mówi, błąd Niemca zepchnął go co najwyżej o jedną pozycję. - Bolidy Brawn GP były niemożliwe do prześcignięcia, ale trzecie miejsce było możliwe - powiedział polski kierowca tuż po kwalifikacjach. "


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:18

0

ja tez twierdze że Kubica łyknie Vetella jak nie w pierwszym zakręcie to w okrążeniu.


avatar
TrueVanDal

28.03.2009 09:18

0

Nie chcę być złośliwy, ale osoby które w czasie testów mówiły, że BGP pręży muskuły bo szuka sponsorów, pewnie teraz mają spuszczone głowy ;). Oni naprawdę mają szybki bolid, a ta czysta biel na bolidach BGP szybko zostanie "zabrudzona" logami sponsorów :p. Pozostaje pytanie o niezawodność. Ogólnie brawa dla BGP, jeśli nie wydarzy się nic nadzwyczajnego to jutro Button i Barrichello będą świętować podwójne zwycięstwo czego im ogólnie życzę. Mam jednak nadzieję że Kubica znajdzie się na podium na tym 3 miejscu ;). Co do ilości paliwa to specem nie jestem, ale Q2 pokazała że BMW, William, Red Bull i Toyota są bardzo blisko siebie. Po podobnym rozłożeniu sił w Q3 wnioskuję, że ich kierowy mają podobną ilość paliwa w bakach. Jak to się odnosi do BGP? Nie mam pojęcia :p. Pozdro dla wszystkich. PS. Sam się muszę przyznać do błędu, kiedy Hamiltom mówił, że nie spodziewa się punktóww Australii, napisałem że ściemnia...chyba jednak nie.


avatar
hho

28.03.2009 09:18

0

zgadza się, lipens, ale myślę, że jednak nie wytrzyma presji. A Robert? Niech w końcu dojedzie do mety w Melbourne! Do trzech razy sztuka! :-)


avatar
Piotr_the

28.03.2009 09:19

0

Gdzie ci znawczy co mówili to tylko testy! :-) GPB dominatorem :-) Kubek nawet dość słabym bolidem dał rade brawo!! Vetel bez dyfuzora!! to RB pewnie będzie drugą siłą razem z BMW po montażu tego cuda. Gdzie MAC gdzie Ferrari?? pewnie Kers im zabardzo hamował :-) Będzie bardzo ciekawie ! wreszczie wszyscy zaskoczeni! nie ma nudy:-)


avatar
mig21

28.03.2009 09:19

0

Zobaczymy co ten Brown GP pokaze w dalszej części sezonu,bo jeśli miałby tak dominować jak dzisiaj to lipa


avatar
leo_

28.03.2009 09:19

0

Tak totalfun. odciążyli w liczeniu paliwa, ale nie wiem czy podawanie całkowitej wagi bolidu będzie tak do końcawiarygodne, szczególnie na początku sezonu. Przypominam , że waga 605 kg bolidu z kierowcą to waga minimalna. Przypuszczam więc, że moga być kierowcy, którzy dla lepszego zbalansowania, będą ważyć razem z bolidem więcej niż te 605 kg. To troszkę może nieco zniekształcać wnioski co do ilości paliwa.


avatar
leo_

28.03.2009 09:21

0

Dawid .... Z wyliczeń wychodzi mi, że Robcio ma jakieś 10 kg więcej paliwa niż Buton.


avatar
kondzio

28.03.2009 09:22

0

Bojlerek Ty chyba nie widziałeś F1 na RTL :)


avatar
Morgoth

28.03.2009 09:22

0

jak tam Wasze typowania?ciezko bylo .


avatar
leo_

28.03.2009 09:22

0

To może być, gdzieś 3-4 okrążenia więcej?


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:23

0

jak tak czytam co po niektorych to mi sie smiac chce ,,dajcie Robertowi Dyfuzor" ,,Vettel bez dyfuzora" ludzie przeciez dyfuzor to nic nowego i w kazdym bolidzie jest cos takiego roznica polega tylko na jego skutecznosci


avatar
Yoss

28.03.2009 09:26

0

A mi wychodzi z wyliczeń, że reklamy na bolidzie ważą jakieś 20 kilo. :-)


avatar
adhami

28.03.2009 09:29

0

Ciekawe ile paliwa ma Robert? Mogli by już podać!


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:29

0

i juz zaczynaja sie spekulacje na temat ilosci paliwa,jedni robia wyliczenia inni przewiduja a jeszcze innym sie wydaje ludzie macie lepsze dane niz teamy ,bo nikt tego nie wie az do pierwszego tankowania a nawet jesli podadza wage bolidow to i tak nie bedzie mozliwosci wyliczenia ilsoci paliwa


avatar
pz0

28.03.2009 09:30

0

skoro ten dyfuzor tyle daje to sobie zamontuję taki w butach. Pisałem wiele razy że to nie sam dyfuzor. Powiedzcie skąd różnica między Brawn, Toyotą i Williamsem? Te zespoły przecież ''mają dyfuzor''


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:34

0

ludzie przypomnijcie sobie zeszły sezon, ile razy okazywało się że ktoś w kwalifikacjach zajmował 1 czy 2 line a kończył pod koniec pierwszej dziesiątki. Myślę że kierowcy z BGP nie wytrzymają presji w całym wyścigu.


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:35

0

pz0 przyznam ze jak ogladalem testy to sie nie podniecalem Brawnem i twierdzilem ze jada zeby zyskac sponsorow wiec przyznaje teraz ze sa szybcy i masz racje ze ta roznica w osiagach nie wynika tylko z kontrowersyjnego dyfuzora.Niezle Red Bull nie spodziewalem sie tego.


avatar
kondzio

28.03.2009 09:36

0

RedBull nie będzie szybsze z nowym dyfuzorem, bo ma inną budowę całego pakietu i nie da się tego tak łatwo zaadoptować do ich bolidu, więc dla tego najbardziej cisną z tymi protestami. Jeśli protesty nic nie dadzą to BMW wyrasta na faworyta, ale to od 3 wyścigu i to tylko gdybanie, bo wszystko się może zdarzyć. Nawet jutro Nakadżima może nie rozwalić Roberta ;)


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:37

0

Lukasz_M85 a niby dlaczego maja nie wytrzymac presji?? przeciez to nie sa nowicjusze maja spore doswiadczenie,jesli odjada na poczatku i nic sie nie stanie w wyscigu to bedzie dobrze


avatar
purec

28.03.2009 09:37

0

"Kiedy samochód został zatankowany przed Q3, pojawiła się podsterowność" - fragment z wypowiedzi Rubens Barrichello, co ciekawa obaj narzekają na prace opon.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu